تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

معنی علامت‌های روی فر برقی و کاربرد آنها

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

آیا تابه‌حال به تمام نمادهای روی اجاق‌گاز خود نگاه کرده‌اید و به این فکر کرده‌اید که چه کاری انجام می‌دهند؟ بسیاری از ما از معنی علامت‌های روی فر برقی اطلاعات دقیقی نداریم، به همین دلیل است که در اینجا، راهنمای کاملی را گردآوری کرده‌ایم که نمادهای اجاق‌گاز شما به چه معناست.
مجموعه آچاره ارائه‌دهنده خدمات تعمیر اجاق گاز با بیش از 5400 تعمیرکار در خدمت شما است. شما می‌توانید برای استعلام قیمت رایگان خدمات به لینک مربوطه مراجعه کنید.

۱۰ نماد متداول و معنی علامت‌های روی فر برقی

از برندهای رایج فر برقی می‌توانیم به بوش، هاردستون، اخوان، سینجر، داتیس، آلتون و کن نام برد.
لیست کامل نمادهای اجاق گاز را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. عملکرد پخت اجاق‌ها از طریق نمادها در پنل جلویی نمایش داده می‌شوند. درک این نمادهای اجاق نه‌تنها برای پخت‌وپز مهم است، بلکه برای خوب نگه‌داشتن فر نیز مهم است. استفاده نادرست از آنها می‌تواند باعث شود فر برقی شما خاموش شود یا فیوزها را بسوزاند.

1. فن فر برقی

یک فن در دایره نشان‌دهنده فری است که از یک فن برای توزیع گرمای تولید شده از یک عنصر دایره‌ای که فن را احاطه کرده است استفاده می‌کند. در حالت ایده‌آل، توزیع حرارت باید یکنواخت باشد، به‌طوری‌که مهم نیست غذا در کجا قرار می‌گیرد، هر بار کاملاً پخته می‌شود.

فرهای برقی فن دار برای گرم‌شدن سریع‌تر، کاهش زمان پخت و کاهش مصرف انرژی طراحی شده‌اند. فرهای فن دار برای پخت چندین سینی در یک‌زمان (بیسکویت، کاپ کیک و مافین به ترتیب در قفسه‌های بالا، میانی و پایین) عالی هستند. همچنین اگر دوست دارید گوشتتان مغز پخت و روی آن برشته شود، توصیه می‌شود.

اگر اجاق ترکیبی دارید و می خواهید از فن استفاده کنید، علامت دایره ای در اطراف فن نخواهد داشت.

فن فر برقی

2. گرمایش معمولی

دوخط در بالا و پایین یک مربع نشان‌دهنده دو عنصر گرمایشی مورداستفاده در فر برقی هستند. به‌جای فن، گرما با همرفت طبیعی پخش می‌شود. از حالت حرارت معمولی برای تفت دادن گوشت و سبزی‌ها یا پخت کیک استفاده کنید.

تعمیر اجاق گاز
تعمیر گاز

گرمایش معمولی

3. حرارت از پایین

نماد یک خط منفرد در پایین یک مربع است که نشان‌دهنده عنصر گرمایش پایین در حال استفاده است. این روش برای پخت چیزی که نیاز به پایه ترد مانند پیتزا دارد ایده‌آل است. برای پخت کاسه هم استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی تفاوت فر گازی با فر برقی

 

حرارت از پایین

4. گرمایش المنت پایین با گریل

نماد خط زیگزاگ (گریل) در بالا و یک خط مستقیم در پایین مربع است. این یک عملکرد خوب برای پختن پای و پیتزا ترد است.

 

گرمایش المنت پایین با گریل

5. پنکه با گریل در فر برقی

نماد، خط زیگزاگی در بالای مربع با نماد پنکه در زیر آن است. فن گرما را پخش می‌کند، درحالی‌که گریل از بالا برشته می‌شود. گریل چرخه روشن و خاموش می‌شود تا تنظیم دما را حفظ کند. این روش برای پخت گوشت و مرغ بسیار مناسب است.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

مطلب پیشنهادی معنی رنگ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز

پنکه با گریل

6. گریل

این نماد به‌سادگی یک خط زیگزاگ در بالای یک مربع است. استفاده از گریل کامل به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً برای کل خانواده خود و مهمانان غذا بپزید. همچنین ممکن است تنظیمات نیم گریل وجود داشته باشد، به این معنی که فقط مرکز عنصر گریل داغ می‌شود. برای اینکه یکنواخت بپزید باید آن را در وسط قرار دهید. گریل‌ها برای ترد کردن و سرخ کردن غذا عالی هستند، بنابراین از گریل برای درست‌کردن نان تست یا ساندویچ برشته، ذوب و پنیر قهوه‌ای روی لازانیا و درست‌کردن استیک‌های خوشمزه قارچ استفاده کنید.

گریل

7. نور فر

به طور واضح، نماد یک لامپ در یک مربع است. برخی از اجاق‌ها با چراغ روشن به طور خودکار پخت می‌کنند تا بتوانید پیشرفت را به‌راحتی مشاهده کنید، اما سایر فرها یک کلید روشنایی دارند که باید آن را روشن و خاموش کنید تا ببینید چه چیزی در فر وجود دارد.

نور فر برقی

8. یخ‌زدایی در فر

همه فرها عملکرد یخ‌زدایی ندارند، اما اگر فر برقی شما این قابلیت را داشته باشد، آن را روی نمادی می‌بینید که شبیه دانه‌های برف بالای یک قطره آب است. در این حالت فن فر روشن است اما حرارتی ایجاد نمی‌شود. گردش هوا باعث یخ‌زدایی غذا می‌شود.
اگر فراموش کرده‌اید غذا را برای یخ‌زدایی یک‌شبه بیرون بیاورید و باید سریع برنامه‌ریزی کنید، عالی است.

 

فر برقی

9. گرم‌کردن فر برقی

نماد ظرفی است که خطوط بخار از بالای آن بالا می‌رود. از این عملکرد برای گرم نگه‌داشتن غذا بدون پختن استفاده کنید. هنگام استفاده از عملکرد گرم‌کردن، غذا باید مرطوب بماند تا خشک نشود

گرم کردن فر برقی

10. گرم‌کردن بشقاب

نماد این عملکرد سه ظرف است که به‌صورت افقی بالای یکدیگر قرار گرفته‌اند. آداب مهمانی شام حکم می‌کند که بشقاب‌ها را باید گرم سرو کنید. این تنظیم بشقاب‌های شما را بدون آسیب رساندن به چینی گرم نگه می‌دارد.

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

گرم کردن بشقاب

در اینجا معنی علامت‌های دو فر برقی رایج در ایران را مشاهده می‌کنیم.در صورت مشکل و خرابی در فر خود میتوانید از خدمات تعمیر فر در منزل کمک بگیرید.

معنی علامت‌های فر برقی: اخوان

معنی علامت‌های فر برقی: داتیس

معنی علامت‌های فر برقی: داتیس

3.9/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید