آسان‌ترین روش تمیز کردن جکوزی و ایرجت‌ها

استخرتعمیرات ساختماننظافت و شستشو

تمیز کردن جکوزی و تجهیزات آن از جمله ایرجت و فیلتر علاوه‌بر اینکه برای حفظ سلامتی افراد مهم است، موجب ماندگاری بیشتر این تجهیزات می‌شود و از ایجاد فشار مضاعف بر سیستم لوله‌کشی جکوزی خانگی و موتور آن جلوگیری خواهد کرد.

در اینصورت مشاهده خواهید کرد که کیفیت عملکرد جکوزی بسیار افزایش می‌یابد و کمتر شاهد خرابی و نقص کارکرد آن خواهید بود. با مجله آچاره همراه باشید تا آسان‌ترین روش تمیز کردن جکوزی و تجهیزات آن را بررسی کنیم.

شما می‌توانید برای تمیز کردن جکوزی، استخر و نظافت کلی ساختمان خود از مهارت و تجربه نیروهای خدماتی و نظافتی آچاره استفاده کنید. نیروهای مجرب و متعهد خدماتی در کوتاه‌ترین زمان، نظافت کامل ساختمان شما را انجام خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارائه خدمات و آگاهی از نظافت منزل به صفحه نظافت منزل و ساختمان مراجعه کنید یا با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • بهتر است برای تمیز کردن جکوزی و وان آن از اسفنج‌های زبر و یا فرچه‌هایی که باعث خراش در روی وان می‌شوند، استفاده نکنید.
  • پیش از استفاده از مواد شوینده، مشخصات آن را بادقت مطالعه کنید که اثر مخربی بر روی وان نداشته باشد.
  • هنگام شستشو از تهویه مناسب استفاده نماید تا دچار مشکلات تنفسی نشوید.
  • می‌توانید هنگام شستشو از ماسک استفاده کنید تا گاز مواد شوینده وارد ریه شما نشود.
  • حتماً در هنگام شستشو وان از دستکش استفاده نماید. زیرا پوست در اثر تماس با اسیدهای طبیعی هم ممکن است دچار حساسیت شوند.

آموزش تمیز کردن جکوزی

اگر هنوز تمیز کردن جکوزی را در چک لیست نظافت سرویس بهداشتی خود قرار نداده‌اید، بهتر است این کار را در اولویت قرار دهید و نظافت و ضدعفونی جکوزی را جدی بگیرید. تجمع قارچ، انواع ویروس و باکتری‌ها تنها بخشی از آلودگی‌هایی هستند که در جکوزی ایجاد می‌شوند.

با وجود این حجم از آلودگی، استفاده از جکوزی نه تنها برای شما مفید نخواهد بود، بلکه ممکن است سلامت شما را هم دچار مشکل کند.

برای تميز کردن جکوزي حتماً باید یک‌سری نکات را بدانید و مراحل را قدم‌به‌قدم انجام دهید. شما می‌توانیم با به کارگیری آسان ترین روش تمیز کردن وان جکوزی همیشه آن را تمیز نگه‌دارید.

آموزش تمیز کردن جکوزی

1. خاموش‌ کردن جکوزی

اولین مرحله از نظافت و ضدعفونی جکوزی، خاموش‌ کردن سیستم جکوزی است. فکر می‌کنید چرا این کار را باید پیش از هر قدم دیگری انجام دهیم؟

خاموش‌ کردن سیستم جکوزی باعث از بین‌ بردن خطر گرمای بیش از حد و همچنین از ایجاد صدمات جانبی جلوگیری می‌نماید.

2. تخلیه‌ کردن آب موجود در وان جکوزی

قدم دوم تمیز کردن جکوزی، تخلیه آب موجود در وان جکوزی است. توصیه می‌کنیم برای این کار از یک پمپ خالی‌کننده استفاده نمایید تا آب وان به طور کامل از جکوزی خارج شود. همچنین شما می‌توانید در این مرحله، برای پاک‌کردن ذرات بزرگ‌تر از ابزاری مانند دستگاه مکش خالی‌کننده استفاده کنید.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

3. پاک‌ کردن دیوارهای جکوزی

پس از خالی‌ شدن آب موجود در جکوزی مرحله سوم این کار یعنی پاک‌ کردن دیوارهای داخلی وان آغاز می‌شود. برای تمیز کردن جکوزی و دیواره‌های وان می‌توانید از یک پاک‌کننده مخصوص سطح جکوزی استفاده نمایید.

این پاک‌کننده‌های مخصوص رسوبات و کربنات روی دیوارهای جکوزی را پاک می‌کنند. شما می‌توانید برای این کار از یک برس و یک‌پارچه نرم استفاده کنید.

آسان ترین روش تمیز کردن وان جکوزی

4. نظافت پوشش‌های جکوزی

رسیدیم به مرحله چهارم یا همان مرحله پاک‌کردن پوشش‌های جکوزی، برای پاک‌کردن پوشش‌های جکوزی شما می‌توانید از یک پاک‌کننده جکوزی استفاده نماید. زیرا پاک‌کننده جکوزی سبب پاک‌شدن آلودگی‌های سطحی پوشش‌های جکوزی می‌شود. برای این کار می‌توانید از یک‌پارچه نرم و یک برس نرم استفاده کنید. به شما توصیه می‌کنیم تاحدامکان از پاک‌کننده‌های طبیعی و بدون مواد شیمیایی سمی استفاده نماید.

5. پاک‌ کردن فیلتر جکوزی

شاید فکر کنید این مرحله سخت‌ترین مرحله تميز کردن جکوزي است. بله! شما درست فکر می‌کردید این مرحله سخت‌ترین مرحله نظافت جکوزی محسوب می‌شود. البته باید بدانید که فیلتر جکوزی حتماً باید به‌صورت دوره‌ای تمیز شود تا از جذب آلودگی‌ها و ذرات بیشتر جلوگیری کند.

برای این کار شما باید ابتدا فیلتر را از جکوزی خارج نمایید و سپس با یک پاک‌کننده مخصوص فیلتر جکوزی، آن را کاملاً تمیز کنید. قسمت قابل‌اهمیت اینجاست که پاک‌کننده فیلتر جکوزی به طور مخصوص طراحی شده است تا قابلیت این را داشته باشد که به‌راحتی کربنات‌ها، رسوبات، باکتری‌ها، و ویروس‌ها را از فیلتر جکوزی پاک کند.

برای این کار، شما باید فیلتر را داخل یک ظرف پرازآب و پاک‌کننده فیلتر جکوزی بگذارید و سپس آن را با یک برس کاملاً تمیز و نرم پاک نماید. درنهایت فیلتر را کاملاً خشک کنید و مجدداً آن را داخل جکوزی بگذارید.

نظافت و ضدعفونی جکوزی

6. تمیز کردن زیرسری وان جکوزی

قطعاً شستن زیر سری در تمیز کردن جکوزی نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا در صورت داشتن آلودگی ممکن است سلامت پوست سر و موی شما را به خطر بیندازد.

پس برای این کار ترجیحاً از پودر ماشین لباسشویی استفاده نماید و آن را به برسی نرم و تمیز به سطح زیر سری بمالید پس از اینکه مطمئن شدید زیرسری وان جکوزی شما فاقد آلودگی است آن را آبکشی کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

7. تمیز کردن شیرآلات جکوزی

بهتر است شیرآلات جکوزی را پس از هر بار استفاده تمیز کنید و همیشه در اولویت تميز کردن جکوزی باشد. این کار را می‌توانید به کمک پودر ماشین لباسشویی، مایع ظرف‌شویی و حتی جوش‌شیرین انجام دهید.

برای تمیز کردن شیرآلات مواد شوینده را با یک برس بسیار نرم و یا یک دستمال کاملاً تمیز به روی سطوح بمالید و پس از اطمینان از تمیز شدن شیرآلات، آن‌ها را با آب بشویید و در نهایت با یک دستمال، خشک کنید تا جای قطرات آب‌ روی شیرآلات باقی نماند.

8. تمیز کردن جت های وان جکوزی

بالاخره رسیدیم به مهم‌ترین قسمت تمیز کردن جکوزی، یعنی بخش تمیز کردن جت‌های وان جکوزی. احتمالاً می‌دانید که جت‌های جکوزی به‌منظور ایجاد امواج درون آب طراحی شده‌اند و وظیفه آن‌ها خاصیت ماساژدرمانی برای فرد است. پس اگر جت جکوزی کثیف باشد، احتمالاً مکانیسم آن دچار اختلال خواهد شد.

اما از کجا متوجه کثیف بودن جت‌های وان شویم؟ اگر میزان آب خروجی از ماساژور جکوزی شما کم شده است و جت‌ها نسبت به قبل فشار کمتری دارند، یعنی جت‌های جکوزی با املاح و مواد خارجی مسدود گردیده‌اند و باید تمیز کردن جکوزی را شروع کنید.

وقتی حجم بسیار زیادی از املاح و جرم‌ها در درون توپ ماساژورها تجمع می‌کنند، مانع از ترکیب‌شدن هوا با آب می‌شوند و در نتیجه سرعت خروج و فشار آب از جت‌ها بسیار کم می‌شود. قطعاً اگر برای باز کردن و ازبین‌بردن این مواد اقدام نکنید، جکوزی شما هیچ مزیتی نسبت به وان حمام ساده ندارد و حتی فشار زیادی را به موتور جکوزی وارد می‌کند.

روش تمیز کردن جت های وان جکوزی | تمیز کردن جکوزی

روش تمیز کردن جت‌های جکوزی

  • برای شستشوی وان و جت‌های جکوزی، ابتدا وان جکوزی را به ارتفاع پنج سانت بالاتر از جت‌های آن با آب داغ پر نماید.
  • سپس 2 تا 4 قاشق غذاخوری مواد شوینده دارای فرمولاسیون سبک مانند پودر ماشین لباسشویی را به آب داخل وان اضافه نماید.
  • شما حتی می‌توانید برای پاک‌سازی بهتر جت‌ها از مایع سفیدکننده نیز استفاده کنید البته برای استفاده از سفیدکننده زیاده‌روی نکنید و فقط نصف پیمانه از آن را استفاده نماید.
  • بعد از مخلوط‌شدن ترکیبات فوق با آب، جت‌های آن را فعال نماید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن‌ها را خاموش کرده و آب داخل وان را تخلیه کنید.
  • در این مرحله وان را با آب سرد پرکرده و مجدداً جت‌ها را فعال نماید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آب سرد موجود در داخل وان را تخلیه کنید.

با این روش مطمئن باشید که تمامی آلودگی‌ها چسبیده به جت‌های وان جکوزی پاک شده‌اند و شما می‌توانید با خیال راحت در آب تمیز استراحت کنید و از خاصیت درمانی جکوزی خود بهره ببرید.

گرفتگی جت‌های وان جکوزی یکی از مشکلات اساسی در این وسیله است که با تمیز کردن جکوزی می‌توانید تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کنید.

اما توجه داشته باشید که بعضی مشکلات موجود در وان جکوزی را مانند خراب‌شدن سنسورهای دما، ازکارافتادن موتور جکوزی و غیره را نمی‌توان به این صورت حل نمود. در نتیجه برای رفع این موارد حتماً باید به یک متخصص کمک بگیرید.

سخن پایانی

تمیز کردن جکوزی شاید کار دشوار و پرزحمتی به نظر برسد؛ اما نظافت مداوم جکوزی اگر در برنامه هفتگی یا حتی ماهیانه نظافت منزل شما باشد، از سخت شدن جرم‌های وان جلوگیری کرده و کار شما را راحت‌تر خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا