ترفندهای برق انداختن خانه

خانه‌دارینظافت و شستشو

شاید شما هم زمان زیادی را صرف تمیز کردن خانه کرده‌اید اما نتیجه رضایت‌بخش نبوده است. برق انداختن خانه، ترفندههاییعنی از بین ‌بردن کثیفی و میکروب‌ها اما زیبا کردن خانه چیزی بیش از یک نظافت ساده است.

این امر همیشه یکی از دغدغه‌های خانواده‌هاست. چیکار کنم خونه برق بزنه؟ چرا با شنیدن اصطلاح تمیز کردن خانه باید به روزهای سخت نظافت فکر کنیم؟ بزرگ‌ترین مشکل این است که روش درست و منظمی برای برق انداختن خانه نداریم. نظافت را مانند هر کار دیگری برنامه‌ریزی کنید تا زمان خود را کنترل کرده و انرژی کمتری مصرف کنید.

شما می‌توانید برای نظافت منزل و تمیز کردن ساختمان محل کار خود از مهارت و تجربه نیروهای خدماتی و نظافتی آچاره استفاده کنید. نیروهای مجرب و متعهد خدماتی در کوتاه‌ترین زمان، نظافت راه پله و مشاعات ساختمان و همچنین نظافت منزل شما را انجام خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارائه خدمات و آگاهی از نظافت منزل به صفحه نظافت منزل و ساختمان مراجعه کنید.

نکات کلیدی

  • برای خوش‌رنگ شدن خانه باید از درخشش سالن پذیرایی شروع کنید.
  • برای برق انداختن خانه به مواد شوینده باکیفیت نیاز است.
  • برخی از افراد به مواد شوینده شیمیایی حساسیت دارند و این امر می‌تواند باعث بیماری‌های پوستی شود. به همین دلیل استفاده از مواد شوینده طبیعی و دست‌ساز مانند جوش‌شیرین و سرکه می‌تواند براق شدن کاشی و سرامیک را تضمین کند.
  • برای تمیز کردن پارکت‌ها و کف‌پوش‌های چوبی حتماً از دستمال میکروفایبر استفاده کنید تا آسیبی نبینند.
  • شستشوی فرش به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اگر فرش‌ها فقط نیاز به لکه‌گیری دارند، شستشوی فرش با شامپو فرش بهترین گزینه است.

برق انداختن قسمت‌های مختلف منزل

شما نمی‌توانید برای تمامی بخش‌های خانه از یک ماده شوینده و از یک ابزار استفاده کنید؛ زیرا ممکن است سطوح آسیب ببینند. به همین دلیل لازم است که برای سطوح مختلف از ابزارها و پاک‌کننده‌های مناسب استفاده کنید. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد؛

  • برق انداختن کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که بسیار به چشم می‌آید. روش‌های مختلفی برای برق انداختن سرامیک‌ها و کاشی‌ها وجود دارد. بسیاری از افراد برای این منظور از مواد شوینده شیمیایی استفاده می‌کنند. شوینده‌های شیمیایی همچنین می‌توانند تمام لکه‌ها و اشیاء را از روی کاشی و سرامیک پاک کنند.

اما برخی از افراد به مواد شوینده شیمیایی حساسیت دارند و این امر می‌تواند باعث بیماری‌های پوستی شود. به همین دلیل استفاده از مواد شوینده طبیعی و دست‌ساز مانند جوش‌شیرین و سرکه می‌تواند براق شدن کاشی و سرامیک را تضمین کند.

خانه ای که همیشه برق می زند

  • برق انداختن آشپزخانه

آشپزخانه از دیگر قسمت‌های خانه است که باید همیشه بدرخشد؛ زیرا آشپزخانه مکانی برای پخت‌وپز است و وسایل زیادی در آن وجود دارد که نیاز است حتما تمیز باشند.

از طرفی این اشیا و آلودگی‌ها مستقیماً بر سلامت افراد تأثیر می‌گذارند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های تمیز کردن آشپزخانه که بسیاری از خانم‌ها به‌‌خصوص قبل از شروع سال جدید انجام می‌دهند، چیدمان کابینت‌ها است.

برای این کار ابتدا ظروف داخل کابینت‌ها را خالی کرده و سپس با ترتیب خاصی در جای مناسب قرار دهید. سپس ظروف را بشویید، پرده‌ها را باز کنید و کف و دیوارها را تمیز کنید.

کابینت‌ها و اجاق‌ها مهم‌ترین قسمت‌های آشپزخانه هستند که باید به‌خوبی تمیز شوند؛ بنابراین باید روی درخشش این دو تمرکز کنید و زمان بیشتری را صرف کنید.

برق انداختن خانه

  • برق‌ انداختن لوازم و ظروف

برای برق انداختن خانه باید به ظروف و وسایل داخل خانه ‌مانند یخچال، اجاق‌گاز، قهوه‌ساز، کتری و… توجه کرد؛ زیرا خانه ‌ای که همیشه برق می ‌زند، از جذابیت و آرامش بیشتری برخوردار است. فقط شستن و خشک‌ کردن ظروف و لوازم‌خانگی برای درخشش کافی نیست.

بسیاری از ما در طول سال به طور مرتب یخچال، اجاق‌گاز، ظروف و سایر وسایل خانه را می‌شوییم و پاک می‌کنیم. اما در روزهای پایانی سال نظافت باید کمی متفاوت باشد. برای این منظور به مواد شوینده پولیش و ضدرسوب نیاز است. در نتیجه مناسب‌ترین شوینده را انتخاب کرده و شروع به برق انداختن خانه به‌صورت اصولی کنید.

  • برق انداختن سالن پذیرایی

در روزهای مهمانی یا عید، هیچ‌ چیز به ‌اندازه برق انداختن خانه به‌ویژه سالن پذیرایی نمی‌تواند جذابیت خانه شما را افزایش دهد. در واقع برای درخشان شدن خانه و نظافت منزل برای روز مهمانی باید از درخشش سالن پذیرایی شروع کنید. برای تمیز کردن سالن غذاخوری ابتدا پرده‌ها را بازکرده و در ماشین لباسشویی قرار دهید.

خانه ای که همیشه برق می زند

چک لیست برق انداختن خانه، پذیرایی و فضاهای عمومی خانه

تعدادی از کارهای روتین که لازم است در زمان نظافت انجام دهید به شرح زیر است؛

  • ابتدا گردگیری را شروع کنید. گردوغبار را با یک ‌پارچه میکروفیبر و پاک‌کننده شیشه پاک کنید.
  • پرده ها را بردارید و بشویید.
  • پنجره‌ها را با شیشه‌پاک‌کن و روزنامه قدیمی جلا دهید.
  • به سراغ مبلمان و میز ناهارخوری بروید. حتماً آن را با یک ‌پارچه مرطوب گردگیری کنید. حالا آن‌ها را با یک کیسه پلاستیکی و شامپو فرش جلا دهید.
  • بهتر است چوب مبلمان و سایر لوازم چوبی را با اسپری‌های پولیش و معطر مخصوص تمیز کنید و سپس دوباره با یک‌پارچه نخی خشک پولیش دهید.
  • کوسن‌ها و رومیزی‌ها را بشویید و اتو کنید.
  • لوسترها صرف‌نظر از جنس آن‌ها باید با پارچه مرطوب تمیز شوند و با پارچه نخی جلا داده شوند.
  • برای تمیز کردن پارکت‌ها و کف‌پوش‌های چوبی حتماً از دستمال میکروفایبر استفاده کنید تا آسیبی نبینند.
  • برای صیقل‌ دادن سرامیک‌ها از شیشه‌پاک‌کن استفاده کنید یا الکل را با آب گرم مخلوط کنید.
  • شستشوی فرش به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اگر فرش‌ها فقط نیاز به لکه‌گیری دارند، شستشوی فرش با شامپو فرش بهترین گزینه است.
  • اگر می‌خواهید کل فرش تمیز شود شامپو فرش به‌‌تنهایی نتیجه خوبی نمی‌دهد و بهتر است کل فرش را بشویید.

نوع مناسب ماده شوینده برای برق انداختن خانه

برای برق انداختن خانه به مواد شوینده باکیفیت نیاز است. در واقع درخشش خانه بدون مواد شوینده امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید انواع براق‌کننده‌ها کرده‌اند.

این مواد شوینده به شما کمک می‌کنند تا خانه خود را با تلاش کمی براق و روشن کنید. اما اگر به شوینده‌های شیمیایی حساسیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم از شوینده‌های طبیعی استفاده کنید. قطعا شستن فرش‌های خانه هم از مهم‌ترین موارد در نظافت منزل به حساب می‌آید.

برق انداختن خانه

برای اینکه خانه شما بدرخشد، فرش‌ها باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشند. لازم نیست هر سال فرش‌ها را نزد قالیشویی ببرید تا آنها را تمیز کنید. برخی از آلودگی‌ها و لکه‌های سطحی را می‌توان با استفاده از شامپو فرش از بین برد؛ بنابراین بهتر است هنگام برق انداختن خانه از شامپو فرش استفاده کنید تا درخشش را در خانه خود احساس کنید.

سخن پایانی

در رابطه ‌با برق انداختن خانه می‌توان به نکات بی‌شماری اشاره کرد. در این مقاله سعی کرده‌ایم تنها بخشی از این نکات را ذکر و با ارائه راهکارهایی ساده شما را در نظافت هرچه ‌بهتر یاری نماییم.

مطمئن باشید با استفاده از این روش‌ها می‌توانید خانه‌ای تمیز و شاداب مانند روز اول داشته باشید و از زیبایی آن لذت ببرید. فقط شروع کنید و برنامه برق انداختن خانه خود را از امروز آماده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا