مراحل تعمیر تراشه‌های رنگ خودرو (20 گام)

خودروصافکاری و نقاشی

تراشه‌های رنگ ماشین نه‌تنها ظاهری زننده دارند بلکه فلز خودرو را در معرض خوردگی قرار می‌دهند. با تعمیر تراشه رنگ، احتمال این‌که خودروی شما مثل روز اول نشود وجود دارد؛ اما شما می‌توانید جلوه بهتری به آن بدهید. همچنین از ایجاد زنگ‌زدگی بیشتر به بدنه‌ خودرو جلوگیری خواهید کرد.
این تراشه‌ها معمولاً نتیجه شن و ماسه و زباله‌های جاده هستند که از لاستیک‌های وسایل نقلیه جلویی به خودروی شما پرتاب می‌شوند. متأسفانه در سرعت‌های بالا در بزرگراه‌ها، سنگ‌های کوچک می‌توانند اثراتی در رنگ‌کاری خودروی شما برجای بگذارند.
در این شرایط شما باید قبل از این که خیلی دیر شود، تراشه‌های رنگ روی وسیله نقلیه خود را تعمیر کنید و اگر آن‌ها را نادیده بگیرید، خیلی سریع باعث زنگ‌زدگی می‌شوند. توجه داشته باشید که نباید تعمیر تراشه‌های رنگ خودرو را زیر نور مستقیم خورشید یا دمای بالا انجام دهید. در ادامه این مقاله از مجله آچاره به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

نحوه تعمیر تراشه‌‌های رنگ خودرو

تعمیر خراش عمیق یا تراشه رنگ خودرو ممکن است کار دشواری به نظر برسد اما با انتخاب رنگ مناسب، کمی صبر و راهنمایی‌های این مقاله، دستیابی به نتیجه حرفه‌ای آسان‌تر خواهد شد. در ادامه با مراحل تعمیر تراشه‌های رنگ خودرو بیشتر آشنا می‌شویم.تعمیر تراشه های رنگ خودرو

مرحله 1: وسایل لازم را آماده کنید

آنچه نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • تاچ‌آپ خودکار بدنه
  • رنگ الکل دناتوره
  • ترکیب پولیش
  • پارچه‌های میکروفیبر

این وسایل را می‌توانید به‌صورت کیت کامل در برخی از فروشگاه‌ها پیدا کنید.

مرحله 2: رنگ درب خودرو را بررسی کنید

قبل از هر کاری باید کد رنگ خودروی خود را شناسایی کرده و رنگ صحیح را انتخاب کنید. اگر ماشین شما رنگ نشده باشد، به‌راحتی می‌توانید رنگ مناسب آن را پیدا کنید. در اکثر خودروها این اطلاعات را روی برچسبی بر روی درب راننده مشاهده خواهید کرد.

برای اطمینان کامل از تطابق رنگ، فروشنده VIN یا شماره شناسایی خودرو را چک می‌کند. VIN را روی برچسب درب یا صفحه VIN روی داشبورد خودرو پیدا خواهید کرد. برای خرید رنگ دقت کنید تا مطابقت بالایی داشته باشد.

مرحله 3 تعمیر تراشه‌های رنگ خودرو؛ خرید وسایل لازم

آمادگی برای کار، رمز رسیدن به نتایج خوب است. شما برای نتیجه بهتر به کاغذ سنباده 3M ، میله‌های چوبی، سواب‌های پنبه‌ای، موچین با نوک نازک، برچسب و پانچ‌‌های کاغذی مختلف نیاز دارید.

اکثر سنباده‌های بازاری به رنگ اطراف تراشه آسیب می‌رسانند. بنابراین گاهی باید سنباده‌های ریز را خودمان بسازیم. از پانچ‌ها برای برش دادن دایره‌های کاغذ سنباده کوچک استفاده کنید و آن‌ها را به میله‌های چوبی بچسبانید.

ترمیم رنگ ریخته بدنه ماشین

مرحله 4: ماشین را بشویید

ابتدا ماشین را با آب گرم و صابون بشویید و بگذارید خشک شود. باید قبل از هر کاری مطمئن شوید که ماشین عاری از کثیفی است تا به‌راحتی تعمیر شود.ماشین را بشویید

مرحله 5: پارافین و روکش‌ها را پاک کنید

در مرحله بعد موم، گریس و سیلیکون که مانع از چسبیدن رنگ تازه به سطح ماشین شما می‌شوند را تمیز کنید. PPG Acryli-Clean یکی از این حلال‌ها است که برای این کار بی‌خطر بوده و می‌توانید آن را در فروشگاه‌های قطعات خودرو پیدا کنید.

برای صافکاری و نقاشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مرحله 6: تراشه‌های کوچک را پر کنید

برای تراشه‌های بسیار کوچک، توصیه می‌کنیم از خودکار رنگ استفاده کنید. نوک کوچک خودکار رنگ به‌راحتی قابل کنترل است و پر کردن تراشه‌ها را آسان می‌کند. به اندازه‌ای رنگ بزنید که از سطح بالا نزند. هر مقدار رنگ اضافی را می‌توانید با سنباده مرطوب پاک کنید.

تراشه‌های کوچک را پر کنید

بیشتر تراشه‌های رنگ روی لبه جلویی کاپوت خودروی شما ایجاد می‌شوند. برای جلوگیری از پخش شدن رنگ قبل از خشک شدن، می‌توانید کاپوت را بلند کنید. دقت کنید کاپوت باید تا حدی بالا بیاید که رنگ حتی در صورت تازه بودن به سایز قسمت‌ها مالیده نشود.

اگر این‌ها تنها تراشه‌هایی هستند که ماشین شما دارد خوش شانس هستید! در غیر اینصورت ادامه مطلب را بخوانید.

مرحله 7: تراشه‌های متوسط ​​را تمیز کنید

برای تراشه‌های سایز متوسط، باید از اپلیکاتور فرچه استفاده کنیم. قبل از شروع به کار، هرگونه زباله چسبیده را تمیز کنید و با موچین از قسمت داخل تراشه شروع به رنگ‌آمیزی نمایید.

مرحله 8: از پرایمر استفاده کنید

پرایمر را طبق دستور با برس اپلیکاتور بمالید. باید دستورالعمل‌ها را بخوانید و آن‌ها را رعایت کنید. مدت زمان خشک شدن رنگ برای هر لایه پرایمر یا رنگ را در نظر بگیرید. پروسه لکه‌گیری روی رنگ خیس می‌تواند لکه‌های ناهموار، حباب یا سوراخ‌هایی را ایجاد کند.تعمیر تراشه های رنگ خودرو

مرحله 9 تعمیر تراشه‌های رنگ خودرو

پس از خشک شدن پرایمر، رنگ را بمالید. استفاده از سنباده مرطوب، محافظ کلیر، سنباده مرطوب و سپس مالش تراشه، ظاهر لکه را بهتر نشان می‌دهد. در این مرحله بسته به میزان نور خورشید، قسمت تعمیرشده از فاصله دورتر عالی به نظر می‌رسد.

مرحله 10: تراشه‌های بزرگ را تمیز کنید

بقیه مراحل برای تعمیر تراشه‌های بزرگ است. با وجود این تراشه‌ها فلز لخت خودرو در معرض عوامل محیطی قرار می‌گیرد و آسیب بیشتری ایجاد می‌کند. شما باید برای جدا کردن مناطق زنگ‌زده تراشه‌های بزرگ‌تر از موچین‌ استفاده کنید.

مراقب باشید. اگر رنگی که قبلاً شل نشده را دستکاری کنید، تراشه کوچک را به قطعه بزرگی تبدیل خواهید کرد. با این حال اگر رنگ شل را جدا نکنید، در نهایت پوسته‌پوسته شده و تعمیر را خراب می‌کند.

مرحله 11: زنگ‌زدگی را رفع کنید

برای از بین بردن زنگ‌زدگی، ماده زنگ‌زدای مناسبی را روی تراشه بزنید. در مرحله بعدی ماده زنگ‌زدا را با ایزوپروپیل الکل از روی تراشه بشویید. اگر همه زنگ‌ها را پاک نکنید، رنگ به‌خوبی به ماشین نمی‌چسبد و زنگ زیر رنگ پخش می‌شود.

مطلب پیشنهادی:نحوه‌ی شفاف سازی چراغ‌های جلوی ماشین

مرحله 12: لبه‌ها را سنباده بزنید

لبه‌های تراشه را با دقت خشک کنید تا صاف‌تر و گردتر به نظر برسند. شکل خمیده انتهای میله چوبی آن را به ابزاری ایده‌آل برای این کار تبدیل کرده است. آب فرآیند زنگ‌زدگی را دوباره تشدید می‌کند؛ بنابراین لبه‌ها را خشک کنید.لبه‌ها را سنباده

مرحله 13: فشار وارد کنید

اکنون می‌توانید از یک چوب بستنی کوچکی که کاغذ سنباده به آن چسبیده استفاده کنید. استفاده از لبه چوب صاف سنباده، فشار بیشتری را هنگام سنباده زدن ایجاد می‌کند. خیلی به سمت بیرون سمباده نزنید. در غیر اینصورت روی پوشش شفاف سنباده می‌زنید و لکه بیشتر نمایان می‌شود.

باید لبه‌های تراشه را باریک کنید تا مرزهای تعمیرشده کمتر قابل‌توجه باشند. قبل از این‌که به مراحل بعدی بروید، بقایای کار سنباده را پاک کنید.

مرحله 14: از پرایمر استفاده کنید

پرایمر را با دقت از مرکز به بیرون بمالید تا از لبه تراشه بیرون نزند. برای پاک کردن پرایمر اضافی از سواپ پنبه‌ای آغشته به رقیق‌کننده لاک استفاده کنید. بهتر است تمام وسایل رنگ روی میز کوچکی در دسترس شما باشد.

مطلب پیشنهادی:نحوه ساخت پرایمر برای نقاشی ماشین

مرحله 15: اجازه دهید پرایمر خشک شود

خشک شدن پرایمر بسته به دما و رطوبت ممکن است کمی طول بکشد. حتماً دستورالعمل‌های همراه رنگ یا کیت تعمیر را دنبال کنید. این دستورالعمل‌ها در مورد تعداد لایه‌های پرایمر، رنگ و پوشش کلیر و همچنین مدت زمان لازم برای خشک شدن هر لایه به شما کمک می‌کنند.

مرحله 16: استفاده از سنباده مرطوب

پس از خشک شدن آستر، می‌توانید پایه آستر را با سنباده مرطوب برای رنگ آماده کنید. اگر با فاصله زیادی از مرکز تراشه سمباده بزنید، لایه شفاف اطراف را خراب می‌کنید. سنباده زدن روی روکش شفاف مخصوصاً اگر ماشین شما رنگ تیره یا متالیک داشته باشد، ظاهر آن را خراب می‌کند.استفاده از سنباده مرطوب

مرحله 17: رنگ آمیزی

رنگ‌آمیزی تراشه‌ای به این بزرگی، با قلم مو هیچوقت با رنگ کارخانه‌ای قابل مقایسه نیست. اما حداقل می‌توانید فلز را پوشش دهید و جلوه زیباتری به آن ببخشید. قبل از شروع این کار، 2 یا 3 بار بررسی کنید که پرایمر کاملا خشک شده باشد.

برای صافکاری و نقاشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مرحله 18: پوشش کلیر را اضافه کنید

سمباده زدن محل رنگ‌آمیزی را تا زمانی که صاف شود، ادامه دهید. سپس روی پوشش شفاف را تمیز کنید. مانند رنگ، روکش شفاف بر پایه لاک، نازک است و سریع خشک می‌شود.

مطلب پیشنهادی: روش ساده و موثر برای گالوانیزه کردن بدنه خودرو

مرحله 19. از خمیر پولیش استفاده کنید

زمانی که همه جای رنگ همسطح شد، مقداری خمیر پولیش بردارید و محل را با یک پارچه نخی تمیز جلا دهید. سپس این ناحیه را با آب و صابون بشویید تا تمام ترکیبات پولیش پاک شوند. درنهایت محل را بشویید و بگذارید خشک شود.

ترمیم رنگ ریخته بدنه ماشین

مرحله 20: کار تعمیر تراشه تمام شد

تبریک می‌گوییم.به پایان کار رسیدید و توناستید به بهترین نحو ممکن نقص ایجاد شده در بدنۀ خودروی خود را ترمیم کنید. این یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود!

مطلب پیشنهادی: محافظت از خودرو در برابر خط و خش

جمع‌بندی

تعمیر تراشه‌های رنگ خودرو کاری آسان و کم‌هزینه است و خودتان می‌توانید آن را انجام دهید. شما نه‌تنها در هزینه رنگ‌آمیزی کامل، بلکه در تعمیرات بعدی نیز صرفه‌جویی می‌کنید. رنگ اولین خط دفاعی خودرو در برابر عوامل محیطی است؛ پس در حفظ آن دقت کنید! همچنین در صورتی که در این روند به کمک نیاز داشتید، فراموش نکنید که کارشناسان آچاره در کنار شما خواهند بود.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا