انواع روش‌های بازسازی شومینه + ایده‌های خلاقانه

ساختمانبازسازی و دکوراسیون

ظاهر و گرمای شومینه باعث دنج‌تر شدن فضای خانه می‌شود. شومینه‌های قدیمی ممکن است دیگر ظاهر و کارایی مناسبی نداشته باشند و به همین دلیل در اغلب خانه‌ها بدون استفاده می‌مانند. البته شما با بازسازی شومینه قدیمی می‌توانید با متریال‌های مختلف، ظاهر و جان تازه‌ای به فضای منزلتان ببخشید.

روش‌های مختلفی برای تخریب، بازسازی و تعمیر شومینه قدیمی وجود دارد؛ در این مقاله از آچاره شما را با این روش‌ها، نحوه و هزینه اجرای آن‌ها آشنا می‌کنیم.

روش های بازسازی شومینه قدیمی

1. بازسازی و تغییر ظاهری

برای بازسازی شومینه قدیمی به مدرن و ایجاد یک نمای متفاوت گزینه‌های زیادی پیش رویتان دارید.

2. بازسازی طاقچه شومینه

یکی از روش‌های استاندارد که ظاهر مدرنی به منزل شما می‌بخشد، بازسازی طاقچه شومینه است. بازسازی با توجه به بودجه و ظاهر مورد نظزتان می‌تواند با مصالح و به طبع هزینه‌های مختلفی اجرا شود.

در این روش اجزای داخلی بازسازی نمی‌شوند و این تغییر صرفا جهت زیباتر کردن نمای شومینه انجام می‌شود.

بازسازی شومینه و ساختمان را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • صفر تا صد بازسازی خانه‌های قدیمی
  • دکوراسیون خانه و شومینه
  • نقاشی ساختمان، بنایی، کابینت و گچ‌کاری
  • مشاوره بازسازی ساختمان
  • تخریب و تغییر دکور خانه

بازسازی شومینه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

بازسازی شومینه و ساختمان را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • صفر تا صد بازسازی خانه‌های قدیمی
  • دکوراسیون خانه و شومینه
  • نقاشی ساختمان، بنایی، کابینت و گچ‌کاری
  • مشاوره بازسازی ساختمان
  • تخریب و تغییر دکور خانه

بازسازی شومینه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

3. بازسازی کف تا سقف

این روش تغییر زیادی را در دکوراسیون منزلتان ایجاد می‌کند. به این صورت که، دیوار اطراف از کف تا سقف با متریال مختلف بازسازی می‌شود و ظاهر بسیار مدرنی ایجاد می‌کند.

متریال مورد استفاده جهت این نوع کار بسیار گسترده بوده (از سنگ گرفته تا سیمان و آجر) و انتخاب نوع مصالح کاملا به سلیقه خودتان برمی‌گردد.

4. بازسازی با تاکید بر رنگ

گاهی تنها چیزی که شومینه شما، برای مدرن شدن به آن نیاز دارد یک رنگ مناسب است. استفاده از رنگ سفید می‌تواند جلوه مدرنی به آن بدهد؛ خصوصا اگر قصد بازسازی شومینه آجری یا به‌طور کلی استفاده از آجر سفید برای نمای شومینه استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: فاصله بین تلویزیون و شومینه

بهترین رنگ شومینه

5. بازسازی شومینه جهت استفاده تزئینی

اگر ترجیح می‌دهید از شومینه استفاده نکنید، می‌توانید از روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم برای زیباتر کردن دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

در این روش فضای داخل شومینه تخلیه شده و کاربرد تزئینی پیدا می‌کند. این روش بازسازی شومینه قدیمی را می‌توانید با رعایت موارد ایمنی خودتان به‌سادگی انجام داده و از خلاقیت‌تان برای زیباسازی و کاربردی کردن فضا استفاده کنید.

بازسازی شومینه قدیمی

6. بازسازی شومینه به صورت کاربردی

ممکن است برای استفاده از شومینه قدیمی‌تان نیاز به بازسازی کامل آن داشته باشید. همچنین می‌توانید از طریق بازسازی، مدل را از گازی یا هیزمی به برقی تغییر بدهید یا حتی تبدیل شومینه هیزمی به گازی نیز امکان‌پذیر است.

مطلب مرتبط: بهترین محل نصب شومینه

7. تبدیل شومینه گازی به برقی

نمونه برقی شومینه علاوه‌بر اینکه جلوه مدرن‌تری به دکوراسیون منزلتان می‌بخشد، گزینه امن‌تر و بی‌خطرتری در مقایسه با نوع گازی و هیزمی محسوب می‌شود.

جهت تبدیل شومینه گازی به برقی باید ابتدا شومینه گازی برداشته شده و سپس سیم‌کشی مناسب با نوع برقی انجام شود. راحتی در استفاده از دیگر مزایای مدل برقی علاوه‌بر زیبایی و امنیت بیشتر آن است.

شومینه برقی

8. تخریب و تغییر شومینه

بازسازی می‌تواند جهت تغییر اندازه انجام شود که در این صورت نیاز به تخریب دارید. در صورتی که فضای خانه شما کوچک است، می‌توانید از طریق بازسازی اندازه شومینه را تغییر داده و فضا را بازتر کنید.

همچنین می‌توانید به طور کلی شومینه را برداشته و آن را از فضای منزل حذف کنید. در هر صورت شومینه نیاز به تخریب داشته و فرآیند بازسازی آن تخصصی‌تر و زمان‌بر است.

مطلب پیشنهادی: تمیز کردن شومینه

انجام این کار جهت تغییر مدل شومینه از نوع گازی به برقی نیز ممکن است نیاز به تخریب نمونه قدیمی داشته باشد. دلایل دیگر بازسازی که نیاز به برداشتن و تخریب دارند شامل خطرات شومینه قدیمی، معیوب بودن و اختلال در کارکرد شومینه، تولید گاز مونوکسید کربن، و وجود دوده و غبار می‌شود.

بازسازی کف تا سقف شومینه

فرآیند بازسازی شومینه قدیمی

بازسازی اساسی و کارکردی یک کار تخصصی است. اما طراحی و دیزاین آن بستگی زیادی به سلیقه خودتان دارد. بعد از اینکه نوع بازسازی و ظاهر مورد نظرتان را مشخص کردید، بهتر است کار را به متخصصین بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بازسازی شومینه با هر بودجه و مصالحی امکان‌پذیر است و برای ظاهر تازه بخشیدن به شومینه‌تان نیاز به پرداخت هزینه زیادی ندارید.

بازسازی شومینه قدیمی

پس از مشخص شدن نوع بازسازی، گروه طراحی و اجرا اطلاعات کلی قبل از شروع کار از جمله ابعاد و نوع شومینه، بودجه مورد نظر شما و مصالح مناسب را جهت باسازی جمع آوری می‌کنند.

سپس طرح و جزئیات مراحل اجرای کار آماده شده و کار شروع می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان!

هزینه تخریب و بازسازی شومینه

بسته به نوع بازسازی ممکن است شومینه شما به تخریب شومینه نیاز داشته باشد. هزینه تخریب شومینه به مواردی مثل اندازه و ابعاد، اسکلت و نحوه اجرای شومینه، نیاز به عایق کاری، محل قرارگیری شومینه در آپارتمان، طبقه آپارتمان و شهر موردنظر بستگی دارد. به‌طور کلی هزینه پایه تخریب از 3 میلیون تومان شروع می‌شود.

آلبوم تصویری ایده برای بازسازی شومینه (مدرن و خلاقانه)

شومینه مدرن

شومینه زیبا برای منزل
شومینه لاکچری

هزینه تخریب شومینه

تغییر ظاهر شومینه

جمع‌بندی

در این مقاله با بررسی روش های بازسازی شومینه و تخریب آن، تلاش کردیم تا همه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین با مرور چند ایده خلاقانه برای بازسازی شومینه، چندین نمونه کار را نیز تماشا کردیم. در نهایت به یاد داشته باشید که شما با استفاده از خدمات بازسازی ساختمان آچاره می‌توانید جان تازه‌ای به خانه خود ببخشید.

بیشتر بخوانید:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا