تعمیر و پوشاندن فرو رفتگی‌های سپر ماشین

خودروصافکاری و نقاشی

فرو رفتگی روی سپر ماشین، می‌تواند مانند تیری باشد در قلب مالک خودرو. به خصوص اگر ماشین نو یا گران‌قیمت باشد. هر چقدر هم که مراقب خودروتان باشید تا خش روی آن نیوفتد و بدنه آسیبی نبیند، این اتفاق دیر یا زود می‌افتد و متأسفانه از زیبایی ظاهری خودرو می‌کاهد. برخورد با لبه‌ی جدول، برخورد موتور یا ماشین دیگر از عقب با خودرو شما، همیشه یک دلیلی وجود دارد تا سپر خودرو کمی تغییر شکل دهد و زیبایی اولیه را از دست دهد. اما نباید نگران باشید. راه‌های زیادی برای تعمیر و پوشاندن فرو رفتگی‌های سپر وجود دارد. برای سرویس و نگهداری خودرو همیشه ضروری نیست که به تعمیرگاه بروید. خوشبختانه فرو رفتگی های نه چندان بزرگ را خودتان در خانه، بدون داشتن ابزار خیلی خاص و تخصصی هم می‌توانید رفع کنید.

در این مقاله می‌خواهیم روش‌های تعمیر و پوشاندن فرو رفتگی‌های سپر با وسایل ساده و دم دست ، و هر نکته‌ای که باید برای این کار بدانید را به شما بگوییم. در پایان هر نکته یا سوالی که برایتان ایجاد شد، حتماً در قسمت نظرات بنویسید.

آیا سپر فرو رفته از ایمنی خودرو می‌کاهد؟

با سپر فرو رفته هم می‌توانید رانندگی کنید. این مشکل نه ربطی به موتور خودرو دارد و نه ارتباطی با سیستم ترمز و دیگر اجزایی که رانندگی به آن‌ها وابسته است. اما سپر فرو رفته و آسیب دیده، در برابر ضربه مقاومت بالایی ندارد. سپر کارش این است که ضربه را جذب کند و نگذارد آسیبی به بدنه خودرو وارد شود. اگر از قبل آسیب دیده باشد، یک تصادف یا ضربه دیگر می‌تواند برای راننده و دیگر سرنشینان خودرو بسیار خطرآفرین باشد.

ایمنی ماشین با سپر فرو رفته کاهش می یابد

در صورتی که متوجه شدید فرو رفتگی قابل توجهی در سپر خودروتان ایجاد شده است، حتماً اقدام به رفع آن کنید. اگر خودتان نمی‌توانید یا فرصت این کار را ندارید، خودرو را به تعمیرگاه‌ برسانید تا به وضعیت آن رسیدگی شده و فرورفتگی رفع شود.

مطلب پیشنهادی آموزش تعویض دستی روغن گیربکس

روش‌های تعمیر و پوشاندن فرو رفتگی‌های سپر

برای این که خودتان فرور فتگی‌های سپر را تعمیر کنید، نیازی نیست که ابزار خیلی خاصی داشته باشید. وسایل مورد نیاز این کار در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. چیزهایی مانند آب جوش، لوله باز کن و سشوار به شما کمک می‌کنند تا از شر این مشکل خلاص شوید. در پایان اگر حس کردید که نتوانستید به خوبی از فرو رفتگی‌های سپر خلاص شوید و همچنان ناراضی هستید، خودروتان را به تعمیرگاه ببرید تا با ابزار حرفه‌ای باقی فرو رفتگی‌ها رفع شوند. صافکاری pdr یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن فرورفتگی بدنه خودرو است.

تعمیر و پوشاندن فرو رفتگی‌ها با آب جوش

آب جوش و اندک مقداری چربی به شما کمک می‌کنند تا از شر فرو رفتگی در بدنه خودروتان خلاص شوید. یک کتری یا قابلمه را پر از آب جوش کنید و روی سپر فلزی یا پلاستیکی خودرو بریزید. اگر سپرتان فلزی است کمی زمان لازم دارد تا به شکل اولیه‌اش برگردد. لازم نیست شما کار خاصی بکنید و ممکن است نهایتاً اندکی فرو رفتگی باقی بماند.

اگر سپر پلاستیکی باشد، بعد از ریختن آب جوش، خودتان با دست از پشت به طرف بیرون فشار بدهید تا کم‌کم صاف شود. وقتی تمام تو رفتگی‌ها را رفع کردید و کار که تمام شد، آب سرد بریزید تا به محکم شدن سپر کمک کنید. اگر نگران این هستید که این سرو گرمی‌ها ممکن است به بدنه ماشین و رنگ آن آسیب بزند، باید بگویم که خیالتان راحت باشد چون هیچ اتفاقی برای رنگ ماشین نمی‌افتد چون روکشی روی رنگ ماشین وجود دارد که نمی گذارد از براقی رنگ کاسته شود.

تعمیر فرو رفتگی‌های سپر با لوله باز کن

لوله باز کن دستی علاوه بر این که باعث جریان پیدا کردن آب می‌شود، می‌تواند فرو رفتگی‌های کوچک و متوسط خودروی شما را هم برطرف کند. برای این کار کافی است که کمی آب روی لوله باز کن و فرو رفتگی بریزید و بعد که لوله باز کن به محل مورد نیاز چسبید، آن را رو به عقب بکشید تا سپر ماشین صاف بشود. حتماً از لوله باز کن‌های مناسب سینک استفاده کنید نه آن‌هایی که مناسب حمام هستند.

با استفاده از لوله باز کن دستی تمامی فرو رفتگی های سپر ماشین را تعمیر کنید

استفاده از سشوار و اسپری هوای فشرده

یکی دیگر از راه‌هایی که برای تعمیر و پوشاندن فرو رفتگی‌های سپر به ذهن می‌رسد، استفاده از سشوار و اسپری هوای فشرده است. برای این کار کافیست که در ابتدا بخش مورد نظر را با بیشترین دمای سشوار خوب داغ کنید. این‌طوری، پلاستیک انبساط پیدا می‌کند. سپس نوبت اسپری هوای فشرده است. روی همان نقطه که سشوار گرفتید را اسپری کنید. سرمایی که به خاطر اسپری ایجاد شده، سپر را منقبض می‌کند و فرو رفتگی بیرون می‌زند.

مطلب پیشنهادی نشانه‌های خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو

با سشوار و هوای داغ سپر را تعمیر کنید

استفاده از یخ خشک برای تعمیر فرو رفتگی‌های سپر

یخ خشک در حقیقت یک خنک‌کننده است اما می‌توانید برای رفع فرو رفتگی‌ها هم از آن استفاده کنید. حواستان باشد که این کار را بدون پوشیدن دستکش انجام ندهید چون تماس آن با پوست ضرر دارد. تکه ای یخ خشک بردارید و آن‌قدر روی فرو رفتگی‌ها بمالید تا آخر صدای بیرون آمدن فرو رفتگی و صاف شدن بدنه را بشنوید.

همچنین می‌توانید همانطور که در روش قبلی، اول با سشوار به بخش معیوب حرارت دادید، این‌جا هم همان کار را کنید. اول گرما و سپس استفاده از یخ خشک.

نقش ضدیخ در تعمیر فرو رفتگی

استفاده از جاروبرقی و سطل برای پوشاندن فرو رفتگی سپر

نیروی مکنده به شما کمک می‌کند تا از شر ناصافی‌های خودرو خلاص شوید اما پیدا کردن وسیله‌ای که مکش کافی را داشته باشد متأسفانه خیلی راحت نیست. جارو برقی شما احتمالاً وسیله‌ای است که مکش کافی را دارد و می‌تواند در این مرحله کمکتان کند. اما کمی باید در ظاهر آن تغییر ایجاد کنید تا برای کار شما موثرتر بشود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

مطلب پیشنهادی خرابی سنسور دمای آب ماشین

در ابتدا ته سطل را سوراخ کنید و سطل را به قسمت فرو رفتگی با چسب نواری بچسبانید. لوله جارو برقی را داخل سطل کرده و جارو را روشن کنید. اگر فرو رفتگی عمق زیادی نداشته باشد، با این روش می‌توانید از شرشان خلاص شوید.

تعمیر فرو رفتگی سپر در خانه یا تعمیرگاه؟

بهتر است برای انواع کارهای تعمیراتی و اصطلاحی، خودرو را به دست نیروهای متخصص بسپارید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر حس می‌کنید این کارها زمان زیادی می‌گیرد و حوصله انجامشان را ندارید یا حس می‌کنید که نمی‌توانید خودتان از عهده‌اش بربیایید، با خیال راحت خودرو را تعمیرکار بسپارید. نیروهای متخصص به علت داشتن فضای مناسب و ابزار کار تخصصی، در زمانی کوتاه این کار را به انجام می‌رسانند و دردسری برای شما وجود ندارد. اگر نیروی مناسبی نمی‌شناسید، می‌توانید از نیروهای ماهر ما در تیم آچاره کمک بگیرید و این قبیل خدمات را در محل مورد نظرتان مانند محل کار یا سکونت، از ماهرترین مکانیک شهر دریافت کنید.

در تعمیرگاه های آچاره فرورفتگی ماشین را تعمیر کنید

هزینه تعمیر سپر

هزینه دقیقی نمی‌توان برای این کار مطرح کرد چون با توجه به مدل خودرو، میزان فرو رفتگی و محل فرو رفتگی، قیمت‌ها متغیر است. همچنین هر تعمیرکاری دستمزد متفاوتی در نظر دارد. اگر فرو رفتگی و آسیب به اندازه قابل توجهی باشد، بین ۵۰۰ تا ۳ میلیون تومان هزینه‌ی آن می‌باشد. بهتر است خودرو را به تعمیرکار نشان دهید تا هزینه‌ی دقیق برایتان محاسبه شود. اگر هم آسیب آن زیاد و قابل توجه باشد، خود تعمیرکار بهتان پیشنهاد می‌دهد که سپر را عوض کنید.

مطلب پیشنهادی فرآیند ریمپ ecu و بررسی نرم افزار

جمع‌بندی

برای بعضی از افراد رانندگی با ماشینی که اندکی فرو رفتگی داشته باشد مشکل خاصی محسوب نمی‌شود اما دسته دیگری از افراد هستند که می‌خواهند ماشینشان هیچ عیبی نداشته باشد و زیبایی ظاهری برایشان پر اهمیت است. با این روش‌هایی که گفته شد شما به خوبی می‌توانید از پس مشکل بربیایید.

در انتها اگر تصمیم گرفتید که این کار را به متخصص بسپارید ولی صافکار خوب نمی‌شناختید، فراموش نکنید که شما همیشه و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید از ماهرترین و بهترین تعمیرکاران خودرو شهرتان در آچاره کمک بگیرید. برای این کار کافی است سفارش خود را به رایگان ثبت کنید. پروسه ثبت سفارش کمتر از ده دقیقه از شما وقت می‌گیرد و تیم پشتیبانی از لحظه ثبت سفارش تا انتهای دریافت خدمات کنار شما است و به تمامی مشکلات احتمالی رسیدگی می‌کند.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا