تعمیر پکیج تعمیرپکیج

راهنمای نصب پکیج زمینی

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

زمانی که تصمیم دارید پکیج جدیدی را خریداری کنید، یکی از اولین سوالات این است که می‌خواهید آن را در کجا نصب کنید. حال 2 گزینه پیش رو دارید: پکیج دیواری یا پکیج زمینی.
نصب پکیج زمینی دارای مزایای زیادی است و بسیاری از افراد آن را به پکیج دیواری ترجیح می‌دهند. بزرگ بودن مخزن آب و قدرت بالای گرمایش پکیج زمینی از جمله ویژگی‌های مثبتی است که باعث محبوبیت این نوع سیستم گرمایش به‌خصوص برای ساختمان‌های بزرگ شده است.

برای یادگیریِ اصولی این روند، با این راهنمای نصب پکیج زمینی همراه باشید.

تفاوت پکیج زمینی و پکیج دیواری

اولین قسمت از این آموزش نصب پکیج زمینی، به بررسی تفاوت پکیج زمینی و دیواری اختصاصا دارد.

با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات مدرن ساختمانی، موتورخانه‌های مرکزی قدیمی جای خود را به پکیج داده‌اند. پکیج‌ها در 2 نوع دیواری و زمینی عرضه می‌شوند که مدل دیواری آن مرسوم‌تر است. از جمله تفاوت‌های مهم این 2 نوع پکیج می‌توان به محل نصب پکیج زمینی اشاره کرد.

محل نصب پکیج دیواری عموما داخل ساختمان و روی دیوار آشپزخانه است. از این رو وزن زیاد پکیج دیواری نقطه ضعف آن محسوب شده و نباید سنگین باشد. در مقابل نصب پکیج زمینی هم داخل ساختمان هم در پارکینگ یا انباری روی زمین امکان‌پذیر است. البته طرز کار پکیج زمینی و دیواری تفاوت چندانی نسبت به یکدیگر ندارند.

با توجه به شرایط نصب و ایمنی بیشتر آن روی سطح زمین اغلب آن را از فلزات سنگین‌تر و محکم‌تر می‌سازند. به همین دلیل قطعات داخلی پکیج زمینی همچون دیگ و بدنه احتراق آن از ضخامت و وزن بیشتری نسبت به پکیج دیواری برخوردار است.

نصب پکیج زمینی

پکیج زمینی چه مزایایی نسبت به پکیج دیواری دارد؟

همان‌طور که در بالا گفتیم از آنجایی که نصب پکیج زمینی روی سطح زمین داخل ساختمان یا انباری و پارکینگ انجام می‌شود، قطعات آن به‌صورتی ضخیم‌تر و سنگین‌تر ساخته می‌شوند؛ در نتیجه استقامت بیشتری خواهند داشت.

علاوه‌بر این، نصب پکیج زمینی دارای مزایای دیگری است که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

  1. پکیج زمینی دارای مخزن بزرگ‌تری برای ذخیره آب گرم است.
  2. گرمایش بیشتری را نسبت به پکیج دیواری تولید می‌کند.
  3. پکیج زمینی گزینه مناسبی برای ساختمان‌های بزرگ و ویلاست.
  4. پکیج زمینی دارای دریچه ورود هوا از قسمت بیرون ساختمان است.
  5. وجود مشعل‌های جداگانه و بزرگ از دیگر مزایای این مدل محسوب می‌شود.
  6. قطعات پکیج زمینی در برابر سختی آب مقاوم‌تر هستند.
  7. اگر از محفظه ویژه استفاده شود، می‌توان آن را در آشپزخانه و بیرون ساختمان نیز قرار داد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

مطلب پیشنهادی: نصب دودکش آبگرمکن زمینی

مزایایی که در بالا ذکر کردیم باعث شده‌اند تا نصب پکیج زمینی در خانه‎‌هایی با متراژ بالا و ساختمان‌های چند طبقه گزینه انتخابی اول باشد.

ظرفیت بالای گرمایشی و بزرگ بودن مخزن ذخیره آب گرم به افراد این امکان را می‌دهند تا برای مدت زمان بیشتری از آب گرم استفاده کنند.

نحوه نصب پکیج زمینی

انتخاب محل مناسب برای نصب پکیج زمینی | ایران رادیاتور – بوتان

مهم‌ترین اقدام قبل از نصب پکیج زمینی، دور کردن وسایل حرارتی و گرمازا از محل قرارگیری پکیج است. محل نصب پکیج زمینی باید از هر نظر ایمن و مناسب باشد تا در آینده از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

بعد از انتخاب محل مناسب نوبت به اتصالات آب و گاز سیستم می‌شود. اگر خانه شما نوساز است و در زمان ساخت و ساز، تمهیدات لازم را برای محل نصب پکیج در نظر گرفته‌اید جای نگرانی نیست.

با این حال شاید لازم باشد لوله‌کشی‌های جدیدی را برای دسترسی به آب تعبیه کنید. منابع تامین سوخت پکیج زمینی شامل گاز طبیعی، گاز شهری یا گاز مایع می‌شود. در زمان نصب با توجه به منبع گاز آن باید اتصالات مربوطه را از قبل تدارک ببینید.

یادتان باشد قبل از مرحله نصب، شیرها، شلنگ‌ها و لوله‌های مربوط به اتصالات پکیج زمینی را تهیه کنید. پس از این مقدمات، به سراغ نصب می‌رویم. برای اطمینان از ایمنی کار بهتر است لوله‌ها و اتصالات را از نظر نشتی گاز بررسی کنید تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نمایید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

چند نکته مهم درباره محل نصب پکیج زمینی

با انتخاب محل درست تا حد زیادی به بهبود عملکرد این سیستم کمک می‌کنید؛ بنابراین چند نکته مهم را یادآوری می‌کنیم که باید برای جلوگیری از شکستگی یا نشتی لوله‌ پکیج در آینده در نظر بگیرید.

  1. بهترین مکان برای نصب پکیج زمینی در یک فضای بسته مانند آشپزخانه است.
  2. محل نصب پکیج باید طوری انتخاب شود که امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.
  3. برای صرفه جویی در هزینه لوله کشی پکیج بهتر است محل نصب پکیج زمینی نزدیک به انشعابات آب، برق و گاز انتخاب شود.
  4. محل نصب نباید مانعی بر سر راه لوله کشی رادیاتور یا شوفاژ ایجاد کند.
  5. برای پکیج زمینی حتما به فکر تعبیه یک دودکش دوجداره مناسب باشید. (برای یادگیری نحوه نصب دودکش پکیج کلیک کنید!)
  6. برای جلوگیری از گاز گرفتگی و خطرات احتمالی بهتر است پکیج زمینی را در نقاط مربوط مانند حمام یا زیر زمین نصب نکنید.
  7. تامین اکسیژن کافی در محل نصب از ضروریات کار است.
  8. محل نصب باید به دور از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز باشد. همچنین باید پکیج را دورتر از یخچال و کولر گازی قرار دهید.
  9. نصب پکیج در تراس یا حیاط جایز نیست؛ چون نور خورشید و جریان باد باعث اختلال در عملکرد آن خواهد شد.
  10. فاصله استاندارد بین پکیج زمینی و دیوار پشتی باید 15 سانتی‌متر باشد.

در نهایت دقت داشته باشید که طریقه نصب پکیج زمینی ایران رادیاتور با دیگر پکیج‌ها تفاوتی ندارد و به این منظور کافی‌ست که نگاهی به دفترچه راهنمای پکیج ایران رادیاتور خود بیندازید.

آموزش نصب پکیج زمینی

استفاده از دودکش دوجداره برای نصب پکیج زمینی

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان نصب پکیج زمینی، تعبیه دودکش دوجداره است که باید قبل از نصب محل مناسب آن را مشخص کرده باشید. دودکش دوجداره دارای دو مجرای جداگانه است که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند.

در دودکش‌های دوجداره یکی از مجراها دود حاصل از سوختن مواد سوختنی را به بیرون هدایت می‌کند. مجرای دیگر ورود هوای تازه بیرون به محل احتراق را امکان‌پذیر می‌کند؛ بنابراین با نصب دودکش دوجداره، پروسه احتراق و خروج دود از پکیج بهتر و کارآمدتر انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی: آموزش نصب دودکش آبگرمکن دیواری

نصب دودکش پکیج زمینی

اقدامات اولیه برای نصب پکیج زمینی (راهنمای نصب پکیج زمینی)

در ادامه به اقداماتی جهت نصب پکیج زمینی اشاره می‌کنیم:

1. هواگیری لوله‌ها

بررسی جنبه‌های مختلف قطعات پکیج زمینی قبل از راه‌اندازی کامل آن از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه هواگیری لوله پکیج است.

همچنین باید اتصالات لوله‌ها را نیز بررسی کنید تا در آینده باعث ایجاد اختلال در عملکرد پکیج شما نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هواگیری پکیج کلیک کنید!

2. نصب اتصالات گاز و آب

پس از هواگیری لوله‌ها نوبت به اتصالات گاز و آب می‌رسد. سپس باید فشار آب را در حد پایینی تنظیم کرده و سیستم را راه‌اندازی کنید.

کمی صبر کنید تا آب درون لوله‌ها و مخزن پکیج به جریان بیفتد. در صورتی که با افت فشار پکیج مواجه شدید، این روند را مجددا بررسی کنید.

هواگیری پکیج زمینی

3. وضعیت گرمایشی را بررسی کنید

آب گرم را چک کنید. اگر آب به اندازه کافی گرم است کارتان را خوب انجام داده‌اید. در این شرایط خوشحال باشید! چون تمام اتصالات به‌درستی راه‌اندازی شده‌اند.

اما اگر گرمایش پکیج شما در حد مطلوبی نیست، یک جای کار ایراد دارد. این ایراد ممکن است به نصب نادرست لوله‌ها مربوط باشد که باید برای رفع آن اقدام نمایید. شما می‌توانید از تعمیرکار پکیج برای این مرحله کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی: تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

نحوه راه اندازی پکیج زمینی

اگر بعد از بررسی‌های اولیه که در بالا ذکر شدند مطمئن شدید که مراحل نصب پکیج زمینی را به‌درستی انجام داده‌اید، نوبت به راه‌اندازی کامل سیستم می‌رسد. به دفترچه راهنمای نصب پکیج زمینی مراجعه کنید و بخش مربوط به تنظیمات فشار استاندارد را مطالعه نمایید.

در این مرحله برای ایمنی بیشتر یک‌بار دیگر همه لوله‌ها و اتصالات را به دقت بررسی کنید تا از نبود نشتی مطمئن شوید. استفاده از منابع گاز و آب با ایمنی و درجه اطمینان بالا از مهم‌ترین مراحل راه اندازی پکیج زمینی است.

اتصالات غیر ایمن می‌توانند به مرور زمان باعث ضعیف شدن عملکرد سیستم گرمایشی شما شوند. علاوه‌بر این عمر مفید پکیج زمینی شما نیز کاهش می‌یابد. عدم دقت در زمان نصب لوله‌ها ممکن است خطرات جدی برای افراد به دنبال داشته باشد.

راه اندازی پکیج زمینی

رعایت چه نکات ایمنی در زمان نصب پکیج زمینی ضرورت دارد؟

قوانین مختلفی درباره نحوه درست نصب و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی در محیط‌های مسکونی و اداره به تصویب رسیده‌اند. رعایت این مقررات توسط تکنسین نصب پکیج زمینی به حفظ ایمنی افراد کمک بزرگی می‌کند.

وسایل گازسوز مانند پکیج زمینی باید در محیط‌های با تهویه کافی برای ورود هوای تمیز برای احتراق مناسب نصب شوند؛ بنابراین محیط‌هایی بسته و بدون هواکش همچون زیرزمین‌ و انباری‌های مرطوب گزینه مناسبی برای نصب پکیج زمینی نخواهند بود.

عدم رعایت دستورالعمل‌ها در زمان نصب نه‌تنها باعث اختلال در عملکرد این وسیله گرمایشی می‌شود، بلکه سلامت افراد خانواده را نیز به خطر می‌اندازد. این نکته مهم را هم فراموش نکنید که از نصب در کنار مواد اشتعال‌زا همچون انبار چوب و رنگ جدأ خودداری نمایید.

مطلب پیشنهادی: نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج

نکات مهم نصب پکیج زمینی

جمع‌بندی

پکیج زمینی از جمله وسایل گرمایشی مدرن است که به دلیل داشتن عملکرد گرمایشی بالا توجه بسیاری از صاحبان واحدهای مسکونی و اداری را به خود جلب کرده‌ است. در زمان نصب پکیج زمینی باید نکات مهمی از جمله متراژ ساختمان، آب‌وهوای محل سکونت و میزان آب گرم مصرفی ساکنین مورد توجه قرار بگیرند.

برای جلوگیری از خسارت‌های مالی و جانی احتمالی به دلیل نقص در عملکرد این سیستم گرمایشی توصیه می‌کنیم نصب پکیج زمینی را به دستان ماهر تکنسین حرفه‌ای بسپارید. این افراد به دلیل آشنا بودن با استانداردها و قوانین نصب و راه‌اندازی، انتخاب محل پکیج و مراحل نصب را با آگاهی کافی به انجام خواهند رساند.

سوالات متداول

تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست؟

مهم‌ترین تفاوت پکیج زمینی و دیواری در «محل نصب» این 2 پکیج است.

مهم‌ترین نکات نصب پکیج زمینی چیست؟

نصب صحیح دودکش و انشعابات پکیج، مهم‌ترین نکته در روند نصب پکیج زمینی محسوب می‌شود.

مزایای پکیج زمینی نسبت به پکیج دیواری چیست؟

مخزن بزرگ‌تر و راندمان بالاتر برای تامین گرمایش محیط‌هایی با متراژ بالا، از مزایای اصلی پکیج زمینی نسبت به پکیج دیواری به‌شمار می‌روند.

آیا نصب پکیج زمینی فن دار در محیط باز امکان‌پذیر است؟

بله اما نصب پکیج زمینی فن دار در محیط باز به شما توصیه نمی‌شود.

آیا نصب پکیج زمینی در محیط‌هایی با متراژ پایین امکان‌پذیر است؟

خیر. در چنین محیط‌هایی شما باید پکیج زمینی خود را در محیط باز نصب کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید