نگهداری از حیوانات نگهداری از حیوانات

معرفی 14 سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

حیوانات خانگینگهداری از حیوانات خانگی

سگ آپارتمانی بدون ریزش مو همیشه اولویت افرادی است که به نگهداری حیوانات خانگی علاقه دارند، اما از ریزش موی آن‌ها کلافه شده‌اند. ریزش موی سگ و گربه از بزرگترین چالش‌های نگهداری آنان است؛ اما نگران نباشید! نژادهایی از سگ وجود دارند که ریزش مو در آنان به طرز قابل‌توجهی از دیگر نژادها کمتر است. در این مقاله از مجله آچاره 14 سگ آپارتمانی بدون ریزش مو را معرفی خواهیم کرد.

سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

هیچکس از تمیز کردن موهای سگ ریخته شده روی کاناپه و زمین لذت نمی‌برد! اگر شما هم از دیدن موی سگ ریخته شده در اطراف خود خسته شده‌اید، باید بدانید که تنها نیستید. در ادامه، از سگ‌های بدون ریزش مو تا سگ‌هایی که حداقل ریزش مو را دارند، معرفی کرده‌ایم و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که در این بین کدام یک برای شما گزینه مناسب‌تری است.

معرفی انواع نژاد سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

توجه شما را به نژادهای مختلف سگ آپارتمانی بدون ریزش مو جلب می‌کنیم:

1. سگ نژاد آفن پینچر (Affenpinscher)

آفن پینچر به‌معنای «تریر شبیه میمون» است و هوش و ظاهر این نژاد کاملاً با نام آن مطابقت دارد. سگ‌های آفن پینچر علیرغم سایز کوچکشان، نترس هستند. با داشتن آن‌ها دیگر نیازی نیست که نگران مهمانان ناخوانده (همان موهای ریخته شده!) در غذا یا محیط اطراف خود باشید!

پوشش آن‌ها به‌گونه‌ای است که ریزش موی خیلی کمی دارند و همچنین بوی آن‌ها در مقایسه با سایر نژادها کمتر است. برای تمیز کردن پوست این نژاد، 2 بار در هفته با استفاده از یک برس و شانه نرم، موهایشان را شانه بزنید. این سگ به داشتن حس شوخ‌طبعی نیز مشهور است!

سگ آپارتمانی بدون ریزش مونگهداری از حیوانات
نگهداری از حیوانات

2. سگ نژاد باسنجی (Basenji)

برای افرادی که عاشق سگ‌های شکاری هستند اما بوی مشمئزکننده و ریزش موی آن‌ها را دوست ندارند، باسنجی ممکن است بهترین نژاد سگ کوچک باشد. ریزش موی باسنجی بسیار کم است و می‌توان آن را یک سگ آپارتمانی بدون ریزش مو حساب کرد.

مشاهده هزینه نگهداری از حیوانات خانگی

پوشش کوتاه و ظریف این سگ به مراقبت کمی فراتر از مسواک زدن گاه‌به‌گاه نیاز دارد. باسنجی‌ها به ساکت بودن معروف هستند و همین ویژگی، آن‌ها را به سگی ایده‌آل برای آپارتمان تبدیل می‌کند.

سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

3. سگ بیچون فرایز (Bichon Frise)

بیچون فرایز یک نژاد سگ آپارتمانی بدون ریزش مو است. این سگ‌هایِ بازیگوش و دوست داشتنی، برای افراد دارای آلرژی بسیار مناسب هستند. موهای این نژاد از سگ به‌طور مداوم رشد می‌کند و برای تمیز ماندن به نظافت مکرر، برس زدن و حمام نیاز دارد.

سگ بیچون فرایز بدون ریزش مو

4. سگ بولوگنس (Bolognese) یک سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

همانند نژاد بیچون فرایز، پوشش کرکی متمایز سگ بولوگنس، بیشتر از خز (و نه مو) تشکیل شده است. این نژاد ریزش مو ندارد؛ با این وجود خزهای مرده باید به‌طور مرتب برس کشیده شوند. همچنین پوشش آن‌ها به نظافت روزانه نیاز دارد تا این سگ‌های دوست‌داشتنی در بهترین حالت خود دیده شوند.

سگ بولوگنس

5. سگ بروکلس گریفون / براسلز گریفون (Brussels Griffon)

با وجود اندازه کوچک، سگ بروکلس گریفون سگی نیست که نیاز به نوازش داشته باشد. هر 2 نوع روکش صاف و روکش خشن، با آرایش منظم رشد می‌کنند و کمترین ریزش را دارند.

درخواست خدمات مراقبت از حیوانات خانگی

اندازه کوچک آن‌ها باعث می‌شود که یک پیاده‌روی روزانه و بازی در داخل خانه، برای رفع نیازهای ورزشی آن‌ها کافی باشد. این سگ کوچک وفادار برای خانواده‌هایی که اغلب در خانه هستند، بسیار مناسب است.

سگ بروکلس گریفون

6. سگ چاینیز کرستد (Chinese Crested) / سگ تاجدار چینی

سگ‌های تاجدار چینی از نظر پوشش به 2 دسته تقسیم می‌شوند: بدون مو و پودری. چاینیز کرستدهای بدون مو، در قسمت سر، دم و پاهای خود مو دارند. اما سگ‌های پودری با سطحی از موهای ظریف پوشیده شده‌اند که ریزش اندکی دارند.

نژادهای سگ بدون مو با توجه به پوستشان به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند. پوست بدون مو، آن‌ها را در برابر نور خورشید و سرما آسیب‌پذیر می‌کند. همچنین به دلیل نداشتن مو روی بدن، استعداد بیشتری برای ابتلا به انواع تحریکات پوستی دارند.

سگ چاینیز کرستد

7. سگ کوتون دو تولیر (Coton de Tulear)؛ سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

سگ نژاد کوتون دو تولیر پوششی متمایز، دراز و کرکی دارد که ضدحساسیت در نظر گرفته می‌شود. ضدآلرژی بودن آن انتخاب خوبی برای افرادی است که از آلرژی رنج می‌برند و همچنین خواستار یک سگ کوچک بدون ریزش مو هستند.

این سگ‌ها برای حفظ پوشش خود در وضعیت مطلوب، به نظافت روزانه نیاز خواهند داشت. طبیعت آرام و ملایم آن‌ها، این تلاش را ارزشمند می‌کند.

سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

8. سگ هاوانس / هاوانیز (Havanese)

این سگ‌های بومی کوبایی به صاحبانشان 2 چیز را هدیه می‌کنند: جذابیت زیاد و موهایی که نمی‌ریزند.

در نتیجه زمان کمتری برای تمیز کردن مبل از مو و زمان بیشتری برای بازی با این کوچولوهای بازیگوش در اختیار دارید. پوشش آن‌ها برای سالم ماندن به مسواک زدن هفتگی و حمام منظم نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی:نکات مهم شستشو و حمام کردن سگ

سگ هاوانس

9. سگ مالتیز

سگ مالتیز 3 هزار سال است که همتای انسانی خویش را مجذوب خود کرده است. این سگ باستانی در طول 28 قرن گذشته تغییر چندانی نکرده است. پوشش بلند و سفید آن‌ها ریزش کمی دارد که آن‌ها را به سگ‌هایی ایده‌آل تبدیل می‌کند.

پوشش این نوع سگ به برس زدن منظم نیاز دارد تا از گره خوردن موهای آن‌ها جلوگیری شود. همچنین حمام گاه‌به‌گاه، هرگونه آلودگی را از موهای بلند و ابریشمی آن‌ها پاک می‌کند.

سگ مالتیز

10. سگ لهاسا آپسو (Lhasa Apso)

این نژاد سگ کوچک از تبت یک همراه عالی برای انسان است. لهاسا آپسو آرام و در عین حال بازیگوش است و از پیاده‌روی سریع و استراحت در دامان صاحب خود لذت می‌برد.

این نژاد از سگ ریزش ندارد؛ اما پوشش آن‌ها به مراقبت منظم نیاز خواهد داشت. بسیاری از صاحبان لهاسا آپسو، موهای سگ خود را کوتاه می‌کنند تا نیازی به نظافت روزانه و برس زدن موهای بلند آن‌ها نداشته باشند!

مطلب پیشنهادی:اهمیت و لزوم تربیت حیوانات خانگی

سگ لهاسا آپسو (Lhasa Apso)

11. سگ اشناوزر مینیاتوری

سگ اشناوزر مینیاتوری سگی کوچک، باهوش، آموزش‌پذیر و شاد است که شباهت زیادی به پسرعموی خود یعنی «اشناوزر استاندارد» دارد.

این نژاد از سگ آپارتمانی، ریزش موی کمی دارد و سازگاری آن باعث می‌شود تا برای نگهداری در خانه، شهر و روستا مناسب باشد. برای این‌که سگ اشناوزر مینیاتوری در بهترین حالت خود به نظر برسد، به مسواک زدن هفتگی و حمام کردن منظم نیاز خواهد داشت.

سگ اشناوزر مینیاتوری

12. سگ پودل

نژاد سگ پودل انتخاب خوبی برای اکثر افرادی است که به داشتن سگ آپارتمانی با ریزش موی کم فکر می‌کنند؛ چراکه پودل‌ها بدون ریزش و حساسیت هستند.

پودل‌های مینیاتوری و کوچک نیز همین ویژگی‌ها را دارند؛ فقط از نظر اندازه با پودل‌های استاندارد متفاوتند. همه پودل‌ها بسیار باهوش هستند و در نتیجه، آموزش آن‌ها آسان است. نژاد پودل نژادی مغرور و فعال است. همچنین موهای آن‌ها به نظافت منظم نیاز دارند.

سگ پودل ؛ سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

13. سگ تریر اسکاتلندی

سگ تریر اسکاتلندی یا اسکاتی نژادی از تریر است که به دلیل جسارت، اعتماد به نفس و شخصیت بزرگ خود شناخته شده است. پوشش مقاوم به آب آن‌ها ریزش کمی دارد.

این نژاد برای حفظ طرح نژادی و سالم ماندن به مسواک زدن منظم، نظافت و حمام نیاز خواهد داشت. اسکاتی‌ها سگ‌های باهوش، مستقل و با نیروی شکار قوی هستند؛ بدین معنی که صاحب آن‌ها باید مواظب باشد تا حیوانات کوچکتر موجود در منزل، شکار این سگ‌ها نشوند!

سگ تریر اسکاتلندی

14. سگ شیتزو

شیتزو نژاد دیگری از سگ بدون ریزش با شجره‌نامه طولانی بوده که برای سال‌های متمادی حیوان خانگی مورد علاقه سلسله تانگ بوده است. این «سگ شیرهای کوچک» در رنگ‌ها و الگوهای متنوعی وجود دارند. موهای بلند و ابریشمی آن‌ها بسیار کم‌ریزش است و زمانی که برس کشیده می‌شوند، بسیار شاهانه به‌نظر می‌رسند. (مناسب اجداد سلطنتی‌شان بودند!)

این نژاد کوچک بسیار قوی و پرجنب‌وجوش است و به‌دلیل سر غرور‌آمیز و دم حلقه‌دارش، اغلب به‌عنوان یک سگ متکبر توصیف می‌شود. شیتزو مانند یک حیوان خانگی پرورش یافته و طبیعت ملایم و قابل اعتماد آن باعث می‌شود تا به همراهی خوب و استثنایی تبدیل شود.

مطلب پیشنهادی:آموزش دستشویی سگ

شیتزو سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

 

سخن آخر

در این مقاله 14 نژاد مختلف سگ آپارتمانی بدون ریزش مو یا با ریزش موی کم معرفی شدند. این‌که کدام یک را انتخاب کنید، به سلیقه شما برمی‌گردد؛ چراکه همگی این سگ‌ها همراهانی خوب برای شما هستند که می‌توانید وقت خود را در کنار آن‌ها گذرانده و از بازی و پیاده‌روی با این کوچولوهای دوست‌داشتنی لذت ببرید!

اگر شما هم نژادی را می‌شناسید که از چنین خصوصیاتی برخوردار است، نام آن را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران نیز از این تجربیات بهره‌مند شوند. امیدواریم که این مقاله از مجله آچاره برای شما مفید واقع شده باشد.

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا