تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

تست سنسور دیفراست یخچال در 4 گام!

لوازم خانگییخچال و فریزر

آیا ایده‌ای برای تست سنسور دیفراست یخچال خود دارید؟ تنها با چند مرحله آسان می‌توانید این کار را با موفقیت انجام دهید! قبل از تست سنسور یخ زدایی یخچال مطمئن شوید که منبع برق دستگاه را قطع کرده‌اید.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که دستگاه را از دیوار جدا کنید. از طرف دیگر، می‌توانید سوئیچ را در پانل کلید قطع کنید یا فیوز را از جعبه فیوز خانه خود خاموش نمایید. اگر احساس می‌کنید مهارت یا توانایی این تعمیرات را ندارید، حتما با تکنسین تعمیر لوازم خانگی مشورت کنید.

نکات کلیدی

  • اولین قدم برای شروع پروسه تست سنسور یخ زدایی یخچال جدا کردن دستگاه از برق است. به این ترتیب با خیال راحت روی تست سنسور دیفراست یخچال خود با خیال راحت کار می‌کنید.
  • مولتی‌متر ابزاری ضروری است که می‌توان برای تست سنسور دیفراست یخچال از آن استفاده کرد. اگر ترموستات معیوب باشد پس از تست با این ابزار متوجه این موضوع هم خواهید شد.

سیستم دیفراست یخچال چیست؟

سیستم دیفراست یخچال مکانیسم کنترل‌کننده دما است که در مکانیزم یخ‌زدایی خودکار یخچال یافت می‌شود. مکانیزم یخ‌زدایی شامل ترموستات، تنظیم‌کننده و هیتر است. هر زمان که کویل یخچال بیش‌ازحد سرد می‌شود، تایمر یخ‌زدایی آن هیتر را فعال می‌کند تا تجمع یخ اضافی را ذوب کند.

تعمیر یخچال را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره‌ای یخچال
  • نشت‌یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ‌زدایی برفک
تعمیرات یخچال با آچاره
تعمیر یخچال را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.
  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره‌ای یخچال
  • نشت‌یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ‌زدایی برفک
تعمیرات یخچال با آچاره
تست سنسور دیفراست یخچال

وظیفه ترموستات این است که اگر سیم پیچ‌ها به دمای مناسب رسیدند، به هیتر سیگنال می‌دهد که خاموش شود. هرگاه مدار دوباره بسته شود فلز سرد می‌شود. به‌محض اینکه ترموستات دمای جدید را تشخیص دهد هیتر آن خاموش می‌شود.

ترموستات معیوب ممکن است باعث سوختن هیتر یا توقف کامل کار یخچال شود. سیستم سنسور یخ‌زدایی دمای کندانسور را کنترل می‌کند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

سنسور یخ‌زدایی در یخچال چیست؟

قبل از این که به‌نحوه تست سنسور یخ زدایی یخچال بپردازیم باید بدانیم سنسور دیفراست یخچال چیست؟ سنسور دیفراست به‌طور جداگانه با سیستم تبرید کار می‌کند و وظیفه جلوگیری از تشکیل یخ در اواپراتورها را برعهده دارد.

اگر سنسور یخ‌زدایی یخچال از کار بیفتد، المنت گرمایشی روشن نمی‌شود. به این ترتیب یخ‌زدگی روی اواپراتور ایجاد می‌شود و مسیرهای هوا را از اواپراتور مسدود می‌کند. اگر سنسور نتواند هیتر یخ‌زدایی را خاموش کند، فیوز منفجر می‌شود و یخچال شما خاموش خواهد شد.سنسور یخ‌زدایی

علائم خرابی سنسور دیفراست یخچال

قبل از تست سنسور دیفراست یخچال باید با علائم خرابی این قطعه آشنایی داشته باشید. در ادامه به ذکر این علائم می‌پردازیم:

  • غذای داخل فریزر یخ‌زده نیست و نوشیدنی‌های سرد در یخچال به‌اندازه کافی خنک نیستند.
  • تنظیم دما باعث کاهش دما نمی‌شود.

آیا یخچال شما نقص سیستم دیفراست دارد؟

مشکل یخ‌زدایی را می‌توان با خارج کردن مواد غذایی از فریزر تأیید کرد. پانل‌های داخلی فریزر که روی کویل‌های خنک‌کننده را می‌پوشانند بردارید. اگر کویل‌های خنک‌کننده با یخ پوشانده شده‌اند، مشکل یخ‌زدایی تأیید می‌شود.

اگر یخ وجود نداشته باشد، سیستم یخ‌زدایی به‌طور معمول کار می‌کند و باید در جای دیگری به‌دنبال منبع خرابی یخچال خود باشید. یخ به‌عنوان عایق عمل کرده و از کاهش دمای کویل خنک‌کننده در محفظه فریزر جلوگیری می‌کند.

برای یخ‌زدایی می‌توان از سشوار استفاده کرد. کندن یخ‌ها ایده خوبی نیست. پس از جدا کردن یخ‌ها، فریزر و یخچال به‌طور معمول کار خواهد کرد.

عملیات عادی تا زمانی که کویل‌ها دوباره در یخ پوشانده شوند ادامه می‌یابد که معمولاً حدود 3 روز است. می‌توان با ادامه یخ‌زدایی دستی در صورت نیاز تا زمان تعمیر، از مواد غذایی محافظت کرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

اجزای سیستم یخ‌زدایی یخچال

برای این که بدانیم سنسور دیفراست یخچال چیست، باید با اجزای آن آشنا شویم:

  • هیتر یخ‌زدایی
  • کلید پایان یخ‌زدایی (ترموستات)
  • تایمر یخ‌زدایی یا برد کنترل

سیستم یخ‌زدایی یخچال

هدف از سیستم یخ‌زدایی

درب‌های یخچال و فریزر بارها باز و بسته می‌شوند تا اعضای خانواده مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را ذخیره و استفاده کنند. هر بار باز و بسته شدن درها باعث می‌شود تا هوای اتاق وارد یخچال شود.

سطوح سرد داخل فریزر باعث متراکم شدن رطوبت هوا و ایجاد یخ‌زدگی روی مواد غذایی و کویل‌های خنک‌کننده می‌شود. با گذشت زمان، یخ‌هایی که آب نمی‌شوند، تکه‌های یخ جامد را تشکیل می‌دهند. سیستم یخ‌زدایی با شروع دوره‌ای چرخه یخ‌زدایی از تجمع یخ جلوگیری می‌کند.

مراحل تست سنسور دیفراست یخچال

وقتی شروع به تست سنسور یخ زدایی یخچال می‌کنید بررسی کنید که منبع برق قطع باشد. ابتدا یخچال را از دیوار جدا کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا نحوه تست هیتر یخ‌زدایی یخچال را بیاموزید:

1. سیستم یخ‌زدایی را پیدا کنید

سیستم یخ‌زدایی را می‌توانید در پشت پنل پشتی یخچال پیدا کنید. هیترهای برفک زدایی معمولاً در زیر کویل‌های تبخیرکننده یخچال یافت می‌شوند. همه موانع مانند اجزای فریزر، قفسه‌های مواد غذایی منجمد، اجزای یخ‌ساز و پانل‌های پایین داخلی باید برداشته شوند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

2. گیره‌ها و پیچ‌ها را باز کنید

در این مرحله می‌توانید از گیره‌ها و پیچ‌ها برای نگه داشتن پانل در موقعیتی که آن را جدا می‌کنید استفاده کنید. برای شل کردن قلاب‌هایی که پانل‌ها را در حالت استراحت نگه می‌دارند، دوشاخه را جدا کرده و از آچار استفاده کنید.

اگر می‌خواهید قالب را جدا کنید، خیلی مراقب باشید؛ زیرا ممکن است به‌راحتی شکسته شود. می‌توانید با گرم کردن آن با پارچه گرم و مرطوب شروع کنید. میله‌های فلزی پوشش‌داده‌شده با فایل آلومینیومی یا سیم پیچ مسی هیترهای یخ‌زدایی هستند.

3. هیتر یخ‌زدایی را بیرون بیاورید

در این مرحله از پروسه تست سنسور دیفراست یخچال ابتدا باید سیستم یخ‌زدایی را قبل از تست سنسور یخ زدایی یخچال از دستگاه جدا کنید. کابل‌ها هیتر یخ‌زدایی را به هم متصل می‌کنند و سیم‌ها از طریق اتصالات به هم متصل می‌شوند. کشیدن سیم‌ها ایده خوبی نیست!

4. تست سنسور دیفراست یخچال با مولتی‌تستر

اتصال سیستم دیفراست را با استفاده از مولتی‌تستر بررسی کنید. سطح Rx1 را روی مولتی‌تستر پیکربندی کنید. یکی از سیم‌های تستر را روی هر ترمینال قرار دهید. باید نتیجه‌ای به شما بدهد که در حدود صفر و بی‌نهایت باشد.

اگر خطوط به هم متصل باشند، به‌نظر می‌رسد که سیستم یخ‌زدایی کار می‌کند. وقتی مولتی‌تستر صفر یا بی‌نهایت را نشان می‌دهد سیستم یخ‌زدایی باید فوراً تعویض شود. این عدد نباید 0 یا بی‌نهایت باشد. در غیر اینصورت قطعه باید تعویض شود.

مولتی تستر

جمع‌بندی

تست سنسور دیفراست یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا عملکرد درست یخچال شما را تضمین می‌کند. اگر سنسور دیفراست نتواند به دلیل نقص مکانیکی فعالیت هیتر یخ‌زدایی را متوقف کند، فیوز منفجر شده و فعالیت یخ‌زدایی را متوقف می‌کند.

در نتیجه یخچال شما با مشکل یخ‌زدایی مواجه خواهد شد. با انجام مراحلی که در این مقاله شرح دادیم به‌راحتی می‌توانید تست سنسور دیفراست یخچال را در منزل انجام دهید. اگر درباره مسائل مکانیکی و الکتریکی دانش کافی برای تعمیر یخچال را ندارید، حتما از متخصص این کار کمک بگیرید.

برای ثبت سفارش تعمیر یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

سوالات متداول

وقتی سیستم یخ‌زدایی از کار بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر سنسور دیفراست نتواند هیتر یخ‌زدایی را خاموش کند، فیوز منفجر می‌شود و هیتر یخ‌زدایی خاموش خواهد شد. اگر فیوز سنسور دیفراست منفجر شود، سیستم یخ‌زدایی کار نمی‌کند و مرحله یخ‌زدایی انجام نمی‌گیرد.

سنسور دیفراست یخچال سامسونگ چگونه کار می‌کند؟

سنسور دیفراست دمای اواپراتور را کنترل می‌کند. سنسور یخ‌زدایی دارای فیوز برای پشتیبان‌گیری از سنسور در صورت از کار افتادن آن است. اگر سنسور دیفراست نتواند هیتر یخ‌زدایی را خاموش کند، فیوز منفجر می‌شود تا هیتر یخ‌زدایی را خاموش کند.

چگونه حالت یخ‌زدایی را در یخچال سامسونگ خاموش کنیم؟

برای خاموش کردن حالت یخ‌زدایی اجباری، دکمه‌های “energy saver” و “power freeze/freezer” روی کنترل از راه دور را همزمان فشار دهید. صفحه نمایش ریست می‌شود و یخچال به حالت عادی خود باز می‌گردد.

یخچال چند بار در روز یخ‌زدایی می‌کند؟

اکثر مدل‌های یخچال فریزر تقریباً 25 تا 45 دقیقه، معمولاً یک یا دو بار در روز، یخ‌زدایی می‌کنند.

2.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید