تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

نحوه‌ی شفاف سازی چراغ‌های جلوی ماشین

خودروسرویس و نگهداری

از بین رفتن شفافیت چراغ‌های جلوی ماشین یک مشکل اساسی برای صاحبان خودرو است. درخشان کردن چراغ‌ جلوی خودرودر چند مرحله، به ساده‌ترین شکل انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، شفافیت چراغ‌ها در شدت نور تاثیر بسزائی دارد. چراغ‌های مات نه تنها در هنگام رانندگی مشکل‌ساز هستند، بلکه ماشین شما را کهنه و خسته نشان می‌دهند. چراغ‌های مات وسعت دید در جاده را کاهش داده و شدت مناسبی برای رانندگی در شب ندارند. در این بخش قصد داریم تمام نکات لازم در خصوص شفاف سازی چراغ‌های جلوی ماشین را برای شما شرح دهیم. پس لطفا تا پایان متن همراه ما باشید.

شفاف کردن چراغ‌های جلوی خودرو

 ابزار‌های موردنیاز

  • نوار چسب
  • ابر
  • آب
  • روزنامه

توجه کنید دو نوع کیت تمیز‌کننده چراغ وجود دارد. در نوع اول فقط مایع مخصوص برای از بین بردن جرم و رنگ دارد. در نوع دوم علاوه بر این مورد مایع دیگری به نام (UV Block Clear Coat) نیز در کیت وجود دارد. این مایع از مات شدن دوباره‌ چراغ‌های ماشین جلوگیری می‌کند.
تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

بهتر است از این کیت برای شفاف‌ کردن چراغ‌های جلوی خودرو استفاده کنید. به نحوی می‌توان گفت، یک بار استفاده از این کیت از مات شدن چراغ‌های جلوی ماشین برای هميشه جلوگیری می‌کند.

نحوه شفاف سازی چراغ‌های جلوی ماشین

به‌طور کلی باید گفت، در این بخش ما باید روی حباب چراغ‌های جلوی ماشین را تمیز کنیم. این حباب‌ها از چراغ‌های ماشین در برابر خاک و شن در جاده محافظت می‌کنند. حباب‌ها به مرور زمان، خراشیده شده و به دلیل مواجهه با نور خورشید کدر و مات می‌شوند، اما همان‌طور که اطلاع دارید، عوض کردن لنز‌های خودرو پر هزینه است. در نتيجه صاحبان خودرو معمولأ تصمیم می‌گیرند تا آن را به‌خوبی تمیز و شفاف کنند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم، نحوه‌ی شفاف کردن چراغ‌های جلوی ماشین است که با استفاده از کیت مخصوص پاک‌کننده لنز و چراغ‌ ماشين صورت گرفته است. به یاد داشته باشید تمام مراحل را با توجه به دستور نوشته شده بر روی محصول، انجام دهید.

شفاف سازی چراغ‌های جلوی ماشین

  • ابتدا با استفاده از چسب برق دور و اطراف لنز و حباب چراغ‌ها را بپوشانید. این نوع محصولات می‌توانند به رنگ ماشین آسیب وارد کنند.
    بهتر است از یک روزنامه برای اطراف آن نیز استفاده کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد. چسب‌های برق بر روی بدنه‌ خودرو جای چسب باقی نمی‌گذارند و به محض تمام شدن کار، به‌سادگی پاک می‌شوند. در نتيجه بهتر است به این منظور از چسب برق استفاده کنید.
  • از مایع مخصوص به‌همراه پد‌های موجود در کیت استفاده کنید. فراموش نکنید خاک بر روی لنز چراغ‌ها را از قبل بگیرید. حتما هنگام استفاده از مایع مخصوص، دستکش به دست داشته باشید. توجه داشته باشید برای حداقل ۱۰ دقیقه باید مایع مخصوص را بر روی لنز‌ها پخش کنید.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

  • در نهایت با آب مایع را از روی چراغ‌ها پاک کنید و اجازه دهید تا خشک شود. می‌توانید از واکس مخصوص نیز استفاده کنید تا کیفیت بهتری به کار خود بدهيد. اما توجه کنید واکس خودرو به‌تنهایی برای تمیز و براق کردن چراغ‌های جلوی ماشین کافی نیست.
  • برخی استفاده از خمیر دندان را توصيه می‌کنند. اگر تهیه کیت مخصوص برق انداختن چراغ‌های جلوی ماشین برای شما سخت است، این راه نیز وجود دارد. به این منظور ابتدا خمیر دندان را بر روی چراغ‌ها قرار دهید و با پارچه‌ مرطوب و کمی آب، آن را تمیز کنید. برای حدود ۱۰ دقیقه هر چراغ را با حرکات دایره‌ای تمیز کرده و آخر با شستشو کار را به اتمام برسانيد.

مطلب پیشنهادی: روشن شدن چراغ چک موتور به چه معناست؟

شفاف سازی چراغ‌های جلوی ماشین

روش‌های دیگر برای بهبود شفافیت چراغ‌های ماشین

اگر موارد بالا در بهبود شفافيت چراغ‌های ماشین تاثیری نداشتند،‌ می‌توانید از سمباده نیز استفاده کنید. بهتر است برای امتحان این مورد به مکانیکی و یا یک فرد متخصص در این زمینه مراجعه کنید. به یاد داشته باشید، مراحل انجام این کار نیاز به دقت و توجه دارد. اگر تصور می‌کنید ممکن است به‌خوبی از عهده‌ آن برنیایید، بهتر است خودتان برای آن اقدام نکنید.

مطلب پیشنهادی:طرز کار سنسور ضربه ماشین

گاهی به دلیل وجود ترک، منفذ و شکستگی‌، بخار و گرد و خاک در داخل لنز چراغ ماشین دیده می‌شود. در مورد اینگونه مشکلات بهتر است حباب را عوض کنید و داخل چراغ را به‌آرامی گردگیری کنید. پس از اتمام کار می‌توانید از واکس نیز استفاده کنید تا جلوه‌ بیشتری به چراغ‌های ماشین بدهید.

در این بخش تمام موارد مهم در خصوص شفاف سازی چراغ‌های جلوی ماشین برای شما شرح داده شد. شما ترجیح می‌دهید از چه روشی استفاده کنید؟ دوست دارید خودتان این کار را انجام دهید یا از یک متخصص کمک می‌گیرید؟ سوالات و نظر خود را برای ما در بخش نظر‌ها بنويسيد تا بهتر به شما کمک کنیم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید