تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی دایکین (Daikin)

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

بسیاری از افراد به منظور تنظیم دمای محیط اطراف خود از کولر گازی استفاده می‌کنند. پیشرفت تکنولوژی ساخت این دستگاه باعث شده که فناوری‌های متعددی در کولر گازی‌های مدرن به کار برده شود که در نتیجه این موضوع، امروزه نظر مثبت عموم مردم نسبت به استفاده از این دستگاه جلب شده است. یکی از برندهای تولیدکننده کولر گازی و … که سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص داده برند دایکین (Daikin) است.

برند دایکین با تولید مدل‌های متنوع این دستگاه و به‌کارگیری تکنولوژی‌های مدرنی همچون سیستم اینورتر در کولر گازی، توانسته اعتماد کاربران را تا میزان زیادی به دست‌آورد. با این وجود عملکرد کولر گازی دایکین نیز همانند دیگر دستگاه‌های تهویه مطبوع هوا گاها با مشکل مواجه می‌شود. شاید بپرسید که در این شرایط باید چه اقداماتی را در نظر گرفت؟

در این مقاله از مجله آچاره اختلالات رایج این دستگاه را مرور می‌کنیم و به شما در روند تعمیر کولر گازی دایکین کمک خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

رایج‌ترین مشکلات در تعمیر کولر گازی دایکین

عملکرد صحیح کولر گازی دایکین توسط عوامل مختلفی در معرض خطر قرار گرفته و شما را با چالش مواجه می‌کند. با این که احتمال بروز این مشکلات در محصولات همه برندهای سازنده کولر گازی وجود دارد اما ریشه آن‌ها می‌تواند در محصولات برندهای مختلف نسبت به یکدیگر تفاوت داشته باشد. به همین دلیل در این قسمت علاوه بر ذکر این اختلالات، نکات لازم به منظور عیب‌یابی دستگاه را نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد. رایج‌ترین مشکلاتی که در روند عملکرد صحیح کولر گازی دایکین اختلال ایجاد می‌کنند عبارتند از :

کولر گازی دایکین

1. روشن نشدن کولر گازی دایکین

زمان روشن نشدن کولر گازی دایکین، باید ابتدا به یک نکته دقت کنید. آیا لامپ کولر گازی خاموش است یا این لامپ در حال چشمک زدن می‌باشد؟ وابسته به این که کولر گازی دایکین شما در کدام یک از این شرایط قرار داشته باشد، باید تدابیر متفاوتی را در نظر بگیرید.

تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

روشن نشدن کولر گازی دایکین

خاموش بودن لامپ کولر گازی

شایع‌ترین علتی که منجر به روشن نشدن کولر گازی دایکین می‌شود، خرابی یا سوختن فیوز دستگاه است. بروز این مشکل باعث ایجاد قطعی در مدار سیستم شده که نهایتا مانع از روشن شدن آن خواهد شد. البته این تنها عامل روشن نشدن کولر گازی دایکین نیست و شما باید عواملی دیگری را نیز مورد بررسی قرار دهید. در اولین قدم بهتر است ارتباط دستگاه با جریان برق را چک کرده و در صورت نیاز، اصلاحات موردنیاز را اعمال کنید زیرا ممکن است وجود قطعی در کابل برق باعث بروز این مشکل شده باشد.

در مرحله بعد سلامت ریموت را بررسی کرده و از سالم بودن ریموت و باتری آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که ریشه بروز این مشکل هیچکدام از موارد ذکر شده نبود، سلامت برخی از بخش‌های این دستگاه مثل فیوز، تایمر و … باید توسط افراد متخصص چک شده و تعمیرات لازم صورت پذیرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

مطلب پیشنهادی کولر گازی چند ساعت روشن باشد تا آسیبی نبیند؟

لامپ چشمک‌زن کولر گازی

اگر زمانی که کولر گازی شما روشن نمی‌شد لامپ آن در حال چشمک زدن بود، دو شاخه آن را از پریز خارج کرده و یک الی دو دقیقه صبر کنید. سپس دو شاخه را مجددا به پریز متصل کرده و دستگاه را روشن کنید. اگر پس از انجام این روند لامپ کولر گازی دایکین کماکان در حال چشمک زدن بود، از افراد دارای صلاحیت بخواهید که شرایط دستگاه شما را به منظور عیب‌یابی آن مورد بررسی قرار دهند.

2. تولید صدای غیرطبیعی توسط دستگاه

عوامل متعددی قابلیت ایجاد صدای غیرطبیعی در کولر گازی دایکین را دارند اما مهم‌ترین عاملی که به بروز این مشکل منجر می‌شود، وجود گرفتگی و … در فیلترهای دستگاه است. وجود هر گونه انسداد در فیلترهای کولر گازی، فشار زیادی را به این سیستم وارد کرده و عملکرد آن را به طور جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه اعمال این فشار بیش از حد، تولید صدای غیرطبیعی کاملا قابل انتظار خواهد بود.

البته علت بروز این مشکل می‌تواند نسبت به نوع صدا کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال در کولر گازی دایکین هنگام فعالیت دریچه مبرد ممکن است صدای کلیک مانندی به گوش شما برسد که کاملا طبیعی است. ولی در هرصورت بهتر است عیب‌یابی دستگاه در این شرایط به افراد بامهارت سپرده شود.

تولید صدا از کولر گازی دایکین

3. کاهش سرعت عملکرد کولر گازی دایکین

علت اصلی که باعث کاهش سرعت عملکرد این دستگاه خواهد شد، وجود مشکل در فیلترهای آن است. در صورتی که شما در نگهداری از سیستم تهویه مطبوع هوای خود کوتاهی کرده و سرویس سالیانه آن را به تعویق بیاندازید، کولر شما دچار مشکل خواهد شد. گرفتگی فیلترها علاوه بر کاهش سرعت عملکرد این دستگاه، باعث اعمال فشار بیشتر بر روی سیستم نیز خواهد شد که نتیجه آن افزایش مصرف انرژی می‌باشد. به منظور جلوگیری از بروز چنین اختلالاتی حتما سالیانه حداقل یک بار نسبت به سرویس کولر گازی دایکین خود اقدام کنید.

4. نشت مبرد

معمولا لرزش بیش از حد این دستگاه است که باعث بروز نشتی مبرد در آن می‌شود. اگر در روند جابه‌جایی کولر گازی به ساختار دستگاه فشار، ضربه و … وارد شود و یا دستگاه در معرض لرزش بیش از حد قرار بگیرد، نشتی مبرد آن یکی از مشکلات احتمالی خواهد بود. نشت مبرد کولر گازی دایکین زمان شما را هدر داده و هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

در نتیجه به منظور پیشگیری از بروز این اختلال، جابه‌جایی و نصب این دستگاه را حتما به افراد متخصص بسپارید. البته اگر زمان زیادی از نصب کولر گازی گذشته و دستگاه به تازگی دچار نشت مبرد شده است، استفاده از آن را سریعا متوقف کرده و اطرافیان را ترجیحا از این محیط دور کنید. در قدم بعد با مطلع کردن مراکز دارای صلاحیت، تعمیر کولر گازی دایکین خود را به متخصصین بسپارید.

درست کردن نشتی مبرد در کولر گازی

5. خاموش نشدن دستگاه

اگر کولر گازی دایکین شما خاموش نمی‌شود، از لمس کردن آن به شدت بپرهیزید. شایع‌ترین علتی که باعث خاموش نشدن این دستگاه می‌شود، وجود اختلال در سیم‌کشی آن است. بررسی این سیستم در این حالت برای افراد عادی مناسب نبوده و حتما باید توسط افراد دارای صلاحیت انجام بپذیرد. در این شرایط به هیچ عنوان به کولر گازی دست نزنید زیرا ممکن است اختلال در سیم‌کشی باعث برق‌گرفتگی شما شود. حل این مشکل را در اولین فرصت به افراد بامهارت بسپارید.

مطلب پیشنهادی آموزش تصویری تعویض ترمیستور کولر گازی

6. نشت آب از کولر گازی دایکین

زمانی که مخزن تخلیه این سیستم با مشکل روبه‌رو می‌شود باید انتظار نشت آب را هم داشته باشید. هر گونه نشتی (سوراخ و …) در این مخزن باعث خروج ناصحیح آب از دستگاه شده، که در صورت بی‌توجهی ممکن است به دیگر بخش‌ها نیز آسیب وارد کند. عامل دیگر که عملکرد مخزن تخلیه را با مشکل مواجه می‌کند، وجود کثیفی و رسوب در آن است.

اگر مقداری از فضای این مخزن توسط آلودگی و رسوب اشغال شده باشد، آب از آن سرریز شده و به بیرون راه پیدا می‌کند. شما با سرویس سالیانه کولر گازی دایکین که تمیز کردن مخزن تخلیه نیز بخشی از آن است می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید.

تعمیر کولر گازی دایکین

7. کاهش قدرت خنک‌کنندگی دستگاه

این مشکل که از شایع‌ترین اختلالات سیستم‌های تهویه مطبوع هوا می‌باشد معمولا به دلیل یخ‌زدگی کویل‌ها، نشت مبرد و … رخ می‌دهد که رفع هیچ کدام از آن‌ها به افراد عادی پیشنهاد نمی‌شود. در نتیجه بهتر است در این شرایط دستگاه را خاموش کرده و تعمیر کولر گازی دایکین خود را به مراکز دارای صلاحیت بسپارید.

در صورتی که حدس میزنید ریشه بروز این مشکل نشت مبرد آن است، اطرافیان را تا حد ممکن از محیط دور کنید. فراموش نکنید که مبردهای بکار رفته در این سیستم‌ها معمولا برای انسان‌ها سمی بوده و سلامت آن‌ها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

مطلب پیشنهادی آموزش نحوه استفاده از تایمر کولر گازی

تعمیر کولر گازی دایکین

احتمالا تا به اینجا متوجه شده باشید که سازنده این دستگاه تعمیر آن را به هیچ عنوان به مصرف‌کنندگان پیشنهاد نداده و حتی کاربران خود را از انجام این روند بازمی‌دارد. فراموش نکنید که تعمیر کولر گازی دایکین همانند دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع هوا خطرناک بوده و سلامت شما و اطرافیانتان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

شما در روند تعمیر کولر گازی دایکین با خطراتی مثل برق‌گرفتگی، گازگرفتگی، مسمومیت و … مواجه خواهید بود، در نتیجه باید تعمیر این دستگاه را حتما به افراد دارای صلاحیت بسپارید. اگر قصد تعمیر کولر گازی دایکین خود را دارید، کارشناسان مجرب آچاره تنها به اندازه یک ثبت درخواست با شما فاصله دارند و شما می‌توانید این روند را با اطمینان خاطر به این متخصصین واگذار کنید.

با این که در بخش‌های قبل رایج‌ترین مشکلات این سیستم را بررسی کرده و اطلاعات لازم در راستای تعمیر کولر گازی دایکین را در اختیار شما قرار دادیم، احتمال بروز مشکلات دیگری نیز در این دستگاه وجود دارد. به منظور این که سوالات شما در این مقاله بی پاسخ نماند، در ادامه به برخی از این سوالات پرتکرار پاسخ خواهیم داد.

مطلب پیشنهادی نگهداری از کولر گازی در زمستان

سوالات رایج

1. چرا پس از فعال‌سازی حالت گرمایش کولر گازی دایکین، باد گرم سریعا از آن خارج نمی‌شود؟

این موضوع در این دستگاه اختلال محسوب نشده و در واقع سیستم در حال آماده‌سازی است. در این شرایط ابتدا 3 دقیقه صبر کنید تا عملکرد دستگاه به حالت طبیعی بازگردد.

2. چرا زمانی که دستگاه را پس از خاموش کردن یا تغییر حالت کارکرد آن، روشن می‌کنیم سریعا شروع به کار نمی‌کند؟

این موضوع نیز در کولر گازی دایکین اختلال محسوب نشده و این نوع کارکرد به دلیل حفاظت از این سیستم طراحی شده است. در این شرایط ابتدا 3 دقیقه صبر کرده تا عملکرد صحیح دستگاه بازیابی شود.

3. چرا کولر گاز دایکین به طور ناگهانی از کار باز می‌ایستد؟

زمانی که جریان الکتریسیته شهری در حال تجربه نوسانات شدید باشد، کولر گازی دایکین به منظور حفاظت از سیستم متوقف شده و پس از گذشت 3 دقیقه مجددا راه‌اندازی می‌شود.

استفاده از کولر گازی دایکین

4. چرا کولر گازی دایکین در حالت گرمایش ناگهان متوقف شده و صدای جریان آب از آن به گوش می‌رسد؟

این شرایط هنگام شروع روند یخ‌زدایی واحد خارجی کولر گازی ، رخ داده و پس از اتمام روند یخ‌زدایی، کارکرد کولر گازی به حالت طبیعی بازمی‌گردد. این روند معمولا بین 3 تا 10 دقیقه زمان خواهد برد بنابراین در این شرایط عجله نکرده و منتظر بمانید.

5. چرا هنگام فعالیت کولر گازی دایکین، از دستگاه بوی سوختگی خارج می‌شود؟

اگر در کنار این دستگاه بوی سوختگی به مشام شما می‌رسد، در سریع‌ترین زمان ممکن دستگاه را خاموش و ارتباط آن با جریان الکتریسیته را قطع کنید. به هیچ عنوان شخصا برای رفع این مشکل اقدام نکرده و تعمیر کولر گازی دایکین خود را به افراد کارشناس بسپارید.

در این مقاله تلاش کردیم که اطلاعات لازم به منظور تعمیر کولر گازی دایکین را در اختیار شما قرار دهیم. مجددا یادآور می‌شویم که تعمیر کولر گازی دایکین همانند دیگر سیستم‌های تهویه هوا خطرناک است و می‌تواند برای سلامت شما و اطرافیان خطرآفرین واقع شود بنابراین این روند را حتما به افراد دارای صلاحیت بسپارید.

شما می‌توانید با طرح سوالات خود در بخش نظرات همین مطلب، پاسخ آن را در سریع‌ترین زمان ممکن از کارشناسان آچاره دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مطالب بهره کافی برده باشید.

در این باره بیشتر بخوانید 

آموزش استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ

کولر گازی چند وات است؟

اورلود کولر گازی

علت آب ندادن کولر گازی یا عدم تخلیه آب از لوله میعانات

راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی

علت کار کردن کولر گازی روی فن

آموزش نصب اسپیلت دیواری

لیست کامل ارور کولر گازی دایکین

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا