سیم کشی تلفن

مراحل سیم کشی برق سقف کاذب

ساختمانبرقکاریسیم‌ کشی تلفن

سقف‌های کاذب اغلب در اماکن مسکونی و تجاری اجرا می‌شوند. این سقف‌ها معمولاً از شبکه‌ای از میله‌های فلزی سبک تشکیل شده‌اند و دارای یک بخش «T» معکوس هستند که برای مثال کاشی‌های سقف، چراغ‌ها و اتصالات سبک و توری‌های تهویه در آن نصب می‌شوند. لامپ‌های سطحی، آشکارسازهای دود و موارد مشابه نیز گاهی در قسمت زیرین سقف کاذب نصب می‌شوند. در واقع فضای خالی بالای سقف که سیم کشی برق سقف کاذب یا وسایل دیگر را در خود جای می‌دهد، معمولاً برای مسیریابی سیم‌کشی و خدمات غیربرقی مانند لوله‌کشی و کانال‌کشی استفاده می‌شود.

پشتیبانی از سیم کشی برق سقف کاذب

به خود کابل‌ها یا انتهای آن‌ها نباید هیچ آسیب یا فشار ناخواسته‌ای وارد شود. به دلایل مختلف توصیه نمی‌شود که در سیم کشی برق سقف کاذب، کابل‌ها، از جمله کابل‌های عایق و روکش‌دار، مستقیماً روی شبکه سقف‌ کاذب قرار بگیرند.سیم کشی برق سقف کاذب

مطلب پیشنهادی:انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی

    • ممکن است کابل‌ها، هم در حین نصب و هم بعداً توسط لبه‌های تیز شبکه آسیب ببینند. به‌عنوان مثال، ممکن است یک کابل با لبه‌های بریده‌شده شبکه در یک بریدگی که بخش‌هایی از شبکه را قطع می‌کنند، تماس پیدا کند، یا ممکن است بین سقف و شبکه محبوس شود، یا زمانی که سایر مشاغل در حال انجام کار هستند، دچار آسیب شوند.
    • شبکه سقف کاذب ممکن است برای تحمل وزن اضافی کابل‌ها طراحی نشده باشد و در نتیجه ممکن است بر اثر قرار دادن کابل‌ها در سیم کشی برق سقف کاذب، تغییر شکل داده یا فرو بریزد.

سیم کشی تلفن

پشتیبانی کافی از کابل‌ها برای سیم‌کشی ثابت در فضای خالی سقف کاذب را می‌توان با روش‌های مختلفی انجام داد تا اطمینان حاصل شود که کابل‌ها به‌خوبی از شبکه و سایر خدمات دور هستند.

      • ارائه یک سیستم مجرای یا ترانکینگ، یا سینی کابل (فلزی یا غیرفلزی) که در فواصل مناسب به سازه ساختمان بالای سقف، دیوارها یا سایر عناصر سازه‌ای ثابت شده است.
      • ارائه یک سیستم کاتینری که ممکن است در آن سیستم سیم‌کشی با استفاده از گیره‌های اختصاصی، کابل‌ها یا آویزهای کابل در فواصل زمانی مناسب به آن متصل شود.
      • اتصال کابل‌ها توسط گیره‌های مناسب یا بست کابل به میله‌های نگه‌دارنده سقف در سیم کشی برق سقف کاذب.
      • در جایی که سقف‌های کاذب دارای سیستم‌های سیم‌کشی در مسیرهای فرار هستند، کابل‌ها باید به گونه‌ای پشتیبانی شوند که در صورت وقوع آتش‌سوزی در معرض فروریختن زودهنگام نباشند.کابل کشی در سقف کاذب

سیم کشی سقف کاذب و اتصال نهایی به چراغ‌ها

کلیه اتصالات، از جمله اتصالات با ولتاژ فوق‌العاده پایین مانند لوازم‌ جانبی یا محفظه مناسب، باید مطابق با مقررات ملی و استانداردها، انجام شوند.

اتصال نهایی یک لامپ را می‌توان با استفاده از یک کوپلر نگه‌دارنده چراغ که بلافاصله در مجاورت لامپ نصب شده است، انجام داد که اتصال فلکس نهایی را تا حد امکان کوتاه نگه می‌دارد. همچنین، ممکن است از یک دوشاخه و پریز مناسب (به‌درستی نصب شده) استفاده شود.

مزیت استفاده از پریزها این است که تکمیل فرآیند نصب ثابت را بدون نیاز به آگاهی قبلی از مکان دقیق چراغ ها تسهیل می‌کند. علاوه‌بر این، چیدمان پلاگین اتصال نهایی، آزمایش و متعاقباً تعمیر و نگهداری یا تعویض چراغ‌ها را آسان و سریع انجام می‌دهد.

نکات مهم سیم‌کشی برق سقف کاذب

      • اتصالات سیم انعطاف‌پذیر به چراغ‌ها باید تا حد امکان کوتاه باشند.
      • نباید اجازه داد تا در سیم کشی برق سقف کاذب، سیم‌های انعطاف‌پذیر روی لبه‌های تیز بخش «T» معکوس شبکه سقف قرار بگیرند یا با آن در تماس باشند.
      • در صورتی که احتمال وجود کشیدگی در انتهای لامپ وجود داشته باشد، باید گیره‌های مناسب برای حفظ ایمن غلاف طناب انعطاف‌پذیر ارائه شود. برای برخی از انواع چراغ‌ها، ممکن است نیاز باشد که یک دسته سیم جداگانه خریداری کنید.
      • برای کابل کشی در سقف کاذب، کابل‌ها باید منظم و به‌آهستگی به زیر سقف منتقل شوند تا از نشتی هوا جلوگیری شود. عدم نشتی هوا از سقف کاذب، بازدهی سیستم‌های تعبیه هوا را افزایش خواهد داد.
      • با استفاده از سینی‌های ماژول کابل‌کشی، سیم‌کشی سقف کاذب به‌صورت دسته‌بندی‌شده انجام می‌شود و وزن واردشده به کابل‌ها را کاهش می‌دهد.
      • هر چند وقت یک‌بار باید کابل‌ها را مورد بررسی قرار دهید و کابل‌های اضافی را بردارید. زیاد شدن کابل‌ها امکان تشخیص کابل‌های اضافی را سخت و غیرممکن می‌کند.
      • با جدا کردن کابل‌های سالک از کابل‌های آسیب‌دیده، سیم کشی برق سقف کاذب از نظم بیشتری برخوردار خواهد شد.
      • برای کابل کشی در سقف کاذب حتماً از تجهیزات باکیفیت استفاده کنید تا از خطرات احتمالی ناشی از فرسودگی زودهنگام کابل‌ها و سیم‌ها پیشگیری شود.
      • کابل‌ها و سیم‌ها باید محکم شده و از شل شدن آن‌ها جلوگیری شود. شل بودن اتصالات، مانع از ایجاد جریان قوی و مناسب می‌شود و علاوه‌بر این، اصلاح کردن این کابل‌ها هم سخت است.
      • حتماً از وجود سیم ارت در سیم کشی برق سقف کاذب مطمئن شوید تا از وقوع خطرات احتمالی در آینده پیشگیری کنید.
      • قبل از شروع کابل کشی در سقف کاذب، حتماً اطلاعات کافی در مورد سیم‌ها و سایزبندی سیم‌ها را جمع‌آوری کرده و بسته به کاربرد هر سیم از آن استفاده کنید.
      • نقشه دقیقی از سیم‌کشی تهیه کرده و آن را به‌خوبی بررسی کنید تا از شرایط محل کابل‌کشی اطلاعات کامل داشته باشید.
      • به هیچ عنوان در سیم کشی برق سقف کاذب از سیم‌های دو رشته‌ای استفاده نکنید. بهترین گزینه برای سیم کشی سقف کاذب، کابل‌های دارای روکش یکنواخت PVC است.

سیم کشی هالوژن کناف

اولین قدم برای سیم کشی برق سقف کاذب، قطع کردن جریان برق است. به اندازه 15 سانتی‌متر از سیم برق را در بیرون از جعبه الکتریکی و از دیوار یا سقف خارج کنید. سپس روکش سیم را با چاقو برش داده و دقت کنید که سیم‌های داخل روکش را برش ندهید. سپس روکش سیم را با استفاده از انبردست بکشید و سیم‌ها را از هم جدا کنید.

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

انتهای سیم‌های سیاه و سفید را حدود 1.5 سانتی‌متر با استفاده از اسپلایسینگ حذف کنید. سیم‌های سفید جعبه و اتصالات نور را با هم نگه‌ دارید و با استفاده از انبردست در جهت عقربه‌های ساعت به هم بپیچید. سپس سیم‌پیچ را بپیچید و همین کار را در مورد سیم‌های سیاه نیز انجام دهید.

درنهایت سیم‌ها را با هم بپیچید و به شکل قلاب دربیاورید. اگر سیم‌ها فلزی هستند، آن‌ها را درون باکس بگذارید و مهره را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی ببندید. سپس با استفاده از آداپتور و پیچ، همه را به باکس وصل کنید.سیم کشی برق سقف کاذب

مطلب پیشنهادی:انواع مدل‌های سقف کاذب آشپزخانه

مراحل سیم کشی هالوژن کناف در سقف کاذب هالوژن دار

      1. تقسیم‌بندی فواصل هالوژن‌هانصب هالوژن در سقف کاذب
      2. پیدا کردن نقطه وسط طرحسیم کشی برق سقف کاذب
      3. علامت‌گذاری جای هالوژن‌هاسیم کشی هالوژن در سقف کاذب
      4. باز کردن جای هالوژن‌ها با گرد برسقف کاذب هالوژن دار
      5. رد کردن سیم‌ها و لوله‌هاسیم کشی هالوژن کناف
      6. رنگ‌آمیزی و بتونه کاری سقف کاذب

ثبت درخواست سیم کشی تلفن ساختمان

نکاتی که باید برای سیم کشی هالوژن کناف رعایت کنید

      • قبل از هر اقدامی برای نصب و سیم کشی هالوژن کناف، جریان برق را قطع کنید.
      • از نصب لامپ‌های هالوژنی در نزدیکی پارچه و پلاستیک خودداری کنید؛ چون احتمال آتش‌سوزی را بالا می‌برد.
      • با دست چرب قسمت شیشه‌ای هالوژن را لمس نکنید؛ زیرا باعث تمرکز حرارت در یک نقطه از لامپ می‌شود و تا حد زیادی عمر لامپ را کاهش می‌دهد.
      • اگر در سیم‌ کشی برق سقف کاذب از لامپ هالوژنی با توان بیش از 1 یا 2 کیلو‌وات استفاده می‌کنید، باید از محافظ و پوشش مناسب برای این لامپ‌ها استفاده کنید.

منبع: کناف تبریز

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید