تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

بهترین محل نصب کولر گازی کجاست؟

کولر گازی و داکت اسپلیتسرمایشسرمایش و گرمایش

محل نصب کولر گازی از عواملی‌ است که تاثیر بسزایی در عملکرد آن دارد. اکثر افراد در هنگام نصب کولر گازی به این مسئله توجهی ندارند. پیدا کردن محل مناسب برای این وسیله خنک کننده عملکرد دستگاه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و در کاهش هزینه‌های انرژی تاثیر زیادی دارد. در این مقاله سعی داریم شما را با محل‌ مناسب برای نصب کولر گازی آشنا کنیم. 

هنگامی که از محل مناسب برای نصب کولر گازی صحبت می‌کنیم، مقصود ما محل قرار گرفتن آن بر روی پشت‌بام، بر روی بالکن، همچنین ارتفاع مناسب این دستگاه از سقف و محل مناسب برای نصب کمپرسور کولر گازی است. در این مقاله نکات قابل توجهی در این موارد بیان شده است. با ما همراه باشید.

محل مناسب برای نصب کولر گازی 

بعد از خریداری دستگاه کولر گازی باید به دنبال پیدا کردن محلی مناسب برای نصب آن باشیم. اهمیت این مسئله باعث شده است امروزه معماران در هنگام تهیه نقشه منازل، محل نصب این دستگاه را نیز در نظر بگیرند. دقت در این مرحله برای یافتن بهترین مکان می‌تواند تا حد زیادی به کاهش هزینه‌های انرژی و حصول بهترین عملکرد دستگاه کمک کند.

پیدا کردن این مکان برای هر ساختمان با توجه به معماری وطراحی آن متفاوت است و قانون ثابتی برای یافتن این مکان نیست، اما نکاتی وجود دارد که رعایت این نکات به‌ما کمک می‌کند بهترین مکان را پیدا کنیم.  

بهترین محل نصب کولر گازی

در دو پنل داخلی و خارجی دستگاه اسپیلت تعبیه شده است و هر دو بخش باید در محل مناسبی قرار گیرند. محل نصب کمپرسور، کندانسور و پنل داخلی بسیار حائز اهمیت است. محل نصب، نحوه لوله‌کشی اسپیلت و قرار دادن و نصب صحیح تجهیزات دستگاه اسپیلت در میزان و عملکرد دستگاه و همچنین عمر مفید دستگاه تاثیر دارند. به صورت کلی می‌توان گفت اگر درستگاه در محل مناسسب قرار نگیرد ممکن است فشار زیادی بر آن وارد شود و نیاز به تعمیر موتور کولر گازی باشد.

بهترین محل نصب کولرگازی

محل نصب پنل داخلی کولر گازی 

مهم‌ترین وظیفه و عملکرد پنل داخلی انتقال و جریان هوای خنک شده در داخل منزل و ساختمان است. تجهیزات داخلی پنل دستورات را از کنترلر دریافت می‌کنند و بر اساس فرمان صادر شده هوای خنک شده توسط دستگاه را به جریان درمی‌آورند. بهترین فاصله از سقف برای نصب پنل 20 سانتیمتر است و بهتر است دستگاه از سمت چپ و راست دیوار به یک میزان فاصله داشته باشد. ارتفاع از سقف به دلیل تجمع هوای گرم در زیر دستگاه و همچنین فضای مناسب برای باز کردن دستگاه در صورت لزوم ضروری است. تراز بودن دستگاه برای توزیع صحیح مبرد در کویل اسپیلت بسیار ضروری است.  

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

مطلب پیشنهادی آشنایی با طرز کار داکت اسپلیت

بهترین محل نصب کولر گازی

محل نصب کندانسور کولر گازی 

کندانسور کولر گازی هوا را از بیرون به داخل دستگاه می کشاند و سپس هوای وارد شده به دستگاه برای خنک‌سازی به سایر قسمت‌ها به جریان در‌می‌آید. دور بودن کمپرسور کولر گازی از اشیا و دیوار و هرگونه اشیا برای جریان مناسب هوا و ورود هوا به دستگاه بسیار پراهمیت است. نصب سایه‌بان برای کندانسور جهت در معرض مستقیم نور خورشید قرار گرفتن دستگاه نیز از جمله مواردی است که راندمان دستگاه را به‌شدت افزایش می‌دهد. بهترین محل برای نصب کندانسور در تراس ساختمان، بر روی پشت‌بام و زیر سقف منازل است و به‌هیچ‌وجه نباید در فضای بسته قرار گیرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی! 

 مطلب پیشنهادی تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ samsung

محل نصب کندانسور کولرگازی

نصب داکت اسپیلت 

برای نصب وو تنظیمات داکت اسپیلت با توجه به طراحی سقف کاذب، کانال‌کشی باید انجام شود. بعد از آن باید شاسی فلزی را نصب کنید و سپس نسبت به نصب و اتصال لوله‌های مسی اقدام کنید. در مرحله بعد کندانسور و هواساز را هم بر روی تراس یا پشت بام نصب کنید. 

نصب کولر گازی در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری 

در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری استفاده از داکت اسپیلت راندمان بهتری دارد چرا که به علت ارتفاع زیاد تا سقف داکت اسپیلت به دلیل استفاده از کانال‌هایی که در سقف نصب می‌شوند به چرخش و جریان بهتر هوا کمک می‌کند. اما درصورتیکه از کولر گازی برای این مراکز استفاده می‌کنید، دستگاه را در ارتفاع‌های بالاتر نصب کنید. ارتفاع حدوداً دو متری از سطح زمین مناسب بنظر می‌آید.  

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

نصب کولرگازی در فروشگاه‌ها

مطلب پیشنهادی راهنمای جامع سیستم‌های اسپلیت بدون داکت

نکات مهم در نصب کولر گازی

  • اول از همه، هنگام نصب مراقب باشید گردوغبار وارد لوله‌های مبرد نشود که عملکرد دستگاه را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.  
  • محکم کردن نگهدارنده دستگاه در هنگام نصب نیز بسیار ضروری است. در این مورد بسیار اهمیت به‌خرج دهید. نکته مهم دیگر عایق‌کاری لوله‌های مبرد است که در راندمان و عملکرد دستگاه نقش بسیاری دارد.  
  • در هنگام نصب کابل‌ها و سیم‌کشی کولر گازی را چک کنید که به درستی در محل خود قرار گرفته باشند.  
  •  نکته آخر اینکه از نصب دستگاه در کنار دستگاه‌هایی که سرو صدا و لرزش ایجاد می‌کنند خودداری کنید. این کار عملکرد و عمر مفید دستگاه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

سخن آخر 

امروزه بسیاری از ساختمان‌ها به استفاده از کولر گازی به عنوان وسیله‌ای برای خنک‌سازی و تعبیه هوای منازل روی آورده‌اند و روزبه‌روز به محبوبیت این دستگاه‌ها افزوده می‌شود. از مواردی که در راندمان دستگاه تاثیر بسزایی دارد، محل نصب دستگاه کولر گازی است. پیدا کردن بهترین محل برای نصب کولر گازی باعث افزایش راندمان، کاهش هزینه انرژی و بهبود عمر مفید دستگاه می‌شود. در این مقاله نکات مهمی بیان شده است که می‌تواند به شما در پیدا کردن بهترین محل برای نصب کولر گازی کمک کند. 

اگر تمایل داشته باشید می‌توانید برای نصب کولر گازی و داکت اسپلیت خود از آچاره کمک بگیرید. آچاره، مرجع خدمات مطمئن و سریع، در خدمت شماست.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید