تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش ریست ماشین لباسشویی ال جی [راهنمای عیب‌یابی]

ماشین لباسشوییلوازم خانگی

ماشین لباسشویی ال جی ماشینی لوکس و لاکچری است؛ با این وجود گاهی اوقات مشکلی پیش می‌آید که عملکرد ماشین متوقف می‌شود و نمی‌دانید که مشکل از کجاست. در این شرایط چه می‌کنید؟! یک راه ساده برای حل مشکل، ریست ماشین لباسشویی ال جی است. در این مقاله شما را با نحوه ریست ماشین لباسشویی LG آشنا می‌کنیم تا بتوانید دوباره لباس‌های خود را تمیز کنید.

نکات کلیدی

  • توقف دستگاه حین کار، عدم اجرای دستور داده‌شده به آن، ظهور کدهای خطا و کند شدن دستگاه، مشکلاتی هستند که ریست لباسشویی ال جی به رفع آن‌ها کمک می‌کند.
  • قبل از شروع مراحل ریست حتما ارتباط جریان برق با لباسشویی را قطع کنید.

ریست ماشین لباسشویی ال جی چه کاربردی دارد؟

ریست لباسشویی ال جی راهی ساده برای رفع خطا یا مشکل به‌وجودآمده در آن است. با ریست کردن، دستگاه شما مجدداً به حالت تنظیمات اولیه خود بازگشته و مشکلات یا اختلالات احتمالی آن برطرف می‌شود. همچنین برای برطرف کردن کدهای خطای نشان‌داده‌شده در صفحه مانیتور و تعمیر ماشین لباسشویی راه‌های زیادی وجود دارد که ساده‌ترین آن ریست کردن دستگاه است.ریست ماشین لباسشویی ال جی

علائم نشان‌دهنده نیاز به ریست ماشین لباسشویی ال جی

توقف دستگاه حین کار، عدم اجرای دستور داده‌شده به آن و ظهور کدهای خطا روی نمایشگر ماشین لباسشویی از رایج‌ترین نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند ماشین لباسشویی نیاز به ریست شدن دارد. کند کار کردن دستگاه نیز نشانه دیگری است که ماشین کار خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد. اگر با وجود ریست لباسشویی ال جی همچنان مشکلات گفته‌شده در دستگاه وجود داشت، باید از متخصص کمک بخواهید.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

نحوه ریست ماشین لباسشویی ال جی

برای ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی خود مراحل ذیل را دنبال کنید. این مراحل در مورد مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی ال جی صدق می‌کنند. با این وجود در صورتی که مدل ماشین لباسشویی شما قدیمی است یا مدل ماشین شما با دستورالعمل‌های ذکرشده مطابقت ندارد، توصیه می‌کنیم از دفترچه راهنمای محصول برای ریست ماشین لباسشویی LG خود استفاده کنید.

  1. بیرون کشیدن ماشین از برق: همیشه قبل از بررسی، دستگاه را از برق جدا کنید. این کار خطر برق‌گرفتگی را به حداقل می‌رساند.
  2. فشار دادن دکمه روشن/ شروع: دکمه روشن/ شروع را فشار داده و به مدت 5 ثانیه نگه دارید. سپس رها کنید.
  3. فشار دادن پوز (pause) یا پلی (Play): دکمه Play/Pause را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. سپس رها کنید.
  4. وصل مجدد دستگاه به برق: دستگاه را دوباره به برق وصل کرده و آن را روشن کنید. برای بررسی صحت عملکرد آن یک چرخه خالی را اجرا کنید.

اگر بعد از طی این مراحل دستگاه روشن نشد یا به‌درستی کار نکرد، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

راهنمای عیب‌یابی ماشین لباسشویی ال جی

علاوه بر ریست ماشین لباسشویی و برخی خطاهای رایج، ممکن است با 2 مشکل دیگر نیز مواجه شوید. احتمال رخ دادن این مشکلات در همه انواع ماشین لباسشویی وجود دارد. در اینجا برای رفع آن‌ها راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهیم.

روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمی‌شود، به احتمال زیاد یکی از این خطاها درون آن اتفاق افتاده است:

  • برق نداشتن: ممکن است دستگاه به برق متصل نباشد. مطمئن شوید که دستگاه به برق متصل بوده و برق کافی از آن عبور می‌کند. همچنین از روشن بودن سوکت اطمینان حاصل کنید.
  • خاموش شدن قطع‌کننده مدار: احتمالاً دستگاه در قسمت قطع‌کننده مدار خاموش است. اگر چنین است، آن را مجدداً روشن کنید. اگر چنین نیست، آن را به‌صورت دستی خاموش کرده، 5 ثانیه صبر کنید و سپس دوباره خاموش نمایید.
  • نیاز به تنظیم دوباره (ریست): گاهی اوقات خطاهای جزئی باعث خاموش شدن سیستم می‌شود و نیاز به ریست را در آن ایجاد می‌کند. در این صورت دستورالعمل گفته‌شده در بالا را برای ریست ماشین لباسشویی ال جی دنبال کنید.

تمام نشدن چرخه ماشین لباسشویی ال جی

اگر چرخه شما بدون مشکل آغاز می‌شود، اما به پایان نمی‌رسد، ممکن است مشکلات ذیل در ماشین لباسشویی به‌وجود آمده باشد:

1. مشکل در هیتر

اگر المنت گرمایشی ماشین شما از کار افتاده باشد، ممکن است دستگاه چرخه را تمام نکند؛ زیرا باید دمای منتخب را حفظ کند. دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید. هیتر را چک کنید و آسیب‌دیدگی آن را بررسی کنید. اگر هیچ آسیبی مشاهده نکردید، با یک برقکار تماس بگیرید یا از یک مولتی‌متر برای بررسی مقاومت استفاده کنید. بخاری در حال کار معمولاً مقاومتی بین 20 تا 30 اهم دارد. اگر عدد نشان‌داده‌شده در این محدوده نمی‌گنجد، المنت گرمایشی خراب است و باید تعویض شود.خرابی هیتر لباسشویی ال جی

2. انسداد پمپ تخلیه

انسداد پمپ تخلیه یکی از رایج‌ترین مواردی است که باعث ناتمام ماندن چرخه ماشین لباسشویی می‌شود. دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید. شلنگ فیلتر را برای بررسی هرگونه انسداد چک کنید. اگر چیز واضحی دیدید که باعث گرفتگی شده است، آن را بردارید. می‌توانید از یک جسم مخصوص برای دسترسی به اعماق شلنگ استفاده کرده و درون آن را از نظر گرفتگی بررسی کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!انسداد پمپ تخلیه لباسشویی ال جی

3. اتصال معیوب

ممکن است علت تمام نشدن چرخه ماشین لباسشویی وجود عیب الکتریکی درون دستگاه باشد. اگر ماشین شما خودبه‌خود روشن و خاموش می‌شود، با پشتیبانی دستگاه تماس بگیرید. احتمالاً آن‌ها تعمیرکاری می‌فرستند تا ماشین را تعمیر کند.

4. گرمای بیش از حد

گاهی اوقات علت به‌ پایان نرسیدن چرخه وجود مشکلی کوچک مانند گرم شدن بیش از حد است. چرخه را پایان دهید. صبر کنید تا دستگاه خنک شود. سپس مجدداً بررسی کنید.

5. نشتی

ماشین‌ها در صورت بروز نشتی در اواسط چرخه متوقف می‌شوند. وجود نشتی آشکار را بررسی کنید. اگر موردی مشاهده کردید، با خدمات پس از فروش تماس بگیرید. اگر دستگاه شما هنوز تحت گارانتی باشد، آن‌ها ماشین را تعمیر خواهند کرد. در صورت تحت گارانتی نبودن، کارشناسان مجرب آچاره در کنار شما خواهند بود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

از کجا بدانیم ماشین لباسشویی نیاز به تعویض دارد؟

وجود برخی علائم نشان می‌دهند که ماشین لباسشویی شما به تعویض نیاز دارد. از جمله:

  • نچرخیدن درام در پایان هر چرخه
  • کار کردن ماشین و در عین حال عدم تخلیه آب آن
  • نشت آب توسط دستگاه
  • ایجاد سر و صدای زیاد ماشین
  • کوچک بودن دستگاه نسبت به حجم لباس‌های شما
  • قدیمی بودن دستگاه و بیشتر بودن هزینه تعویض قطعات نسبت به خرید دستگاه جدیریست ماشین لباسشویی ال جی لمسی

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد نحوه ریست ماشین لباسشویی ال جی و علائم نشان‌دهنده وجود مشکل در دستگاه مطالبی را بیان کردیم. یاد گرفتن نحوه ریست ماشین لباسشویی به شما در صرفه‌جویی در زمان و حل سریع‌تر مشکل کمک زیادی می‌کند. به یاد داشته باشید که اگر مشکلات ماشین لباسشویی شما مرتب تکرار می‌شود، به نحوی که در ماه چندبار به ریست ماشین نیاز پیدا می‌کنید، ممکن است دستگاه مشکل اساسی‌تری داشته باشد. در این صورت حتماً از یک فرد متخصص کمک بخواهید. در این شرایط آچاره با هزاران کارشناس کاربلد در کنار شما خواهد بود.

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر لباسشویی مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید