ساده‌ترین راه تمیز کردن استخر

نظافت و شستشوخانه‌داری

آیا برای تمیز کردن استخر منزل خود برنامه ریزی منظمی دارید؟ آخرین باری که استخر خانه خود را تمیز کردید کی بوده؟ آیا استخر منزل شما در حال حاضر نیاز به شستشوی کامل دارد و شما آن را به تعویق انداخته اید؟ آیا تمیز کردن استخر به اندازه شنا کردن در آن سرگرم‌کننده نیست؟

همه ما هر از گاهی برای تمیز کردن استخر تنبلی می‌کنیم. اما نکته اینجاست که اگر استخر خانه خود را به طور منظم تمیز نمی‌کنید روزی می‌رسد که به دلیل کثیفی نتوانید در استخر شنا کنید.

برای انجام این امور و سایر تمیزکاری‌های معمول منزل می‌توانید از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید.

چرا تمیز کردن استخر مهم است؟

الان احتمالاً به این فکر می‌کنید که چرا وقتی کلر یا سایر مواد شیمیایی ضد عفونی کننده را به آب اضافه می‌کنیم، چرا باید برای شستشو یا تمیز کردن استخر خودمان را به زحمت بیندازیم؟ این یک سؤال رایج است و ما پاسخ آن را داریم. اگر قرار باشد فکر کنیم تمیز کردن استخر کاری بیهوده است زمان دوش گرفتن هم از شامپو و صابون استفاده می‌کنیم که مواد پاک کننده هستند.

آیا وان حمام شما همیشه تمیز می‌ماند؟ البته که نه. شامپو و صابون برای تمیز کردن بدن شما هستند، نه کاشی، چینی یا فایبرگلاس.

این شرایط برای استخر خانه شما هم همینطور است. کلر، برم و سایر مواد شیمیایی به تمیز نگه داشتن آب کمک می‌کنند و البته تا حدی باعث تمیز ماندن دیواره‌ها، کف و نواحی اطراف استخر نیز می‌شوند. اما در از بین بردن جلبک استخر هیچ نقشی ندارند. مواد شیمیایی برگ‌ها و حشرات را از آب استخر باغ شما دور‌نمی کنند و همچنین باعث تمیز ماندن دیواره‌ها و کف استخر نمی‌شوند. پس جای هیچ بهانه‌ای نیست. علاوه بر استفاده از کلر یا سایر مواد شیمیایی برای تمیز نگه کردن استخر، شستشوی استخر باغ و ویلا نیز کاملا ضروری است.

هر چند وقت یکبار باید استخر را تمیز کنید؟

اینجا همان مرحله‌ای است که می‌توانید مشکل را قبل از شروع آن متوقف کنید. برای جلوگیری از جلبک استخر به دلیل فرو رفتن زباله به کف آن، باید روزانه آب استخر را تمیز کنید.

تجهیزات لازم برای نظافت استخر

قبل از شروع به کار باید مطمئن شوید که تمام ابزارهای لازم را در دسترس دارید. داشتن ابزار مورد نیاز، تمیز کردن استخر را بسیار آسان‌تر می‌کند و اشتیاق شما برای انجام آن بیشتر خواهید شد. وقت آن رسیده که وسایل لازم را تهیه کنید. ابتدا ابزارهایی را که از قبل دارید بررسی کنید. آیا آنها هنوز هم قابل استفاده هستند؟ آیا به اقلام جدیدی نیاز دارید؟ در مرحله بعد به مواردی که در مجموعه وسایل نیستند توجه کنید. چه چیزی را باید اضافه کنید؟

در ادامه با وسایل ضروری برای تمیز کردن استخر و کاربرد هر کدام آشنا می‌شویم.

توری کفگیر

این توری یکی از ابزارهایی است که احتمالاً از آن استفاده‌های زیادی خواهید کرد. توری کفگیر که به یک میله بلند متصل است به شما امکان می‌دهد زباله های انباشته شده روی سطح آب و زیر آن همچون برگ‌ها، حشرات، شاخه‌ها و گره‌های مو را جمع‌آوری کنید.

هنگام انتخاب توری کفگیر دو گزینه دارید: یک کفگیر صاف یا یک کفگیر کیسه‌ای. ما کفگیر مسطح را توصیه می‌کنیم زیرا جابجایی زباله‌هایی که از استخر جمع‌آوری می‌کنید آسان‌تر است. در حالی که تخلیه کفگیر کیسه‌ای می‌تواند مشکل باشد به خصوص زمانی که خیس و سنگین است.

توری کفگیر سنگین نخرید. همانطور که همیشه گفتیم هیچ ارزانی بی دلیل نیست، تورهای ارزان‌تر معمولاً زودتر خراب می‌شوند و شما فقط با خرید تورهای ارزان، سال به سال پول خود را هدر خواهید داد.

تمیز کردن استخر با توری

برس استخر

زمانی که برس استخر را به میله مخصوص وصل کردید می‌توانید دیواره‌ها و کف استخر را بشویید، کثیفی‌ها را پاک کنید و برای از بین بردن جلبک استخر اقدام نمایید. اما از چه نوع برس استخری باید استفاده کرد؟

برای پاسخ به این سؤال، باید ابتدا بپرسیم: سطح استخر شما از چه چیزی ساخته شده است؟ نوع مواد سازنده استخر شما، تعیین کننده نوع برس خواهد بود.

  • بتن رنگ نشده: از یک برس با پرزهای فولادی ضد زنگ و نایلونی استفاده کنید.
  • گونیت: از یک برس با موهای فولادی ضد زنگ استفاده کنید.
  • فایبرگلاس، وینیل یا بتن رنگ شده: فقط از برس با موهای نایلونی استفاده کنید.

درست مانند توری کفگیر، خرید برس باکیفیت برای تمیز کردن استخر با کارایی بالا عاقلانه‌ترین کار است زیرا اغلب از آن استفاده می‌کنید. برس‌های ارزان‌تر به دلیل کیفیت پایین و همچنین قرار گرفتن مکرر در معرض مواد شیمیایی استخر، خیلی زود می‌شکنند.

روش‌ از بین بردن جلبک استخر

برای جلوگیری از جلبک استخر حداقل دو بار در هفته دیوارها، نردبان‌ها و گوشه‌های استخر را برس بزنید. برس زدن، جلبک‌ها را به داخل آب می‌راند و از بین بردن آن با کلر یا سایر مواد ضدعفونی کننده آسان‌تر می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر استخر شما دچار مشکل جدی جلبک شده است برس زدن آن را برطرف نمی‌کند. برای خلاص شدن از شر جلبک‌های استخر باید اقدامات جدی‌تری انجام دهید.

جارو زدن استخر

برای جاروی استخر اولین چیزی که نیاز دارید چیست؟ یک شلنگ جاروبرقی که به اندازه کافی بلند باشد تا به هر قسمت از استخر برسد،  یک سر جارو و یک دسته تلسکوپی.

جاروی استخر باید هر چند وقت یکبار انجام شود

مطلوب است که یک روز در میان استخر خود را جارو بکشید. توجه داشته باشید که جاروی استخر به صورت دستی می‌تواند کار بسیار سختی باشد. به خصوص اگر در حال تمیز کردن استخر پس از طوفانی شدید هستید و کف استخر مانند جنگلی از برگ‌ها به نظر می‌رسد.

ممکن است مواقعی پیش بیاید که جارو دستی مفید واقع شود، اما ما به شما توصیه می‌کنیم برای آسان‌تر کردن زندگی خود، روی جاروبرقی روباتیک سرمایه گذاری کنید.

استفاده از جوهر نمک برای تمیز کردن استخر

گاهی اوقات به نظر می‌رسد که برای داشتن یک استخر تمیز باید شیمی‌دان باشید. خبر خوب این است که شستشوی استخر با جوهر نمک یک راه ساده و ایمن برای کمک به حذف لکه‌هایی است که در بین کاشی‌ها ایجاد شده‌اند.

اما به راستی جوهر نمک دقیقا چه تاثیری دارد؟ چگونه می‌توانید از جوهر نمک برای بهبود کیفیت آب در استخر خود استفاده کنید؟ در ادامه همه چیز را به شما خواهیم گفت.مخلوط جوهر نمک یک روش عالی برای تمیز کردن کاشی، دوغاب و سطح استخر است. برای استفاده از جوهر نمک به عنوان اسید شستشوی استخر باید 1 قسمت جوهر نمک را با 10 قسمت آب مخلوط کنید. با استفاده از این مخلوط می‌توانید رسوبات یا همان شوره استخر را تمیز کنید.

استفاده از جوهر نمک برای تمیز کردن استخر

تمیز کردن فیلتر استخر

اگر به تمیز کردن استخر فکر می‌کنید فیلترهای استخر کثیف‌ترین قسمت‌های استخر خانه شما هستند. همه حجم آب از فیلترهای استخر عبور می‌کنند و در طول مسیر به همه کثیفی‌ها و زباله‌ها می‌رسند تا بقیه قسمت‌های استخر شما تمیز و درخشان شوند.

سوالاتی که اغلب برای ما پیش می‌آیند این است که چند وقت یکبار و چگونه باید فیلترها را تمیز کنید. در ادامه این مبحث با روش‌های تمیز کردن فیلتر استخر آشنا می‌شوید.

تمیز کردن فیلتر استخر

انواع فیلتر استخر و روش های مختلف تمیز کردن آن‌ها

اکنون نوبت به این بحث رسیده که چگونه فیلتر استخر خود را تمیز کنیم؟ شستشوی استخر باغ نیاز به توجه بیشتری دارد و فیلتر این محیط بیشتر کثیف می‌شود. نظافت منزل و استخر بر روحیه همه اعضای خانه تاثیر می‌گذارد.

تمیز کردن استخر فیلترهای شنی

زمانی که تشخیص دادید که زمان تمیز کردن فیلتر شنی استخر شما فرا رسیده باید دست به کار شوید. اگر به فیلتر شنی استخر خود نگاهی بیندازید یک سیستم پورت چندگانه را خواهید دید که دارای شش تنظیمات است. فیلتر، شستشوی معکوس، شستشو، چرخش، بسته شدن و ضایعات.

شستشوی معکوس فرایند نسبتاً ساده‌ای است. ابتدا پمپ استخر را خاموش کنید، دسته شیر چند پورت را روی “Backwash” قرار دهید، بگذارید دو دقیقه کار کند تا زمانی که دریچه شیشه‌ای روی فیلتر شفاف شود.

پمپ را خاموش کنید، دسته شیر چند پورت را طوری تنظیم کنید که آبکشی شود و اجازه دهید حدود یک یا دو دقیقه کار کند. آن را خاموش کنید، چند پورت را روی فیلتر قرار دهید و پمپ را دوباره روشن کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بسته به نوع فیلتر استخر، باید هر پنج سال یا بیشتر شن فیلتر استخر را تعویض کنید.

فیلترهای کارتریج و تمیز کردن استخر

برای اطمینان از اینکه فیلتر کارتریج استخر شما زودتر آسیب نبیند توصیه می‌شود هر دو تا سه هفته یکبار آن را شستشو دهید. برای انجام این کار، به سادگی محفظه فیلتر کارتریج خود را باز کنید و فیلتر را بیرون بکشید و آن را بشویید تا کثیفی و زباله‌ها پاک شوند.

این فرآیند معمولا چند دقیقه طول می‌کشد و بسیار ساده است. اما اگر می‌خواهید این کار را آسان‌تر کنید، می‌توانید یک اتصال شلنگی تهیه کنید تا زمان مورد نیاز و مصرف آب را تا ۸۰ درصد کاهش دهید.

برای مطالعات بیشتر می‌توانید با مطالعه کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه به پاسخ سوالات خود برسید.

نتیجه گیری تمیز کردن استخر

انجام منظم مراحل شستشو و تمیز کردن استخر در حفظ تمیزی و جلوگیری از جلبک استخر به شما کمک می‌کند. در صورت مشاهده تغییر رنگ، کدر شدن آب، پوسته پوسته شدن یا سایر نشانه‌ها، نکته کلیدی، انجام اقدامات اولیه است.

اگر زمانی مسئولیت‌ها را سخت دیدید، یک متخصص خدمات می‌تواند در تمیز کردن استخر به شما کمک کند. امیدواریم این راهنما زندگی شما را کمی آسان‌تر کرده باشد. اگر هنگام تمیزکاری استخر متوجه شکستگی و پوسیدگی در کاشی کف و دیواره استخر شدید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله مراحل کاشی کاری استخر بیندازید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا