مراحل تمیز کردن 6 نوع سقف کاذب

نظافت و شستشوخانه‌داری

نظافت اصولی یک فضا شامل تمیز کردن سقف هم می‌شود. اما در صورتی که محل مورد نظر دارای سقف کاذب باشد چطور باید کار نظافت آن را انجام داد؟ همانطور که می‌دانید سقف کاذب با متریال مختلفی  مثل چوب، فلز، فایبرگلاس و غیره تولید می‌شود و هرکدام روش نظافت خاص خودشان را دارند. اگر قصد تمیز کردن سقف کاذب را دارید در ادامه با آموزش نحوه نظافت انواع سقف کاذب در این مقاله از آچاره همراه باشید.

شستشوی پی وی سی سقف و کلا سقف کاذب یکی از دشوارترین کارهای خانه است که می‌توانید با کلیک برروی صفحه نظافت منزل از خدمات آچاره استفاده کنید.

نکات مهم در تمیز کردن سقف کاذب

قبل از اینکه شروع به انجام این کار کنید بهتر است چند نکته مهم را به خاطر داشته باشید:

  • قبل از نظافت سایر نقاط سقف را تمیز کنید. با این کار گرد و خاک سقف باعث کثیف شدن مجدد محیط نخواهد شد.
  • برای این کاربهتر است از سری مخصوص جارو و یا پارچه‌های نرم استفاده کنید.
  • حتما پس از انجام نظافت سقف را کاملا خشک کنید.
  • انتخاب شوینده را با توجه به نوع متریال سقف انجام دهید.

    تمیز کردن سقف کاذب

انواع سقف کاذب

به طور کلی 6 نوع سقف کاذب تولید و عرضه می‌شوند که شامل:

  1. سقف کاذب چوبی
  2. سقف کاذب فلزی
  3. سقف کاذب فایبرگلاس
  4. سقف کاذب تیغه‌ای
  5. سقف کاذب فیبری
  6. سقف کاذب آکوستیک

مراحل تمیز کردن‌ انواع سقف کاذب

نظافت منزل چندین مرحله دارد که شستشوی پی وی سی سقف یا انواع سقف کاذب از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت زیرا معمولا از چشم دور می‌ماند اما در تمیزی منازل و شرکت‌ها نقش مهمی دارد. اگر سوالتان این است که چگونه سقف کاذب را تمیز کنیم می‌توان بگوییم که لوازمی مانند سقف پاک کن و انواع شوینده‌ها کمک کننده است و به‌طور کلی تیم نظافت منزل آچاره در خدمت شماست.

با مطالعه مقاله انتخاب 4 روش آسان برای تمیز کردن پنکه سقفی انواع سوالات شما پاسخ داده می‌شود.

1. سقف کاذب چوبی

تنها کاری که برای تمیز کردن سقف کاذب چوبی باید انجام بدهید این است که با استفاده از یک پارچه نرم و خشک، گرد و خاک سقف را بگیرید. همچنین می‌توانید برای گردگیری از جاروبرقی استفاده کنید. حواستان باشد حتما از سری نرم جاروبرقی استفاد کنید تا چوب سقف کاذب خش نیافتد.

در صورتی که جنس سقف کاذب شما وودپلاست (ترکیب چوب و پلاستیک) است، می‌توانید برای تمیر کردن آن از پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید. در این صورت حتما بعد از انجام نظافت منزل ، سقف را به وسیله یک پارچه دیگر کاملا خشک کنید.

تمیز کردن سقف کاذب چوبی

2. تمیز کردن سقف کاذب فلزی

مشابه سقف کاذب چوبی، ابتدا با استفاده از یک پارچه نرم و خشک، گرد و خاک سقف را بگیرید. سپس یک دستمال نرم را با محلول آب و صابون یا شوینده مناسب مرطوب کرده و روی سقف بکشید. حتما دقت کنید پارچه مورد استفاده‌تان بافت نرمی داشته باشد تا روی سقف خط و خش نیافتد. در نهایت سقف را با یک پارچه دیگر کاملا خشک کنید.

تمیز کردن سقف کاذب فلزی

3. تمیز کردن سقف کاذب فایبرگلاس

سقف کاذب فایبرگلاس محیط مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب‌ها است و باید به طور مرتب تمیز شود. مقاومت بالای سقف فایبرگلاس باعث شده تا تمیز کردن آن راحت‌تر از دیگر سقف‌های کاذب باشد. برای تمیز، یک دستمال نرم را با شوینده مخصوص و مناسب برای شستشوی این جنس سقف کاذب، مرطوب کرده و روی سقف بکشید تا کاملا تمیز شود.

سقف کاذب فایبرگلاس

4. نظافت سقف کاذب تیغه‌ای

سقف کاذب تیغه‌ای از نظر مقاومت مشابه نوع فایبرگلاس است و این ویژگی کار نظافت منزل را ساده‌تر می‌کند. برای تمیز کردن و گردگیری این نوع سقف کاذب کافی است یک دستمال نرم و مرطوب با قدرت جذب بالا را روی سقف بکشید. سپس با استفاده از یک دستمال نرم و خشک سقف را کاملا خشک کنید.

سقف کاذب تیغه‌ای

5. تمیز کردن سقف کاذب فیبری

در این قسمت می‌توانید از یک اسفنج مرطوب و یا دستمال نرم (مرطوب شده با وایتکس یا شوینده مناسب) استفاده کنید. از آنجایی که ممکن است سفید کننده مورد استفاده با جنس سقف شما سازگار نباشد، بهتر است در صورت به کارگیری این روش ابتدا دستمال مرطوب شده با وایتکس را روی قسمت کوچکی از سقف امتحان کرده و در صورت عدم وجود مشکل آن را روی باقی سقف بکشید.

در صورتی که جهت تمیز کردن سقف کاذب تیغه‌ای از شوینده استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که شوینده ملایم بوده و به بافت سقف آسیب وارد نمی‌کند. در نهایت با استفاده از یک دستمال نرم و خشک سقف را کاملا خشک کنید.

سقف فیبری

6. سقف کاذب آکوستیک

از آنجایی که سقف کاذب آکوستیک مدل‌های متنوعی داشته و نظافت نادرست می‌تواند باعث خرابی آن شود، بهتر است کار تمیز کردن سقف کاذب آن را به نمایندگی شرکت سازنده واگذار کنید.

سقف آکوستیک

هر چند وقت یکبار سقف را تمیز کنیم؟

تمیز کردن سقف کاذب به‌صورت منظم علاوه بر بهبود جلوه سقف، به افزایش طول عمر آن نیز کمک می‌کند. اما خوب است بدانید، تمیز کردن زیاد سقف و در فواصل زمانی کم می‌تواند نتیجه عکس داده و باعث زود خراب شدن سقف کاذب شود. بهتر است هر چند ماه یکبار و زمانی که متوجه کثیف شدن سقف شدید کار نظافت آن را انجام بدهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا