فواید روغن آووکادو برای پوست و مو + روش تشخیص روغن اصل

پوستزیبایی و سلامت

روغن آووکادو یکی از سالم‌ترین فرآورده­‌هایی است که از میوه آووکادو به عمل می­‌آید. این روغن در دسته‌بندی روغن‌­های گیاهی قرار دارد. معمولا به رنگ زرد شناخته می­‌شود اما باید بدانید که رنگ اصلی آن سبز است و بعد از تصفیه به رنگ زرد درمی‌­آید. بوی تندی نیز دارد که آزاردهنده نیست. استفاده از این روغن برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. خاصیت­‌های فراوان این روغن موجب شده است که برای مصارف دیگری همچون کاهش کلسترول، تنظیم فشارخون و … نیز مفید باشد و به یکی از محبوب‌ترین روغن ها در طب سنتی و همچنین مصارف روزانه اشخاص تبدیل شود.

با خواص روغن آووکادو آشنا شویم

فواید و خاصیت­‌های زیاد این روغن به لطف وجود مقدار زیادی تیامین، ویتامین A و  E و B اسیدهای چرب و اسید اولئیک، بتاکاروتن و … است. وجود هر یک از آنها سبب شده است تا برای مصارف مشخصی قابل استفاده باشد. مواردی که حتی آنها را نمی­‌دانید و بیماری­‌هایی که می‌­توانید به راحتی به کمک آن درمان کنید و سالم و شاداب باشید.

روغن آووکادو

مصرف روغن آووکادو برای چه بیماری‌­هایی توصیه می­‌شود؟

بیماری‌ها و ضعف‌های بسیاری وجود دارد که به کمک این مایع طلایی و جادویی می‌­توانید آن را درمان کنید. این روغن برای تقویت نیز بسیار مناسب می‌­باشد. داشتن یک ظرف حتی کوچک این روغن برای هر خانه‌­ای جز الزامات می­‌باشد. احتمالا با خود می‌پرسید چرا؟ پاسخ آن به دلیل خاصیت‌­های شگفت انگیزی است که دارد و در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

روغن آووکادو

پوست شفاف با روغن آووکادو

این روغن به راحتی جذب پوست می­‌شود. نفوذ کردن آن به پوست باعث می­‌شود که پوست هیدراته شده و نرم شود. این نرم شدن به راحتی قابل حس خواهد بود. از طرفی پسوریازیس را درمان می‌­کند. خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز از دیگر خواص این ماده طبیعی است که خشکی پوشت را رفع می‌کند. مهم‌ترین تاثیر این روغن رفع جوش می‌­باشد. چرا که با نفوذ به لایه‌­های داخلی پوست، پوست­‌های مرده را از بین می‌برد  و به همین خاطر پوست شما دچار آکنه نمی­‌شود. این روغن دارای آنتی اکسیدان است و همانطور که احتمالا اطلاع دارید آنتی اکسیدان­‌ها با رفع رادیکال­‌های ازاد پوست سبب از بین رفتن چین و چروک پوست و جوانسازی پوست می‌شوند. اگر می­‌خواهید همیشه پوست شفاف جوان و سرحال داشته باشید استفاده از این روغن را از روتین پوستی خود حذف نکنید. این روغن برای رفع سیاهی دور چشم، و سوخنگی پوست نیز قابل استفاده است. خاصیت ضد آفتاب بودن این روغن را هم فراموش نکنید. می­‌توانید به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید : با خواص کاکتوس در خانه آشنا شوید!

روغن آووکادو

خداحافظی با ریزش مو

وجود ویتامین ب در این روغن سلامت موهای شما را تضمین می‌­کند. همین ویتامین موجب می­‌شود که موهای شما رشد چشمگیری داشته باشد و از طرفی تقویت شود. این روغن دارای ویتامین D نیز می­‌باشد که برای پیشگیری از ریزش مو مناسب است. مصرف این روغن کوتیکول­‌های موی شما را تحریک کرده با افزایش جریان خود موجب افزایش رشد موها و کاهش ریزش آنها می­‌شود. از دیگر مزیت‌­های استفاده از روغن آووکادو برای مو این است که خشکی پوست سر را رفع می­کند و باعث می‌­شود شوره سر به حداقل برسد. استفاده مداوم سبب می‌­شود یک لایه محافظ از این روغن روی موها ایجاد شود که مانع از شکستگی مو می­‌شود. این روغن در برابر عوامل محیطی همچون گرد و غبار، آلودگی، آب استخر و دریا و … نیز از موهای شما مراقبت می­کند. داشتن موهای سالم خواسته هر شخصی است که این روغن برایتان به ارمغان می‌­آورد.


خدمات پیشنهادی آچاره : خدمات پاکسازی پوست در منزل


افزایش بینایی و سلامت چشم

این روغن متشکل از حجم بالای آنتی اکسیدان لوتئین است که برای چشم‌­ها بسیار مفید است. این ماده باعث می‌­شود که احتمال ابتلا به آب مراورید در افراد به حداقل برسد. دچار خشکی چشم نمی­‌شوید و روند پیری چشم را هم به تاخیر می‌­اندازد. این یک درمان طبیعی برای افزایش قدرت چشم و عضلات چشم شما است. جدا از آن باعث رفع سیاهی دور چشم می­شود و دیگر ظاهری خسته نخواهید داشت. این فرصت را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید : عسل مانوکا چیست

زخم های خود را التیام ببخشید

وجود اسیدهای چرب باعث شده است که این روغن برای بهبود بخشیدن به زخم­‌ها کارایی داشته باشد. نقش آن در کلاژن سازی پوست و ترمیم آن غیرقابل انکار است. استفاده از این روغن باعث می­‌شود که التهاب سلول­‌های آسیب دیده به حداقل برسد و روند بهبود با سرعت بیشتری انجام شود و در نهایت زخم هایتان خوب شوند.

سایر فواید روغن آووکادو کدامند؟

استفاده از این روغن باعث سلامت قلب می­‌شود. با کاهش کلسترول خون و همچنین تنظیم فشار سلامت قلب و ضربان آن را تضمین می‌­کند. مصرف این روغن باعث می­‌شود که دچار حمله قلبی نشوید و از طرفی به بیماری ­های عروقی مبتلا نشوید. علاوه بر قلب مصرف آن سبب می‌­شود که لثه‌های سالم و بدون التهاب هم داشته باشید. استفاده از آن برای رفع بوی بد دهان نیز توصیه می­‌شود. افزایش جریان خون سبب می­‌شود که پوست شما همیشه شاداب باشد و ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید.

ارزش غذایی روغن آووکادو

این محصول دارای 884 کالری است. بدون کربوهیدارت بوده و چربی آن هم برابر با 100 گرم است. پروتین نیز ندارد. سرشار از مواد معدنی و ویتامین است.

نحوه استفاده از روغن آووکادو

استفاده از روغن آووکادو به شیوه‌­های مختلفی امکان­پذیر است. اما اینکه از کدام روش استفاده کنید بستگی به هدفی است که از مرصف این روغن دارید. برای مثال: اگر می­‌خواهید پوستی شفاف و نرم و بدور از آکنه داشته باشید باید این روغن را به صورت روتین روی دست و صورت خود بمالید. اگر می‌­خواهید شوره موهاهیتان را از بین ببرید باید به روش بنماری روغن آووکادو را گرم کنید و قبل از حمام به کف سر خود و موهایتان بزنید. می‌­توانید نوع خوراکی این روغن را هم مصرف کنید. برای مثال: روغن را در زمان صرف سالاد و … به آن اضافه کنید. محصولات مختلفی وجود دارد که برای ساخت آنها از عصاره آووکادو و یا روغن آووکادو استفاده می­‌شود که می‌­توانید از آن ها هم استفاده کنید و به راحتی از فواید آن بهره­­‌مند شوید. یکی از این محصولات ماسک صورت است که برای سلامت پوست بسیار موثر است. به جز ماسک­‌ها کرم ها نیز از دیگر محصولاتی است که می‌­توانید از آنها بهره‌مند شوید.

روغن آووکادو

استفاده از روغن آووکادو به عنوان لوسیون

خاصیت این روغن برای پوست بسیار زیاد است. شما می‌­توانید به عنوان لوسیون بعد از حمام از آنها استفاده کنید. برای آنکه بوی روغن شما را اذیت نکند، می­توانید عصاره مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید تا رایحه دلپذیرتری داشته باشد. این روغن به عنوان مرطوب‌کننده نیز کارایی دارد و می‌­توانید برای دست و صورت استفاده کنید.

روغن آووکادو

استفاده خانگی از روغن آووکادو

به این منظور شما به یک میوه آووکادو نیاز دارید. این میوه را بشویید و سپس به صورت مکعبی خرد کنید. مقدار کمی از روغن آووکادو نیز به آن اضافه کنید و سپس له کنید تا به صورت یک خمیر یکدست تبدیل شود. حال می‌­توانید این خمیر را به عنوان ماسک روی صورت خود قرار داده و بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه آن را بشویید. بهتر است برای پاک کردن آن از آب گرم و یا ولرم استفاده کنید. تشخیص آن به نوع پوست شما بستگی دارد. این ساده ترین روش برای مصرف خانگی روغن آووکادو است. شما می­‌توانید این روغن را با مقدار کمی موم زنبور عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیت مخلوط کنید و مقداری کره و ویتامین E به آن اضافه کنید. این ترکیب را درون یک ظرف شیشه‌­ای بگذارید و درون یک قابلمه بزرگ آب جوش بگذارید، همزان با آب شدن مخلوط درون شیشه آن را هم بزنید تا کاملا حل شود و حالت خمیری به خود بگیرد. سپس آن را درون یخچال بگذارید تا خنک شود و هفته‌­ای یکبار از آن برای مصارف خارجی استفاده کنید تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

بیشتر بخوانید : مراقبت از پوست کره‌ای چگونه است؟

نکته مهم: بهتر است این روغن را روی پوست خود ماساژ دهید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

استفاده از این روغن عوارض دارد؟

همانطور که استفاده صحیح از این روغن باعث بهره­مندی از خاصیت­های آن می­شود، استفاده زیاد از آن نیز می­تواند مضر باشد. به همین خاطر بهتر است حواستان به میزان استفاده آن باشد. لازم به ذکر است، افرادی که به این روغن حساسیت دارند، از استفاده آن خودداری کنند. اگر نمی­‌دانید که الرژی دارید یا خیر می­‌توانید مقدار کمی از ان را به پوست خود بزنید و امتحان کنید. بهتر است برای امتحان، پوست آرنج خود را انتخاب کنید اگر حساسیت داشته باشید تا 24 ساعت بعد از استفاده علائم آن را شاهد خواهید بود. این علائم به صورت خارش و التهاب خواهد بود. البته باید بدانید که این روغن با برخی از داروها تداخل دارویی ایجاد می­‌کند، پس اگر داروی خاصی مصرف می­‌کنید بهتر است با پزشک خود در خصوص مصرف آن مشورت کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بالم لب در خانه | 11 مدل بالم لب خانگی

چگونه روغن آووکادو اصل را تشخیص دهیم؟

امروزه نمونه‌­های تقلبی این روغن در بازار موجود می‌­باشد، برای آنکه در دام این سودجویان نیفتید و نمونه اصل آن را خریداری کنید باید نحوه تشخیص اصل بودن آن را بدانید. به این منظور باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. روغن آووکادو اصل خاصیت کشسانی دارد.
  2. بافت آن نرم می­باشد.
  3. رایحه خوش و تقریبا ترش و خنکی دارد.
  4. به صورت شفاف است.

نگهداری از روغن آووکادو

این روغن را به دور از تابش آفتاب قرار دهید. بهتر است در محیطی با دمای سرد نگهداری شود. تاریخ انقضای آن نیز بسیار زیاد است و می‌­توانید تا مدت­‌ها با خاطری آسوده از آن استفاده کنید. بهتر است آن را در یک ظرف شیشه­‌ای و درب دار نگهداری کنید. این روغن را در درون یخچال نگذارید تا دچار یخ زدگی نشود و تغییر حالت ندهد. محصولات بهداشتی تهیه شده از این روغن مانند: ماسک، کرم و… را درون یخچال بگذارید.

مطلب پیشنهادی:آموزش استفاده از شابلون خط چشم

جمع‌بندی

روغن آووکادو با توجه به فواید و خاصیت‌­های زیادی که دارد از ارزش خرید بالایی برخودار است. برای خرید آن می­‌توانید به صورت آنلاین نیز اقدام کنید. استفاده از آن را به صورت روتین ادامه دهید تا بتوانید نتیجه آن را به چشم ببینید و سلامت خود را افزایش دهید. قیمت آن هم با توجه به حجم خریداری شده تعیین می‌­شود. هرچه بیشتر بخرید قیمت بیشتری خواهد داشت. البته نوع خوراکی آن قیمت مناسب تر و ارزان تری دارد. ناگفته نماند که روغن آووکادو خوراکی برای مصارف موضعی توصیه نمی­‌شود. این روغن را متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا