فواید و نحوه استفاده اتیل هگزیل گلیسیرین برای مو

زیبایی و سلامتمراقبت از مومو

اتیل هگزیل گلیسیرین فواید زیادی دارد و در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود. نام این محصول انقدر طولانی و سخت است که احتمالا همگی از آن می‌گذرید و برای خواندنش وقت نمی‌گذارید، اما لازم است بدانید که این ماده، که نوع گلیسیرین گیاهی است، از منابع گیاهی غنی از گلیسیرین مانند دانه سویا یا پالم استخراج می‌شود و در محصولاتی مانند شامپو و مرطوب کننده، جایگزین سولفات و پارابن است. در ادامه این مقاله قرار بر این است که با این ماده، فوایدی که دارد و هر چیزی که لازم است در موردش بدانید آشنا شویم. پیشتر درباره خواص روغن آووکادو صحبت کردیم، پس حالا هم تا انتهای این مقاله با ما باشید تا با نحوه استفاده اتیل هگزیل گلیسیرین برای مو آشنا شوید.

آشنایی با اتیل هگزیل گلیسیرین برای مو

  1. ماهیت مواد تشکیل‌دهنده: سورفاکتانت، ترمیم‌کننده، و نرم کننده
  2. خواص و فواید:‌ پاک‌کننده پوس سر و مو، تثبیت‌کننده محصولات مویی، جلوگیری از رشد باکتری، نرم کننده مو و پوست
  3. کسانی که می‌توانند از این محصول استفاده کنند: به‌طور کلی، همه می‌توانند از این محصول بهره ببرند، اما اگر موهای خشک یا فر دارید، بیشتر از دیگر افراد متوجه تاثیرات مثبت این محصول خواهید شد چون موهایتان را نرم خواهد کرد. همچنین اگر به سولفات و پارابن حساس هستید بهتر است این محصول را جاگزین کنید.
  4. دفعات استفاده: تا دو بار استفاده در روز از این ماده نیز ممانعتی ندارد. می‌توانید هر روز صبح و شب از اتیل هگزیل گلیسیرین استفاده کنید. در اکثر شامپوها و نرم‌کننده‌ها نیز موجود است. اما اگر پوست سر حساسی دارید، بهتر است در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. این محصول را می‌توانید در کنار تمام محصولات مراقبتی و بهداشتی که پایه‌ آب دارند استفاده کنید اما محصولی تا به‌حال معرفی نشده که از نظر ماهیتی با اتیل هگزیل گلیسیرین در تضاد باشد و استفاده از این دو محصول در کنار هم بتواند آسیب‌رسان باشد. البته اگر پوستتان خیلی حساس باشد، ممکن است تجربه متفاوتی داشته باشید.

فواید و نحوه استفاده اتیل هگزیل گلیسیرین برای مو

آیا اتیل هگزیل گلیسیرین برای مو می‌تواند واکنش‌های آلرژیک داشته باشد؟

در برخی موارد گزارش شده که این ماده آلرژی‌زا نیز بوده است. بنابراین اگر این پیش می‌آيد که با محصولات مراقبتی به مشکل بخورید یا پوستتان واکنش نشان دهد، با پزشک مشورت کنید.

فواید استفاده 

اتیل هگزیل گلیسیرین تبدیل شده به جایگزینی محبوب برای سولفات و پارابن در محصولات مو و پوست. صنعت آرایشی و بهداشتی همیشه به دنبال راهی مطمئن، تمیز و کم‌ریسک است تا بتواند محصولات سالمی برای استفاده‌های روزانه ارائه دهد. مواد نگهدارنده در ساختار تمام محصولاتی که بر پایه‌ی آب هستند استفاده می‌شود و وجودش ضروری است تا مانع رشد و پرورش باکتری شود. ماده‌ی اتیل هگزیل گلیسیرین، درصد سموم کمی دارد چون ماده‌ای طبیعی است و خیلی کم پیش می‌آید کسی نسبت به این ماده حساسیت داشته باشد.

در ضمن استفاده اتیل هگزیل گلیسیرین برای مو و پوست، دو فایده دیگر هم دارد. حالت دادن به مو و تمیزی بی‌نظیر.

این ماده طبیعی قادر است بسیار خوب موها را حالت دهد و نرم کند. همچنین، مانند یک پاک‌کننده خیلی قوی عمل می‌کند و بدون آسیب‌رسانی به پوست و مو، آلودگی‌ها را از بین می‌برد. 

ثبات محصولات مراقبت مو با اتیل هگزیل گلیسیرین

اتیل هگزیل گلیسیرین یک نگهدارنده طبیعی است که حواسش هست تا محصولات مراقبت از مو خراب نشوند. این ماده در محصولاتی که بر پایه‌ی آب هستند معجزه‌آسا عمل می‌کند  و با ایجاد خواص آنتی‌ میکروبیال، به سلامت محصول کمک می‌کند و نمی‌گذارد که هیچگونه میکروب یا باکتری در آن رشد کند.

این محصول، روغن و چربی مو و پوست سر را می‌گیرد و بدون آسیب رساندن به مو یا گرفتن چربی مفید آن، پوست و مو را مرطوب و تمیز می‌کند. همچنین، اتیل هگزیل گلیسیرین قادر است علاوه بر تمیزی مو و پوست سر، رطوبت را در رشته‌های مو نگه دارد. ای ویژگی، به‌خاطر وجود گلیسیرین طبیعی است که خودش به تنهایی یک نرم‌کننده بی‌نظیر است.

فواید و نحوه استفاده اتیل هگزیل گلیسیرین برای مو

به جز این موارد، استفاده اتیل هگزیل گلیسیرین برای مو و پوست باعث سلامت کلی پوست سر و مو می‌شود. بعضی محصولات مراقبتی، باعث زیاد شدن چربی سر و پوست می‌شوند و هر چه بیشتر مو و پوست را با آن‌ها بشویید، پوستتان خشک‌تر می‌شود  و شوره می‌زند. اما اتیل هگزیل گلیسیرین با دارا بودن ترکیبات پاک کننده و مرطوب کننده، بین خواص تعادل ایجاد کرده و پوست سرتان سلامت خواهد بود. همچنین نرم شدن موها، یکی دیگر از ارمغانی است که این محصول برایتان می‌آورد. اگر محصولات متعددی را انتخاب کرده اید و به نتیجه نرسیده‌اید، می‌توانید این محصول را امتحان کنید.

از اتیل هگزیل گلیسیرین در چه محصولاتی استفاده می‌شود؟

  • کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب کننده
  • انواع پاک‌کننده‌های آرایشی
  • ماسک صورت
  • شامپو بدن و سر

انواع مو و اتیل هگزیل گلیسیرین

متخصصین معتقدند که این محصول برای انواع موهای خشک، فر، و رنگ شده انتخاب مناسبی است. اگر دنبال محصولی هستید که باعث ریزش مو، از بین رفتن چربی طبیعی و پریدن رنگ موهایتان نشود، احتمالا اتیل هگزیل گلیسیرین را باید انتخاب کنید. اگر موهایی آسیب دیده، وز، و موخوره‌دار دارید، تنها با یکبار شستن موهایتان با شامپویی که دارای اتیل هگزیل گلیسیرین است تفاوت را احساس خواهید کرد. اگر گیاهخوار هستید و به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهید چیزی استفاده کنید که از محصولات حیوانی تهیه شده باشد، جا دارد خیالتان راحت باشد چون این ماده ۱۰۰ درصد گیاهی است. 

یکی از موادی که به موآسیب می‌زند، سولفات است و همیشه پزشکان سلامت پوست و مو از شما می‌خواهند که از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. این محصول، می‌تواند جاگزین خوبی باشد.

سخن پایانی

سلامت و زیبایی موها، در ظاهر شما تاثیرات چشمگیری می‌گذارند بنابراین لازم است رسیدگی به آن‌ها را جدی بگیرید. از آن‌جا که اطلاعات درباره‌ی ماده نگهدارنده اتیل هگزیل گلیسیرین کم است، این مقاله را به این ماده مفید اختصاص دادیم تا با آن اشنا شوید. از این به بعد هنگام انتخاب شامپو و دیگر محصولات مراقبتی، حتما به مواد تشکیل دهنده آن دقت بیشتری خواهید کرد.

اگر برای مراقبت از موهای خود فرصت کافی ندارید و نمی‌توانید چندین ساعت وقت خود را در سالن‌های مراقبت از زیبایی صرف کنید؛ می‌توانید از خدمات مراقبت از مو در محل آچاره استفاده کنید. با ثبت سفارش رایگان در سایت می‌توانید از قیمت خدمات و شرایط ارائه آن مطلع شوید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا