تعمیر پکیج تعمیرپکیج

پکیج چگالشی چه تفاوتی با پکیج معمولی دارد؟

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

پکیج از جمله وسایلی هستند که برای گرم‌کردن محیط، تأمین آب گرم مصرفی برای حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و.. استفاده می‌شوند. پکیج‌ها بر اساس سوخت و مدل خود، به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از پکیج‌هایی که با طراحی متفاوت خود توانسته علاوه‌بر افزایش راندمان، هزینه‌های مصرف انرژی را نیز کاهش دهد، پکیج چگالشی است.

نحوه کارکرد پکیج چگالشی با نوع معمولی آن متفاوت است و همین مورد می‌تواند دلیلی بر راندمان بالای آن‌ها باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی‌های پکیج چگالشی و نحوه کارکرد آن لازم است نگاهی تخصصی به این وسیله گرمایشی داشته باشیم.

شما می‌توانید برای نصب، تعمیر، تنظیم و بررسی دوره‌ای پکیج چگالشی و آبگرمکن از خدمات آچاره بهره ببرید. برای آگاهی از قیمت خدمات سرویس و تعمیر پکیج و هزینه‌های تعمیر آبگرمکن کلیک کنید یا با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید و از تعمیرکاران مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نکات کلیدی

  • بخارات سمی ناشی از احتراق در پکیج چگالشی به‌طور کامل از سیستم‌های زهکشی و دودکش‌ها خارج می‌شوند و خطری سلامت اعضای خانواده شما را تهدید نمی‌کند.
  •  بازدهی پکیج چگالشی بالای 90 درصد گزارش شده است.
  • به‌دلیل طراحی‌های پیشرفته در سیستم احتراق پکیج چگالشی، مقدار مونواکسید کربن و نیتروژن اکسید آن بسیار پایین است.

انواع پکیج ها براساس نوع سوخت مصرفی

پکیچ ها براساس سوختی که مصرف می کنند در دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • پکیج برقی
  • پکیج گازی
  • پگیج دوگانه سوز
  • پکیج گازوئیلی
  • پکیج چگالشی

هریک از این پگیج‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که نحوه کارکرد و میزان بازدهی گرمایشی آن‌ها را تعیین می‌کنند.

پکیج چگالشی چیست؟

پکیج چگالشی به‌عنوان یکی از جدیدترین طراحی‌های موجود بین سایر پکیج‌ها، از سال 2005 وارد بازار لوازم‌خانگی شد. بازدهی این نوع پکیج بالای 90 درصد گزارش شده است. این بازدهی یعنی با دستگاهی روبه‌رو هستیم که هم دغدغه‌ی شما را بابت گرم کردن آب کاهش می‌دهد و هم می‌تواند در مصرف انرژی مصرفی و قبوض شما صرفه‌جویی قابل‌توجهی ایجاد کند.

به‌دلیل طراحی‌های پیشرفته در سیستم احتراق پکیج چگالشی، مقدار مونواکسید کربن و نیتروژن اکسید آن بسیار پایین است. این مورد موجب شده است که این پکیج‌ها به انتخابی سازگار با محیط تبدیل شوند.

پکیج چگالشی چیست؟

انواع پکیج چگالشی

به‌طورکلی دو نوع پکیج چگالشی وجود دارد:

 پکیج چگالشی معمولی 

در این مدل از پکیج معمولی، آب داخل یک سیلندر گرم می‌شود. این مدل پکیج‌ها بیشتر برای خانواده‌های پرجمعیت و ساختمان‌های با بیش از یک حمام، کارایی دارند. پکیج‌های چگالشی معمولی برای مواردی که فشار آب کم است، بسیار مناسب هستند.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

پکیج چگالشی ترکیبی

پکیج‌های چگالشی ترکیبی جزو به‌صرفه‌ترین پکیج‌هایی است که برای اکثر خانه‌های مسکونی نیز مناسب است. در این مدل نسبت به مدل‌های معمولی به تانکر نیازی نداریم؛ زیرا آب به‌طور مستقیم در شبکه اصلی گرم می‌شود.

وقتی که شما شیر آب را باز می‌کنید، تا زمانی که آن را می‌بندید آب گرم می‌ماند. یکی از ویژگی‌های متمایز این مدل پکیج‌ها عدم نیاز به مخزن آب است، این منجر به کاهش نگرانی شما بابت نشت آب یا یخ‌زدگی تانک می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که این مدل بیشتر برای خانواده‌ها و فضای‌های کوچک مناسب است.

 پکیج چگالشی چگونه کار می‌کند؟

زمانی که مشعل مرکزی روشن می‌شود، گاز حاصل از احتراق با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود و بخار آب تولید می‌شود. ضمن سوختن مشعل لوله‌های آب نیز گرم می‌شود و برای مصارف خانگی به درون لوله‌ها جریان پیدا می‌کند.

سپس بخار آب تولیدی در پکیج‌های معمولی به‌طور کامل خارج می‌شود؛ اما در پکیج چگالشی بازیابی می‌شود. در اینجاست که نقش مبرد دوم که در پکیج‌های چگالشی وجود دارد پر رنگ می‌شود.

بخار آب خروجی به سمت این مبرد هدایت می‌شود و آب سرد برگشتی از شوفاژها را گرم می‌کند. مبردهای موجود در این قسمت دمای بخار آب را که حدود 200 درجه است را تا 60 درجه کاهش می‌دهد. این کاهش دما منجر به تشکیل قطرات آب می‌شود، به‌همین دلیل به این فرایند کندانس شدن نیز می‌گویند. در نهایت این آب که کمی گرم شده است مجدد وارد سیکل می‌شود.

نحوه کارکرد پکیج چگالشی

تفاوت پکیج‌های چگالشی و معمولی در چیست؟

تفاوت عمده پکیج‌های چگالشی استفاده از یک مبدل حرارتی بزرگ‌تر، نسبت به طرز کار پکیج‌ معمولی است که منجر به تفاوت در نحوه کارکرد پکیج چگالشی با نوع معمولی آن می‌شود. در بخش قبل بیان کردیم که پکیج چگالشی چطور کار می‌کند؟ این مبدل حرارتی مجزا که درون پکیج‌های معمولی وجود ندارد، باعث می‌شود بخار آب موجود در گازهای خروجی را تبدیل به قطرات آب سرد کند.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

این آب سرد با داشتن PH بین 3-4 به‌شدت اسیدی است؛ به‌همین دلیل یک کیت خنثی‌کننده در مسیر برگشت آن به داخل پکیج قرار دارد که این آب چگالیده را تبدیل به یک آب خنثی با PH 7 می‌کند. یکی از تفاوت‌های دیگر پکیج‌های چگالشی و معمولی، جنس مخزن مبدل حرارتی است، در مدل چگالشی این جنس به‌صورت فولاد ضدزنگ است تا از خوردگی‌های احتمالی جلوگیری شود.

ویژگی‌های پکیج چگالشی

پکیج‌های چگالشی در مقایسه با دیگر پکیج‌ها مزایای بالاتری دارد. یکی از مهم‌ترین این مزایا که بیان نمودیم بازدهی بالای آن‌هاست که تا 90% گزارش شده است. در ادامه به برخی از ویژگی‌های این پکیج نگاهی می‌اندازیم:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

وقتی که آب و گرمای کمتری مصرف شود، هزینه قبض نیز کمتر می‌شود و این یعنی پس‌انداز مالی!

  • سیستم کنترلی پیشرفته

این سیستم‌ها می‌توانند با کنترلرهایی، از راه دور کنترل شوند. شما می‌توانید برای سهولت، ترموستات را در دمای اتوماتیکی تنظیم کنید تا با تغییر در دمای محیط، گرمایش محیط را تنظیم کند.

ویژگی های پکیج چگالشی

  • نصب آسان

این پکیج‌های چگالشی می‌توانند به‌راحتی پنهان شوند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

  • آلودگی کمتر

تکنولوژی‌های پیشرفته، در طراحی و ساخت پکیج چگالشی منجر به کاهش آلودگی زیست‌محیطی می‌شود.

  • ایمنی بالا

پکیج‌های چگالشی هوای موردنیاز برای احتراق را از بیرون دریافت می‌کنند. این مورد باعث می‌شود که ضریب ایمنی و قابل‌اطمینان بودن پکیج چگالشی افزایش یابد.

  • استحکام و ضد خوردگی

مبدل های مورد استفاده و اجزای داخلی پکیج چگالشی از آلیاژهای معتبری مثل آلومینیوم و فولاد ضدزنگ طراحی و ساخته شده است که موجب می‌شود، در مقابل هرگونه خوردگی مقاوم باشد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

آیا پکیج چگالشی ایمن است؟

بله! این پکیج‌ها بیش از 10 سال است که تولید می‌شوند و برای اطمینان از اینکه مردم به سمت خرید این مدل پکیج‌ها بروند، بررسی‌های ایمنی زیادی صورت‌گرفته است. عایق‌بندی‌های پکیج چگالشی و طراحی آن باعث شده است که هوای موردنیاز برای احتراق با مشعل از بیرون به داخل پکیج مکیده شود.

این مورد که جزو ویژگی‌های مثبت پکیج‌های چگالشی است منجر به ایمنی بیشتر می‌شود؛ زیرا با پکیج‌های معمولی که از هوای داخل خانه را برای احتراق به داخل سیستم خود می‌کشند، کاملا متفاوت است.

ویژگی های پکیج چگالشی

همچنین در ساخت این پکیج‌ها بخارات سمی ناشی از احتراق به‌طور کامل از سیستم‌های زهکشی و دودکش‌ها خارج می‌شوند و خطری سلامت اعضای خانواده شما را تهدید نمی‌کند. درنهایت علی‌رغم باور اشتباه مردم در مورد کاهش ایمنی این سیستم‌ها با افزایش سایز، باید گفت که سیستم پکیچ چگالشی فارغ از اندازه خود کاملا استاندارد و ایمن است.

جمع‌بندی

پکیج‌ چگالشي نوع جدیدی از انواع پکیج‌ها است که با طراحی‌های استاندارد، بازدهی مناسبی دارد. نحوه کارکرد این پکیج با نوع معمولی متفاوت است. این تفاوت که منجر به‌پیش گرم‌شدن آب نیز می‌شود، درنهایت باعث افزایش بازدهی 25 درصدی نسبت به نوع معمولی خود می‌شود.

اگر در جستجوی یک پکیج مقرون‌به‌صرفه در مصرف انرژی با بازدهی بالا هستید، پیشنهاد می‌کنیم پکیج چگالشی را جزء گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

سؤالات متداول

آیا پکیج چگالشی به شیر تخلیه نیاز دارد؟

بله برای تمام انواع مدل‌های این مدل پکیج‌ها باید شیر تخلیه و زهکشی مناسب، وجود داشته باشد تا بتواند به‌راحتی آب‌های اسیدی ناشی از چگالش را تخلیه کند.

پکیج چگالشی باید در چه دمایی تنظیم شود؟

اگر این پکیج‌ها در دمایی مناسبی تنظیم نشوند، کارآمد و مؤثر نخواهند بود. برای همین بهترین دمای برای گرمایش مرکزی 70 درجه سانتی‌گراد و دمای آب گرم نیز در 60 درجه باید تنظیم شود.

تفاوت اصلی انواع پکیج چگالشی با معمولی چیست؟

بزرگ‌ترین تفاوت این دو در پیش گرم‌کردن آب است. در مدل‌های معمولی بخارات حاصل از احتراق به‌طور کامل خارج می‌شود؛ اما در پکیج‌های چگالشی این بخارات بازیابی می‌شود و برای پیش گرم‌کردن آب استفاده می‌شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا