آموزش دستشویی سگ: راهکار عملی برای خداحافظی با این مشکل!

حیوانات خانگیتربیت حیوانات خانگی

یکی از مشکلات رایج در امر آموزش و نگهداری حیوانات خانگی، آموزش دستشویی سگ است. ما در این مقاله به توضیح مواردی می‌پردازیم که می‌تواند در آموزش دستشویی سگ در آپارتمان و یا محل زندگی جدید آنها مفید باشد. آموزش رفتار و تربیت حیوانات خانگی می‌تواند یک امر چالش برانگیز باشد، داشتن دستورالعمل‌های رفتاری برای حیوان خانگی خود، می‌تواند در ایجاد یک رابطه قابل اعتماد، مثبت و همراه با همکاری موثر باشد.

در تربیت و آموزش حیوانات خانگی باید توجه داشته باشیم که برخی از رفتارها نشانه‌هایی از یک بیماری در حال رشد هستند که ممکن است نیاز معاینه پزشکی داشته باشند. به عنوان مثال، پرخاشگری ناگهانی در سگ‌ها می‌تواند نشانه درد یا آسیب‌ها و بیماری‌هایی مثل آبسه دندان باشد. یا مشکلات ناگهانی در زمان دستشویی سگ‌ها ممکن است نتیجه مشکل مثانه یا عفونت مجرای ادرار باشد. با استفاده از سرویس آموزش و تربیت حیوانات خانگی در محل آچاره شما می‌توانید با تشخیص نوع رفتار، در مسیر درست آموزشی حیوانات خانگی قرار بگیرید.

نمونه‌هایی از مشکلات رفتاری حیوانات خانگی:

  • پارس کردن یا صدای بیش از حد
  • گاز گرفتن یا رفتارهای تهاجمی
  • جویدن
  • کندن
  • محل مناسب برای دستشویی

فهرست مطالب

11 نکته طلایی در آموزش دستشویی سگ

  1. ایجاد یک نظم و روال در آموزش اهمیت بالایی دارد. برای مثال هر دو ساعت و یا بالافاصله بعد از بیدار شدن،بعد از خوردن غذا و آب،در زمان بازی و یا بعد از بازی او را به بیرون ببرید.
  2. اگر تمایل دارید که آموزش دستشویی سگ در خانه انجام شود؛در فواصل زمانی مشخص او را به نقطعه‌ای که در خانه برای این کار مشخص کردید ببرید.
  3. بعد از هر بار دستشویی به آنها پاداش بدهید تا درک بهتری از رفتار درست داشته باشند.
  4. توجه دائم به نشانه‌های رفتاری اهمیت زیادی دارد. در بخش بعدی در مورد این علائم رفتاری بیشتر توضیح خواهیم داد.
  5. اگر برای دستشویی سگ به بیرون از منزل می‌روید تلاش کنید در مسیر خانه تا بیرون از خانه توله سگ‌ها را در آغوش بگیرید.
    آموزش دستشویی سگ
  6. برای آموزش دستشویی سگ‌ها، برنامه غذایی منظم داشته باشید و بین وعده‌های غذایی به آنها غذای بیشتری ندهید یا غذا را بردارید.
  7. توله سگ‌ها باید بعد از بیدار شدن برای دستشویی به بیرون از خانه و یا مکان مشخص در خانه راهنمایی شوند.
  8. حفظ آرامش، صبر و خونسردی در آموزش بسیار حائز اهمیت است.
  9. از تنبیه و عصبانیت نسبت به انها وقتی در حال ادرار در مناطق ممنوعه هستند بپرهیزید و حتی بعد از این کار هم با عصبانیت با آنها برخورد نکنید. این رفتار فقط موجب ترساندن سگ می‌شود و مشکلاتی زیادی در سلامت روان آنها ایجاد خواهد کرد. فراموش نکنید که این یک امر طبیعی است و سگ شما نباید برای انجام برطرف کردن یک نیاز طبیعی مجازات شود تنها با صبر و آرامش آنها را در مسیر درست رفتاری قراردهید.
  10. اگر درست در زمان ادرار سگ در مکان ممنوعه مچ او را گرفتید تلاش کنید تا با سر و صدا ،حواس پرتی ایجاد کنید و بعد او را به بیرون ببرید. صبور باشید و منتظر تا بتواند کار نیمه تمام خود را تمام کند و بعد او را تشویق کنید تا متوجه رفتار درست در مکان درست شود. سر و صدا ایجاد کنید تا حواس آنها از کاری که نباید انجام دهند پرت شود ولی عصبانی نباشید.
  11. در آموزش دستشویی سگ بیرون از منزل توجه داشته باشید که همیشه با قلاده باشد و برای آموزش بهتر از جملات مشابه استفاده کنید، برای مثال هر بار که برای دستشویی به بیرون از خانه می‌رود از جملات مشابه‌ای مثل “لونا برو دستشویی” استفاده کنید و حتما بعد از انجام رفتار درست به آنها تشویقی بدهید. اگر در حال آموزش دستشویی سگ خود در خانه هستید و فضای زندگی شما بزرگتر از کنترل دائم سگ باشد برای آنها منطقه‌ای مشخص کنید تا در آنجا آزادانه رفتار کند.
  12. استفاده از باکس برای آموزش دستشویی به سگ:یکی از راه‌های آموزش دستشویی به سگ‌ها استفاده از باکس است، البته فراموش نکنید که این روش برای طولانی مدت روش درستی برای استفاده نیست. سگ‌ها عموما تمیز هستند و تحمل بوی ادرار در محل خواب یا زندگی برای آنها دشوار است، از این جهت می‌توانید با استفاده از روش ماندن در باکس استفاده کنید.
    توجه مواردی زیر در استفاده از این روش آموزش دستشویی سگ با باکس موثر هستند :مدت زمان نگهداری در باکس: فراموش نکنید سگ‌ها نباید مدت زمان زیادی در اون محیط نگهداری شوند.
    توجه به اندازه باکس و انتخاب باکسی مناسب سایز سگ البته نه در اندازه ای که امکان دستشویی در بخشی از محیط باکس وجود داشته باشهتوجه و نظارت دائم به علائم و نشانه های رفتاری سگ تادر زمان نیاز به بیرون رفتن، سگ از محیط باکس خارج بشه و به مکان مشخص برده شوند.
  13. استفاده از روش تشویقی و تکنیک مثبت هم همیشه در هر آموزشی تاثیر گذار خواهد بود.

علت دستشویی سگ در خانه

ممکن است بعد از استفاده از تمام برنامه‌های آموزشی و تربیت دستشویی سگ، باز هم با مشکلاتی در کنترل دستشویی سگ‌ها مواجه شوید، در زیر به بررسی چند علت برای بروز این مشکل می‌پردازیم.

1. دستشویی به علت توله سگی!

جالب است که بدانید با بالارفتن سن و رشد آنها، خودکنترلی درسگ‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. زمانی که آنها هنوز توله کوچکی هستند نمی‌توانند کنترل کاملی داشته باشند و شما با ایجاد یک روتین منظم و مراقبت دائم آنها، می‌توانید تصادفاتی که ممکن است ناشی از عدم کنترل باشد را کاهش دهید.

2. دستشویی سگ در زمان بازی و هیجان

سگها با هیجان زمان بازی، خوشحالی و رضایت زیاد از محیط زندگی می‌توانند کنترل ادرار را از دست بدهند. ممکن است شما هم تجربه مشابه‌ای داشته باشید که وقتی وارد خانه می‌شوید سگ شما از دیدن شما بدون کنترل ادرار می‌کند، این نشانه مشکل یا بیماری مانند مسمومیت سگ در آنها نیست، علت دستشویی سگ، هیجان زیاد آنها در زمان بازی، خوشحالی از دیدن شما و رضایت آنهاست. با نادیده گرفتن سگ خود تا زمانی که مجدد آرام شده باشد می‌توانید به اصلاح این رفتار بپردازید و بازهم فراموش نکنید کلید موفقیت شما در مسیر تربیت سگ، صبر و استمرار است.

3. دستشویی سگ در زمان بازی و هیجان

سگ‌ها با هیجان زمان بازی، خوشحالی و رضایت زیاد از محیط زندگی می‌توانند کنترل ادرار را از دست بدهند. ممکن است شما هم تجربه مشابهی داشته باشید که وقتی وارد خانه می‌شوید سگ شما از دیدن شما بدون کنترل ادرار کند، این نشانه مشکل یا بیماری در آنها نیست، علت دستشویی سگ، هیجان زیاد آنها در زمان بازی، خوشحالی از دیدن شما و رضایت آنهاست. با نادیده گرفتن سگ خود تا زمانی که مجدد آرام شده باشد می‌توانید به اصلاح این رفتار بپردازید و بازهم فراموش نکنید کلید موفقیت شما در مسیر تربیت سگ، صبر و استمرار است.

4. علامت گذاری بوسیله دستشویی سگ

عادتی که بیشتر در سگ‌های عقیم نشده دیده می‌شود، علامت گذاری قلمرو با ادرار کردن در محیط زندگی. البته ممکن است سگ‌ها با هر جنسیتی این رفتار را داشته باشند. این حالت رفتاری معمولا در زمان ورود یک فرد جدید به محیط زندگی سگ‌ها رخ می‌دهد و در واقع نشانه‌ای از نگرانی انها از وضع موجود و به خطر افتادن قلمروشان است. با مشورت با دامپزشک می‌توانید این رفتار را اصلاح کنید

مطلب پیشنهادی واکسن سگ و ضرورت استفاده از آن

علائم رفتاری مهم برای اعلام زمان دستشویی در سگ‌ها

  • بیقراری
  • پارس کردن
  • دور زدن و چرخیدن
  • بو کردن
  • تغییرات ناگهانی در رفتار بازی و یا فعالیت
  • ناله کردن
  • رفتن به سمت در؛ خراشیدن در و یا پنجه زدن
  • بازگشت به منطقه‌ای که قبلاً در آنجا ادرار کرده باشد (در خانه)
  • بوییدن یا لیسیدن کشاله ران

بیقراری: اگر متوجه تغییر حالت رفتاری در سگ شدید، مثل بیقراری یا حرکت زیاد، فورا او را به بیرون از خانه و یا مکان مشخص در منزل ببرید، فراموش نکنید دستشویی سگ در بیرون از خانه و یا مکان مورد نظر شما باید همراه با تشویق باشد.

چرخیدن: وقتی سگ شما شروع به چرخیدن و دور زدن به اطراف می‌کند و ناحیه کشاله ران خود را بو می‌کند،یعنی زمان دستشویی سگ شماست.او را به محل مورد نظر هدایت کنید.

رفتن به سمت در: وقتی توله سگ شما به سمت در می‌رود و یا پارس میکند و یا رفتارهایی مثل خراشیدن درب و یا پنجه کشیدن ،نشانه این است که باید او را برای دستشویی به بیرون ببرید.

ناله کردن:سگ‌ها با صداهایی که ایجاد می‌کنند تلاش می‌کنند با ما ارتباط برقرار کنند،ناله و صداهای سگ خود را نادیده نگیرید و نسبت به آنها واکنش بدی نشان ندهید، این شاید به معنی این است که زمان دستشویی سگ فرارسیده است.

اگر بر خلاف آموزش در جایی که نباید،این اتفاق افتاد شما مقصر هستید زیرا به نشانه‌های رفتاری در آنها توجه کاملی نداشتید.

روش آموزش دستشویی سگ

عوامل موثر در مدت زمانی که سگ‌ها می‌توانند ادرار خود را نگه دارند

  1. سن
  2. اندازه
  3. سلامتی
  4. رژیم غذایی
  5. داروها

1. تاثیر سن سگ بر کنترل ادرار

سن شناخته شده ترین عامل در مدت زمانی است که سگ شما می‌تواند ادرار خود را نگه دارد. سگ‌های جوان‌ترو یا توله‌های آموزش ندیده ،در مقایسه با سگ‌های بالغ مدت زمان کمتری می‌توانند زمان ادرار را کنترل کنند. این مورد ممکن است به دلیل کوچک بودن مثانه و سیستم مجاری ادراری باشد. سگ‌های مسن با افزایش سن کنترل کمتری دارند زیرا معمولا سن عاملی در کاهش کنترل عضلانی در سگ‌ها و همچنین ضعف عضلات،التهاب و یا محدودیت‌های حرکتی،کاهش عملکرد کلیه و کبد نیز می‌تواند منجر به تکرر ادرار در سگ‌های سالخورده شود.

مطلب پیشنهادی ویروس سندرم حاد تنفسی حیوانات (SARS-CoV-2)

2. اثرات اندازه سگ بر توانایی کنترل دستشویی

اندازه حیوان خانگی نیز متغیر مهمی‌است. سگ‌های نژاد کوچک در مقایسه با سگ‌های نژاد بزرگتر دارای مثانه بسیار کوچکتری هستند. البته معنای این جمله این نیست که همه سگ‌های بزرگ‌تر ظرفیت کنترل ادرار بیشتر در مدت طولانی تری را دارند.

 3. عامل مهم: سلامتی سگ

بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند زمینه ساز تکرر ادرار باشند. مشکلات دستگاه ادراری، بیماری‌های کلیوی، مشکلات دیابت و حتی مشکلات مربوط به وزن سگ‌ها می‌تواند یکی از این عوامل باشد.

4. تاثیر رژیم غذایی بر کنترل ادرار سگ

رژیم غذایی و نوع غذا نقش مهمی در سلامت سگ‌ها و کنترل ادرار انها دارد. غذاهایی که خام و یا از آب زیادی تشکیل می‌شوند می‌توانند دفعات دستشویی سگ را افزایش دهند.

5. اثرات دارو بر تکرر ادرار

برخی از داروها می‌توانند اثرات ادرارآوری داشته باشند، به این معنی که تکرر ادرار را افزایش می‌دهند.

مدت زمان مورد نیاز برای دستشویی سگ‌ها با توجه به سن آنها

اطلاعاتی که به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید سگ شما در گروه‌های سنی مختلف چقدر نیاز به دستشویی دارد، البته ممکن است در مورد همه سگ‌ها صادق نباشد. سگ‌های بزرگتر و بالغ می‌توانند 10 تا 12 ساعت ادرار خود را نگه دارند اما این به معنای انجام این کار به صورت ثابت نیست. میانگین زمان دستشویی سگ بالغ حداقل هر 8 ساعت یکبار است.

  1. توله سگ (<6 ماه) = 1-3 ساعت
  2. توله سگ (بیش از 6 ماه) = 2-6 ساعت
  3. بزرگسالان (<7 سال) = 6-8 ساعت
  4. بیش از 7 سال = 4-6 ساعت
  5. بیش از 12 سال = 2-4 ساعت

اشتباهات رایج در آموزش دستشویی سگ

توجه ناکافی به رفتارها و نداشتن نظارت کامل به رفتار آنها

در کنترل و آموزش دستشویی سگ‌ها نظارت و مشاهده دقیق رفتار امری بسیار مهم است. مراقب باشید زیرا فقط در چند ثانیه کوتاه می‌تواند در محل ممنوعه دستشویی کند.

کنترل دقیق و نظارت می‌تواند به شما کمک کند تا رفتارهای سگ را درک کنید و اگر امکان مشاهده و تمرکز ندارید استفاده از محدوده مشخص می‌تواند در آموزش مفید باشد.

توجه نکردن به نشانه‌های رفتاری

توله سگ‌ها زمانی که نیاز به دستشویی و یا استراحت کردن دارند، رفتارهای متفاوتی بروز می دهند. مواردی از قبیل بو کشیدن، تمرکز نداشتن و یا توجه نکردن، تلاش برای فرار از اتاق و یا خروج از منزل، چمباتمه زدن و موارد دیگر. شناخت و یادگیری این نشانه‌ها می‌تواند به روند آموزش توله سگ شما کمک کند.

تشویق نکردن رفتارهای مثبت

فراموش نکنید که بعد از انجام فرمان‌ها یا رفتارهای درست علاوه بر تشویق و تمجید شفاهی می‌توانید از تشویقی و یا پاداش‌های مختلف برای آموزش استفاده کنید، روش آموزش بر اساس پاداش می‌تواند به یادگیری بهتر دستشویی توله سگ‌ها کمک کند.

انتظارات بیش از حد و توان سگ‌ها

بسیاری از افراد بعد از مدت زمانی کوتاه از آموزش فرامین و یا رفتارها انتظار عملکرد درست از سگ‌ها دارند، وقتی توله سگ‌ها با روش دستشویی در محدوده مشخص آموزش میبینند، انجام رفتار درست در دو یا سه روز بعد از آموزش به معنی درک کامل این رفتار نیست، باید انتظارات غیر واقعی را کنار بگذارید گاهی برای یادگیری این رفتار ماه‌ها یا حتی بیشتر زمان لازم است. پس صبور باشید و اصول اولیه آموزش را در یادگیری دستشویی سگ فراموش نکنید.

 

عدم شناخت درست از مدت زمان کنترل مثانه در سگ‌ها

در زمان آموزش دستشویی به سگ، فراموش نکنید که کنترل مثانه در آنها با توجه به سن و میزان تحرک و فعالیت متغیر است. برای درک بیشتر این موضوع باید بدانید که زمان نگه داشتن ادرار در سگ‌ها با تبدیل سن آنها به ماه و به ساعت مشخص می‌شود برای مثال یک توله سگ دو ماهه به احتمال زیاد می‌تواند تا دوساعت مثانه خود را کنترل کند البته اگر توله سگ فعال و پر جنب و جوشی دارید این مدت زمان کاهش پیدا می‌کند. با توجه به سن سگ‌ها یک توله سگ فعال هر 20 دقیقه یکبار باید برای دستشویی به بیرون برود.

تمیز نکردن کامل محل دستشویی سگ‌ها

اگر بعد از ادرار سگ محل دستشویی آنها به طور کامل تمیز نشود و یا بوی آن کاملا از محل از بین نرود می‌تواند به اتفاق دوباره کمک کند، محل دستشویی سگ‌ها را کاملا با شوینده‌های آنزیمی پاک کنید.

تنبیه توله سگ‌ها بعد از دستشویی

به یاد داشته باشید که تنبیه بعد از دستشویی سگ در مکان‌های ممنوعه هیچ کمکی به روند آموزش شما نخواهد کرد. انجام این کار تنها باعث ایجاد ترس زیاد و گیجی از رفتار شما می‌شود و در نتیجه سگ از ارتباط نزدیک با شما خودداری خواهد کرد. تکنیک آموزشی مثبت را فراموش نکنید.

بازگذاشتن دائم درب های خانه

بازگذاشتن دائم درب های خانه برای پرسه زدن سگ‌ها در حیاط ممکن است برای راحتی سگ‌ها انجام شود اما در زمان آموزش دستشویی سگ‌ها دقت کنید که باز بودن دائم یک درب می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی شود، با این کار سگ‌ها صبر کردن را یاد نخواهند گرفت. عادت کردن به باز بودن درب باعث می‌شود تا سگ شما یاد نگیرد در زمان نیاز به دستشویی به شما اعلام کند.

اهمیت توجه به علائم و زمان دستشویی سگ

عوامل زیادی وجود دارد که بر اهمیت توجه به زمان و دستشویی توله سگ‌ها و سگ‌های بالغ تاکید میکند.

  • اگر سگ شما بیش از حد معمول ادرار میکند با دامپزشک مشورت کنید، این مورد می‌تواند نشانه یک بیماری باشد. در آچاره ما برای رسیدگی به مشکلات حیوانات خانگی شما از پزشکان متهعد و مجرب در بخش خدمات دامپزشکی در محل آچاره کمک گرفته ایم تا بتوانیم خدمات کاملی در کوتاهترین زمان در محل مورد نظر شما ،ارائه دهیم.
  • مجبور کردن آنها به ادرار نکردن و یا به طور نامنظم، خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری و یا سنگ کلیه و سرطان را افزایش می‌دهد.
  • بی اختیاری در دستشویی سگ‌ها بیشتر در سگ‌هایی با سن بالاتر رخ می‌دهد، اما اگر سگ شما دائما مجبور است که ادرار خود را برای مدت طولانی نگه دارد، می‌تواند زمینه ساز مشکل بی اختیاری در آنها شود. این مشکل می‌تواند بدون درمان باشد پس لازم است که به زمان دستشویی سگ‌ها توجه بیشتری داشته باشید تا از این طریق از آسیب به آنها جلوگیری کنید.

سن تربیت دستشویی سگ

سرویس تربیت حیوانات خانگی در محل آچاره می‌تواند در مسیر آموزش دستشویی سگ و دستیابی به نتیجه مطلوب،کمک کننده باشد. سن تربیت دستشویی سگ‌ها معمولا از زمانی که توله‌ها شروع به خوردن غذای جامد میکنند آغاز می‌شود، این سن در سگ‌ها سنی است که مادر دست از تمیز کردن توله‌ها می‌کشد. توله‌ها معمولا بین هفت یا هشت هفته آماده یادگیری هستند وهر چقدر سن سگ بالاتر باشد آمادگی یادگیری کمتر خواهد بود. زیرا ممکن است عادات بدی در آنها شکل بگیرد که این کار مسیر تربیت دستشویی سگ را طولانی تر خواهد کرد.

اگر شما سرپرست جدید یک سگ هستید تربیت قبلی آنها در آموزش دستشویی اهمیت دارد، برای مثال اگر آموزش دستشویی به سگ رو پد انجام شده باشد شما نمی‌توانید در زمان کوتاهی این روند را تغییر دهید. تکرار کنید و صبور باشید.

توله سگ‌ها باید به‌طور منظم برای دستشویی به محیط مشخص در خانه و یا به بیرون برده شوند:

  • بعد از هر بار وعده غذایی
  • بعد از بیدار شدن از خواب
  • بعد از بازی یا ورزش و یا تحرک و فعالیت
  • پس از هر بار هیجان ایجاد شده در آنها، برای مثال وقتی میهمانی وارد خانه می‌شود و توله سگ ها دچار هیجان زیادی می‌شوند.
  • حداقل هر ساعت با توجه به سن توله سگ.

زمان دستشویی سگ در طول شب

معمولا بیشتر توله‌ها 6 تا 7 ساعت هم می‌توانند صبر کنند ولی این مورد هم به نژاد سگ و تغذیه بستگی دارد. حتما قبلا از خواب سگ را برای دستشویی به بیرون ببرید و اگر شرایط آب و هوایی گرم نیست دو ساعت قبل از خواب ظرف آب را بردارید.

مطلب پیشنهادی مسمومیت سگ با مواد شوینده

شایع ترین علل مدفوع خواری سگ‌ها

  • اضطراب، استرس و افسردگی
  • بیماری‌های انگلی
  • کمبود غذا و احساس گرسنگی
  • راهی برای جلب توجه
  • کوچک بودن محل نگهداری آنها
  • ترس از عصبانیت و تنبیه مدفوع کردن در مکان ممنوعه
  • کشف و کنجکاوی

استعلام هزینه انواع خدمات دامپزشکی و ویزیت حیوانات خانگی

یاد دادن دستشویی به سگ

6 راه مراقبت از سلامت ادراری سگ‌ها

اکثر افرادی که سرپرست حیوانات خانگی هستند در ساعات کاری در خارج از خانه، نگرانی زیادی برای مراقبت از حیوانات خانگی خود دارند، این نگرانی در صاحبان سگ‌ها بیشتر و پررنگ تر است زیرا توجه به زمان دستشویی سگ اهمیت زیادی در سلامت آنها دارد. اگر برنامه کاری شما شرایطی را ایجاد میکند که سگ شما بیش از 8 ساعت درخانه تنها باشد می‌توانید گزینه مناسب خود را از6 گزینه پیشنهادی زیر برای توجه به سلامت ادراری آنها انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی اهمیت و لزوم تربیت حیوانات خانگی

  1. پدهای ادراری: این پدها برای توله‌ها و سگ‌هایی که آموزش دستشویی در آپارتمان دیده اند مناسب و مفید است .
  2. دستشویی خانگی برای سگ: یک دستشویی داخل خانه ایجاد کنید تا هر زمان که نیاز به دفع ادرار داشته باشند بتوانند از ان استفاده کنند. مثل جعبه‌های مخصوص
  3. درب مخصوص سگ: برای خانه‌هایی که فضای بیرونی مناسب و امن داشته باشند نصب درب‌های مخصوص برای ورود خروج سگ‌ها راهی مناسب خواهد بود.
  4. استفاده از سرویس گردش حیوانات خانگی آچاره: انتخاب یک همراه برای گردش در ساعاتی از روز می‌تواند راه درستی برای جلوگیری از رفتارهای مخرب ناشی از تنهایی انها و مدیریت مناسب برای دستشویی سگ در زمان مورد نیاز آنها باشد.
  5. هتل و پانسیون حیوانات خانگی آچاره:سگ‌ها به ویژه توله‌ها نیار به توجه و مراقبت بالایی دارند، استفاده از سرویس پانسیون حیوانات خانگی آچاره می‌تواند با ایجاد فضایی سرگرم کننده شرایطی را ایجاد کند تا علاوه بر بازی و تحرک ،در طول روز مراقبت از تغذیه و سلامت ادراری سگ‌ها هم توسط متخصصین دلسوز و آموزش دیده انجام شود.
  6. چک کردن در زمان استراحت:اگر در دسته افرادی هستید که محل زندگی آنها نزدیک به محل کارشان است می‌توانید در زمان ناهار و استراحت بین روز، وضعیت حیوان خانگی خود را چک کنید. برای دستشویی سگ را به بیرون از خانه ببرید و ساعتی را به بازی و توجه به او بپردازید.

از آموزش به سگ جدید خود خسته نشوید، شاید به نظر کار زمانبر و سختی بیاید اما کلید موفقیت شما در این مسیر صبر و حوصله شماست و خبر خوب این است که آنها موجودات بامزه و مشتاق یادگیری هستند.

در این مسیر افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به آموزش سگ‌ها دارند و در این کار توانمند و خبره هستند. ما در آچاره با مربیانی با تجربه، صبور و متخصص، آماده آموزش سگ دوست‌داشتنی شما هستیم، مربیان تربیت حیوانات خانگی آچاره به شما کمک می‌کنند توله سگ شما به سگی تبدیل شود که دوست دارید تا آخر عمر در خانه‌های دوست داشتنی و گرم خود نگه دارید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نگهداری و تربیت حیوانات خانگی
درخواست نگهداری و تربیت حیوانات خانگی!

 

کلیک کنید