تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

معنی رنگ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز و نکات مهم آن

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

معنی رنگ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز موضوع بسیار مهمی است که نباید به سادگی از آن گذر کنید چون رنگ های شعله‌ می‌تواند گویای سلامت اجاق گاز و حاوی نکات ایمنی باشد. این کار موجب می‌شود تا زودتر از وجود مشکل باخبر شوید و برای رفع آن اقدام کنید. معنی رنگ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز به طور کلی به چند عامل بستگی دارد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کنید.

چرا معنی رنگ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز مهم است؟

برای پاسخ به این سؤال باید به چند مورد توجه کنید. در مرحله اول توجه داشته باشید، رنگ شعله، درجه حرارت‌ آن را نشان می‌دهد. رنگ آبی نشان دهنده‌ی حرارت بالا و رنگ‌های زرد و قرمز نشانگر دمای پایین شعله هستند.

دلایل رنگ های متفاوت شعله

همان‌طور که می‌دانید، رنگ سوختن شعله‌ی گاز شهری آبی است. این به معنی این است که دمای آن در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. اگر توجه کرده باشید شعله‌ی شمع نارنجی و زرد است. معنی آن این است که دمای آن پایین‌تر از گاز شهری است. اما دلیل اهمیت این موضوع، تاثیر این دما بر روی پخت غذا و نکات ایمنی است. اگر غذا را با شعله‌ی نارنجی تهیه کنید، کیفیت غذا کاهش می‌یابد و طعم آن دچار تغییر می‌شود. مشکل دیگری که در خصوص این موضوع وجود دارد، نکات ایمنی است.

تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

در مرحله‌ی دوم، باید در نظر داشته باشید، دلايل زیادی می‌توانند باعث تغییر رنگ شعله‌ی اجاق گاز شوند. در این بین سوخت ناقص گاز، بیشتر از بقیه موارد ما را نگران می‌کند. هنگام احتراق کامل مانند سوختن گاز شهری، دوده و منوکسیدکربن تولید نمی‌شود این موضوع در سوخت ناقص به وجود می‌آید و دردسرهای زیادی را به دنبال دارد. این گاز بیش از اکسیژن میل به ترکیب با گلبول‌های قرمز را دارد. در نتيجه باعث خفگی و مسمومیت می‌شود.

مطلب پیشنهادی علت صدا دادن شعله اجاق گاز

به طور کلی رنگ‌ شعله‌ی اجاق گاز به حالت‌های زیر تقسیم می‌شود:

  1. شعله‌ سبز رنگ
  2. شعله‌ گاز قرمز
  3. شعله‌ گاز نارنجی یا زرد
  4. شعله‌ آبی

البته ممکن است به علت تفاوت در نوع گاز نیز تفاوت و تغییر رنگ شعله رخ دهد. در ادامه معنی و دلیل اصلی رنگ‌ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز را برای شما شرح می‌دهیم.

رنگ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز: شعله‌ قرمز

اگر دقت کنید می‌توانید دوده و ذرات کوچک را در اطراف شعله قرمز مشاهده کنید. قرمز سوختن اجاق گاز ممکن است به دلیل کثیف بودن اجاق گاز و چسبیدن مواد غذایی یا جرم باشد. توجه کنید معمولا این رنگ نشانه‌ی وجود مانع و آلودگی در مسیر اشتعال گاز است.

برای حل این موضوع بهتر است به خوبی مشعل اجاق گاز را تمیز کنید. توجه کنید اگر منافذ آن بسته شده است آن را به‌آرامی با سوزن یا یک جسم تیز باز کنید. فراموش نکنید دو بار در هفته باید اجاق گاز خود را تمیز کنید. اگر زیاد از اجاق گاز استفاده می‌کنید، باید دفعات بیشتری آن را تمیز کنید.

شعله قرمز اجاق گاز

رنگ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز: شعله زرد

اگر‌ رنگ شعله اجاق گاز زرد است، باید به موارد دیگری توجه کنید. همان‌طور که گفتیم، معمولا به دلیل ناقص سوختن گاز شهری، رنگ آن به زرد تغییر می‌کند. این موضوع می‌تواند سلامت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد. سوخت ناقص باعث تولید مونوکسیدکربن می‌شود. این گاز برای سلامت موجودات زنده بسیار خطرناک است و ممکن است باعث مرگ آنها شود.

مطلب پیشنهادی دلایل سفت شدن شیر اجاق گاز

برای حل این مشکل باید به درست جا افتادن قطعات‌ توجه کنید. گاهی ممکن است به دلیل اشتباه‌ بودن جای قطعات‌ مشعل اجاق، این مشکل به وجود آید. دلیل اصلی این مشکل نبود اکسیژن کافی است. اگر نتوانستید متوجه دلیل اصلی شوید، باید حتما با یک متخصص تماس بگیرید.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

گاهی مشکل از قطعات به کار رفته در اجاق گاز است. اگر به متخصصان شرکت سازنده دسترسی ندارید خودتان اقدام نکنید. شما می‌توانید با ثبت یک درخواست، به‌سادگی با متخصصان مجرب آچاره در ارتباط باشید و از آن‌ها کمک بگیرید. اگر خودتان برای حل این مشکل اقدام کنید، به دلیل تخصص نداشتن در این زمینه، مشکلات بیشتری را به وجود می‌آورید. بهتر است در همان ابتدای مشاهده مشکل شعله، با یک تعمیرکار حرفه‌ای اجاق گاز تماس بگیرید.

شعله گاز زرد

شعله گاز سبز

طبق آزمایش‌های چراغ بونزن، رنگ شعله می‌تواند با توجه به نوع ماده متفاوت باشد. این دلیل اصلی تفاوت در رنگ شعله‌های اجاق گاز است. شعله‌ی سوختن ترکیبات مس‌دار معمولا سبز رنگ است. اگر شعله‌ی اجاق گاز سبز رنگ شده است، احتمالا به دلیل قرار گرفتن جسمی با ترکیبات مس‌دار در مسیر اشتعال گاز است. این مانع ممکن‌ است، جسم فلزی یا مواد غذایی باشد. فراموش نکنید برخی از نمک‌ها نیز دارای ترکیبات مس‌دار هستند. ممکن است هنگام آشپزی این مواد بر روی صفحه‌ی اجاق گاز پخش شوند. پس خودتان را نگران کنید.

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی آموزش تعمیر ترموکوپل اجاق گاز

برای حل این مشکل ابتدا اجاق گاز را به‌خوبی تمیز کنید. توجه کنید هنگام تمیز کردن اجاق، به جرقه‌زن آن آسیب نزنید. سپس تمام اجزا را مرتب در جای خود قرار دهید. دقت کنید اجزا درست جا بیافتند. سپس دوباره امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد باید حتما با یک متخصص تماس بگیرید. ممکن است قطعات‌ داخلی اجاق گاز دچار شده باشند.

رنگ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز سبز

در این بخش تمام نکاتی که در خصوص معنی رنگ های مختلف شعله‌ی اجاق گاز بود را برای شما شرح دادیم. آیا موردی دیگری هست که از قلم افتاده باشد؟ نظر خود را برای ما بنويسيد.

4.6/5 - (17 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. من به خاطر گیاهانم داخل خونه بخور سرد روشن میکنم وقتی روشن میکنم باعث میشه شعله گاز نارنجی بسوزه
    اصلا متوجه دلیلش نمیشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید