تعمیر پکیج تعمیرپکیج

دلایل روشن ماندن فن پکیج

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

یکی از مهم‌ترین لوازم و تجهیزات برای تأمین آب گرم مصرفی و گرمایش ساختمان‌ها، پکیج است. در صورت بروز هر نوع اختلال و خرابی که منجر به عدم کارکرد صحیح پکیج شود، شما با مشکل روبرو خواهید شد. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، روشن ماندن فن پکیج است. در این مقاله قصد داریم تا دلایل روشن ماندن فن پکیج، نحوه تست فن پکیج و نحوه عملکرد فن پکیج را بررسی کنیم.

نکات کلیدی

در این مقاله به‌صورت کامل به دلایل مختلفی برای علت یکسره روشن ماندن پکیج مانند موارد زیر اشاره شده است:

  • خرابی الکترود جرقه‌زن
  • فرسودگی یون الکترود
  • گرفتگی دودکش
  • مشکل در فن پکیج
  • خرابی برد

بررسی دلایل روشن ماندن فن پکیج

اگر فن پکیج در فصل زمستان که به طور مداوم از پکیج استفاده می‌کنید روشن بماند، نه تنها مشکل به حساب نمی‌آید بلکه کاملاً طبیعی است. چون زمانی که پکیج روی حالت زمستان قرار دارد، پمپ دستگاه به طور مداوم کار می‌کند و بعد از خاموش شدن شعله، فن پکیج هم خاموش خواهد شد.

اگر از پکیج‌های بوتان و ایران رادیاتور استفاده می‌کنید، باید بدانید که روشن ماندن فن پکیج این دو پکیج، امری کاملاً طبیعی است و به هیچ عنوان یک مشکل شناخته نمی‌شود. همیشه قبل از هر چیز باید بدانید که آیا روشن ماندن فن پکیج در عملکرد دستگاه مشکل ایجاد کرده است و یا خیر و یا اینکه آب گرم مصرفی و گرمای محیط به خوبی تأمین می‌شوند و یا خیر؟

در صورتی که پکیج روی حالت زمستانی باشد، یعنی استفاده بیشتری از پکیج می‌شود و در نتیجه زمانی که پمپ پکیج شروع به کار می‌کند، فن دستگاه نیز شروع به کار می‌کند. در نتیجه روشن ماندن فن پکیج منطقی است. با توجه به این نکته، روشن ماندن فن پکیج تنها در صورتی نگران‌کننده است که در سیستم عملکرد پکیج اختلال ایجاد شود.

دلایل روشن ماندن فن پکیج

علت یکسره روشن ماندن پکیج

 دلیل روشن ماندن فن پکیج

زمانی روشن ماندن فن پکیج یک مشکل جدی محسوب می‌شود که آب مصرفی مورد نیاز گرم نشود یا پکیج ارور دهد. در این صورت باید دلیل روشن ماندن فن پکیج را بررسی و پیدا کرده و آن را برطرف کنید.
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

1. علت یکسره روشن ماندن پکیج بر اثر خرابی الکترود جرقه‌ زن

یکی از دلایل روشن ماند فن پکیج، خرابی الکترود جرقه زن است. برای رفع این مشکل، در قدم اول باید میزان ولتاژ برق اندازه‌گیری شود. امکان روشن شدن پکیج‌ها در تمامی برندها با ولتاژ پایین امکان‌پذیر نیست. برای برطرف کردن مشکل خرابی الکترود جرقه زن پکیج، باید قطعه را تعمیر و یا تعویض کنید. در هر صورت باید از یک فرد تعمیرکار پکیج برای انجام این کار کمک بگیرید.

 2. فرسودگی یون الکترود

در صورتی که الکترود جرقه زن پکیج مشکل ندارد و به خوبی کار می‌کند، ممکن است که مشکل از یون جرقه زن دستگاه باشد. زمانی که یون جرقه زن اکسید و یا فرسوده شود، در عملکرد این قطعه اختلال به وجود می‌آید و همین موضوع علت یکسره روشن ماندن پکیج می‌شود.

 3. علت یکسره روشن ماندن پکیج بر اثر گرفتگی دودکش

زمانی که دودکش به هر دلیلی مسدود شده باشد، فن با یکسره کار کردن هم نمی‌تواند روشن شود. خیلی از مواقع استفاده از آلیاژ نامناسب در تهیه دودکش‌ها باعث می‌شود سیستم دهش و مکش دودکش پکیج دچار مشکل شود و همین موضوع منجر به ایجاد اختلال در عملکرد جرقه زن پکیج می‌شود. گاهی اوقات نیز ممکن است وجود لانه پرنده در مسیر دودکش، منجر به انسداد دودکش شود و در نتیجه سنسور دستگاه فعال می‌شود. زمانی که دلیل روشن ماندن فن پکیج دیواری این مورد باشد، باید وضعیت سوئیچ هوا بررسی شود تا بتواند عملکرد درستی داشته باشد.

بررسی دلایل روشن ماندن فن پکیج

4. فن پکیج دیواری دچار مشکل شده است

در صورتی که هیچ‌یک از موارد گفته شده علت یکسره روشن ماندن پکیج شما نباشد، باید سلامت خود فن و درستی عملکرد آن را بررسی کنید. گیرکردن کنتاکت رله فن یا برد دستگاه می‌توانند دلایل خراب شدن فن پکیج و روشن ماندن فن باشند.

5. خراب شدن برد یا پرشر سوئیچ هوا

علت یکسره روشن ماندن پکیج دیواری خرابی برد یا پرشر سوئیچ هوای دستگاه است. در صورت بروز چنین مشکلی باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای پکیج کمک بگیرید تا با تست برد پکیج با اطمینان اقدام به تعمیر کند.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

آشنایی با نحوه عملکرد فن پکیج

زمانی که شعله پکیج روشن می‌شود، فن دستگاه دود و گاز ناشی از احتراق را از پکیج خارج می‌کند و هوای مورد نیاز پکیج را به داخل می‌کشد. به طور کلی وظیفه فن دمش است. برای بررسی خرابی یا سلامت پکیج باید طبق روش‌هایی که در ادامه برای شما خواهیم گفت عمل کنید.

اتصال مستقیم برق شهری

در صورتی که برق مورد نیاز فن تأمین نمی‌شود، یعنی رله پکیج دچار مشکل شده است؛ اما در صورتی که برق 220 ولت مورد نیاز فن تأمین می‌شود و باز هم فن کار نمی‌کند، یعنی خود فن پکیج دچار مشکل شده است. در این حالت برای بررسی کردن سلامت فن، باید برق 220 ولت یا شهری را به صورت مستقیم به دستگاه وصل کنید و در صورتی که فن شروع به کار کند یعنی فن مشکلی ندارد و در غیر این صورت فن دچار مشکل شده است.

بعد از حل مشکل با آموزش ریست کردن پکیج می‌توان دستگاه را روشن کرد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

بررسی کردن صدای فن پکیج

روش دیگری که برای امتحان کردن فن استفاده می‌شود، گوش دادن به صدای فن پکیج است. در صورتی که صدای زیاد و بیش از حد معمول از فن شنیده شود، یعنی فن دچار مشکل شده است و توان لازم  را ندارد. در این صورت برای بررسی سلامت فن باید از آوومتر استفاده کنید. آوومتر را روی حالت صدا قرار دهید و دو سر اتصال را به آن وصل کنید. اگر صدایی بشنوید، یعنی فن پکیج سالم است و مشکلی ندارد.

آیا راهی برای جلوگیری از خراب شدن فن پکیج وجود دارد؟

برای جلوگیری از خراب شدن فن و یا روشن ماندن فن پکیج، بهتر است هر شش ماه یک‌بار فن را سرویس کنید و تمام قطعات فن و پکیج را بررسی کنید. جرم‌گیری و رسوب‌زدایی قطعات را به موقع انجام دهید. با انجام این اقدامات می‌توانید از خرابی و روشن ماندن فن پکیج جلوگیری کنید. در نتیجه از علت یکسره روشن ماندن پکیج جلوگیری می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله با دلایل روشن ماندن فن پکیج و راهکار‌های جلوگیری از آن آشنا شدیم. شما می‌توانید سوالات خود را در ارتباط با فن پکیج  و تعمیر پکیج بوتان و انواع برندها در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان از متخصصین آچاره دریافت نمایید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا