تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی پنجره‌ای

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که چه ظرفیت کولر گازی برای متراژ منزل یا محل کار شما مناسب‌تر است؟ دانستن ظرفیت مناسب کولر گازی اهمیت زیادی دارد، چرا که بیشتر یا کمتر بودن این ظرفیت در مقایسه با متراژ فضا و شرایط آب و هوایی محل مورد نظر می‌تواند پیامدهایی مثل مصرف زیاد برق و یا بی‌اثر بودن در محیط داشته باشد. کولرهای گازی در مدل‌های مختلفی از جمله مدل ایستاده، داکت اسپلیت، پرتابل و پنجره‌ای وجود دارند. این مقاله از اچاره راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی پنجره‌ای بر اساس متراژ را در اختیار شما می‌گذارد.

راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی پنجره‌ای بر اساس متراژ

راهنمای خرید کولر گازی پنجره‌ای

خرید ظرفیت مناسب کولرگازی تضمین کننده کیفیت و میزان خنک‌کنندگی آن است. نسبت‌هایی که در جدول زیر آورده شده نشان می‌دهد که هر واحد کولرگازی در مقایسه با مقدار مشخصی از متراژ چه میزان خنک‌کنندگی دارد.

BTU (British thermal unit) واحد سنجش ظرفیت سرمایشی کولر گازی است که میزان آن مشخص کننده مناسب بودن یا نبودن ظرفیت کولر گازی برای متراژ مورد نظر است. به ازای مشخصی از هر متر مربع یک BTU استاندارد وجود دارد. برای انتخاب ظرفیت کولر گازی پنجره‌ای براساس متراژ فضا می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

متراژ (برحسب متر مربع) واحد حرارتی مورد نیاز (BTU)
10 تا 14 5000
14 تا 24 6000
24 تا 33 7000
33 تا 38 9000
38 تا 42 10000
42 تا 51 12000
51 تا 65 14000
65 تا 93 18000
93 تا 112 21000

راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی پنجره‌ای

بهتر است بدانید دانستن میزان BTU استاندارد به تنهایی کافی نیست. زمانی که قصد دارید میزان BTU مناسب متراژ را محاسبه کنید باید چند فاکتور مهم دیگر را نیز در نظر داشته باشید:

  • آیا در فضای مورد نظر منبع گرما (تلویزیون و دیگر لوازم برقی) وجود دارد؟
  • آیا فضای مورد نظر دارای پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ است؟
  • کولرگازی در کدام بخش اتاق قرار خواهد داشت؟ مرکز، گوشه اتاق یا داخل پنجره؟
  • فضای مورد نظر چند درب خروجی دارد؟
  • آیا فضا عایق کاری شده است؟
  • فضا چند دیوار خارجی دارد که رو به آفتاب قرار دارند؟

تمام عوامل گفته شده می‌توانند در میزان خنک‌کنندگی کولرگازی اثر گذار باشند. انتخاب ظرفیت مناسب برحسب BTU در صورت وجود موانع اشاره شده، تضمین کننده عملکرد مناسب کولر گازی نخواهد بود. در نتیجه در نظر داشتن این موارد و بررسی و رفع آن‌ها در حد امکان به بهبود عملکرد و افزایش قدرت خنک‌کنندگی کولر گازی کمک خواهد کرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

کولرگازی پنجره ای برای خانه

مطلب پیشنهادی راهنمای جامع سیستم‌های اسپلیت بدون داکت

خرید کولر گازی مناسب

در این بخش از راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی پنجره‌ای به شما می‌گوییم که چگونه کولر گازی پنجره‌ای با BTU مناسب متراژ مورد نظرتان را خریداری کنید.

خرید کولر گازی مناسب

مطلب پیشنهادی آموزش تصویری تعویض ترمیستور کولر گازی پنجره‌ای

به دلیل وجود فاکتورهای مختلف، اندازه‌گیری ظرفیت درست کولر گازی پنجره‌ای کار چندان ساده‌ای نیست. اما با توجه به یک سری از فاکتورها می‌توانید اطمینان بیشتری از مناسب بودن خریدتان داشته باشید. این فاکتورها شامل:

  • میزان مصرف بهینه انرژی
  • میزان صدای کولرگازی
  • هزینه کولرگازی در مقایسه با مدل‌هایی با میزان BTU یکسان
  • ارتفاع سقف فضای مورد نظر
  • میزان نورگیر بودن و جذب حرارت فضای مورد نظر

کولر گازی پنجره ای

بعد از اینکه BTU مناسب متراژ فضای مورد نظرتان را پیدا کردید و فاکتورهای گفته شده را مد نظر قرار دادید باید پنجره‌ای که کولرگازی قرار است روی آن نصب شود را اندازه‌گیری کنید تا از مناسب بودن آن سایز آن مطمئن شوید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

نکته: ابعاد کولر گازی و بزرگ و کوچک بودن آن ارتباطی با میزان BTU مناسب فضای مورد نظر شما نداشته و اندازه کولر گازی تاثیری در میزان خنک‌کنندگی آن نخواهد داشت.

خلاصه راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی پنجره‌ای

میزان خنک‌کنندگی کولر گازی با واحد جهانی BTU سنجیده می‌شود. اما در نظر داشتن این واحد به تنهایی نمی‌تواند مناسب بودن کولرگازی پنجره‌ای برای فضای مورد نظر شما را تضمین کند. علاوه بر محاسبه میزان BTU مناسب بر اساس متراژ فضای مورد نظر، باید به فاکتورهای دیگری مثل میزان حرارت موجود در فضا، میزان نورگیر بودن و رو به آفتاب بودن آن، ارتفاع سقف، طبقه ساختمان، ابعاد پنجره‌ها و عایق بودن یا نبودن فضا نیز توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین کولر گازی پنجره‌ای را برای منزل و یا فضای کارتان تهیه کنید.

3.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید