تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

نحوه تعیین ظرفیت سیستم سرمایشی + محل مناسب نصب کولر گازی در خانه

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

با توجه به نکاتی که هر روز درباره روش‌های مصرف صحیح انرژی و راهکارهای مربوط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شنویم، تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله از مجله آچاره درباره نحوه تعیین ظرفیت سیستم سرمایشی و محل مناسب نصب کولر گازی در خانه توضیح دهیم.

در صورتی که شما کولر گازی را با توجه به نیازتان و ظرفیت دستگاه انتخاب کرده و آن را در مناسب‌ترین مکان ممکن نصب کنید، می‌توانید به میزان قابل‌توجهی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و در عین حال، بیشترین بازدهی را از سیستم سرمایشی خود دریافت کنید.

آچاره، ارائه‌دهنده برتر خدمات تعمیرات منزل است. شما می‌توانید برای سرویس و تعمیر کولر گازی خود از خدمات ما استفاده کنید.

محاسبه ظرفیت سیستم سرمایشی

انتخاب ظرفیت سیستم سرمایشی به معنای انتخاب میزان برق موردنیاز سیستم است. به‌خصوص اگر یک سیستم سرمایشی ثابت نصب کرده‌اید، این موضوع خیلی مهم است و مطمئناً شما نمی‌خواهید که دستگاهی با ظرفیت بسیار کم برای ساختمان خودتان انتخاب کنید. همچنین دستگاهی با ظرفیت خیلی بالا هم به دلیل میزان برقی که مصرف می‌کند انتخاب مناسبی برای شما نیست. شما با توجه به چند نکته می‌توانید به‌راحتی ظرفیت سیستم سرمایشی مورد نظرتان را خودتان محاسبه کنید.

ظرفیت پایین سیستم سرمایشی باعث می‌شود که خیلی زود متوجه شوید، دستگاه پاسخگوی نیاز شما نیست! بالا بودن ظرفیت سیستم سرمایشی هم بنا به دلایل مختلفی یک انتخاب ناصحیح است؛ چرا که شما فقط یک محل زندگی یا محیط کار با هوای مطبوع می‌خواهید و به بیش از آن نیاز ندارید.

شما می‌توانید با استفاده از یک فرمول ساده، در 3 مرحله ظرفیت سیستم سرمایشی موردنیازتان را محاسبه کنید.

محاسبه ظرفیت سیستم سرمایشی

مرحله اول: محاسبه فضای اتاقی که باید خنک شود

فضای اتاق را بر حسب متر مکعب (طول x عرض x ارتفاع) محاسبه کنید. به عنوان مثال: اتاق شما 6 متر طول، 4 متر عرض و 2.5 متر ارتفاع دارد. پس فضای اتاق شما 6x 4x 2.5 = 60 m3 می‌شود.

مرحله دوم: انتخاب ضریب مناسب

بسته به ویژگی‌های اتاق، باید از ضریب 30، 40 یا 50 استفاده کنید. 30 برای فضاهایی است که به‌خوبی عایق‌بندی شده‌اند و پنجره‌های کمی دارند. همچنین منابع گرمایی کمی در آن وجود دارد. این مشخصات فضایی است که در تابستان نسبتاً خنک باقی می‌ماند.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

40 برای فضایی است که عایق‌بندی کمتر و پنجره‌های زیادی دارد یا از تجهیزات زیادی مانند پرینتر و رایانه در آن استفاده می‌شود. شما از بالاترین ضریب (50) برای اتاق زیرشیروانی، اتاق‌هایی با سقف‌های مسطح یا شیب‌دار یا اتاق‌هایی با تعداد زیادی پنجره و تجهیزات زیاد استفاده می‌کنید. وقتی شک دارید که فضای شما در کدام دسته قرار می‌گیرد، بهترین گزینه برای شما انتخاب بالاترین ضریب است.

مرحله سوم: فضا را در عدد ثابت ضریب، ضرب کنید

حالا عددی که در مرحله اول محاسبه کردید را در عددی که در مرحله دوم انتخاب کردید، ضرب کنید. برای مثال: 60 متر مکعب ضرب در ضریب 40 (یک فضای گرم متوسط) 2400 وات یا 2.4 کیلو وات خواهد بود. شما برای خنک‌سازی مناسب این فضا به یک سیستم سرمایشی با ظرفیت 2.4 کیلو وات نیاز دارید. قاعده کلی این است که به 30 تا 50 وات ظرفیت سرمایشی در هر متر مکعب فضا نیاز خواهید داشت.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

محاسبه ظرفیت سرمایشی در BTU

شما علاوه بر ظرفیت سرمایشی بر حسب کیلووات، گاهی اوقات با اصطلاح BTU نیز مواجه می‌شوید. این مخفف «واحد حرارتی بریتانیا» است. 1 وات برابر با 3.4121 BTU است؛ بنابراین 2000 وات ظرفیت سرمایشی، حدوداً بیش از 6800 BTU است. معمولاً این واحد اندازه‌گیری عمدتاً در سیستم‌های تهویه مطبوع سیار استفاده می‌شود.

1 BTU مربوط به مقدار گرمای موردنیاز برای 1 درجه فارنهایت (0.56 درجه سانتی‌گراد) بالا بردن دمای 1 پوند بریتانیا (0.45 کیلوگرم) آب است.

ظرفیت کولرگازی اسپلیت طبقات میانی ساختمان طبقات در معرض نور خورشید و زیر پشت بام
9000 BTU متراژ مفید تا 15 متر متراژ مفید تا 12 متر
12000 BTU متراژ مفید تا 25 متر متراژ مفید تا 17 متر
18000 BTU متراژ مفید تا 35 متر متراژ مفید تا 25 متر
24000 BTU متراژ مفید تا 50 متر متراژ مفید تا 55 متر
30000 BTU متراژ مفید تا 65 متر متراژ مفید تا 45 متر
32000 BTU متراژ مفید تا 75 متر متراژ مفید تا 55 متر
45000 BTU متراژ مفید تا 80 متر متراژ مفید تا 65 متر
60000 BTU متراژ مفید تا 105 متر متراژ مفید تا 80 متر
90000 BTU متراژ مفید تا 155 متر متراژ مفید تا 115 متر

تعیین محل مناسب نصب کولر گازی در خانه

اگر تصمیم اشتباهی در مورد محل نصب کولر گازی خود بگیرید، ممکن است در پایان ماه با هزینه‌های بالایی روبه‌رو شوید. حتی ممکن است لازم باشد شخصی را برای تعمیر بیشتر کولر گازی خود استخدام کنید.

چون نصب کولر گازی در یک نقطه نامناسب، برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما باید بیشتر کار کند و در نتیجه این دستگاه ناکارآمد خواهد بود و این مسئله در طول زمان منجر به فرسودگی بیشتر آن می‌شود. در این مقاله، دستورالعمل‌های مفیدی در مورد بهترین محل نصب کولر گازی در خانه را ارائه خواهیم کرد.

عواملی مهم در تعیین محل مناسب نصب کولر گازی در خانه

عواملی وجود دارد که بر تعیین محل مناسب نصب کولر گازی در خانه و اتاق تأثیر می‌گذارد:

  • محل قرارگیری پنجره‌ها
  • وسایل برقی موجود در اتاق
  • تعداد لامپ‌های موجود در اتاق
  • متریال کف شما

به‌طور کلی واحدهای تهویه مطبوع اسپلیت، باید در یک مکان مرکزی در اتاقی که می‌خواهید آن را خنک یا گرم کنید نصب شوند تا جریان هوای متعادل در کل فضا تضمین شود.

  • اتاق خواب: بهترین موقعیت برای کولر گازی در اتاق خواب، جایی است که هوا مستقیماً روی تخت جریان نداشته باشد. چون بیشتر مردم احساس می‌کنند که عبور مستقیم جریان هوای خنک ناراحت‌کننده است یا حتی باعث می‌شود تا آن‌ها با گلودرد از خواب بیدار شوند.
  • اتاق نشیمن: اگر در حال نصب کولر گازی اسپلیت برای اتاق نشیمن هستید، توصیه می‌کنیم آن را در جایی نصب کنید که بتوانید جریان هوا را به سمت محل نشستن خود هدایت کنید.
  • ارتفاع: از آنجایی که هوای خنک به‌طور طبیعی به سمت پایین حرکت می‌کند، نصب کولر گازی روی دیوار به یکنواخت‌تر شدن کاهش دمای اتاق کمک می‌کند.

اگر در آپارتمانی زندگی می‌کنید که دارای بالکن است یا با همسایه خود دیوار مشترکی دارد، ممکن است این مسئله بر موقعیتی که می‌توانید کولر گازی خود را نصب کنید، تأثیر بگذارد.آپارتمان

محل نصب ترموستات در خانه

باور کنید یا نه، موقعیت ترموستات کولر گازی شما می‌تواند در راندمان و عملکرد کولر گازی تفاوت ایجاد کند اما چرا؟ ترموستات برای کمک به سیستم تهویه مطبوع شما طراحی شده است تا دمای خانه شما را بشناسد و آن را تنظیم کند. نصب ترموستات در محل نادرست باعث می‌شود که ترموستات خوانش نادرستی از دمای خانه باشد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید، این است که ترموستات شما باید به‌خوبی از منابع گرمایی که باعث نوسان دمای خانه شما می‌شود، دور نگه داشته شود. موارد اصلی شامل لوازم الکترونیکی، لوازم آشپزخانه و وسایل الکتریکی مانند چراغ‌ها هستند. این کار به شما اطمینان می‌دهد که ترموستات می‌تواند دمای خانه شما را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کند.

نصب کولر گازی در اتاق خواب کوچک

یافتن مکانی با فضای کافی برای واحد بیرونی کولر گازی

همچنین یکی از اولین مواردی که باید درباره تعیین محل مناسب نصب کولر گازی در خانه در نظر بگیرید، محل قرارگیری یونیت‌های داخلی و خارجی است. هنگامی که کولر گازی شما در یک نقطه مناسب نصب می‌شود، می‌تواند دمای خانه شما را با هزینه بهینه تنظیم کند؛ در نتیجه، باید زمان خود را صرف پیدا کردن مکان مناسب برای کولر خود کنید تا از عملکرد طولانی‌مدت آن اطمینان حاصل کنید. در ادامه چند نکته درباره تعیین محل مناسب نصب کولر گازی در خانه آورده شده است.

هنگام نصب کولر گازی، بسیاری از افراد فقط بر روی یونیت داخلی تمرکز می‌کنند و مکان انتخاب‌شده برای یونیت خارجی را کاملاً نادیده می‌گیرند. با این حال، پیدا کردن یک نقطه خوب برای کندانسور در فضای باز برای عملکرد تهویه مطبوع، بسیار مهم است.

به‌طور کلی، اگر یونیت بیرونی فضای زیادی برای کار داشته باشد، سیستم تهویه مطبوع بسیار بهتر عمل خواهد کرد؛ به همین دلیل شما باید اطمینان حاصل کنید که یونیت بیرونی فضای کافی برای ورود هوای تازه و انتشار گرما از داخل خانه شما را دارد.

برای دستیابی به بهترین نتایج، مقداری فضای خالی در اطراف واحد کندانسور برای تشویق جریان آزاد هوای تازه فراهم کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که مکان یونیت بیرونی کولر گازی شما به‌راحتی برای انجام کارهای تعمیر و نگهداری منظم در دسترس باشد.

1. برای واحد بیرونی سایه‌بان تهیه کنید

هنگامی که واحد بیرونی شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، سیستم تهویه مطبوع باید بیشتر کار کند تا خنکی کافی برای خانه شما فراهم شود. علاوه بر این، محافظت از واحد بیرونی در برابر نور روز، یک راه عالی برای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های انرژی است.

سایه مناسب یکی از مهم‌ترین عوامل در جستجوی مکان مناسب برای نصب است و شما می‌توانید از واحد بیرونی خود در یک مکان سایه‌دار محافظت کنید تا از گرمای بیش از حد که تأثیر منفی بر روی عملکرد و عمر مفید دستگاه دارد، جلوگیری کنید. اگر یونیت بیرونی و هوای اطراف خنک نگه داشته شوند، سیستم AC می‌تواند کارآمدتر عمل کند و هزینه‌های خنک‌کننده را کاهش و طول عمر آن را افزایش دهد.برای واحد بیرونی خود سایه‌بان تهیه کنید

2. واحد داخلی را از منابع گرما دور نگه‌دارید

وسایلی که داخل خانه شما گرما آزاد می‌کنند، می‌توانند باعث شوند که کولر گازی شما سخت‌تر و بیشتر از آنچه که باید کار کند. هنگامی که کولر گازی گرما را حس می‌کند، ممکن است ترموستات آن به‌درستی عمل نکند و بر راندمان و کنترل دما تأثیر بگذارد.

از آنجایی که محل قرارگیری کولر گازی شما تأثیر قابل‌توجهی بر کارآیی آن دارد، باید از قرار دادن واحد داخلی خود در نزدیکی منابع گرما خودداری کنید. گرمای تولیدشده توسط لوازم خانگی می‌تواند دستگاه شما را حتی پس از رسیدن به دمای از پیش تعیین‌شده، به صورت 24 ساعته در حال کار نگه دارد.

اگر کولر گازی شما خیلی نزدیک به وسایلی مانند یخچال، تلویزیون، لامپ و غیره باشد، ممکن است ترموستات نتواند به‌درستی وظیفه خود را به اجرا برساند.

3. کندانسور را به اندازه کافی بالا نصب کنید

هوای سرد چگالی بیشتری دارد و به همین دلیل به سمت پایین اتاق حرکت می‌کند. برای دستیابی به سرمایش کافی، باید این عامل را هنگام نصب کولر گازی خود در نظر داشته باشید. اگر کندانسور شما خیلی نزدیک به زمین قرار گیرد، ممکن است نتیجه دلخواه را به همراه نداشته باشد و باعث شود هزینه بیشتری را برای قبوض آب و برق هزینه کنید؛ بنابراین، شما باید کولر گازی خود را در ارتفاع مناسب برای ارائه سرمای مؤثر، نگه دارید.

به این نکته هم دقت کنید که باید مطمئن شوید یونیت داخلی در مکانی مناسب برای تمیز کردن و تعویض فیلترهای هوا قرار گرفته باشد.

کلام آخر

تعیین ظرفیت سیستم سرمایشی مناسب برای کولر گازی به اندازه محل نصب آن مهم است. هنگام تعیین محل مناسب نصب کولر گازی در خانه برای یونیت‌های داخلی و خارجی، به خاطر داشته باشید که گرما باعث فشار، افزایش مصرف انرژی و کاهش طول عمر دستگاه می‌شود. اگر می‌خواهید یک محیط زندگی راحت در داخل خانه خود ایجاد کنید، به نکاتی که در این مطلب بیان شد توجه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید