نحوه نصب لوله فلکسی دوربین مدار بسته و انواع مدل ها

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

نصب لوله فلکسی دوربین مدار بسته یکی از ارزان‌ترین، آسان‌ترین و بهترین راهکارها، برای محافظت از کابل‌های این دوربین‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی است.
واژه فلکسی از کلمه انگلیسی Flexible به معنای انعطاف‌پذیر گرفته شده است؛ زیرا مواد فلزی سازنده فلکسی از موادی منعطف تشکیل می‌شود.
لوله فلکسی دوربین مدار بسته لوله‌ای انعطاف‌پذیر است که کاربرد اصلی آن برای حفاظت از کابل‌های الکتریکی می‌باشد.
لوله فلکسی که به لوله خرطومی دوربین مداربسته هم معروف است، دارای سطح مقطعی گرد بوده و یکی از ملزومات مهم برای نصب دوربین مدار بسته است.

نکات کلیدی

لوله فلکسی دوربین مدار بسته برای محافظت از کابل‌ها در برابر آسیب‌های محیطی، مانند رطوبت، گرد و غبار و نور خورشید، استفاده می‌شود. این لوله‌ها همچنین برای نظم‌دهی کابل‌ها و جلوگیری از گره خوردن آن‌ها مفید هستند.

لوله خرطومی دوربین مداربسته در انواع روکش‌دار و بدون روکش موجود هستند. لوله‌های روکش‌دار از کابل‌ها در برابر رطوبت و نور خورشید بهتر محافظت می‌کنند، اما لوله‌های بدون روکش سبک‌تر و ارزان‌تر هستند.

کاربردهای لوله فلکسی

بیشترین کاربرد لوله‌ فلکسی برای حفاظت از کابل‌ها در محیط‌های بیرونی و صنعتی است. ممکن است کابل‌های الکتریکی در مسیر نصب به دلیل مصالح بکار رفته در ساخت و ساز آسیب ببینند. علاوه بر این تابش مستقیم خورشید و رطوبت نیز ممکن است به کابل‌ها صدمه بزنند.

از این رو از لوله خرطومی دوربین مداربسته برای نظم‌دهی بیشتر و محافظت از کابل‌ها به‌خصوص برای نصب دوربین مدار بسته استفاده می‌شود. با توجه به انعطاف‌پذیری این لوله‌ها، مهم‌ترین کاربرد لوله فلکسی حفاظت از کابل‌های پر پیچ و خم در طول پروسه ساختمان‌سازی خواهد بود.

لوله فلکسی دوربین مدار بسته

انواع لوله‌های فلکسی

لوله‌های فلکسی برای محافظت از کابل‌ها در برابر آسیب‌های جدی بسیار ایده‌آل هستند. لوله خرطومی دوربین مداربسته در سبک‌های مختلف، مناسب برای محیط‌ها و کاربردهای مختلف تولید می‌شوند. به‌طور کلی می‌توان انواع لوله فلکسی را به 2 نوع اصلی روکش‌دار و بدون‌روکش تقسیم‌بندی کرد.

1. لوله فلکسی عایق دار یا روکش دار

یکی از پرکاربردترین انواع لوله فلکسی برای نصب دوربین بسته نوع روکش‌دار آن است. این لوله‌ها به دلیل عایق بودن و پوشش پلاستیکی PVC که دارند از کابل‌ها در مقابل رطوبت و تابش خورشید محافظت کامل می‌کنند. استفاده از این لوله‌های روکش دار در محیط‌های بیرونی متداول‌تر است.

2. لوله فلکسی بدون روکش

دومین نوع از انواع لوله فلکسی دوربین مدار بسته نوع بدون روکش آن است. این نوع لوله فلکسی که به لوله خرطومی بدون پوشش PVC نیز شناخته می‌شود، به دلیل عایق نبودن بیشتر در محیط‌های داخلی کاربرد دارد.

مزایای لوله‌های فلکسی انعطاف‌پذیر

لوله‌‌های فلکسی لوله‌هایی هستند که معمولاً برای محصور کردن سیم‌های الکتریکی استفاده می‌شوند که برق یک ساختمان یا خانه را تامین می‌کنند. لوله‌های انعطاف‌پذیر بسته به کاربردشان از مواد مختلفی مانند فلز، فولاد، الیاف، پلاستیک و غیره ساخته می‌شوند.

انتخاب نوع مناسب لوله خرطومی هنگام خرید دوربین مداربسته به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که سیم کشی برق به اندازه کافی محافظت می‌شود. همچنین نصب صحیح سیستم‌های دوربین مدار بسته را به طور موثر حفظ می‌کند و احتمال خطرات را کاهش می‌دهد.

اگر در مورد استفاده از لوله فلکسی مطمئن نیستید، دانستن مزایای لوله فلکسی دوربین مدار بسته می‌تواند کمک بزرگی به شما ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید تا بتوانید هنگام خرید کانال‌های کابلی انعطاف‌پذیر انتخابی آگاهانه داشته باشید.

لوله فلکسی دوربین مدار بسته

5 مزیت برتر لوله‌های فلکسی انعطاف‌پذیر

در ادامه به 5 مزیت لوله‌های فلکسی انعطاف‌پذیر می‌پردازیم:

1. بادوام بودن لوله خرطومی دوربین مداربسته

لوله فلکسی دوربین مدار بسته محافظت کامل را در قالب یک پوشش ارائه می‌کند. برای ساخت این لوله‌ها از مواد اولیه با کیفیت برتر مانند پلی‌آمید PA6 اصلاح‌شده ویژه و PVC استفاده می‌شود که سطح بالایی از استحکام مکانیکی را ارائه می‌دهند و به دوام طولانی‌تر آن‌ها کمک می‌کنند.

همچنین این مواد به محافظت در برابر سوراخ‌شدگی و بریدگی‌ سیم‌کشی داخل آن‌ها کمک کرده و در نتیجه از بروز حوادث الکتریکی جلوگیری می‌کنند. به دلیل حفاظت بالای این لوله‌ها، کابل‌های داخلی از آسیب‌های ناشی از نور آفتاب و باد و باران ایمن خواهند بود.

قبل از اتصال لوله خرطومی دوربین مداربسته بهتر است آموزش‌های تخصصی مانند آموزش اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر و لپ تاپ را دیده باشید.

2. انعطاف‌پذیر بودن لوله خرطومی دوربین مداربسته

همانطور که از نام آن مشخص است لوله فلکسی دوربین مدار بسته امکان پیچش و خم شدن را بدون استفاده از هیچ ابزار اضافی فراهم می‌کند. به همین دلیل است که معمولاً در اکثر پروژه‌های تجاری استفاده می‌شود.

3. نصب راحت

لوله‌های انعطاف‌پذیر فلکسی سبک‌وزن هستند و نصب آن‌ها بسیار آسان است. همچنین لوله‌های فلکسی وسیله‌ای مقرون‌به‌صرفه برای محافظت از سیم‌ها محسوب می‌شوند. بنابراین به‌طور گسترده توسط برق‌کارها مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله فلکسی دوربین مدار بسته 1

4. پرکاربرد بودن لوله خرطومی دوربین مداربسته

لوله فلکسی دوربین مدار بسته سیم‌ها را از آتش گرفتن یا سوختن محافظت می‌کند. علاوه‌بر کاربردهای تجاری، برای کاربردهای مسکونی در فضای باز نیز ایده‌آل هستند. به همین دلیل است که لوله‌های فلکسی همیشه یک راه‌حل همه‌کاره هستند.

5. در دسترس بودن

لوله خرطومی دوربین مداربسته در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف برای اهداف مختلف ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، لوله‌های خاکستری نشان می‌دهند که در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند و رنگ سبز نشانگر سیم‌کشی الکتریکی برای کاربردهای هیدرولیک است.

نکاتی که باید قبل از نصب لوله فلکسی در نظر گرفته شود

  • قبل از نصب لوله فلکسی دوربین مدار بسته تحقیقات لازم را انجام دهید تا نوع مناسب لوله را که نیازهای خاص شما را برآورده می‌کند انتخاب نمایید.
  • حتما قوانین ساختمانی و ضوابط برق منطقه‌ای محل زندگی خود را بدانید. به این دلیل که این قوانین نوع مناسب لوله مورد استفاده در یک برنامه خاص را مشخص می‌کنند.
  • در صورت لزوم، می‌توانید یک بازرس ساختمان را نیز برای بررسی پروژه خود استخدام کنید تا مطمئن شوید که لول‌های فلکسی مناسبی را انتخاب کرده‌اید.
  • انتخاب نوع مناسب لوله فلکسی دوربین مدار بسته برای اطمینان از ایمنی سیم‌ها و جلوگیری از هرگونه خطرات الکتریکی ضروری است. در نظر گرفتن این موارد ضروری به اطمینان از ایمنی ساختمان و جلوگیری از انجام مجدد کارها به شما کمک می‌کند.

لوله فلکسی

نحوه نصب لوله فلکسی

برای هر کسی که سعی در نصب یک سیستم امنیتی در خانه دارد، رساندن برق دوربین و سیم ویدئو از دوربین به ضبط‌کننده ویدئو همیشه چالش برانگیز است. گاهی اوقات ممکن است این کار به‌سادگی منگنه کردن سیم‌ها در امتداد دیوار باشد.

بهتر است بدانید خاموشی دوربین مداربسته دلایل مختلفی دارد که می‌توان با کارهایی از قبیل تست هارد دوربین مدار بسته به صورت دستی به دلایل آن پی ببرید.

استفاده از لوله فلکسی دوربین مدار بسته در صنعت امنیت بسیار رایج بوده و به همین دلیل نصب آن برای افراد حرفه‌ای کاری ساده محسوب می‌شود. با این حال، همه افراد حرفه‌ای نیستند و باید برای این کار از افراد با تجربه کمک بگیرید.

موقعیت‌های زیادی وجود دارد که مجبور هستید از نوعی لوله‌کشی برای محافظت از کابل‌های دوربین مدار بسته در برابر عناصر محیطی استفاده کنید البته بکارگیری لوله فلکسی دوربین مدار بسته به حفظ زیبایی دیوارها نیز کمک می‌کند.

همچنین انواع مختلفی از لوله‌ها وجود دارد که می توان از آن‌ها استفاده کرد اما برای سهولت کار قصد داریم پرمصرف‌ترین و تنها نوع را که برای استفاده مسکونی توصیه می‌شود را مورد بحث قرار دهیم.

بهترین نوع لوله خرطومی دوربین مداربسته کدام است؟

اگر می‌خواهید خودتان لوله فلکسی نصب کنید، کانال PVC می‌تواند بهترین گزینه شما باشد. PVC مخفف “پلی وینیل کلرید” است که اساساً یک پلاستیک تولیدشده از نفت است. لوله پی وی سی هنوز هم ساده‌ترین انتخاب برای نصب است. این نوع لوله مطابق با قوانین ملی برق (NEC) ساخته شده و ضدآب است.

نصب لوله فلکسی

محل نصب لوله فلکسی

محل اصلی نصب لوله فلکسی دوربین مدار بسته روی دیوارها است. اما گاهی پیش می‌آید که آن را روی سقف نیز نصب می‌کنند. استفاده از بست‌های مخصوص به تعداد لازم برای نصب لوله فلکسی لازم و ضروری است. این بست‌ها را باید با توجه به سایز لوله فلکسی مورد استفاده خود تهیه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما دوربین مدار بسته لامپی چیست را مطالعه کنید.

بکارگیری ابزار قرقره‌مانند برای آسان شدن پروسه کابل‌کشی می‌تواند موثر باشد. این کار مانع از گره خوردن کابل خواهد شد. از فنرهای مخصوص نیز می‌توانید برای رد کردن کابل‌ها در لوله فلکسی استفاده نمایید.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

اطلاعات کلی درباره قیمت لوله فلکسی

از آنجایی که انواع مختلفی از لوله‌های فلکسی در بازار وجود دارند، قیمت لوله فلکسی دوربین مدار بسته نیز به نوع لوله بستگی دارد. همچنین نوع روکش‌دار و بدون‌روکش لوله‌های فلکسی نیز در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

از دیگر عواملی که روی قیمت لوله فلکسی دوربین مدار بسته تاثیر می‌گذارند، می‌توان به سایز، برند لوله، متراژ و همچنین نرخ دلار اشاره کرد. با این حال می‌توان لوله خرطومی دوربین مداربسته را از متری 10 هزار تومان به بالا در بازار تهیه کرد. این قیمت با توجه به عواملی که در بالا گفتیم، متغیر خواهد بود.

دانلود pdf نحوه نصب لوله فلکسی دوربین مدار بسته و انواع مدل ها

نصب لوله فلکسی دوربین مدار بسته

جمع‌بندی

لوله خرطومی دوربین مداربسته برای محافظت از کابل‌ها در برابر آسیب‌های محیطی، مانند رطوبت، گرد و غبار و نور خورشید، استفاده می‌شود. لوله فلکسی دوربین مدار بسته وسیله‌ای مقرون‌به‌صرفه و ایمن برای محافظت از سیم‌ها است و به‌طور گسترده در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها در دو نوع روکش‌دار و بدون‌روکش تولید می‌شوند که نوع روکش‌دار آن، کارآیی بیشتری در عایق‌بندی در برابر آفتاب و رطوبت دارد.
از ویژگی‌های مهم لوله فلکسی دوربین مدار بسته می‌توان به انعطاف‌پذیری و مقاومت بالای آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر این با کمک این لوله‌ها و به واسطه اتصال به زمین، امکان تخلیه الکتریسیته ساکن نیز وجود دارد. از این رو استفاده از این لوله در مصارف خانگی و تجاری جایگاهی ویژه دارد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا