بررسی معایب آبگرمکن دیواری

آبگرمکنسرمایش و گرمایشگرمایش

اگر قصد خرید آبگرمکن دارید اما نمی‌دانید آبگرمکن دیواری بهتر است یا ایستاده با مجله آچاره همراه باشید تا ویژگی‌ها و معایب آبگرمکن دیواری را بررسی کنیم.

همچنین شما می‌توانید برای نصب، تعمیر، تنظیم و بررسی دوره‌ای انواع پکیج و آبگرمکن آیونایز، شمعک‌دار ، دیواری و زمینی مخزن‌دار از خدمات آچاره بهره ببرید. برای آگاهی از قیمت خدمات سرویس و تعمیر پکیج و هزینه‌های تعمیر آبگرمکن کلیک کنید یا با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید و از تعمیرکاران مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نکات کلیدی

  • در صورت خراب‌شدن آبگرمکن دیواری هزینه تعمیرات و سرویس آن نیز نسبت به سایر آبگرمکن‌ها بیشتر است.
  • باتوجه‌به این که آبگرمکن‌های دیواری با استفاده از سیستم‌های برق و گاز کار می‌کنند، در صورت بروز عیب در هر یک از سیستم‌های گازی یا برقی عملکرد کلی آبگرمکن دیواری با اختلال مواجه می‌شود‌.
  • انواع مختلف آبگرمکن‌های دیواری در برندهای متفاوت نیاز به سرویس‌دهی مداوم دارند.

 مزایای آبگرمکن دیواری

معمولاً در منازل مسکونی و آپارتمان‌ها از آبگرمکن دیواری استفاده می‌شود. این نوع آبگرمکن‌ها دارای کیفیت بالا و مزایای بی‌شماری هستند. قبل از اینکه به معایب آبگرمکن دیواری بپردازیم بهتر است در ابتدا کمی در خصوص نقاط قوت کارکرد این وسیله گرمایشی صحبت کنیم. مزایای آبگرمکن‌های دیواری عبارتند از؛

  • فضای کمتری اشغال می‌کنند.
  • دمای آب معمولاً در آبگرمکن‌های دیواری مناسب است.
  • آب موردنیاز برای ظرفشویی، دستشویی، حمام و غیره را به طور هم‌زمان تأمین می‌کنند.
  • برخی از آبگرمکن‌های دیواری دارای مخزن نیستند.
  • آبگرمکن دیواری معمولاً در مقابل رسوبات آب مقاوم هستند.
  • نسبت به آبگرمکن‌های گازی ایستاده، گاز کمتری مصرف می‌کنند.

اما این تمام ماجرا نیست و این نوع آبگرمکن‌ها در کنار مزایای زیادی که دارند، دارای معایبی هم هستند. به همین دلیل در ادامه شما را با معایب آبگرمکن دیواری بیشتر آشنا خواهیم کرد تا برای خرید آبگرمکن با دید بازتری در این زمینه تصمیم‌گیری کنید و محصولی باکیفیت خریداری کنید.

معایب آبگرمکن دیواری ایران شرق

بررسی معایب آبگرمکن دیواری

با وجود مزایایی که در کارکرد آبگرمکن‌های دیوار وجود دارد؛ اما نمی‌توان این وسیله گرمایشی را بدون عیب و نقص دانست. در این بخش برای آشنایی بیشتر شما با این محصول به مهم‌ترین معایب آبگرمکن دیواری می‌پردازیم؛

1 .امکان نشتی آب در آبگرمکن‌های دیواری مخزن دار

یکی از مهم‌ترین معایب آبگرمکن دیواری مخزن دار که با آن‌ها روبه‌رو هستیم، نشتی آب است. گاهی مخزن آبگرمکن به‌دلیل ضربه و یا گذر زمان دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. در این موارد آسیب‌دیدگی آبگرمکن معمولاً به شکل نشتی آب ظاهر می‌شود. نشتی آب در آبگرمکن‌های دیواری معمولاً باعث افزایش زنگ‌زدگی مخزن و کاهش عمر آن می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری و زمینی!

2. سرویس‌دهی مداوم به آبگرمکن‌های دیواری

انواع مختلف آبگرمکن‌های دیواری در برندهای متفاوت نیاز به سرویس‌دهی مداوم دارند. این کار باید هر ۶ ماه تا ۲ سال انجام شود. اما در حالت کلی بهتر است هر دو سال آبگرمکن‌ دیواری منزل شما سرویس‌دهی شود.

معایب آبگرمکن دیواری بوتان

3. احتمال خرابی بالا در آبگرمکن‌های دیواری

یکی دیگر از معایب آبگرمکن دیواری خرابی زیاد آن است. باتوجه‌به این که آبگرمکن‌های دیواری با استفاده از سیستم‌های برق و گاز کار می‌کنند، در صورت بروز عیب در هر یک از سیستم‌های گازی یا برقی عملکرد کلی آبگرمکن دیواری با اختلال مواجه می‌شود‌. در نتیجه احتمال خرابی بالا این نوع آبگرمکن‌ها نسبت به انواع مخزنی را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از معایب آبگرمکن دیواری شمرد.

4. قیمت بالای آبگرمکن‌های دیواری

قیمت بالا را در واقع نمی‌توان یکی از نقص‌های فنی و جزء معایب آبگرمکن دیواری به‌شمار آورد؛ اما در هر حال شما به هنگام خرید متوجه خواهید شد که آبگرمکن دیواری قیمت بالایی نسبت به سایر انواع آبگرمکن‌ها دارد.

5. هزینه تعمیر بالا در آبگرمکن‌های دیواری

باتوجه‌به اینکه آبگرمکن‌های دیواری دارای پیچیدگی بیشتری نسبت سایر آبگرمکن‌ها هستند، در صورت بروز مشکل و خرابی در آبگرمکن، هزینهٔ تعمیر آن، بیشتر از انواع دیگر خواهد بود.

معایب آبگرمکن دیواری

6. زمان طولانی گرم‌کردن آب در آبگرمکن‌های دیواری

صرف زمانی طولانی برای گرم‌کردن آب مصرفی موردنیاز یکی دیگر از معایب آبگرمکن دیواری به شمار می‌آید. منظور از صرف زمان طولانی برای گرم‌کردن آب این است که با هر بار باز کردن شیر آبگرمکن باید منتظر تخلیه آب سرد درون لوله باشید تا آب گرم به مصرف‌کننده برسد.

این امر باعث بالارفتن مصرف آب و گاز می‌شود، مخصوصاً اگر فاصله آبگرمکن تا شیر آب گرم طولانی باشد. آبگرمکن‌های مخزن‌دار قدیمی همیشه درون مخزن خود دارای آب گرم آماده هستند؛ بنابراین در آبگرمکن‌های مخزن‌دار بلافاصله بعد از باز کردن شیر آب، آب گرم در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. اما در آبگرمکن‌های دیواری، آب گرم پس از چند دقیقه درون لوله‌ها جریان پیدا می‌کند.

تعمیرات انواع آبگرمکن زمینی و دیواری با تیم آچاره

7. نبود آب گرم در آبگرمکن‌های دیواری برقی در هنگام قطعی برق

عدم دسترسی به آب گرم در هنگام قطع‌ شدن برق یکی دیگر از معایب آبگرمکن دیواری برقی است چرا که جرقه‌زن آن با آداپتور برقی کار می‌کند. پس باید بگوییم که آبگرمکن‌های دیواری با قطع‌ شدن برق دیگر قادر به تولید آب گرم موردنیاز منزل نیستند، زیرا عملکرد آبگرمکن‌های دیواری به برق بستگی دارد.

در واقع آبگرمکن‌های دیواری برقی بدون مخزن تا زمان وصل‌ نشدن برق امکان تولید آب گرم را ندارند. البته برای رفع علت گرم نشدن آبگرمکن برقی برخی از برندها، حالت استفاده از باطری را به محصولات خود اضافه کرده‌اند و دیگر مانند آبگرمکن‌های قدیمی این مشکل را ندارند.

8. نوسان دمای آب در آبگرمکن‌های دیواری

وقتی که به‌صورت هم‌زمان از چند نقطه مختلف در منزل از آب گرم استفاده می‌شود، باتوجه‌به قدرت و سایز آبگرمکن دیواری با نوسانات دمای آب گرم مواجه خواهید شد. این معضل را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از معایب آبگرمکن دیواری معرفی کرد.

برای جلوگیری از این مشکل هرگز نباید به طور هم‌زمان هم حمام بروید و هم از ماشین لباسشویی استفاده کنید. در واقع شما می‌توانید با استفاده‌نکردن از آب گرم در خروجی‌های مختلف به طور هم‌زمان از نوسانات شدید دمای آب گرم در آبگرمکن دیواری پیشگیری کنید.

معایب آبگرمکن دیواری مخزن دار

آبگرمکن دیواری ایران شرق بهتر است یا آبگرمکن دیواری بوتان؟!

گروه صنعتی ایران شرق و شرکت تولیدی صنعتی بوتان پیوسته سعی دارند محصولاتی باکیفیت بالا و قابل‌رقابت با سایر برندهای ایرانی و حتی برندهای خارجی تولید کنند. این دو شرکت موفق ایرانی با تولید انواع آبگرمکن زمینی و دیواری توانسته‌اند در دسته برندهای بزرگ ایرانی قرار بگیرند.

در مقایسه معایب آبگرمکن دیواری ایران شرق وبوتان باید گفت هر دو برند توانسته‌اند با تنوع و کیفیت بالا، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش، مشتریان خاص خود را داشته باشند. از آنجا که این دو محصول تقریبا هم‌رده هستند و ساختار و کارکرد مشابهی دارند، نمی‌توان فرق چندانی بین آن‌ها قائل شد. تنها موردی که در مقایسه و بیان معایب آبگرمکن دیواری بوتان و ایران شرق وجود دارد، این است که آبگرمکن‌های ایران شرق نسبت به آبگرمکن‌های بوتان قیمت کمتری دارند.

سخن پایانی

آبگرمکن‌های دیواری یکی از پرطرف‌دارترین مدل‌های آبگرمکن است که امروزه در اکثر آپارتمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع آبگرمکن‌ها علاوه‌بر اینکه مزایا زیادی دارند، دارای معایبی نیز هستند. ما این مطلب را به معایب آبگرمکن دیواری اختصاص دادیم تا ضمن بیان معایب این وسیله گرمایشی، راهنمای جامعی برای خرید بهتر در اختیار شما قرار گیرد.

سؤالات متداول

چرا در هنگام استفاده از آبگرمکن دیواری، آب سرد می‌شود؟

احتمالاً یا به طور هم‌زمان از خروجی‌های مختلف از آب گرم استفاده شده است و یا اینکه مدت‌زمان طولانی از آن استفاده کرده‌اید.

آیا خودمان می‌توانیم آبگرمکن دیواری را تعمیر کنیم؟

آبگرمکن دیواری دارای قطعات متفاوت و سختی است، به همین دلیل بهتر است تعمیر آن را به یک متخصص بسپارید.

آبگرمکن دیواری بهتر است یا زمینی؟

این موضوع باید باتوجه‌به شرایط شما تعیین شود. از این شرایط می‌توانیم به مساحت خانه، میزان آب مصرفی و غیره اشاره کنیم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا