تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

پیش گرمکن موتور ماشین Eberspacher

خودروسرویس و نگهداری

اگر در منطقه‌ای سردسیر زندگی می‌کنید، در زمستان ماشینتان نیاز به پیش گرم کن دارد. دستگاه پیش گرمکن باعث می‌شود قبل این‌که سوار ماشین شوید و آن را راه بیاندازید، موتور گرم شود. در بعضی خودروها، پیش گرمکن فضای داخلی را هم گرم می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم درباره پیش گرمکن موتور ماشین Eberspacher صحبت کنیم تا با این وسیله و فواید آن آشنا شوید.

در صورت نبود پیش گرمکن، وقتی در زمستان مدتی از ماشین استفاده نشود، روغن داخل موتور سفت شده و هر موقع آن را فعال می‌کنید، باید صبر کنید تا موتور ماشین بعد از مدتی گرم شود. با ما باشید تا با پیش گرم کن آشنا شوید.

انواع پیش گرمکن موتور ماشین

دو نوع پیش گرم کن وجود دارد. پیش گرمکن خودمختار و پیش گرمکن برقی. در ادامه با این دو نوع آشناتر می‌شویم.

پیش گرمکن موتور ماشین

پیش گرمکن خودمختار: این پیش گرم‌کن‌ها از سوخت خود خودرو استفاده می‌کنند. و از این بابت که منبع دیگری برای تامین انرژی‌شان نیاز ندارند، کار را ساده‌تر می‌کنند اما هزینه‌ بالاتری لازم است که برای این پیش گرمکن‌ها پرداخت کنید.

پیش گرمکن برقی: این نوع از پیشگرمکنها به برق ۲۲۰ ولتی وصل می‌شوند و با کمک آن موتور ماشین را گرم می‌کنند.

آیا وجود پیش گرمکن موتور ماشین ضروری است؟

ممکن است بعضی رانندگان فکر کنند که نیازی به پیش گرمکن موتور ماشین ندارند و اگر کمی در ماشین صبر کنند، موتور گرم می‌شود و می‌توان ماشین را به راه انداخت. اما در جاهای سردسیر، ماشین به این سادگی‌ها گرم نمی‌شود و این که هر روز بخواهید مدتی صبر کنید تا موتور گرم شود، شرایطی آزار دهنده است. 

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

انواع پیش گرم کن موتور ماشین Eberspacher

  1. پیشگرم کن مستقل HYDRONIC: از این پیشگرم کن در خودروهایی با موتورهای بنزینی و دیزلی استفاده می‌شود. این پیش گرمکن در محفظه موتور است.
  2. پیشگرم کن خودکار AIRTRONIC: این پیش گرمکن قادر است هوای داخلی کابین را گرم کند. از این نوع پیش گرم کن در ماشین‌های سنگین مانند اتوبوس و باربرها استفاده می‌شود. این پیش گرمکن ها داخل کابین ماشین نصب می‌شوند و فضای داخلی را به خوبی گرم می‌کنند.
  3. پیش گرم کن AIRTRONIC غیر مستقل: این دستگاه مانند آبگرم کن است و با روشن شدن موتور فعال می‌شود. پمپ جداگانه ای ندارد و فقط باعث بیشتر شدن گرما و سرعت بخشیدن به پخش آن می‌شود. 

نکات مهم درباره پیش گرم کن موتور ماشین Eberspacher

  • در صورتی که از گرمکن موتوری استفاده می‌کنید که مخزن سوخت آن جداگانه و منفصل از ماشین است، حواستان به تُنگی آن باشد. 
  • حواستان باشد که حین کار، از سوخت اتصالات شلنگ بخار بیرون نزند.
  • اگر لوله اگزوز در مجاورت مخزن سوخت یا نزدیک به آن باشد، حواستان باشد که بهم برخورد نکنند و تماسی صورت نگیرد . اگر نمی‌توانید فاصله‌ی کافی را بینشان لحاظ کنید، برای لوله اگزوز محافظ حرارتی تهیه کنید.
  • زمانی که می‌خواهید مخزن سوخت را پر کنید، مطمئن شوید که بخاری خاموش است. 

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

مطلب پیشنهادی:حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض ماشین

۵ مورد از کد خطاهای متداول

کد خطا راه حل
کد خطای ۱۰ راه تماس B1/S1 را به طریقی قطع کرده و موتور را راه‌اندازی کنید. ولتاژ پلاگین های B1 -1 و 2 را چک کنید و اگر عددی که روی نمایشگر دیدید از 15 بیشتر بود، باید وضعیت باتری چک یا ژنراتور چک شود.
کد خطای ۱۲ مسیر گردش مایع خنک‌کننده را بررسی کنید چون ممکن است اتصالات نشتی داشته باشند. جهتی که در آن ترموستات گردش می‌کند، همینطور خنک‌کننده را بررسی کنید. اشکال می‌تواند بخاطر پمپ آب بخاطر نیز باشد و احتمالا باید سنسورها را عوض کنید.
کد خطا ۱۵ احتمالا اتصالات شلنگ قطع شده پس بروید سراغ مسیر مایع خنک‌کننده و بررسی کنید. عملکرد ترموستات، شیر و پمپ آب را هم چک کنید ممکن است مشکل از پمپ آب باشد.
کد خطای ۳۸ در صورت دریافت این کد یعنی رله آسیب دیده و باید آن را رفع کنید.
کد خطای ۵۱ سنسور دما خراب شده است و خروجی گاز باید بررسی شود.

مزایای استفاده از پیش گرم کن موتور ماشین Eberspacher

  • هزینه استفاده از این نوع پیش گرمکن موتور ماشین، کمتر از خیلی مدل‌های دیگر است و این مورد، باعث محبوبیت و انتخاب این پیش گرمکن می‌شود.
  • دیگ بخار این پیش گرمکن کوچک است و به‌راحتی می‌توانید جایی برای نصب آن پیدا کنید. همچنین، پوشش محافظی دارد که باعث می شود بدنه داغ نکند. 
  • از آن‌جایی که در طراحی این وسیله از قطعات کمتری نسبت به دیگر مدل ها استفاده شده، به سادگی می‌توانید از آن مراقبت کنید.
  • راندمان این مدل پیش گرم کن موتور ماشین بهتر از انواع دیگر است و نصب پمپ هیدرولیکی آن، سختی چندانی ندارد.

خدمات پیشنهادی:تعمیر خودرو در محل


pre heat the engine

جمع‌بندی

در این مقاله با پیش گرمکن موتور ماشین و هر آنچه می‌توان درباره آن گفت آشنا شدید. چنانچه در شهری سردسیر زندگی می‌کنید و در فصول سرد هنگام گرم کردن ماشین و موتور مجبور هستید زمان زیادی را صرف کنید، فراموش نکنید که می‌توانید از این وسیله استفاده، و کار خود را راحت‌تر کنید. اگر شما هم اطلاعاتی درباره پیش گرم کن موتور ماشین Eberspacher دارید، با ما درمیان بگذارید.

مطلب پیشنهادی:ابزار لازم برای بررسی شمع‌های ماشین

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید