تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

راهنمای تعویض لاستیک ماشین لباسشویی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

با پیشرفت تکنولوژی برخی از کارها برای انسان بسیار آسان شده است. یکی از این کارها شستن لباس است. هر کدام از وسیله‌هایی که امروزه تولید می‌شوند ممکن است پس از مدتی استفاده خراب شوند. برخی از قطعات لباسشویی هم این قابلیت را دارند. در این مقاله می‌خواهیم به موضوع تعویض لاستیک ماشین لباسشویی بپردازیم.

ساختار اجزای ماشین لباسشویی

لباسشویی از اجزای مختلفی ساخته شده است که هرکدام از آن‌ها کار مختص خود را انجام می‌دهند تا لباسشویی عملکرد درستی داشته باشد. در ادامه برخی از این اجزای ماشین لباسشویی را نام می‌بریم.

1. کلید روشن و خاموش

همان‌گونه که مشخص است لباسشویی برای روشن و خاموش‌شدن نیاز به یک کلیدی دارد که این کار را انجام دهد. کلید روشن و خاموش در ماشین لباسشویی‌های قدیمی در سطح آن و در قسمت بالای لباسشویی قرار داشت. در ماشین‌های امروزی این کلید وجود ندارد و وظیفه روشن و خاموش‌کردن لباسشویی با یک صفحه دیجیتالی انجام می‌شود.

تعویض لاستیک ماشین لباسشویی

2. هیدرو استات

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

یکی از اجزای مهم هیدرو استات ماشین لباسشویی است که وظیفه مهمی را برعهده دارد. وظیفه این بخش این است که زمانی که ماشین لباسشویی در حال آبگیری است، میزان آب موجود در دستگاه تا حد معقولی باشد که برای آن مشکل‌ساز نشود. کارکرد این بخش به این شکل است که زمانی که آب داخل لباسشویی به حد کافی رسید، بیش از آن پر نشود و جلوی آبگیری بیشتر را می‌گیرید.

هیدرو استات

3. لاستیک ماشین لباسشویی

زمانی که این وسیله در لباسشویی خراب شد باید به تعویض لاستیک ماشین لباسشویی بپردازید. این بخش از ماشین لباسشویی بسیار مهم است که فضای خالی داخل ماشین را بدنه بیرون آن وصل می‌کند. اگر این بخش خراب شود، آب لباسشویی در حین انجام کار، به بیرون می‌ریزد.

لاستیک ماشین لباسشویی

4. میکرو سوئیچ

یکی از بخش‌های لباسشویی که اهمیت زیادی در حفظ امنیت ماشین و حتی جان کودکان دارد، این بخش است. عملکرد این وسیله در لباسشویی به این‌صورت است که زمانی که شما لباسشویی را روشن کرده و قصد دارید که از آن استفاده کنید، پس از این‌که درب آن کامل بسته شود، لباسشویی روشن می‌شود. اما اگر درب لباسشویی صحیح بسته نشده باشد، لباسشویی شروع به کار نمی‌کند. دیگر ویژگی این بخش این است که درب لباسشویی هنگام کار، باز نمی‌شود؛ چراکه بسیار خطرناک است.

میکروسوئیچ در لباسشویی

شست‌وشوی لباس‌ها با ماشین لباسشویی

جنس لاستیک ماشین لباسشویی

یکی از اجزای ماشین که بیشتر در معرض خراب‌شدن است، لاستیک دور لگن است. درصورت مشاهده خرابی در این بخش باید برای تعویض لاستیک ماشین لباسشویی اقدام کنید. به این دلیل که جنس این بخش پلاستیکی است و ارتباط مستقیمی با لباس‌های کثیف دارد، زود کثیف و حتی خراب می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

بیشتر اجزای ماشین لباسشویی از جنس فلزی هستند اما یکی از بخش‌های پلاستیکی آن لاستیک دور لگن آن است. خب مشخصا لاستیک از جنس پلاستیک است، اما باید گفت همین لاستیک دور لگن پلاستیکی هم در انواع مختلفی وجود دارد. معمولا برای هر نوع از لباسشویی، نوعی از لاستیک دور درب آن وجود دارد. به این دلیل که جنس این لاستیک پلاستیکی است ممکن است در برابر عوامل مختلفی دوام نیاورده و زود خراب شود.جنس پلاستیکی لاستیک دور لگن

مسلما لاستیک جنس قوی و محکمی نیست که بتوان از آن برای مدت زیادی استفاده کرد. به همین دلیل است که پس از مدتی باید نسبت به تعویض لاستیک ماشین لباسشویی اقدام کنید. برخی از این لاستیک‌ها که جنس مرغوبی ندارند پس از مدتی خشک شده و شکننده می‌شوند. درصورتی که برای لاستیک ماشین لباسشویی همچین اتفاقی رخ دهد نمی‌توان دیگر از آن استفاده کرد.

عوامل دیگری هم وجود دارند که در خرابی این بخش از لباسشویی نقش دارند که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

چرا لاستیک ماشین لباسشویی باید تعویض شود؟

شما زمانی برای تعویض لاستیک ماشین لباسشویی دست به کار می‌شوید که مشکلی در آن وجود داشته باشد. شایع‌ترین این مشکلات پارگی آن است. ممکن است در لباسشویی لباسی را قرار دهید که برروی آن چیز تیزی قرار داشته باشد. در این‌صورت می‌تواند این بخش را پاره کرده و از کار بیندازد. اگر با این مشکل مواجه شدید، بهتر است سریعا آن را عوض کنید؛ چراکه درصورت عدم تعویض و استفاده دوباره از آن، با نشتی آب لباسشویی مواجه خواهید شد.

مشکلی که ممکن است بسیاری از افرادی که لباسشویی دارند با آن مواجه شوند این است که در قسمت لاستیک آن کپک مشاهده می‌کنند. این کپک‌ها به این دلیل شکل می‌گیرند که معمولا لباس‌ها آلوده هستند و میکروب‌هایی در آنها وجود دارند. این میکروب‌ها و قارچ‌ها در این محل تجمع کرده و به دلیل وجود گرما و رطوبت کافی، سریعا رشد می‌کنند. زمانی که شست‌وشوی لباس‌ها پایان می‌یابد، شما آن‌ها را از این قسمت خارج می‌کنید که ممکن است با این کپک‌ها برخورد داشته باشند.لاستیک کپک‌زده لباسشویی

برخورد لباس‌ها با کپک دور لاستیک می‌تواند برای افراد آلرژی‌هایی پدید بیاورد که درصورت تعویض لاستیک ماشین لباسشویی با این موضوع مواجه نخواهید شد. یکی از مشکلاتی که برخی از افراد درمورد لاستیک ماشین لباسشویی با آن مواجه می‌شوند این است که این بخش سیاه می‌شود. این سیاهی به این دلیل است که معمولا این افراد پس از مراحل انجام لباسشویی درب آن را می‌بندند. برای جلوگیری از این مشکل باید درب لباسشویی به مدت 2 ساعت باز باشد و با یک دستمال، لاستیک آن خشک شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

مراحل تعویض لاستیک لباسشویی

برای این‌که خودتان تعویض لاستیک ماشین لباسشویی را انجام دهید باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا باید بدنه جلوی ماشین را جدا کنید که این کار باید با بازکردن دو پیچ که در قسمت بالای آن دارد، انجام شود.
  2. پس از بازکردن پیچ‌ها باید بدنه را به آرامی جدا کنید تا به برد آسیبی وارد نشود.
  3. مرحله سوم این است که باید جاپودری را از جای آن خارج کرده و پیچ‌هایی که در زیر محفظه قرار دارند را باز کنید.
  4. سپس باید سیم‌هایی که به برد متصل هستند را به آرامی جدا کنید و جلوی لباسشویی را بردارید.
  5. پیچ‌هایی که در قسمت زیر لباسشویی برای درب فیلتر دارد را باز کنید.
  6. حال خواهید دید که به لاستیک دسترسی دارید. یک قسمت از لاستیک به دیگ و قسمت دیگر به بدنه متصل است. برای جداسازی، باید فنر و سیمی که به لاستیک متصل است را از بدنه جدا کنید.
  7. در این مرحله باید میکروسوئیچ لباسشویی را باز کرده و برای این‌که قاب جلویی لاستیک آزاد شود، اتصال آن را آزاد کنید.
  8. زمانی که این کارها را انجام دادید، حال نوبت این است که لاستیک جدید را برای لباسشویی قرار دهید. این کار به این شکل است که تمامی مراحلی که برای بازکردن لاستیک قدیمی انجام دادید را برعکس کنید.بازکردن اتصالات لاستیک به لباسشویی

نحوه تعویض لاستیک ماشین لباسشویی

می‌توانید برای انجام این کار از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید اما اگر قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید بهتر است در ادامه این بخش ما را دنبال کنید. پیش از آن‌که بخواهید تعویض لاستیک ماشین لباسشویی را انجام دهید، باید لباسشویی را از برق بکشید. این کار به این دلیل است که در حین انجام کار دچار برق‌گرفتگی نشوید. برای این‌که این لاستیک را تعویض کنید، ابتدا باید آن را از داخل ماشین خارج کنید. برای این کار باید ابتدا بدنه لباسشویی را باز کنید. این قسمت از ماشین لباسشویی دارای پیچ‌هایی است که باید آن را باز کرده تا بدنه را جدا کنید.

تعویض لاستیک ماشین لباسشویی

پس از بازکردن بدنه، لازم است که محفظه داخلی لباسشویی را به بیرون بکشید و دست خود را داخل آن قرار دهید. حال به‌راحتی می‌توانید به لاستیک دور لگن دسترسی داشته و آن را در بیاورید. در این زمان است که می‌توانید لاستیک جدید را جای‌گذاری کرده و تمامی مراحل را از انتها تا ابتدا طی کنید.

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر لباسشویی مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید