بازسازی مطب و نکات مربوط به آن

بازسازی و دکوراسیونساختمان

پزشکان و متخصصان به دلایل مختلفی مثل کهنه شدن بافت ساختمان، تنوع در محیط کار، افزایش زضایتمندی مراجعه کنندگان و… اقدام به تعمیر و تغییر مطب خود می‌کنند. در ادامه مطلب به توضیحات کامل در رابطه با بازسازی مطب  و پاسخ سوالات زیر خواهیم پرداخت.

 بازسازی مطب‌ها به چه منظور انجام می‌شود؟ ضرورت نوسازی مطب‌ها و کلینیک‌ها چیست؟ هدف از بازسازی مطب و کلینیک‌های زیبایی چیست؟ هنگام تعمیر و نوسازی مطب به چه نکاتی باید توجه نمود؟  تعمیر و نوسازی مطب بر جذب افراد و میزان درآمد چه تاثیری دارد؟ 

ضرورت بازسازی مطب‌ها

زیبایی و شیک بودن مطب‌از عوامل تاثیرگذار در میزان جلب رضایت مشتریان است. مثلا مطب پزشکان، مطب دندانپزشکان، مراکز و کلینیک‌های زیبایی، مراکز درمانی و … جزو مکان‌هایی هستند که تمیز و بهداشتی بودنشان در جذب بیماران و حس اعتماد آنها تاثیر بسیار زیادی دارد.

توجه داشته باشید که بازسازی مطب پزشک، فقط مربوط به طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان نیست. بلکه توجه به نکات مهمی مانند نور کافی در محیط، تهویه مناسب، طراحی اتاق انتظار برای مراجعه کنندگان و… باید به‌صورت حرفه‌ای انجام گیرد. در واقع جهت ایجاد تغییر در مطب‌ها به نیروی تخصصی و خبره در این زمینه نیاز است و نباید بازسازی مطب را به نیروی غیرحرفه‌ای سپرد که تجربه کار در این حوزه ندارد. بازسازی مراکز درمانی و پزشکی با بازسازی منازل مسکونی و تجاری متفاوت است.

ضرورت بازسازی مطب‌ها

نکات مهم در هنگام بازسازی مطب‌ها

با نگاهی به آمار و رفتارهای موجود در جامعه مثل تغذیه‌ی اشتباه و کاهش غذاهای سالم و طبیعی و افزایش مصرف غذاهای سرخ شده و آماده یا توجه به هنجار شکنی‌ها در هنگام رانندگی و… در می‌یابیم که آمار مراجعه به پزشک نیز افزایش یافته است.

ناگفته نماند که در سال‌های اخیر نرخ مراجعه به کلینیک‌های زیبایی برای انواع عمل‌های زیبایی مانند بوتاکس، تزریق ژل و … نیز فوق‌العاده افزایش یافته است. اکثر مردم در انتخاب کلینیک زیبایی توجه خاصی به ظاهر مطب می‌کنند و اکثرا ترجیح می‌دهند به مراکز شیک و زیبا مراجعه کنند. مسلم است که اگر محیط مطب کهنه باشد و موازین بهداشتی در آن رعایت نشود˓ مردم دیگر به آن مراجعه نخواهند کرد.

مثلا چیدمان درست صندلی‌ها و انتخاب درست رنگ‌ ˓تهویه مناسب در مطب و .. همگی از عوامل رضایتمندی مراجعین است. به عنوان مثال در مطب پزشک اطفال استفاده از رنگ‌های شاد یا طراحی دیوارها به سبک کودک پسند، از مواردی استکه سبب آرامش در کودکان می‌گردد.

نکات مهم بازسازی مطب

1. ضرورت بازسازی مطب و کلینیک‌های زیبایی

تمام افرادی که جهت انجام انواع عمل زیبایی به کلینیک‌های مختلف مراجعه می‌کنند، در ابتدا توجه خاصی به دیزاین مطب می‌کنند. اگر محیط مطب  تمیز نباشد، در این صورت مراجعه کننده دیگر میل و رغبتی برای ادامه درمان در آن مکان نخواهد داشت. پس برای بازسازی مطب و کلینیک‌ها زیبایی باید از به‌روزترین و جدیدترین طراحی‌ها استفاده گردد تا بتوان محیط را شیک و مدرن بازسازی کرد.

در حالت کلی، نوسازی مطب پزشکان و کلینیک‌ها، چندین مرحله دارد:

  1. حذف و اضافه کردن نما در داخل مثل ستون
  2. رنگ آمیزی دیوارها
  3. بازسازی کف سالن
  4. تعمیرات درز دیوار
  5. تعمیر سقف
  6. ایجاد سقف کاذب
  7. خرید میز و صندلی و…

بازسازی کلینیک‌های زیبایی

2. ضرورت بازسازی کلینیک دندانپزشکی

مطب دندان پزشکان از دیگر مکان‌هایی است که رعایت اصول بهداشتی و تمیز بودن محیط برای بیماران بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه عدم رعایت مسائل بهداشتی در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی، سبب شیوع بیماری‌های عفونی در بین بیماران می‌شود، هیچ بیماری تمایلی به مراجعه به کلینیک‌های دندان پزشکی قدیمی که نکات بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌گردد ندارند.

بازسازی مطب دندان پزشکی

3. ضرورت بازسازی کلینیک چشم پزشکی

بازسازی مطب و کلینیک چشم پزشکان از دشواری‌های بالایی برخوردار است. چرا که محدوده‌ی سنی برای مراجعه کنندگان وجود ندارد و مطب چشم پزشکان، پذیرای طیف سنی وسیعی از مراجعه کنندگان است. در بحث زیباسازی و بازسازی مطب چشم پزشکان باید سلیقه و علایق همه‌ی سنین را در نظر گرفت.

بازسازی مطب چشم پزشکی

مثلا انتخاب رنگ مناسب، طراحی کف سالن، انتخاب درست میز و صندلی و … همگی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. خوشبختانه امروزه سبک‌های مختلفی در طراحی و دکوراسیون مطب و ساختمان‌ها وجود دارد و امکان اجرای سبک‌های مختلف به‌راحتی برحسب سلیقه‌ی پزشک قابل اجرا است.

بازسازی کلینیک چشم پزشکی

هنگام بازسازی مطب باید به چه مواردی توجه گردد؟

نوسازی مطب‌ها و کلینیک‌ها با بازسازی منازل و سایر ساختمان‌ها متفاوت است و بازسازی مراکز درمانی حتما باید توسط یک تیم خبره و حرفه‌ای صورت گیرد تا باعث نیل به نتیجه عالی گردد. لازم به ذکر است که عدم توجه به نکات مهم هنگام بازسازی مطلب، علاوه بر عدم زیبایی محیط، می‌تواند از لحاظ سلامتی نیز برای بیماران خطرناک باشد.

تعمیر مطب‌ها و کلینیک‌ها باید به‌گونه‌ای انجام شود که احتمال آسیب به سلامتی بیماران به حداقل برسد. مثلا هنگام طراحی اتاق‌های لیزر و اتاق‌هایی که از امواج رادیواکتیو و اشعه‌ی ایکس استفاده می‌کنند، حتما باید به ایجاد محیطی ایزوله توجه ویژه گردد.

در حالت کلی توجه به موارد زیر هنگام بازسازی مطب پزشک و کلینیک ضروری است:

  1. توجه به بودجه
  2. تخمین و برآورد تقریبی هزینه‌های تعمیر کلینیک و مطب باتوجه به میزان بودجه
  3. ایده‌پردازی در تغییر دکور داخلی مطب و کلینیک‌ها
  4. مدت زمان لازم برای تعمیر مطب توسط یک تیم مجرب و حرفه‌ای
  5. زمان‌بندی مناسب برای اجرای پروژه
  6. عقد قرارداد با شرکت بازسازی کننده مناسب و معتبر
  7. طراحی دکوراسیون با نظر طراحان و خود پزشکان
  8. خرید تجهیزات و وسایل لازم
  9. یک‌نواختی و توازن رنگ میان ساختمان و لوازم خریداری شده
  10. طراحی مدرن و بروز در فضای داخلی و خارجی مطب
  11. تخمین هزینه‌ها متناسب با میزان بودجه‌
  12. مشورت و دریافت مشاوره از افراد متخصص در طراحی
  13. خرید لوازم با کیفیت و زیبا
  14. توجه به رنج سنی مراجعه کنندگان

پروسه بازسازی مطب

معنای نوسازی مطب و ضرورت انجام آن چیست؟

کلمه بازسازی در حالت کلی دلالت بر عوض کردن دیزاین، تغییر لوازم و تجهیزات و ایجاد تغییر در نمای داخلی و خارجی محیط است. بحث نوسازی مطب پزشکان و کلینیک‌ها با هدف مدرن و شیک کردن ساختمان و تغییر لوازم و ادوات فرسوده و کهنه انجام می‌شود. هنگام نوسازی دکوراسیون داخلی، در و دیوار ساختمان باید به‌گونه‌ای عوض شود که هیچ اثری از محیط کهنه و قدیمی نماند.

همانگونه که قبلا نیز اشاره شده است در تغییر دکوراسیون داخلی مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی می‌توان کارهایی از این دست انجام داد:

  1. پارکت بندی یا سرامیک کاری کف
  2. استفاده از سقف کاذب در مطب
  3. کناف بندی سقف
  4. پارتیشن بندی مطب

لازم به ذکر است که در بحث نوسازی مطب و کلینیک حتما باید با تیم طراحان حرفه‌ای و مجرب قرار داد بست تا در مدت زمان معین شده، پروژه را به بهترین شکل به اتمام رسانند.

برای بازسازی ساختمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بازسازی کلینیک پوست و مو

اهمیت مشاوره با طراحان داخلی هنگام بازسازی مطب و کلینیک‌ها 

پیشرفت تکنولوژی و ایجاد تحولات اساسی در صنعت مد و طراحی باعث شده است تا بسیاری از محدودیت‌ها هنگام بازسازی حذف گردند. مشورت با طراحان هنگام بازسازی مطب بسیار مهم است و به هیچ عنوان نباید فقط برحسب سلیقه شخصی تغییراتی را در محیط ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی 10 ایده بازسازی خانه

در لیست زیر به چند مورد از اهمیت مشورت کردن با طراحان هنگام نوسازی محل اشاره شده است:

  1. کسب اطلاعات دقیق در رابطه با سبک
  2. استفاده از لوازم و تجهیزات باکیفیت
  3. ایده پردازی متناسب با بودجه‌ی در دسترس
  4. تخمین هزینه‌های پایانی کار
  5. استفاده از بروزترین و جدیدترین ایده‌ها در طراحی‌های داخلی

اهمیت مشاوره با طراحان داخلی در بازسازی

ضرورت توجه به روحیه و خواسته‌ی بیماران هنگام بازسازی مطب

توجه به علایق و روحیات مراجعه کنندگان، نکته اصلی در بازسازی نما و تغییر دکور داخلی مطب و کلینیک‌ها است. برای مثال مد نظر قرار دادن روحیات مراجعه کنندگان، توجه به سطح توقع بیماران، توجه به محدوده سنی بیماران و بررسی دقیق سطح بیماران و علایق آن‌ها حتما باید هنگام بازسازی مطب مد نظر قرار داده شود. در واقع می‌توان گفت که بررسی کلی تمام جوانب کار، باعث ایجاد نتیجه‌ای عالی و منحصربه‌فرد می‌گردد.

چند ایده کاربردی برای بازسازی مطب

  1. استفاده از رنگ‌های شاد و طرح‌های کودکانه در مطب پزشک اطفال
  2. استفاده از صندلی‌های راحتی در سالن انتظار دکتر زنان زایمان
  3. تجهیز بودن به برخی لوازم مانند عصا یا ویلچر در مطب پزشک سالمندان
  4. استفاده از رنگ‌های شاد و طرح‌های امیدبخش در کلینیک بیماران سرطانی
  5. محیط تمیز با طراحی ساده و زیبا در مطب دندان پزشکان و ….

چند ایده برای بازسازی مطب

هزینه بازسازی کلینیک زیبایی چقدر است؟

اگر قصد بازسازی و نوسازی کلینیک خود را دارید، مسلما یکی از اصلی‌ترین سوال‌های شما میزان هزینه‌ی تعمیر و نوسازی است. مسلم است که بازسازی و نو کردن هر ساختمانی هزینه‌های خود را دارد و مطب‌ها و کلینیک‌ها نیز از این قاعده پیروی می‌کنند. هزینه نهایی بازسازی مطب پزشک و کلینیک‌ها با توجه به شرایط بازار، میزان ثابت و دقیقی ندارد چرا که قیمت مصالح به‌طور مدام در حال تغییر است. با این حال اگر قصد تعمیر و نو کردن کلینیک را دارید می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان و طراحان شرکت‌های معتبر و مورد تایید از به‌روزترین و آخرین قیمت‌ها مطلع شوید.

با وجود این‌که قیمت نهایی کار مقدار ثابت و روشنی نیست ولی یک سری فاکتور و عوامل در تعیین قیمت نهایی اثر گذار هستند که در لیست زیر به مهم‌ترین موارد اشاره شده است:

  1. شرکت طرف قرارداد
  2. مصالح و ادوات مصرفی
  3. کیفیت مواد مصرفی
  4. لوازم و تجهیزات خریداری شده
  5. هزینه‌های مربوط به دکوراسیون داخلی (کناف بندی– تعمیر سقف– تعمیر کف سالن و …)
  6. دستمزد طراحان
  7. هزینه‌های مربوط به دستمزد کارگران و …

مطلب پیشنهادی چک لیست بازسازی ساختمان

 

بازسازی کلینیک

لازم به ذکر است که در صورت اقدام به تعمیر و بازسازی، همیشه بودجه‌ای را برای مبالغ غیر منتظره در نظر بگیرید تا در صورت بروز مشکل ناخواسته، در روند کار مشکلی به وجود نیاید. 

خوشبختانه امروزه وجود شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای که بحث بازسازی و نوسازی مراکز مختلف را انجام می‌دهند، باعث شده است تا بسیاری از مشکلات و نگرانی‌های پزشکان در این زمینه برطرف گردد. شما نیز به‌راحتی می‌توانید با استفاده از خدمات آچاره در بازسازی مراکز درمانی، نوسازی مطب خود را به بهترین نحو در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با مناسب‌ترین هزینه انجام دهید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا