10 علت کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون

لوازم دیجیتالموبایل

کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون به‌ عوامل مختلفی بستگی دارد. ممکن است هنگام تماس قبلی به‌طور تصادفی دکمه تنظیمات صدا را تغییر داده باشید و حتی ممکن است مانعی مانند ایرادات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود داشته باشد.

به‌روزرسانی سیستم عامل هم می‌تواند دلیل کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون شما باشد. در هر حال بهتر است برای برطرف کردن این مشکل مراحل عیب‌یابی دستگاه انجام شود.

اگر این مشکل در گوشی آیفون شما هم وجود دارد با آچاره همراه باشید تا با ارائه نکات آموزش رفع مشکل ضعیف شدن صدای گوشی ایفون مشکل علت کم شدن صدای مکالمه در موبایل آیفون و راهکارهای رفع آن را بررسی کنیم.

همچنین می‌توانید برای رفع مشکلات نرم‌افزاری گوشی و به‌هم‌ریختگی تنظیمات موبایل خود از طریق ثبت درخواست در بخش مربوطه و بخش تعمیر موبایل از کارشناسان و متخصصان آچاره به‌طور رایگان مشاوره دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • اگر قاب گوشی یا محافظ صفحه، روی بلندگو قرار داشته باشد، ممکن است هنگام مکالمه تلفنی، صدا را خفه یا مختل کند.
  • چنانچه هنگام استفاده از هدست بلوتوثی یا اتصال به خودرو، مشکلی در میزان صدای تماستان به‌وجود آمد، ممکن است علت کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون به‌دلیل روشن بودن بلوتوث دستگاه باشد.
  • در بروز مشکل کم شدن صداي مکالمه آيفون، یک سیستم عامل قدیمی یا درایور بلندگو نیز می‌تواند مقصر باشد.

چگونه مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون را رفع کنیم؟

رفع مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون شما ممکن است به‌سادگی با افزایش صدای گوشی رفع شود و یا در شرایط سخت‌تر مجبور به تعویض سخت‌افزار باشید؛ اما تا زمانی که مشکل را پیدا نکنید، نمی‌توانید نحوه رفع آن را بدانید.

برای رفع این مشکل، لازم است نکات آموزش حل مشکل ضعیف شدن صدای آیفون که در ادامه بیان خواهیم کرد را مطالعه کنید.

آموزش حل مشکل ضعیف شدن صدای آیفون

1. صدای گوشی خود را زیاد کنید

این اقدام اولین و ساده‌ترین روش برای برطرف کردن علت کم شدن صدای مکالمه گوشی iphone است. اگر در شنیدن صدای افراد هنگام تماس مشکل دارید، می‌توانید به‌سادگی صدای تماس خود را تنظیم کنید. نکته مهم این است که شما باید این کار را زمانی که در حال تماس هستید انجام دهید.

بنابراین، دفعه بعد که شخصی با شما تماس گرفت، از دکمه‌های کناری افزایش صدا در موبایل خود استفاده کنید تا ببینید آیا می‌توانید صدا را به سطحی برگردانید که شنیدن آن راحت باشد یا همچنان مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون وجود دارد؟

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

2. مطمئن شوید که قاب گوشی و محافظ صفحه‌نمایش، بلندگوها را مسدود نمی‌کنند

برخی از قاب‌های گوشی روی بلندگوی آیفون را می‌پوشانند. اگر قاب گوشی یا محافظ صفحه، روی بلندگو قرار داشته باشد، ممکن است هنگام مکالمه تلفنی، صدا را خفه یا مختل کند همین عامل علت کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون شما باشد.

معمولا قاب‌های نامناسب موجب خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل هم می‌شوند که لازم است در انتخاب نوع قاب دقت داشته باشید.

علت کم شدن صدای مکالمه گوشی iphone

3. سوئیچ سایلنس کنار گوشی را بچرخانید

یک سوئیچ فیزیکی روی آیفون در سمت چپ وجود دارد تا گوشی شما را به‌سرعت بی‌صدا کند. گاهی‌اوقات با چند بار خاموش و روشن کردن سوئیچ، صدای تماس‌ها به حالت عادی بازمی‌گردد.

4. بلوتوث را خاموش و سپس دوباره روشن کنید

اگر هنگام استفاده از هدست بلوتوثی یا اتصال به خودرو، مشکلی در میزان صدای تماستان به‌وجود آمد، ممکن است علت کم شدن صدای مکالمه در موبایل آیفون به‌دلیل روشن بودن بلوتوث دستگاه باشد. سعی کنید بلوتوث را خاموش و سپس دوباره تماس را برقرار نمایید یا یک اتصال جدید بلوتوثی ایجاد کنید.

عیب‌یابی و تعمیر موبایل با تیم آچاره

5. حذف نویز را غیرفعال کنید

حذف نویز یک ویژگی آیفون است که می‌تواند برای کمک به شنیدن واضح‌تر صداها باشد. با این حال، برخی از افرادی که در شنیدن صدای تماس‌گیرندگان در آیفون خود با مشکل مواجه می‌شوند، می‌گویند که وقتی Noise Cancellation را خاموش کرده‌اند، میزان صدای مکالمه را تا حد زیادی بیشتر شده است.

برای خاموش کردن Noise Cancellation، به Settings > Accessibility > Audio/Visual بروید و Noise Cancellation را خاموش کنید.

6. حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید

برخی‌اوقات وقتی با مشکلی کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون مواجه می‌شوید، با چند بار روشن و خاموش کردن حالت هواپیما، مشکل برطرف خواهد شد.

کم شدن صدای مکالمه در آیفون

7. مطمئن شوید که صدای شما از طریق آیفون منتقل می‌شود

گاهی‌اوقات وقتی از دستگاه‌های بلوتوث مانند بلندگوها استفاده می‌کنید، صدا به جایی غیر از تلفن هدایت می‌شود. بررسی کنید تا مطمئن شوید صدای شما از طریق خود آیفون منتقل شود.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید؛

  • نوار کاربری را از گوشه بالا سمت راست به پایین بکشید تا Control Center باز شود.
  • سپس به جعبه موسیقی در گوشه بالای سمت راست آن نگاهی کنید. اگر یک مثلث با دایره‌های متحدالمرکز بالای آن وجود داشته باشد، به این معنی است که صدا از طریق آیفون می‌آید.
  • اگر آن نشانگر وجود ندارد، ممکن است یک بلندگو بلوتوث، هدفون یا دستگاه دیگری به تلفن شما متصل باشد.
  • برای بازگشت صدا به آیفون خود، آن دستگاه را قطع کنید تا مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون رفع شود.

8. بلندگوهای آیفون خود را تمیز کنید

بلندگوهای پر از پرز و گردوغبار می‌توانند صدای تماس را کم و یا قطع کنند. سعی کنید بلندگوهای را تمیز کرده، سپس دوباره تماس‌های خود را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون برطرف شده است.

آموزش رفع مشکل ضعیف شدن صدای گوشی ایفون | کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون

9. آیفون خود را به‌روز کنید

در کم شدن صدای مکالمه در آیفون، یک سیستم عامل قدیمی یا درایور بلندگو نیز می‌تواند مقصر باشد. مطمئن شوید که دستگاه شما کاملاً به‌روز است، سپس دوباره تماس‌های خود را برقرار کنید.

همچنین اگر از هدفون بلوتوث یا ایرپاد برای تماس‌هایتان استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها نیز به‌روزرسانی شده باشند.

10. گوشی آیفون خود را ری‌استارت کنید

گاهی‌اوقات، دستگاه‌ها نیاز به راه‌اندازی مجدد دارند. یک ری‌استارت ساده می‌تواند برای گوشی شما معجزه کند؛ بنابراین چند ثانیه وقت بگذارید و تلفن خود را مجدداً راه‌اندازی کنید، سپس دوباره تماس‌های خود را برقرار نمایید.

سخن پایانی

اگر تمام مراحل عیب‌یابی کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون را انجام دادید و همچنان مشکل حل نشد، ممکن است برای گوشی یک آسیب فیزیکی مانند آب‌خوردگی و یا سقوط از ارتفاع اتفاق افتاده باشد و لازم باشد گوشی خود را به یک تعمیرکار بسپارید.

سوالات متداول

علت کم شدن صدای مکالمه گوشی iphone چیست؟

شاید صدای میکروفون یا تماس شما کم یا بی صدا است. همچنین مطمئن شوید که بلندگوها با گردوغبار مسدود نشده است.

چرا صدای گوشی آیفون من هنگام پخش موسیقی کم است؟

به تنظیمات و قسمت موسیقی بروید و مطمئن شوید که نوار لغزنده محدودیت صدا کاملاً به سمت راست باشد.

چرا صدای آیفون من هنگام حرکت کم است؟

ممکن است در مکانی با سیگنال ضعیف باشید. اگر در داخل خانه هستید، سعی کنید به سمت پنجره حرکت کنید یا در صورت امکان به بیرون بروید و امتحان کنید که صدا بهبود پیدا می‌کند یا خیر. در صورتی که تغییر نکرد لازم است گوشی توسط تعمیرکار بررسی شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا