تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

فاصله شیر گاز از اجاق گاز چقدر باید باشد؟

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

اگر به تازگی نقل مکان کرده‌اید و قصد نصب اجاق گاز خود را دارید، باید چند نکته را مدنظر داشته باشید. یکی از این نکات رعایت فاصله ایمن بین شیر گاز و اجاق گاز است. در صورتی که اجاق گاز شما نسبت به شیر گاز فاصله مناسبی نداشته باشد، سلامت شما و اطرافیانتان در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت که در بسیاری از موارد این خطرات جبران‌ناپذیر است. اما در روند نصب اجاق گاز باید آن را در چه فاصله‌ای نسبت به شیر گاز قرار دهیم؟ در این مقاله از مجله آچاره اطلاعات لازم به منظور تعیین فاصله شیر گاز از اجاق گاز را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

تعیین فاصله شیر گاز از اجاق گاز

در راستای این که بتوانید گاز خود را در فاصله‌ای ایمن نسبت به شیر گاز قرار دهید، نوع اجاق شما دارای اهمیت بسیار زیادی است. همان‌طور که می‌دانید امروزه انواع مختلفی از اجاق گازها توسط سازندگان تولید می‌شوند که هر کدام دارای ابعاد منحصربه‌فرد خود هستند. در نتیجه فاصله استاندارد باید با توجه به نوع و ابعاد اجاق گاز شما تعیین شود.

البته اگر تصور می‌کنید که رعایت فاصله ایمن یک ترجیح شخصی است، باید تجدیدنظر کنید. رعایت این نکته دارای پشتوانه قانونی بوده و قوانینی در این زمینه در سطح ملی به تصویب رسیده است که افراد به منظور حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان باید از این قوانین پیروی کنند.

بیشتر بخوانید : فاصله بین یخچال و دیوا

فاصله شیر از اجاق گاز

  • بر اساس مقررات ملی ساختمان، بهترین فاصله از اجاق 30 سانتی‌متر نسبت به بدنه تخمین زده می‌شود و این فاصله ترجیحا نباید از این میزان کمتر شود. یک حداقل فاصله نیز در این قانون تعیین شده که در این مورد خاص 10 سانتی‌متر نسبت به بدنه اجاق گاز است. البته رعایت فاصله عرضی ایمن بین اجاق  و شیر گاز کافی نبوده و شما باید برخی از نکات دیگر را نیز در روند نصب اجاق گاز در نظر بگیرید.
  • یکی دیگر از نکات ایمنی که شما در راستای نصب اجاق گاز باید به آن توجه کنید، فاصله شیر گاز نسبت به زمین است. بر طبق قوانین ملی ساختمان فاصله شیر گازی که اجاق به آن متصل می‌شود، باید حداقل 90 سانتی‌متر باشد. فاصله 110 سانتی‌متری شیر گاز از کف زمین را می‌توان یک فاصله ایده‌آل برای اجاق گاز در نظر گرفت.
  • در حین نصب اجاق گاز توجه داشته باشید که شیر گاز نباید در ارتفاع بالاتری از شعله‌های اجاق گاز داشته باشد و شیر گاز باید در موقعیتی هم‌سطح و یا با ارتفاع پایین‌تر نسب به شعله‌ها قرار گرفته باشد.

تعمیر اجاق گاز
تعمیر گاز

  • حال اگر شما قصد متصل کردن اجاق گاز را با استفاده از رابط میانی که در این مورد معمولا شیلنگ گاز است را داشته باشید، طول شیلنگ شما باید 120 سانتی‌متر باشد. در این شرایط فراموش نکنید که طول شیلنگ گاز نباید از 150 سانتی‌متر تخطی کند زیرا احتمال بروز مشکلاتی همچون نشتی در آن افزایش خواهد یافت.
  • هنگام تعیین موقعیت اجاق گاز به شیب سطح زیرین توجه کنید تا در صورت امکان اجاق گاز در یک سطح شیب‌دار نصب نشود. همچنین پس از متصل کردن اتصالات، بررسی نهایی ایمنی آن‌ها را فراموش نکنید. به این منظور پس از این که تمامی اتصالات با ایمنی کامل برقرار شد، با استفاده از محلول آب و صابون وجود نشتی در اتصالات و رابط بین اجاق گاز و شیر گاز را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت وجود مشکل، در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم در جهت رفع آن را در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید : حداقل فاصله بین یخچال و گاز

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

فاصله شیر از اجاق گاز

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم که تمامی نکات مهم مربوط به تعیین فاصله بین شیر گاز از اجاق گاز را مرور کنیم تا اطلاعات لازم مرتبط در اختیار شما قرار بگیرد. فراموش نکنید که روند نصب اجاق گاز و … یک روند تخصصی است که دارای خطرات احتمالی بسیار جدی است بنابراین اگر در این زمینه تخصص نداشته و از تجربه قبلی برخوردار نیستید، نصب اجاق گاز  را به افراد دارای صلاحیت بسپارید. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان مجرب آچاره در میان بگذارید و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : نحوه تنظیم شعله اجاق گاز

3.5/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون. اگر فاصله ی بین شیر گاز و گاز رومیزی کم باشد راه حل چیست؟ چطور این مشکل را باید حل کرد که خطر آفرین نباشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید