تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

همه چیز درباره هیتر المنت یخچال و روش تست آن

لوازم خانگییخچال و فریزر

به طور کلی در سیستم‌های تبریدی وقتی وسیله‌ای سرما تولید می‌کند، برای تولید سرما، انرژی مصرفی را به صورت گرما خارج می‌کند. اگر تا به حال به قسمت پشتی یخچال دست زده باشید، متوجه می‌شوید که همیشه گرم است. این گرما ناشی از عملکرد بخش‌های مختلف یخچال است که باید به روشی از یخچال خارج شود. یکی از قطعاتی که گرما تولید می‌کند هیتر است. ما در این مقاله قصد داریم درباره هیتر المنت یخچال و مباحث پیرامون آن صحبت کنیم. هیتر المنت یخچال وظیفه برفک‌زدایی و جلوگیری از یخ‌زدگی یخچال را برعهده دارد و در صورت خرابی این قطعه، یخچال سرد نمی‌شود.

وظیفه هیتر المنت یخچال چیست؟

هیتر المنت یکی از قطعات اصلی یخچال فریزرهای نو فراست است و وظیفه آب کردن برفک‌های دستگاه را بر عهده دارد. در یخچال فریزرهای مدل قدیمی این قطعه تعبیه نشده بود و برفک یخچال باید به صورت دستی برفک‌زدایی می‌شد.

نو فراست بودن یخچال به معنی برفک نزدن یخچال نیست، بلکه به این معنی است که برفک یخچال توسط هیتر المنت بخار می‌شود و از بین می‌رود و دیگر نیازی به تمیز کردن برفک به صورت دستی نیست.اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در اینخصوص کسب کنید مقاله دیفراست کولر گازی یا برفک‌زدایی چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه کنید تا اطلاعاتی درباره دیفراست کسب کنید.

هیتر المنت یخچال

برفکی که در یخچال‌های امروزی تشکیل می‌شود در بخش اواپراتور یخچال به وجود می‌آید و در صورت باقی ماندن، می‌تواند به یخچال صدمه جدی وارد کند. برفک‌های باقی‌مانده روی لوله‌ها در طولانی مدت، یخ میزند و مانع از عملکرد درست مبرد یخچال می‌شود. مبرد یخچال وظیفه خنک‌سازی یخچال را بر عهده دارد. در صورت یخ زدن لوله‌های یخچال، مبرد نمی‌تواند درست عمل کند و در نهایت یخچال به خوبی خنک نمی‌شود.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

مطلب پیشنهادی علت روشن نشدن یخچال

برفک زدن یخچال امری غیرطبیعی نیست و یکی از دلایل آن باز و بسته شدن در یخچال است و بر اثر فشار بیرونی‌ که وارد یخچال می‌شود، برفک به وجود می‌آید و تعادل گرمایی یخچال را به هم میزند. در چنین مواقعی کمپرسور شروع به کار می‌کند و گرمای به وجود آمده را می‌گیرد و تولید سرما می‌کند و گرما تبدیل به برفک می‌شود. برفک‌ روی لوله‌های اواپراتور می‌نشیند و توسط هیتر المنت یخچال به مرور بخار می‌شود تا یخچال به درستی کار کند. هیتر المنت در یخچال‌های نو فراست یا ضد برفک از قطعات ترمودیسک و برد الکترونیکی یخچال فرمان می‌گیرد و کار برفک‌زدایی را انجام می‌دهد.

انواع گرم‌ کننده یخچال 

هیتر المنت یخچال وابسته به نوع و مدل یخچال، مدل‌های مختلفی دارد. از جمله هیتر المنت‌های یخچال عبارت‌اند از: میله فلزی، میله پوشانده شده با نوار آلومینیومی و سیم داخل لوله شیشه‌ای.

ضخامت و طول هیتر المنت در یخچال‌های مختلف متفاوت است و در یخچال‌هایی که ظرفیت بیشتر و کمپرسور قوی‌تری دارند از هیتر المنت‌هایی استفاده می‌شود که قدرت و توان بالاتری دارند. هیتر المنت معمولاً در قسمت پشتی یخچال نصب می‌شود تا در صورت خراب شدن، دسترسی به آن راحت باشد.

نحوه عملکرد هیتر المنت یخچال

عملکرد هیتر المنت به این صورت است که باید مراحلی به صورت چرخه تکرار شوند تا یخچال شروع به خنک کردن کند و برفک و یخ موجود در اواپراتور دستگاه را ذوب کند. چرخه شروع به کار کمپرسور به این صورت است که گاز درون کمپرسور به وسیله کندانسور با فشار زیاد به سمت لوله اواپراتور فرستاده می‌شود و اواپراتور سرمای گاز را جذب کرده و به وسیله فن موجود، سرما را به یخچال منتقل می‌کند. زمانی که این چرخه در حال کار است، لوله‌های اواپراتور برفک میزند و برفک‌ها باید آب شوند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

عملکرد هیتر المنت

در این مرحله برای اینکه هیتر المنت یخچال تشخیص دهد که اواپراتور دچار برفک شده است، ترمودیسک وارد عمل می‌شود و به عنوان سنسور عمل می‌کند و وجود برفک در لوله‌های اواپراتور را به برد الکترونیکی یخچال اعلام می‌کند. سپس برد الکترونیک، دستور ذوب شدن برفک را به هیتر المنت اعلام می‌کند و هیتر المنت یخچال کار برفک زدایی لوله‌های اواپراتور را شروع می‌کند. این چرخه به طور مرتب تکرار می‌شود تا در یخچال هیچ برفکی باقی نماند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مطلب پیشنهادی آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

نشانه‌های خرابی هیتر یخچال

  1. بیش‌ازحد سرد شدن یخچال
  2. گرم نبودن بخش پشتی یخچال
  3. خنک نکردن یخچال
  4. تجمع مقدار زیادی برفک و یخ در قسمت پشتی یخچال

چگونه گرم‌ کننده یخچال را تست کنیم

برای تست هیتر المنت به یک مولتی متر نیاز دارید. دو سر سیم برق ورودی را به مولتی متر وصل کنید و مقاومت برق را اندازه‌گیری کنید. در صورت سالم بودن المنت یخچال, مقاومت باید روی 150 اهم باشد. اگر این قطعه دچار ایراد شده باشد، مولتی متر عدد 600 اهم را نشان می‌دهد. مقاومت هیتر المنت در حالت استاندارد باید بین 100 تا 500 باشد.

مطلب پیشنهادی راهنمای تعمیر کمپرسور یخچال

هیتر المنت یخچال

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

نحوه تعمیر هیتر المنت یخچال

  1. در قدم اول یخچال فریزر را از برق بکشید و جریان برق یخچال را قطع کنید.
  2. هیتر یخچال در پشت یخچال و داخل اواپراتور یخچال قرار دارد.
  3. برای دسترسی پیدا کردن به گرم‌ کننده المنت یخچال باید تمام محتویات فریزر و قفسه‌های فریزر و قطعات یخ‌ساز فریزر را خارج کنید.
  4. با استفاده از یک پیچ گوشتی گیره‌های نگه دارنده پانل را باز کنید.
  5. اگر یخچال فریزر شما کمی قدیمی‌تر هستند، ممکن است لازم باشد برای دسترسی پیدا کردن به هیتر المنت، قاب پلاستیکی یخچال را باز کنید.
  6. قالب پلاستیکی را به آرامی جدا کنید چون به راحتی شکسته می‌شود.
  7. برای تست کردن هیتر المنت، ابتدا آن را ازیخچال جدا کنید.
  8. هیتر المنت به وسیله دو سیم به یخچال متصل می‌شود و برای جدا کردن المنت باید سیم‌ها را جدا کنید.
  9. سیم‌ها را با استفاده از انبردست جدا کنید.
  10. هر گیره و پیچی که مانع از جدا شدن هیتر المنت از یخچال می‌شود را باز کنید.
  11. اگر مدل هیتر المنت شما شیشه‌ای است، به هیچ عنوان با دست هیتر را لمس نکنید، چون می‌تواند باعث آسیب رساندن به فریزر یا هیتر شما شود.
  12. اگر به طور اتفاقی شیشه هیتر المنت یخچال را با دست لمس کردید، با استفاده از الکل و پارچه هیتر را تمیز کنید.
  13. در مرحله آخر هیتر جدید را نصب کنید و تمامی اتصالات و گیره‌ها را مجدداً وصل کنید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

برای نصب و تعمیر انواع یخچال در شهر اصفهان هم می توانید از متخصصان آچاره کمک بگیرید.

درباره تعمیر یخچال بیشتر بخوانید 

خرابی اورلود یخچال

7 دلیل برقدار شدن بدنه یخچال

نحوه اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال و ساید

ریست کردن یخساز ساید بای ساید

علت داغ شدن موتور و بدنه یخچال

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید