نگهداری از حیوانات نگهداری از حیوانات

اهمیت و لزوم تربیت حیوانات خانگی

حیوانات خانگیتربیت حیوانات خانگی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در نگهداری حیوانات خانگی، تربیت ‌‌آنهاست. تربیت حیوانات خانگی‌‌ و ‌‌آموزش رفتار و یادگیری دائم به فعال ماندن حیوان خانگی شما کمک می‌کند. وقتی ما مهارتی را کسب می‌کنیم و یا چیزهای جدید‌‌ می‌آموزیم احساس هیجان داریم‌‌، سگ‌ها هم همین حس را در زمان یادگیری مهارت‌های جدید تجربه می‌کنند. در ابتدا به اهمیت ‌‌آموزش و تربیت حیوانات خانگی می‌پردازیم‌‌، تربیت سگ بخش ضروری در نگهداری ‌‌آنهاست و ‌‌می‌تواند در هر سنی آغاز شود. از مزایای ‌‌آموزش حیوانات خانگی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تحریک ذهنی و حفظ سلامت روان
  • افزایش ارتباط بین ‌‌آنها و صاحبانشان
  • ایجاد اعتماد به نفس حیوان خانگی

هیچ زمانی برای ‌‌آموزش‌‌ سگ‌ها دیر نیست و ‌‌آنها دائما در حال یادگیری هستند‌‌، شما می‌توانید در هر سنی تمرین را با حیوان خانگی خود شروع کنید. اما پیشنهاد مربیان ما در آچاره‌‌، استفاده از سرویس تربیت حیوان خانگی در 8 یا 7 هفتگی ‌‌آنهاست‌‌.

سرویس تربیت حیوانات خانگی آچاره

پیشنهاد می‌کنیم‌‌ در اولین فرصت بعد از اینکه توله سگ خود را به سرپرستی گرفتید‌‌،‌‌ ‌‌آموزش او را آغاز کنید. هنگامی که توله سگ‌ها بین 6 تا 16 هفتگی هستند از نظر رشد در مرحله ایده‌آلی قراردارند. شما می‌توانید با سفارش سرویس تربیت حیوانات خانگی در محل آچاره‌‌، با کمک مربیان حرفه‌‌ای ما ‌‌آموزش دستورات پایه را برای توله 7 یا 8 هفته آغاز کنید.در این زمان به دلیل سن کم توله‌‌، رفتارها و عادات غلط هنوز شکل نگرفته و سرعت ‌‌آموزش بالاتر خواهد رفت.

زمان شروع ‌‌آموزش حیوانات خانگی

8 یا 7 هفتگی سن مناسب آغاز تربیت حیوانات خانگی

برای پاسخ به این سوال بهتر است به این نکته توجه کنیم که زمان شروع ‌‌آموزش ممکن است در‌‌ هر حیوان متفاوت باشد‌‌، توصیه ما شروع ‌‌آموزش در اولین فرصت بعد از ورود ‌‌آنها به زندگی شماست‌‌، در سنین پایین ‌‌آموزش ‌‌می‌تواند عاملی باشد تا از شکل گیری عادات بد رفتاری در سگ‌ها جلوگیری کند. در مسیر ‌‌آموزش به نکات ‌‌آموزشی دقت کنید و از مربیان حرفه‌‌ای کمک بگیرید‌‌، صبر و استمرار و مشاهده مسیر یادگیری ‌‌آنها در پیشرفت مسیر‌‌ ‌‌آموزش تاثیرگذار خواهد بود. پیشنهاد مربیان ما در آچاره‌‌، استفاده از سرویس تربیت حیوان خانگی در 8یا 7 هفتگی ‌‌آنهاست.

‌‌آموزش و تربیت حیوانات خانگی ممکن است با‌‌ چالش‌های زیادی همراه باشد اما نتیجه ‌‌آموزش حیوانات خانگی شما‌‌، ایجاد یک ارتباط‌‌ مثبت همراه با اعتماد است‌‌، ‌‌آنها یاد می‌گیرند که گوش کنند و فرم‌‌آنهای ‌‌آموزشی را درک و اجرا کنند و البته به شما به عنوان فردی که وظیفه نگهداری و مراقبت ‌‌آنها را دارید کمک می‌کند تا یاد بگیرید با حیوانات خانگی خود به گونه‌‌ای رفتار کنید که درک کنند.

نگهداری از حیوانات
نگهداری از حیوانات

دستوراتی مثل‌‌، بمان‌‌، نشستن‌‌، رهاکن و‌‌… پایه‌های اصلی در ساختن رفتاری عالی برای ‌‌آنهاست. بهتر است در سنین کم دستورات یک یا دو کلمه‌‌ای باشند تا ‌‌آموزش برای ‌‌آنها راحت و سریع انجام شود. در 3 یا 4 ماهگی شما می‌توانید برای ‌‌آموزش دستورات بعدی برنامه ریزی داشته باشید. تشویق برای یادگیری از اصول اصلی ما در تربیت حیوان خانگی آچاره است‌‌.

‌‌آموزش و تربیت گربه

یک سوال پرتکرار: آیا می‌توان به گربه‌ها را هم مانند سگ‌ها ‌‌آموزش داد؟

سگ‌ها به نسبت گربه‌ها توان بیشتری در پردازش الگوهای فکری دارند و این در ‌‌آموزش پذیری و مهارت‌های ارتباطی بیشتر ‌‌آنها نسبت به گربه یک مزیت به حساب می‌آید. گربه‌ها نسبت به سگ میل کمتری به ‌‌آموزش فرم‌‌آنها دارند اما واقعیت این است که ما می‌توانیم تمام دستورات ‌‌آموزشی سگ‌ها را به گربه‌ها ‌‌آموزش دهیم تنها تمایز اصلی در‌‌آموزش ‌‌آنها پیدا کردن محرکی برای ایجاد انگیزه ‌‌آموزشی در ‌‌آنهاست و شاید این در واقع تنها حلقه مفقوده این ماجرا باشد. گربه‌ها شخصیتی مستقل و با اراداه دارند اما مشاهده رفتارهای مختلف در گربه‌ها نشان داده که در صورت تمایل و تمرین امکان ‌‌آموزش برای ‌‌آنها وجود خواهد داشت.

تربیت حیوانات خانگی

ممکن برای بعضی این سوال ایجاد شود که اگر سگ دستورات اولیه را بداند آیا بازهم‌‌ نیاز به ‌‌آموزش وجود دارد؟

مربیان ما در آچاره به شما پیشنهاد می‌کنند که حتی اگر سگ شما فرم‌‌آنهای اولیه را به خوبی یادگرفته باشد‌‌، همیشه یادگیری چیزهای جدید برای ‌‌آنها جالب است و بهتر است فرم‌‌آنهای دیگری نیز به ‌‌آنها ‌‌آموزش داده شود. ما در آچاره سرویس تربیت حیوانات خانگی در محل را در دو دوره مقدماتی و پیشرفته در نظر گرفته‌ایم تا با توجه به انتخاب شما بتوانیم سرویسی مناسب ارائه دهیم. فراموش نکنید شما حتی می‌توانید برای ‌‌آموزش سگ خود که در سنین بالاتری هستند برنامه ریزی کنید‌‌، یادگیری همیشه برای ‌‌آنها لذت بخش است. در آچاره دوره‌های تربیت حیوانات خانگی در مکان مورد نظر شما و همچنین درصورت تمایل در‌‌ پانسیون با امکانات کامل ‌‌آموزشی،‌‌ ارائه خواهد شد.

مطلب پیشنهادی آزمایش تشخیص بیماری‌های ویروسی

12 فرمان‌‌ ‌‌آموزشی در دوره مقدماتی تربیت حیوانات خانگی آچاره

  1. بیا‌‌ و بشین
  2. بخواب
  3. نکن
  4. بچرخ
  5. بمون
  6. دست چپ
  7. دست راست
  8. بخور یا نخور
  9. برو تو باکس
  10. پریدن از مانع
  11. ‌‌آموزش محل دسشویی
  12. رفع ناهنجاریهای رایج.

7 فرمان ‌‌آموزشی در دوره پیشرفته تربیت حیوانات خانگی آچاره

تمرکز‌‌ اصلی این دوره ‌‌آموزش هم قدم شدن سگ است.

  1. همقدم شدن سگ کنار پا
  2. همقدم شدن با بند
  3. همقدم شدن بدون بند
  4. اجرای فرامین از راه دور
  5. فرمان سوار شدن در خودرو با فرمان
  6. برو سر جات (باکس‌‌، پارک)
  7. پریدن از حلقه

اهمیت یادگیری بعضی از فرم‌‌آنهای اولیه در تربیت سگ

فرمان “بشین” در تربیت سگ

یکی از ابتدایی ترین دستورات در تربیت سگ‌ها‌‌، فرمان “بشین” است‌‌.‌‌آموزش این فرمان به سگ باعث کنترل بهتر ‌‌آنها شده و سگ‌هایی که فرمان “بشین “را می‌دانند نسبت به سگ‌هایی که این فرمان به ‌‌آنها ‌‌آموزش داده نمی‌شود آرامتر هستند. ‌‌آموزش بشین ‌‌می‌تواند مقدمه ‌‌آموزش‌هایی مثل “بیا” و یا “بمان” باشد.

مشاهده هزینه نگهداری از حیوانات خانگی

مطلب پیشنهادی مسمومیت سگ با مواد شوینده

فرمان “بیا” در تربیت سگ

یکی از دستورات مهم در ‌‌آموزش فرمان “بیا” است. موقعیتی را تصور کنید که کنترل بند قلاده از دست شما خارج می‌شود‌‌ هر زمان که می‌خواهید سگ به سمت شما برگردد و در کنار شما باشد‌‌، ‌‌آموزش فرمان “بیا “در این موقعیت‌ها کمک کننده خواهد بود.اما در بعضی از مواقع سگ‌ها به دلیل سرگرم شدن بیش از حد با محرک‌های محیطی ممکن است به فرمان بیا بی توجه باشد و موقعیت به وجود ‌‌آمده برای ‌‌آنها خطرناک باشد (مثل ورود به فضایی که امنیت جانی ‌‌آنها را تهدید میکند)در این شرایط فرمان “اضطراری بیا”استفاده می‌شود در این فرمان از کلماتی کوتاه و همراه با قاطعیت استفاده کنید و فراموش نکنید که این کلمات در هیچ موقعیت دیگری نباید استفاده شوند تا سگ شما کاملا فرمان و اهمیت آن را درک کند و البته برای اثربخشی بهتر ‌‌آموزش حتما از شیوه تقویت مثبت استفاده کنید (جایزه‌ها و تشویقی‌های خوشمزه برای ‌‌آنها انگیزه بالایی در یادگیری ایجاد می‌کند)

تربیت حیوانات خانگی - آچاره

فرمان “ماندن”

پیش نیاز ‌‌آموزش این فرمان‌‌، یادگیری کامل فرمان نشستن است‌‌. زمانیکه مشغول کاری هستید که سگ شما نباید در اطراف شما باشد و یا مواقعی که نباید از محیط امن ایجاد شده‌اش خارج شود.

نکته مهم در تربیت حیوانات خانگی

نکته مهم در تربیت حیوانات خانگی این است که یادگیری و تربیت، منجر به تقویت و تحریک ذهنی ‌‌آنها می‌شود و این مهم برای حفظ سلامت جسمی و روانی حیوان خانگی شما اهمیت بسیار زیادی دارد. فعال ماندن ذهن در حیوانات خانگی به اندازه ورزش روزانه اهمیت دارد. برای مثال اگر شما سرپرست سگی هستید که به دلیل آسیب جسمی و یا جراحی‌‌، امکان ورزش و فعالیت فیزیکی ندارد‌‌، می‌توانید با کمک مربیان حرفه ای ما و با سفارش سرویس تربیت حیوانات خانگی آچاره در محل، مهارت‌های ‌‌آموزشی برای تحریک ذهنی ‌‌آنها ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی واکسن سگ و ضرورت استفاده از آن

سرویس تربیت و ‌‌آموزش حیوانات خانگی درمحل‌‌، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید در محل مورد نظر خود از این سرویس‌‌ برای حیوان خانگی خود استفاده نمایید.

مشکلاتی که در صورت عدم ‌‌آموزش حیوانات خانگی‌‌ ایجاد می‌شود

  • بی توجهی به محل مشخص برای‌‌ دستشویی
  • جویدن لوازم
  • بالا و پایین پریدن
  • پارس کردن زیاد
  • کندن و حفر کردن

‌‌آموزش 5 بازی ساده برای سرگرمی

  • یک بطری پلاستیکی خالی آب را انتخاب کنید و درپوش، حلقه پلاستیکی و برچسب آن را بردارید. مقداری غذای خشک و‌‌ یا خوراکی در داخل آن قرار دهید و از حیوان خانگی خود بخواهید آن را به اطراف بچرخاند تا خوراکی‌ها را دریافت کند‌‌.
  • از یک توپ تنیس قدیمی با برش دادن یک شکاف در آن و پر کردن آن با خوراکی‌‌ و یا غذای خشک استفاده کنید.
  • از یک حوله کهنه تمیز‌‌ برای پیچیدن خوراکی‌ها در داخل آن‌‌ و یا از یک حوله کوچکتر برای گره زدن با خوراکی‌های داخل آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نوارهای پارچه ای برای ساختن قیطان استفاده کنید و خوراکی‌هایی را درون آن پنهان کنید. این پازل را با سگ‌هایی که ممکن است مواد غیر خوراکی بخورند امتحان نکنید.
  • یک جعبه را با (تکه‌های پارچه‌‌، جوراب، توپ) پر کنید و غذای خشک و خوراکی‌ها را در جعبه پخش کنید و به سگتان اجازه بدهید تا داخل جعبه را حفر کند و محتویات آن را کشف کند‌‌، این بازی برای ‌‌آنها خیلی سرگرم کننده و لذت بخش است و قطعا شما هم با دیدن هیجان کشف ‌‌آنها‌‌، لذت می‌برید.
  • خوراکی‌ها را زیر لیوا‌‌ن‌های پلاستیکی پنهان کنید می‌توانید‌‌ زیر همه ‌‌آنها یا فقط تعدادی از ‌‌آنها غذاها را قرار دهید.

آموزش تربیت حیوانات خانگی

مطلب پیشنهادی ویروس سندرم حاد تنفسی حیوانات (SARS-CoV-2)

10‌‌ نکته‌‌ مهم و کلیدی‌‌ در ‌‌آموزش سگ

  • جلسات ‌‌آموزش دستورات اولیه باید به صورت مداوم روزانه 15 دقیقه انجام شود. اگر سگ شما‌‌، مشکل تمرکز دارد زمان ‌‌آموزش باید به بخش‌های 5 دقیقه ای تقسیم شود و یا اگر شما سگی پرانرژی دارید، برای تخلیه انرژی ‌‌آنها می‌توانید قبل از‌‌آموزش با ‌‌آنها ورزش کنید تا با تمرکز بیشتری ‌‌آموزش ببینند.یکی از راه‌های مفید برای تخلیه انرژی سگ‌ها‌‌، پیاده روی روزانه است.
  • دقت کنید که حجم دستورات بیش از ظرفیت سگ نباشد چون نتیجه مطلوبی نخواهد داشت‌‌. دقت کنید تا ‌‌آموزش با تعداد کمی از فرم ‌‌آنها اولیه شروع شود. مربیان مجرب و ‌‌آموزش دیده ما در آچاره با توجه به تمام نکات مهم ‌‌آموزشی‌‌، به تربیت حیوانات خانگی شما می‌پردازند.
  • با شروع یادگیری فرم‌‌آنها‌‌، باید شروع به تغییراتی در فضای ‌‌آموزش کنید‌‌، برای مثال تغییر در اتاق‌ها و یا حتی از خانه به فضای بیرونی.اینکار به سگ شما کمک میکند که بدون توجه به موقعیت مکانی فرم‌‌آنها را ‌‌آموزش ببیند و در افزایش تمرکز برای اجرای فرم‌‌آنها در شرایط مختلف هم تاثیرگذار خواهد بود.
  • تصوراتی‌‌ غلط در مورد ‌‌آموزش پذیری سگ‌ها در سنین پیری و یا رفع عادات غلط و ‌‌آموزش مجدد وجود دارد‌‌، مربیان ‌‌آموزش دیده و حرفه ای ما در آچاره با استفاده از دانش، صبر و شکیبایی‌‌ و عشق به شما ثابت خواهند کرد که ‌‌آموزش در هر سنی امکان پذیر است و تنها با شکیبانی و استمرار می‌توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

تربیت سگ

  • فراموش نکنید که شما تنها میتوانید رفتاری را به حیوان خانگی خود ‌‌آموزش دهید که از نظر فیزیکی حیوان خانگی شما‌‌، توانایی انجام آن رفتار را داشته باشد.پس برای نتیجه بهتر در ‌‌آموزش حیوانات خانگی، باید دانش اولیه از رفتارهای ‌‌آنها داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن دستورات و فرم‌‌آنهای بیشتری ‌‌آموزش دهیم‌‌.
  • گاهی ممکن است در یک خانواده چند نفری‌‌، هر فردی یک نوع ‌‌آموزش و یا یک فرمان را به شیئپوه ای متفاوت ‌‌آموزش دهد که این مورد منجر به عدم یادگیری در سگ و یا رفتارهایی متفاوت از ‌‌آموزش اولیه ‌‌آنهاست‌‌، به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم که ابتدا در مورد دوره ‌‌آموزشی‌‌ حیوان خانگی خود با اعضای خانواده به توافق و اشتراک نظر برسید و در نهایت می‌توانید با کمک مربیان تربیت حیوانات خانگی‌‌،‌‌ ‌‌آموزش را آغاز کنید.
  • نوع رفتار و انرژی شما در رفتار سگ تاثیر گذار خواهد بود‌‌، تلاش کنید تا قاطعانه و با انرژی مثبت با ‌‌آنها رفتار کنید‌‌، برای نتیجه بهتر میتوانید از رفتار و یا برخور خود با ‌‌آنها فیلم بگیرید و بررسی کنید.
  • در تربیت و ‌‌آموزش حیوانات خانگی تنها از دستورات کلامی استفاده نکنید‌‌، فراموش نکنید که ‌‌آنها از طریق زبان بدن و انرژی ارتباط برقرار میکنند‌‌، پس ممکن است گاهی در دریافت دستورات کلامی شما با مشکل موجه شوند. تحقیقات نشان داده که گاهی ‌‌آنها یک دستور کلامی را با یک نشانه غیرکلامی همزمان مرتبط میکنند و سپس یاد می‌گیرند. به جزئیات رفتاری خود دقت کنید‌‌، گاهی نگاه ما به یک نقطعه دور‌‌، وضعیتی که در آن قرار داریم (نشسته یا ایستاده ایم)‌‌، فاصله ما از ‌‌آنها و کوچکترین تغیرات ‌‌می‌تواند در‌‌ اثربخشی ارتباط ما با ‌‌آنها تفاوت ایجاد کند.
  • تکرار و تکرار: در تربیت سگ ممکن است ‌‌آموزش یک فرمان‌‌ صدها بار تکرار شود، برای بعضی از سگ‌ها ‌‌آموزش مهارت جدید ممکن است مدت‌ها طول بکشد‌‌، تا زمانی که یک فرمان کامل نشده و از یادگیری آن اطمینان حاصل نکردید‌‌، رفتار جدیدی را ‌‌آموزش ندهید.
  • روش‌های تربیتی حیوانات خانگی با‌‌ تقویت نکات مثبت (تربیت مبتنی بر پاداش): موثرترین شیوه ‌‌آموزش و یادگیری سگ‌ها، ‌‌آموزش یا تقویت مثبت است.به عبارت ساده‌‌، بعد از اینکه سگ شما رفتاری را طبق خواسته شما‌‌، انجام داد‌‌، با استفاده از تشویقی (چیزهایی که سگ شما دوست دارد)‌‌ به تقویت آن رفتار و به احتمال زیاد تکرار آن کمک خواهید کرد. با دادن یک تشویقی‌‌، بلافاصله پس از انجام یک رفتار‌‌ (مانند “نشستن”) سگ شما به احتمال زیاد این رفتار را دوباره و دوباره انجام می دهد. استفاده از تنبیه‌‌، تن صدای بالا(عصبانیت و یا پرخاشگری کلامی)هرگز توصیه نمی‌شود زیرا رفتاری مثل فریادزدن بر سر سگ به دلیل یک عمل اشتباه‌‌، اعتماد بین شما را از بین خواهد برد و سگ دچار اضطراب می‌شود و در نتیجه منجر به مشکلات رفتاری در سگ خواهد شد.

درخواست خدمات مراقبت از حیوانات خانگی

مطلب پیشنهادی ۷ راه آسان برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی در خانه

در آچاره ما می‌توانیم با ارائه خدمات متنوع، کیفیت زندگی حیوان خانگی شما را‌‌ بهبود ببخشیم. با شناسایی و پیشگیری بیماری‌ها، توصیه یک برنامه ورزشی و غذایی مناسب، پیشنهاد تغییرات محیطی (گردش و پیاده روی و یا تغییرات در فضای نگهداری ‌‌آنها) برای راحتی بیشتر حیوان خانگی شما.

تربیت حیوانات خانگی

خدمات حیوانات خانگی ارائه شده در آچاره

  1. خدمات درمانی حیوانات خانگی در محل آچاره
  2. سرویس تربیت حیوانات خانگی آچاره
  3. سرویس گردش و پیاده روی حیوانات خانگی آچاره
  4. پت شاپ آچاره
  5. هتل و پانسیون حیوانات خانگی آچاره
  6. خدمات شستشو و آرایشی حیوانات خانگی در محل آچاره

و در پایان ما معتقدیم که هیچکس سگ شما را به اندازه خود شما نمی‌شناسد و به همین دلیل ما در دوره‌های‌‌ ‌‌آموزشی و تربیت حیوانات خانگی آچاره، به ‌‌آموزش شما توجه خواهیم کرد تا در نتیجه مهارت‌های ارتباطی و اساسی را به اعضای جدید خانواده شما ‌‌آموزش دهیم تا زندگی شاد و ارتباطی بهتر با محیط اطراف خود داشته باشند. ما در آچاره با تکیه بر دانش روز و عشق فراوان به شما هم ‌‌آموزش می‌دهیم تا چگونه با ‌‌آنها ارتباط بهتر و سالم تری برقرار کنید. مربیان ما در آچاره تلاش می‌کنند تا مهارت‌هایی را به سگ‌ها بیاموزند تا بتوانند با استفاده از آن‌‌‌‌ تعامل بهتری با دنیای بیرون داشته باشند و زندگی شاد و ایمنی را تجربه کنند.

در این باره بیشتر بخوانید 

آیا حیوانات خانگی باعث انتقال کرونا می شوند؟

حیوانات خانگی را بر اساس چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نگهداری و تربیت حیوانات خانگی
درخواست نگهداری و تربیت حیوانات خانگی!

 

کلیک کنید