تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

قبل از هر چیز باید بگویم که؛ میزان دید در شب، در دوربینهای مدار بسته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در واقع قابلیت دید در شب از امکانات برجسته و بسیار مهم دوربینهای مدار بسته محسوب میشود.

زیرا در محیطهای مختلف از دوربین مداربسته برای نظارت و کنترل، در اماکن مخصوصاً در هنگام شب استفاده می‌کنند. برای ثبت و ضبط تصاویر در طول شب، اعمال تنظیمات دید در شب برای دوربین های مداربسته در موقعیت‌های خاص به شما کمک بسزایی می‌کند.
دوربین‌های مداربسته از تجهیزات نظارتی و کنترلی محسوب می‌شود. این دوربین‌ها در انواع ساختمان‌ها جهت نظارت و کنترل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین آگاهی از همه قسمت‌ها و نحوه تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته می‌تواند به عملکرد بهتر و حتی افزایش طول عمر دوربین شما کمک کند. اگر این دوربین‌های مدار بسته با مشکل مواجه شوند، احتمالاً شامل قطعی کابل، خرابی سوکت و یا پورت‌های خروجی می‌شوند. در ادامه با چگونگی تنظیمات دوربین مدار بسته، با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

دوربین‌های مداربسته دید در شب ممکن است دچار مشکلاتی مانند سیاه و سفید شدن تصاویر، نویز، و یا برفک شوند.

برای رفع مشکلات، باید موارد تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته زیر را رعایت کنید:

  • از نصب دوربین در مقابل منبع نور شدید خودداری کنید.
  • از نورافکن‌های مادون قرمز خارجی برای روشن کردن محیط استفاده کنید.
  • دوربین را در محلی با نور کافی نصب کنید.
  • دوربین را به صورت دوره‌ای تمیز کنید.

تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته

معمولاً دوربین‌هایی که مدت زیادی در حال کار کردن باشند، به مشکلاتی بر می‌خورند، که برای تعمیر دید در شب دوربین مدار بسته خود، باید به یک کارشناس که در این زمینه فعالیت می‌کند، مراجعه کنید.

دوربین‌های مداربسته نیز همچون دیگر دستگاه‌ها از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند. گاهی به دلایل مختلفی ممکن است هر یک از این اجزا با مشکل مواجه شوند. حال می‌خواهیم مهم‌ترین مشکلات دوربین مداربسته را شرح دهیم. این مشکلات عبارتند از:

تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته داهوا

  • زمانی که دوربین مداربسته روشن نمی‌شود.
  • هنگامی که منوی دوربین به آپدیت نیاز داشته باشد، که دوربین دچار مشکل میشود.
  • در صورتی که تصویر دوربین مداربسته برفکی باشد، یعنی دوربین با مشکل مواجه شده است.
  • هنگامی که زوم و بزرگ‌نمایی دوربین به درستی کار نمی‌کند.
  • گاهی ممکن است میزان نور دوربین بسیار زیاد، و یا خیلی کم باشد.
  • تصاویر دوربین مداربسته دارای نویز هستند.
  • در برخی مواقع دوربین صدای محیط را پخش نخواهد کرد.
  • در نهایت این دوربین مدار بسته بر خلاف همیشه چرخش آن متوقف می‌شود.

تمامی موارد بالا، از چند مشکل اساسی دوربین‌های مدار بسته دید در شب می‌باشند. سپس به تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته نیز جهت رفع این مشکلات اشاره خواهیم کرد.

تعمیر دید در شب دوربین مدار بسته

سیاه و سفید بودن تصاویر یکی از معایب دوربین‌های مداربسته در شب می‌باشد. اگر شما مرتکب چند اشتباه ساده شوید، ممکن است دوربین مداربسته شما برای گرفتن تصویری به درد بخور در نور کم، دیگر توانایی لازم را نداشته باشد. در صورتی که می‌خواهید بازخورد خوبی از تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته خود داشته، و مرتکب هیچ اشتباهی نشوید، در ادامه با ما همراه باشید.تعمیر دید در شب دوربین مدار بسته

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته در دستگاه‌های مختلف ماننند دوربین مدار بسته لامپی قابل بررسی است.

در ابتدا سعی کنید یک منبع نور مادون قرمز کمکی، برای خود نصب کنید. یک روش مناسب برای روشن کردن محیط، بدون استفاده از نورهای مرئی افزودن یک یا چند نورافکن مادون قرمز اضافی می‌باشد.

اگر این کار را به درستی انجام دهید، در شرایطی که برای چشم انسان تاریکی مطلق می‌باشد، این دوربین می‌تواند تصاویر رنگی روشن و کیفیت بالا را به شما ارائه دهد. قیمت دوربین‌های مدار بسته نسبت به مدلی که شما بر اساس سلیقه خود انتخاب می‌کنید، و همچنین طبق مدل دوربین، متفاوت می‌باشند. سعی کنید از زاویه دید، دوربین‌های اضافه را خارج کنید.

زمانی که می‌خواهید دوربین‌های مدار بسته را نصب کنید، تمام چراغ‌ها و منابع نور موجود در محیط را در نظر داشته باشید. برای مثال نور خورشید و یا چراغ‌های خیابان، نباید به صورت مستقیم در دید دوربین قرار گرفته شوند. زیرا نور موجود در محیط بر سنسورهای دوربین مداربسته اختلال ایجاد می‌کند.

همچنین موجب می‌شود حسگر دید در شب دوربین مداربسته، به خوبی کار نکند. اگر محیط مورد نظر شما به صورتی است که، برای نصب دوربین مداربسته مجبورید آن را مقابل منبع پرنور قرار دهید؛ حداقل می‌توانید در تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته به صورتی آن را تنظیم کنید، که منبع نور در پشت دوربین قرار بگیرد. یا نور ساطع شده به صورت مستقیم لنز دوربین شما نتابد.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

علت کارنکردن دید در شب دوربین مدار بسته

همان طور که در قسمت قبل اشاره شد؛ کار نکردن دید در شب دوربین مداربسته می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از این دلایل وجود منبع نورهای شدید در زاویه دید دوربین محسوب می‌شود.

دوربین مدار بسته خود را خریداری کرده و در بهترین و مناسب‌ترین محل موجود نصب کنید. گاهی دوربین‌هایی که دارای مدل‌های پایین تری هستند، قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت را نخواهند داشت. بنابراین سعی کنید یک دوربین جدید با کیفیت بالا تهیه کرده و نصب کنید.

سعی کنید محل نصب دوربین را در معرض تابش نور شدید، چه نور خورشید و چه نور لامپ‌های خیابان قرار ندهید. همچنین محل نصب چراغ مادون قرمز خارجی نیز وجود نداشته باشد.

امروزه برخی دوربین‌ها را مخصوص مکان‌های کم نور و تاریک طراحی کرده‌اند. سنسورهای تصویر این دوربین‌های مدار بسته بسیار با کیفیت‌تر و پیشرفته‌تر می‌باشد. شیشه لنز نورافکن‌ها و دوربین‌های خود را همیشه تمیز نگه دارید.

پیشنهاد می‌شود قبل از تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته آموزش اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر و لپ تاپ را نیز کسب کنید.

علت کارنکردن دید در شب دوربین مدار بسته

اگر لنز دوربین‌های مداربسته شما کثیف باشد، دوربین شما تصاویری بی کیفیت را در شب ضبط می‌کند و باید دلایل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته برطرف شود. به دلیل وجود نور مادون قرمز در دوربین‌ها حشرات بسیار زیادی بر روی آن‌ها می‌نشیند.

بنابراین تمیزکاری دوربین‌های مدار بسته برای خلاص شدن از شر حشرات و آلودگی‌های موجود بر روی دوربین مدار بسته، الزامیست. همه دوربین‌های بی‌سیم چه در روز و چه در شب، از هشدار تشخیص حرکت در پشت پنجره پشتیبانی خواهند کرد. دوربین دید در شب بی سیم یا همان وای فای برای تشخیص حرکت، یکی از دو روش پایین را مورد استفاده قرار می دهد:

  1. معمولاً در ویدیو، تغییر در پیکسل را اندازه گیری خواهد کرد.
  2. جهت شناسایی تغییرات گرمایی از سنسورهای ir خود استفاده می‌کند. برای مثال؛ گرمای بدن انسانی که در آن نزدیکی وجود دارد را، تشخیص می‌دهد. سعی کنید دوربین مدار بسته با چراغ‌های ال ای دی پیشرفته را به جای چراغ های ال ای دی مادون قرمز دایره‌ای تهیه کنید.

میزان دید در شب را چگونه در دوربین‌های مداربسته افزایش دهیم؟

باید جهت تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته دقت کنید، اگر دوربین مداربسته خود را پشت پنجره قرار دهید، احتمالاً در طول روز تصاویر با کیفیتی را به شما ارائه خواهد داد.

ولی با تاریک شدن هوا و ساطع شدن نور مادون قرمز به شیشه‌ها، تصاویر ضبط شده تار بوده و کیفیتی بسیار پایین خواهند داشت. در واقع می‌توان گفت نکته قابل توجه این است که؛ از نصب دوربین مدار بسته در پشت پنجره خودداری کنید.

تست هارد دوربین مدار بسته به صورت دستی به بدون مشکل انجام شدن تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته کمک می‌کند زیرا متوجه می‌شوید که ایرادی در دستگاه موردنظرتان نیست

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته با آچاره

سوالات متداول

۱.قابلیت IR-CUT در دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟

در حقیقت کاربرد این قابلیت جلوگیری از رسیدن نور مادون قرمز به لنز می‌باشد.

۲.لنز انواع مختلف دوربین‌ها چگونه انتخاب خواهد شد؟

برای دوربین‌های فیبری و پینه یک لنز اتوماتیک کوچک در نظر گرفته شده است، که بر روی خود دوربین نصب می‌باشد. این لنز را به راحتی می‌توان دیده و آن را تنظیم کرد. برای دوربین‌های صنعتی و نیمه صنعتی نیز با در نظر داشتن کاربرد و نحوه نصب دوربین مدار بسته لنزی ثابت را در نظر می‌گیرند، و بر روی آن نصب می‌کنند.

۳.چگونه میدان دید و وضوح تصاویر لنزها با افزایش آن‌ها تغییر می‌کند؟

میدان دید با افزایش اندازه لنز‌ها بر اساس میلی‌متر کمتر خواهد شد، اما در عوض جزئیات تصویر به راحتی قابل دید می‌باشد.

جمع‌بندی

احتمالا شما نیز با توجه به مطالب بالا متوجه شده‌اید که، رعایت چند نکته می‌تواند بازدهی دوربین مدار بسته شما را بیشتر کند. با توجه به تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم؛ درست است که منبع نور شدید می‌‌تواند موجب اختلال در عملکرد دوربین‌ها باشد.

ولی وجود نور مناسب و کافی نیز حتی در دوربین‌های قدیمی و ارزان باعث ضبط تصاویر با کیفیت و خوبی خواهد شد. بنابراین سعی کنید نور مرئی و یا مادون قرمز نقاطی که می‌خواهید به خوبی در دوربین دیده شوند را، بیشتر کنید.

چشم انسان نیز همچون لنز دوربین در برابر تابش مستقیم نور حساس است. برای مثال می‌توانید تصور کنید یک نفر چراغ قوه را مستقیماً جلوی چشم شما قرار دهد! چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد؟

این موضوع برای دوربین‌های مدار بسته به همین صورت است. اگر می‌خواهید دوربین مداربسته شما دارای عملکرد بهتری در تاریکی باشد می‌توانید از نورافکن‌های مادون قرمز خارجی، به جای چراغ های ال ای دی توکار استفاده کنید. به یاد داشته باشید که؛ تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته، می‌تواند در عملکرد هر چه بهتر دوربین‌ها به شما کمک کند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا