راهکارهای کاربردی برای جا ماندن کلید پشت درب

ساختمانتعمیرات ساختمانکلیدسازی

یکی از چالش‌برانگیزترین مشکلاتی که می‌توانید در طول روز تجربه کنید، جا ماندن کلید پشت درب است. در این شرایط همه افراد به دنبال یک راهکار سریع و مطمئن برای باز کردن درب منزل و یا محل کار خود خواهند گشت و ترجیجشان این است که این کار زوری انجام شود که آسیبی به در وارد نشود. اما آیا باز کردن دربی که کلید پشت آن جا مانده است امکان‌پذیر است؟ پاسخ این سؤال به عوامل مختلفی از جمله نوع درب و یا امکاناتی که در دسترس شما قرار دارد، بستگی خواهد داشت و نمی‌توان برای آن یک پاسخ واحد در نظر گرفت. به همین دلیل در این مقاله از مجله آچاره با بررسی روش‌های مختلف به شما در راستای حل مشکل جا ماندن کلید پشت درب کمک خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

جا ماندن کلید پشت درب معمولی

اگر کلید خود را پشت یک درب معمولی جا گذاشته باشید، احتمال موفق شدن شما در باز کردن درب بیشتر است. شاید با برخی از روش‌های باز کردن درب معمولی آشنایی داشته باشید اما در این بخش قصد مرور تمام راهکارهای رفع مشکل جا ماندن کلید پشت درب معمولی را داریم. در این راستا شما می‌توانید از بین این راهکارها نسبت به شرایطی که در آن قرار دارید، مناسب‌ترین راهکار را برای خود برگزینید. این راهکارها عبارتند از :

1. باز کردن درب با کارت اعتباری

این روش را می‌توان مرسوم‌ترین راهکاری در نظر گرفت که اکثر افراد به منظور باز کردن درب منزل یا محل کار خود از آن استفاده می‌کنند. این روش به دلیل سادگی روند و در دسترس بودن لوازم موردنیاز برای اجرای آن در بین مردم رواج بیشتری داشته و شما نیز می‌توانید از این راهکار برای حل مشکل جا ماندن کلید پشت درب استفاده کنید. شما به این منظور صرفا به یک کارت اعتباری که دارای انعطاف قابل‌قبولی است، نیاز خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی مهم‌ترین اقدامات هنگام گیر افتادن در آسانسور

  • در قدم اول کارت اعتباری را از سمت قفل، در فاصله بین درب و قاب فرو کرده و کمی فشار دهید تا زبانه قفل را حس کنید.
  • سپس کارت را کمی به سمت پایین کشیده و همزمان درب را به سمت داخل فشار دهید. در این مرحله باید با کارت اعتباری در این موقعیت کمی بازی کرده و تلاش کنید تا زبانه قفل را همزمان با فشار دادن درب جابه‌جا کنید.

توجه داشته باشید که در این شرایط بهتر است از یک کارت اعتباری که اهمیت چندانی برای شما ندارد، استفاده کنید زیرا امکان آسیب دیدن کارت در این روند وجود دارد. همچنین در صورتی که در کنار قفل فاصله مناسبی برای وارد کردن کارت به شکاف بین درب و قاب وجود نداشت، کارت را در شکاف قسمت بالای قفل قرار داده و با حرکت ناگهانی دست آن را به سمت پایین و کنار قفل بکشید.

باز کردن درب در صورت راهکارهای جا ماندن کلید پشت درب

2. باز کردن لولای درب

با اینکه این روش در نگاه اول کمی افراطی به نظر می‌رسد اما کارایی زیادی را از خود نشان خواهد داد. البته همه این‌ها در صورتی صدق خواهد کرد که ما به لولای درب دسترسی داشته باشیم. همچنین شما در راستای اجرای این راهکار به یک پیچ‌گوشتی دو سو و یک چکش نیز نیاز خواهید داشت. دقت داشته باشید که ممکن است بسته به وزن درب، برای جابه‌جایی آن به کمک یک دوست نیازمند باشید بنابراین تدابیر لازم را در این جهت بیاندیشید.

برای باز کردن لولای درب ابتدا سر پیچ‌گوشتی را زیر سر پین لولا قرار داده و سپس با کمک چکش تلاش کنید تا با ضربه زدن به پیچ‌گوشتی، پین لولا را از آن خارج کنید. پس از شل شدن این پین، آن را بیرون کشیده تا لولا کاملا آزاد شود.

این روند را برای همه لولاهای درب پشت سر گذاشته و سپس با کمک همراه خود، درب را از قاب جدا کرده و وارد ساختمان شوید. در این روند ممکن است وابسته به میزان جابه‌جایی درب، به سلامت قفل درب آسیب وارد شود در نتیجه قبل از آغاز روند این نکته را مدنظر داشته باشید.

راهکارهای جا ماندن کلید پشت درب

3. باز کردن درب با سنجاق

اکثر ما استفاده از این روش را در فیلم‌ها مشاهده کرده‌ایم اما باید بگوییم که اجرای این راهکار در عمل سخت‌تر از چیزی که در فیلم به نظر می‌رسد، است. با این وجود باز کردن درب معمولی با استفاده از سنجاق کاملا امکان‌پذیر بوده و شما می‌توانید با استفاده از این راهکار مشکل جا ماندن کلید پشت درب را حل کنید. به این منظور شما می‌توانید از دو سنجاق و یا یک سنجاق و یک آچاره آلن با سایز مناسب استفاده کنید. توجه داشته باشید که استحکام سنجاق‌ها نباید بیش از حد ضعیف باشد در غیر این صورت احتمالا موفق به باز کردن درب نخواهید شد. با دنبال کردن نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم سعی کنید قفل درب را با این لوازم باز کنید.

هدف ما از به کار بردن 2 وسیله در این راهکار، باز کردن مغزی قفل و پین‌ها به صورت جداگانه است. در واقع شما از 1 سنجاق یا آچار آلن برای باز کردن مغزی قفل و از 1 سنجاق برای باز کردن پین‌های قفل استفاده خواهید کرد. برای شروع اگر به آچار آلن دسترسی ندارید، یک سنجاق را به شکل (L) درآورده تا به عنوان جایگزین این آچار از آن استفاده کنید.

  1. ابتدا آچار آلن یا سنجاق را وارد قسمت پایینی شیار کرده و آن را کمی فرو کنید تا کامل درون مغزی قرار بگیرد. سپس قبل از وارد کردن سنجاق بعدی سعی کنید با پیچاندن آچار به سمتی که کلید می‌چرخد، کمی شیار قفل را جابه‌جا کنید.
  2. در قدم بعد سنجاق بعدی را به آرامی در قسمت بالایی شیار فرو کرده تا پین‌های قفل را حس کنید. در این مرحله باید همزمان آچار یا سنجاق قبلی را در جهت چپ و راست تکان داده و کمی جابه‌جا کنید. این کار به سنجاق دوم اجازه رسیدن کامل به پین‌ها را خواهد داد.
  3. حالا سنجاق دوم را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا پین‌ها یکی یکی باز شوند. باز شدن این پین‌ها را می‌توانید از یک صدای کلیک‌مانند تشخیص دهید.
  4. پس از باز شدن پین‌ها با چرخاندن آچار و یا سنجاق اول به سمت چپ و راست، قفل درب را باز کنید.

4. باز کردن درب با شکستن قفل

در صورتی که با استفاده از راهکارهای ذکر شده موفق به باز کردن درب نشدید و به کلیدساز یا نیروهای امدادی دسترسی ندارید، آخرین راهکار پیش روی شما شکستن قفل با استفاده از پتک یا چکش است. در این راستا کافی است با چکش به قفل درب ضرباتی از سمت بالا به پایین وارد کرده و این روند را تا شکستن و خارج شدن قفل و مغزی و … ادامه دهید.

استفاده از این راهکار صرفا در مواقع اضطراری و در شرایطی که به کلیدساز یا نیروهای امدادی دسترسی ندارید به شما پیشنهاد می‌شود.

راهکارهای جا ماندن کلید پشت درب - شکستن قفل

جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت

همان‌طور که از نام این درب مشخص است، طراحی آن به گونه‌ای بوده تا بسیار بیشتر از درب‌های معمولی از ورود افراد غیرمجاز به محیط‌های مختلف جلوگیری کند. با این حال نمی‌توان گفت که باز کردن درب ضدسرقت غیرممکن است اما باز شدن آن به عوامل زیادی وابسته خواهد بود. قفل بودن یا نبودن درب و … می‌تواند بر امکان‌پذیر بودن روند باز کردن این درب به صورت مستقیم تاثیر بگذارد. در ادامه راهکارهای پیش روی شما در شرایط مختلف را مرور خواهیم کرد.

برای کلید سازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی آموزش رگلاژ درب کمد دیواری

1. درب ضدصرقت بسته شده ولی قفل نیست

باز کردن درب ضدسرقتی که صرفا بسته شده ولی قفل نباشد با استفاده از روش باز کردن درب با کارت اعتباری امکان‌پذیر است. تفاوت درب معمولی و درب ضدسرقت برای اجرای این راهکار تنها در میزان شکاف بین درب و قاب بوده و تفاوت خاصی دیگری بین این دو وجود ندارد. با این وجود شما برای باز کردن این نوع درب احتمالا با چالش‌های بیشتری مواجه خواهید شد. اگر کارت اعتباری از کنار قفل وارد شکاف نشد، آن را از قسمت دیگری در بالای قفل وارد شکاف کرده و سپس به صورت ناگهانی آن را به سمت پایین و قفل بکشید. سپس با دنبال کردن مراحلی که در بخش باز کردن درب با کارت اعتباری شرح دادیم، مشکل بسته شدن درب ضدسرقت را برطرف کنید.

2. ضدسرقت بسته و قفل است

در این شرایط شما باید از کمک افراد متخصص دارای صلاحیت استفاده کنید زیرا باز کردن درب ضدسرقت در این شرایط توسط افراد عادی تقریبا غیرممکن است. از آن جایی که در هر درب ضدسرقت از ساچمه منحصربه‌فرد آن استفاده می‌شود، باز کردن این درب در حالت قفل حتی برای کلیدسازان حرفه‌ای نیز دشوار است. این نکته به معنای امنیت بالای این درب بوده و اگر شما در این شرایط قرار دارید ممکن است مجبور به تعویض قفل درب ضدسرقت خود شوید.

مطلب پیشنهادی سنسور طبقات آسانسور

3. جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت

در صورتی که کلید خود را پشت درب ضدسرقت جا گذاشته باشید متاسفانه چاره‌ای جز تعویض قفل نخواهید داشت. امنیت بسیار بالای این نوع درب باعث شده که مشکل جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت بدون باز کردن و تعویض قفل امکان‌پذیر نباشد. در این شرایط با استفاده از کمک کارشناسان مجرب قفل درب را باز کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم در جهت تعویض آن را در نظر بگیرید.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم که در راستای رفع مشکل جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت و درب معمولی، اطلاعات لازم را در اختیار شما گذاشته و به شما در جهت باز کردن درب منزل و یا محل کارتان کمک کنیم. در طول این روند و هنگام کار با ابزارآلاتی مثل آچار، پیچ‌گوشتی و … حتما نکات ایمنی را رعایت کرده و سلامت خود را در معرض خطر قرار ندهید. شما می‌توانید با ذکر سوالات خود در بخش نظرات، پاسخ آن را در زمانی کوتاه دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید سپاس‌گزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا