تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

سوراخ تخلیه آب یخچال دوو کجاست و چه کارکردی دارد؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

تا به حال برای شما سوال شده که چرا یخچال شما برفک نمی‌زند؟ شاید فکر کنید که یخچال شما جدیدتر ساخته شده و به همین خاطر تکنولوژی جدیدتری در آن استفاده شده است. دقت کرده‌اید که روی دیواره‌های یخچال گاهی رطوبت وجود دارد و از خود می‌پرسید که این رطوبت چگونه تخلیه می‌شود؟

یا شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که زیرجا میوه‌ای یخچال آب جمع شده باشد یا در زیر پایین‌ترین کشوی فریزر حجم قابل توجهی یخ مشاهده کنید. برای شما سوال نشده که اتفاق چگونه و با چه سیستمی در یخچال رخ ‌می‌‌دهد؟ پاسخ این است که بله یخچال و فریزرها یخ ‌می‌‌زنند اما یخ آنها آب شده و از یخچال خارج ‌می‌‌شود.

اگر برای شما هم سوال است که سوراخ یا لوله پایین یخچال برای چه چیزی است، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره سیستم برفگ زدایی و سوراخ تخلیه آب یخچال دوو اختیار شما قرار دهیم.

سوراخ تخلیه آب یخچال دوو

برای این که با محل قرارگیری سوراخ تخلیه آب یا لوله فاضلاب یخچال فریزر دوو آشنا شوید اول از هر چیز باید بدانید که سیستم برفک زدایی یا یخ زدایی داخل یخچال به چه صورت کار ‌می‌‌کند. اگر یادتان باشد، در یخچال و فریزرهای قدیمی، فریزر در واقع یک صحنه کوچک در قسمت بالایی یخچال بود که همیشه پر از یخ و برفک است.

اینجا پیشرفت تکنولوژی به کمک کاربرانی آمده که از مشکل برفک یخچال و فریزر رنج ‌می‌‌بردند. در حال حاضر دیگر نیازی به برفک زدایی به صورت دستی نخواهید بود و این کار به صورت اتوماتیک انجام ‌می‌‌شود. یخچال فریزرهایی که به صورت اتومایک برفک زدایی ‌می‌‌کنند، به اصطلاح بدون برفک یا NO FROST نامیده ‌می‌‌شوند.

آیا یخچال اصلا برفک نمی‌‌زند یا برفک زده اما آب ‌می‌‌شود؟ در جواب این سوال باید بدانید که یخچال و فریزر دوو نو فراست هم برفک ‌می‌‌زند اما عملیات برفک زدایی در فواصل زمانی خیلی کوتاه اتفاق افتاده و از انباشته شدن و تبدیل شدن آن ها به یخ جلوگیری ‌می‌‌شود. در یخچال فریزرهای مختلف چند روش برفک زدایی وجود دارد که به اختصار در ادامه این مقاله با آنها آشنا خواهید شد.

یخچال و فریزرهای دارای برد

در یخچال و فریزرهای دوو که دارای برد هستند، سیستم برفک زدایی توسط برد کنترل ‌می‌‌شود. در مدار برقی برفک زدایی یک کلید حرارتی یا سنسور دما و یک هیتر المنت وجود دارد و وظیفه آن کلید حرارتی یا سنسور دما این است که هر وقت دما پایین‌تر از حد مجاز بود به برد اطلاع داده شود و برد به المنت دستور روشن شدن و شروع به کار را بدهد.

زمانی که دما به محدوده مجاز برگردد، المنت از مدار خارج ‌می‌‌شود. این کار در مدت زمان کارکرد یخچال بارها و بارها تکرار شده و یخ‌ها و برفک‌های موجود را آب ‌می‌‌کند.

مطلب پیشنهادی:ارور ماشین لباسشویی دوو
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

یخچال و فریزرهای دارای ترموستات

در این یخچال و فریزرها هم مثل یخچال و فریزرهای بردی، عملیات برفک زدایی توسط المنت انجام ‌می‌‌شود. با این تفاوت که دما توسط ترموستات تشخیص داده شده و به جای برد، این تایمر است که فرمان شروع کار المنت را صادر ‌می‌‌کند.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

معنی کلمه speed در یخچال دوو

وقتی روی یخچال دوو کلمه speed نمایش داده می‌شود به این معنی است که قدرت سرماسازی یخچال کم شده و با فعال شدن حالت speed این فرایند با قدرت بیشتری انجام می‌شود تا این مشکل جبران شود.

سوراخ تخلیه آب یخچال دوو و آب حاصل از برفک زدایی یخچال دوو

حال با نحوه برفک زدایی یخچال و فریزر دوو آشنا شدید و حتما برای شما سوال است که حالا آب حاصل از برفک زدایی یخچال کجا خواهد رفت؟ در جواب این سوال باید بدانید که محصول فرایند برفک زدایی آب حاصل از ذوب شدن برفک‌ها است که توسط یک لوله از یخچال فریزر خارج خواهد شد.

در برخی یخچال و فریزرها این لوله در پشت یخچال دوو قابل مشاهده است و در برخی دیگه این لوله درون بدنه یخچال فریزر به کار رفته و شما تنها قادر به دیدن انتهای این لوله که از زیر دستگاه خارج شده هستید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

نام این لوله، لوله تخلیه، لوله فاضلاب یا لوله درین (drain) است. برفک ذوب شده داخل یک لبه که یک سوراخ روی آن تعبیه شده سرازیر ‌می‌‌شود و در نهایت وارد سینی کف یخچال فریزر ‌می‌‌شود. سینی یخچال فریزر که ظرفی فلزی با روکشی ضد زنگ یا یک ظرف پلاستیکی در زیر یخچال فریزر و بالای کندانسور قرار دارد.

علت جمع شدن آب کف طبقات یخچال و فریزر دوو

جمع شدن آب کف طبقات یخچال یکی از مشکلات شایعی است که در یخچال و فریزر دوو اتفاق ‌می‌‌افتد. برای این که بتوانید این مشکل را برطرف کنید، باید قبل از هر چیز علت جمع شدن آب را درون یخچال بفهمید و سپس با توجه به این علت، تلاش کنید تا مشکل به وجود آمده رفع شود. برخی از این مشکلات را خودتان ‌می‌‌توانید به راحتی از بین ببرید اما برخی دیگر نیازمند حضور یک تکنسین متخصص یخچال از تعمیرات یخچال دوو است.

از علت های احتمالی جمع شدن آب کف یخچال در یخچال فریزر دوو ‌می‌‌توان به مشکلات مربوط مشکلات سیستم دیفراست، انسداد سوراخ درین، انسدا لوله درین، یخ زدگی سوراخ درین، یخ زدگی لوله درین، پارگی و سوراخ شدن لوله درین، آب شدن یخ پلاستافوم، خرابی ناودان، نشت گاز مبرد، نزدیک بودن لوله درین به قسمت فریزر اشاره کرد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

 

نکات تکمیلی

حتما قبل از هر اقدام به بررسی و تعمیر یخچال و فریزر دوو، آن را از برق جدا کنید تا از احتمال بروز خطر احتمالی کم شود. در غیر این صورت ممکن است آسیب جدی و جبران‌ناپذیری به شما وارد شود. اگر خودتان دارای تجربه، دانش و مهارت کافی در زمینه تعمیرات پیچیده یخچال نیستید، به هیچ وجه اقدام به برطرف کردن مشکلات یخچال نکنید.

بهتر است شما بعد از رو به رو شدن با آسیب‌ها و اختلالات یخچال و فریزر دوو، با افراد متخصص و سرویس کار در این زمینه تماس گرفته و از آنها کمک بگیرید. بررسی و باز کردن لوله های یخچال کار نسبتا وقت گیری است و به زمان و تخصص زیادی نیاز دارد. در صورتی که این کار به‌درستی انجام نشود، ‌می‌‌تواند منجر به بروز آسیب‌های جدی در یخچال شما شود.

 

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر یخچال مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید