چه وسایلی را می‌توان در ماشین لباسشویی شست؟

نظافت و شستشو

ماشین لباسشویی یکی از ضروری‌ترین لوازم منزل است که زندگی بدون آن برای بسیاری از ما تقریبا غیرممکن است. اما این وسیله کاربردی فقط برای شستن لباس نیست! در ادامه این مطلب، درباره دیگر کاربرد‌های ماشین لباسشویی صحبت می‌کنیم. وسایل زیادی را می‌توان در لباسشویی شست که فکرش را هم نمی‌کنید!

1. شستن عروسک‌ها در ماشین لباسشویی

وجود آلودگی و غبار روی عروسک‌ها موجب خراب شدن پارچه و ظاهر آنها می‌شود. ماشین لباسشویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شستن عروسک‌های پوشالی است. یادتان باشد که برای شستن عروسک از آب گرم یا داغ استفاده نکنید، چون باعث آب شدن چسب عروسک‌ها می‌شود.

عروسک‌هایی که دارای پار‌گی هستند را داخل ماشین لباسشویی نیندازید، چون ممکن است محتویات  داخل عروسک بیرون بریزد. برای خشک کردن عروسک‌ها از خشک کن استفاده نکنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک بشوند. 

شستن عروسک در ماشین لباسشویی

2. شستشوی دستکش فر با لباسشویی

دستکش‌های فر از وسایلی هستند که خیلی در معرض چربی و روغن قرار می‌گیرند. دستکش‌های فر و دستمال‌های آشپزخانه را می‌توانید به همراه لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی بشورید.

3. شستن کفش در لباسشویی

اگر می‌خواهید شستن کفش در لباسشویی را امتحان کنید، ابتدا باید بند کفش‌ها را از آن‌ها جدا کنید و برای آنکه بندها بهم نپیچد، آن‌ها را داخل یک پارچه یا روبالشی نخی قرار دهید.

برای آنکه ماشین لباسشویی بو نگیرد، می‌توانید کمی سرکه داخل ماشین اضافه کنید. ماشین لباسشویی را در حالت شستشو با آب سرد قرار دهید و بعد از اتمام شستشو کتانی‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

شستن کتانی

4. شستن بالشت در لباسشویی

نکته‌ای که در ارتباط با شستن بالشت در ماشین لباسشویی اهمیت دارد، تنظیم دمای آب و تنظیم تعداد دفعات شستشو است. بالشت را ابتدا یک بار با آب ملایم شستشو دهید و برای اطمینان از شسته شدن کامل، یک بار هم با آب سرد بشورید.

از شستن بالشت‌های فومی در ماشین لباسشویی خودداری کنید زیرا بالشت‌های فومی در لباسشویی تکه تکه می‌شوند و آسیب می‌بینند، پس بهتر است آن‌ها را با دست بشورید.

5. شستن کوله پشتی در لباسشویی

کوله پشتی یکی از لوازمی است که به راحتی داخل لباسشویی شسته می‌شود. توصیه می‌شود که کوله پشتی را با درجه ملایم و با اب سرد بشویید. قبل از قرار دادن کوله پشتی در لباسشویی، جیب‌های آن را خالی کنید و درز‌های آن را با جارو برقی کاملا تمیز کنید.

حتما مطمئن شوید که پول، اسکانس فلزی یا لوازم فلزی داخل کیف جا نمانده باشد، چون این اقلام به ماشین لباسشویی آسیب می‌رسانند و شما باید به فکر نگهداری از ماشین لباسشویی باشید.

6. شستن پادری و قالیچه در ماشین لباسشویی

برای شستن پادری در لباسشویی در ابتدا توصیه می‌شود که برای نظافت خوب از جارو برقی استفاده کنید، اما اگر جارو کارساز نبود، از ماشین لباسشویی استفاده کنید. اول ذرات کثیف پادری را از آن خارج کنید و سپس آن را داخل لباسشویی قرار دهید. تنظیمات ماشین لباسشویی را در حالت شستشوی ظریف با آب سرد قرار دهید و مایع شستشو را نصف میزان معمول بریزید. بعد از شستشو، پادری را در معرض هوای ازاد قرار دهید تا خشک شود.

شستن پادری و قالیچه در ماشین لباسشویی

7. سری تی‌ زمین شور

سری‌ تی را داخل لباسشویی قرار دهید و آن را با اب داغ بشویید. توصیه می‌شود که هنگام شستشوی تی، لباس یا حوله‌ای داخل ماشین نباشد و از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.

8. شستشوی پرده حمام در ماشین لباسشویی

پرده حمام در تماس مستقیم با رسوبات صابونی و آلودگی قرار دارد. می‌توانید برای شستشوی پرده حمام آن را در لباسشویی بی‌اندازید. برای جلوگیری از پاره شدن آن می‌توانید یک حوله نیز داخل لباسشویی قرار دهید. برای شستشو از مواد شوینده عادی و اندکی جوش شیرین استفاده کنید. اطلاع از کاربرد جوش شیرین در نظافت منزل شما زپرا شگفت‌زده خواهد کرد!

9. تشکچه حیوانات خانگی 

بعضی تشکچه‌های حیوانات دارای کاور قابل جدا شدن برای شستشو هستند. ابتدا تشکچه را با جارو برقی تمیز کنید تا از مو و کثیفی پاک شود، سپس آن را با یک شویند ملایم بشورید و به مدت 10 الی 20 دقیقه در خشک کن قرار دهید. پیش از استفاده برای حیوان آن را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

10. ظروف سیلیکونی آشپزخانه

برای شستن ظروف سیلیکونی آشپزخانه خود می‌توانید از ماشن لباسشویی استفاده کنید. برای شستن ظروف چرب از آب گرم رو به داغ و یک شوینده قوی استفاده کنید تا چربی ظرف پاک شود. برای شستن ظروف کوچک، آن‌ها را در یک کیف توری قرار دهید و از خشک کن با درجه ملایم استفاده کنید تا وسایل تغییر شکل ندهند و خراب نشوند.

11. کیسه نان و سبزیجات

کیسه نان و سبزیجات یکی از لوازمی هستند که بیشترین خطر را برای تجمع باکتری‌ها و قارچ‌ها دارند و اگر به موقع شسته نشوند می‌تواند عاملی برای ایجاد بیماری‌های گوارشی باشند. آنها را با آب گرم یا سرد و درجه ملایم بشورید و بعد از خارج کردن آن از ماشین، در هوای آزاد قرار دهید تا خود به خود خشک بشود. بعد از هر بار استفاده از کیسه آن را بشورید تا به محلی برای تجمع آلودگی تبدیل نشود.

شستشو با ماشین لباسشویی

شما چه تجربیاتی در استفاده خلاقانه از ماشین لباسشویی هنگام نظافت منزل دارید؟ لطفا در بخش کامنت‌ها آن را با دیگران در میان بگذارید!

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا