برق خودرو برق خودرو

شارژ باتری اتمی ماشین در خانه

خودروبرق خودرو

باتری‌های ماشین انواع مختلفی دارند اما صرف نظر از نوع باتری، تمام آن‌ها را می‌توانید در خانه شارژ کنید! بنابراین اگر باتری ماشین شما خالی شده است، لزوما نیازی به مراجعه به تعمیرگاه ندارید. در این مقاله‌ی تخصصی از مجله آچاره قصد داریم در مورد نحوه شارژ باتری اتمی ماشین در خانه صحبت کنیم. البته لازم به ذکر است که برای انجام این کار باید تمامی نکات امنیتی را رعایت کنید و با توجه به نکاتی که در دفترچه راهنما باتری آمده است نسبت به شارژ آن اقدام نمایید. تا انتها با ما همراه باشید تا نحوه انجام این کار را با هم بررسی کنیم:

۱- گام اول در شارژ باتری اتمی ماشین در خانه

اولین کاری که برای شارژ باتری اتمی ماشین در خانه انجام دهید، این است که باتری را از ماشین خارج کنید. قبل از هرچیز کابل‌های باتری را با استفاده از آچار مخصوص باز کنید و آن‌ها را از باتری جدا کنید. سپس با گرفتن دسته‌های باتری، آن را از مکان مخصوص خودش داخل ماشین خارج کنید. برای ایمنی بیشتر توصیه می‌شود که از عینک و دستکش ایمنی استفاده کنید.

آموزش شارژ باتری اتمی ماشین در خانه

۲- آماده سازی شارژر باتری

برای شارژ باتری اتمی ماشین در خانه بهتر است که از شارژرهای سه مرحله‌ای استفاده کنید. این نوع شارژر قیمت به صرفه تری دارد و سلامت باتری ماشین شما را نیز تضمین خواهد کرد. ابتدا شارژر را به برق خانگی متصل کنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا شارژر آماده به کار شود. سپس لوله‌ای که تحت عنوان لوله تخلیه روی باتری وجود دارد را باز کنید تا گازهای داخلی باتری از آن خارج شوند. سپس قطب‌های مثبت و منفی شارژر را به قطب‌های مثبت و منفی باتری خودتان متصل کنید.
برق خودرو
برق خودرو

۳- تنظیم ولتاژ هنگام شارژ باتری اتمی ماشین در خانه

هرچقدر که میزان ولتاژ شارژر کمتر باشد، مدت زمان شارژ باتری شما نیز طولانی‌تر خواهد بود. اما به هیچ عنوان از ولتاژهای بالا برای شارژ باتری اتمی ماشین در خانه استفاده نکنید. در صورت امکان بهتر است که دفترچه راهنما باتری خودتان را مطالعه کنید تا مناسب‌ترین ولتاژ برای شارژ کردن آن را متوجه شوید.

پس از تنظیم ولتاژ، شارژر را روشن کنید و ۵ ساعت به آن زمان بدهید. در این مدت زمان حدودا ۷۰ درصد باتری شارژ می‌شود و ولتاژ شارژر به صورت خودکار کاهش خواهد یافت. در مرحله دوم شارژ ممکن است به زمان خیلی بیشتری نیاز داشته باشید تا باتری به صورت کامل شارژ شود. در نهایت مرحله سوم شارژ آغاز خواهد شد که تحت عنوان شارژ ولتاژ شناور یا شارژ قطره‌ای شناخته می‌شود.

تنظیم ولتاژ هنگام شارژ باتری اتمی ماشین در خانه

۴- اقدامات پس از شارژ باتری اتمی ماشین در خانه

پس از اینکه مطمئن شدید باتری به صورت کامل شارژ شده است، شارژر را از آن جدا کنید. پس از خاموش کردن شارژر و جداسازی کابل‌های برق، دوباره باتری را داخل ماشین قرار دهید و کابل‌های آن را دوباره متصل کنید. برای اطمینان از استحکام اتصال پیچ‌های باتری را با استفاده از آچار مخصوص در جای خود محکم کنید.

پیشنهادی قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه

محاسبه رایگان هزینه خدمات برق خودرو

نکته: در صورتی که قرار نیست به مدت چند هفته از باتری استفاده کنید، بهتر است شارژر را از آن جدا نکنید و آن را روی حالت شارژ قطره‌ای قرار دهید.

روش شارژ باتری اتمی ماشین در خانه

دلایل خالی شدن شارژ باتری ماشین

خالی شدن باتری ماشین یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید. این موضوع معمولا ۵ دلیل عمده دارد که در ادامه به بررسی تمامی این دلایل خواهیم پرداخت:

بیشتر بخوانید معرفی انواع روش‌های شارژ باتری ماشین

۱- خطای انسانی

مهم‌ترین دلیل برای خالی شدن باتری ماشین، خطای انسانی است. برای مثال ممکن است یک شب از سرکار به خانه بیایید و فراموش کنید چراغ‌های ماشین را خاموش کنید. این موضوع باعث می‌شود که باتری ماشین در طول شب به صورت کامل تخلیه شود. البته خیلی از ماشین‌های امروزی دارای سیستم هشدار هستند و در صورتی که این قبل اتفاقات رخ دهد، به شما اعلام می‌کنند.

۲- مصرف باتری در زمان خاموشی

ممکن است ماشین شما خاموش باشد اما بعضی قطعات خودرو هنوز هم به برق نیاز داشته باشند. برای مثال ساعت خودرو یا دزدگیر قطعاتی هستند که در هر شرایطی از باتری ماشین انرژی موردنیاز خودشان را تامین می‌کنند. اما برخی اوقات ممکن است به دلیل خرابی سیستم برق ماشین، این قطعات بیشتر از نیاز خودشان برق مصرف کنند و باتری ماشین شما را تخلیه نمایند.

۳- بد شارژ شدن

در صورتی خرابی سیستم شارژ باتری ماشین، ممکن است حتی در زمان روشن بودن ماشین هم باتری آن تخلیه شود. در صورتی که دلیل خالی شدن شارژ باتری ماشین این موضوع باشد، ممکن است در حین حرکت چراغ‌ها خاموش شوند و یا نتوانید از سیستم صوتی ماشین خودتان استفاده کنید.

خدمات تخصصی برق خودرو با تیم آچاره

۴- خراب بودن دیود دینام

دینام در زمان حرکت ماشین باتری آن را شارژ می‌کند. در صورتی که دیودهای دینام خراب باشند، باعث خالی شدن باتری ماشین شما خواهند شد. در صورت خرابی دیود، حتی در زمان خاموش بودن موتور هم به قطعات دیگر برق می‌رسد و همین موضوع باعث خالی شدن باتری می‌شود و باید به دنبال روش‌های شارژ باتری اتمی ماشین در خانه بگردید.

خراب بودن دیود دینام

۵- قدیمی بودن باتری

در صورتی که باتری ماشین خودروی شما قدیمی باشد، این احتمال وجود دارد که به صورت کامل شارژ نشود. باتری ماشین باید حداقل هر ۴ یا ۵ سال یکبار شارژ شود. در صورتی که ماشین شما به سختی استارت می‌خورد، ممکن است دلیل آن خرابی باتری ماشین باشد. در این صورت شارژ باتری اتمی ماشین در خانه کمکی به شما نمی‌کند و باید به فکر خرید باتری جدید بیافتید.

قدیمی بودن باتری

سخن نهایی

تا حد امکان بهتر است از تخلیه کامل شارژ باتری اتمی جلوگیری کنید و قبل از خالی شدن کامل آن، از روش‌های مختلفی مانند شارژ باتری اتمی ماشین در خانه برای شارژ کردن آن استفاده کنید. خالی شدن کامل شارژ باتری اتمی ماشین ممکن است باعث خراب شدن آن شود. یادتان باشد در هنگام شارژ کردن باتری ماشین خود، حتما از عینک و دستکش ایمنی استفاده کنید. باتری‌های ماشین دارای مواد خورنده‌ای هستند که می‌توانند آسیب‌هایی جدی به بدن شما وارد کنند.

3.1/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

برق خودرو
درخواست خدمات سیم کشی و برق خودرو در محل!

 

کلیک کنید