طرز تهیه 6 ماسک صورت با روغن نارگیل

زیبایی و سلامتپوست

بیشتر افراد هنگامی که در تلاش برای مبارزه با چین و چروک صورت هستند، نگرانی‌های دیگری مانند چرب شدن پوست و آکنه نیز دارند که نباید نادیده گرفته شوند. خبر خوب برای این دسته از افراد، این است که می‌توان در عین مبارزه با چین و چروک صورت، از آکنه هم جلوگیری کرد. شاید بپرسید چطور ممکن است؟ جواب این سوال، ماسک با روغن نارگیل است. در ادامه این مطلب فرمول ساخت 6 ماسک با روغن نارگیل به شما خواهیم آموخت. با ما همراه باشید.

فرمول 6 ماسک خانگی با روغن نارگیل

روغن نارگیل به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است. به این معنی که با استفاده از آن می‌توان از شر جوش‌ها خلاص شد. روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی است. زیرا به لطف ترکیب شیمیایی خود قادر است به عمق بیشتری از پوست نفوذ کند.

هنگامی که قدرت شفابخش روغن نارگیل را با سایر مواد طبیعی ترکیب می‌کنید، فرمولی برای پوستی جوان‌تر و درخشان‌تر به دست می‌آورید. در این مطلب ۶ دستورالعمل تهیه ماسک صورت روغن نارگیل آورده شده است تا شما را به مبارزه با چین و چروک، پیری، آکنه، جوش‌های سرسیاه و خشکی پوست فرا بخواند.

البته به خاطر داشته باشید که روغن نارگیل می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند، بنابراین حتما بعد از استفاده از این ماسک‌ها، صورت خود را بشویید.

جوانسازی پوست با ماسک صورت روغن نارگیل و آووکادو

ماسک صورت آووکادو و روغن نارگیل، گزینه مناسبی برای پیشگیری از چین و چروک است. روغن نارگیل برای آبرسانی و تغذیه پوست بسیار مناسب است. آووکادو با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، روند پیری را کند می‌کند. نحوه ساخت و استفاده از این ماسک صورت ضد پیری که حاوی هیدراتاسیون عالی برای پوست است، بدین شرح است:

مواد لازم:

  • آووکادو ۱ عدد
  • روغن نارگیل
  • جوز هندی

طرز تهیه:

پوست یک عدد آووکادو را جدا کنید. آن را با چنگال به صورت خمیر درآورید. سپس با ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.

۲ قاشق چایخوری جوز هندی را اضافه کرده و هم بزنید تا به طور یکنواخت پخش شود. مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. صورت خود را با آب ولرم یا خنک بشویید تا ماسک پاک شود. سپس پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

ماسک صورت روغن نارگیل و آووکادو

2. درمان آکنه با ماسک صورت بلغور جو دوسر و روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود، انتخابی ایده‌آل برای کمک به مبارزه با آکنه است. بلغور جو دوسر نیز یک ماده ضد آکنه قوی است زیرا التهاب را تسکین می‌دهد و به بازگرداندن تعادل   pH طبیعی پوست، کمک می‌کند. طرز تهیه تهیه این ماسک، برای داشتن پوستی شفاف  بدین شرح است:

مواد تشکیل دهنده:

  • روغن نارگیل
  • بلغور جو دوسر
  • آب گرم

طرز تهیه:

3قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را در یک کاسه مخلوط کنید. ¼ فنجان آب گرم اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا ترکیب خمیری درست شود. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. هنگامی که 15 دقیقه تمام شد، به‌آرامی تمام صورت خود را با حرکات دایره‌ای کوچک به مدت 5 دقیقه دیگر ماساژ دهید. این ماساژ کوتاه، به حذف سلول‌های مرده پوست که می‌توانند منافذ حساس را مسدود کنند، کمک می‌کند. در نهایت، ماسک را با آب خنک یا ولرم بشویید و پوست را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.


خدمات پیشنهادی:پاکسازی پوست بانوان در منزل


3. پوستی درخشان ماسک روغن نارگیل، عسل و چای سبز

عسل، چای سبز و روغن نارگیل از ترکیب سه گانه‌ای هستند که می‌توانند درخشندگی را به پوست شما برگردانند و در کمترین زمان، دوباره آن را درخشان کند. ترکیبی از آنتی اکسیدان‌ها و مرطوب‌کننده‌ها در این ماسک صورت روغن نارگیل، آن را به یکی از بهترین دستورالعمل‌ها برای نرم و لطیف نگه داشتن پوست در هر سنی تبدیل کرده است. بیایید دست به کار شویم.

مواد لازم:

  • روغن نارگیل
  • عسل
  • برگ چای سبز

طرز تهیه:

۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری چای سبز را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

با یک تکه پنبه، پد پنبه‌ای یا حتی با استفاده از انگشتان خود، مخلوط را به طور یکنواخت به تمام قسمت‌های صورت خود بمالید. بگذارید مخلوط به مدت 10 دقیقه بماند. سپس با شستشوی ملایم با آب ولرم یا خنک، ماسک را از روی پوست خود پاک کنید. پوست تمیز خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه بالم لب در خانه

4.  از بین بردن جوش سر سیاه با ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

جوش شیرین یکی از بهترین پاک کننده‌های موجود در بازار است. می‌توان از آن برای تمیز کردن ظروف، پیشخوان، دندان‌ها و حتی پوست استفاده کرد. به علاوه، یک لایه بردار بسیار قوی است که برای متعادل کردن PH پوست نیز کاربرد دارد. حال این ویژگی‌ها را به خواص مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی روغن نارگیل اضافه کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به خرید محصولات ضد جوش‌های سر سیاه نخواهید داشت.

مواد لازم:

  • روغن نارگیل
  • جوش شیرین

طرز تهیه:

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک کاسه مخلوط کنید. کاملا هم بزنید تا مواد به صورت خمیر درآیند. در صورت لزوم، هر بار جوش شیرین بیشتری اضافه کنید تا زمانی که خمیر با قوامی به دست آید.

برای استفاده بیشتر از این ماسک، مخلوط روغن نارگیل و جوش شیرین را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند. سپس به آرامی پوست خود را با حرکات دایره‌ای کوچک به مدت 2 دقیقه مالش دهید تا سلول‌های مرده پوست پاک شوند. زمان بیشتری را صرف ماساژ نواحی بینی، چانه و پیشانی کنید که معمولا جوش‌های سرسیاه در آن‌ها شایع‌تر است. در نهایت صورت خود را با آب خنک بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. پوست شما تا ساعت‌ها بعد احساس نرمی و لطافت می‌کند. این ماسک صورت را تا سه بار در هفته بمالید تا جوش‌های سر سیاه شما به تدریج از بین بروند.

ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

۵. ماسک صورت ماست و روغن نارگیل برای پوست چرب

ماست موجود در این ماسک رطوبت زیادی را همراه با اسید لاکتیک به پوست می‌دهد که با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، از بین بردن چربی اضافی و سفت کردن منافذ به خشک شدن پوست چرب کمک می‌کند. ماست همچنین حاوی کلسیم و ویتامین‌های گروه B است که درخشش طبیعی پوست را بازیابی کنند. روغن نارگیل نیز با اثر ضد باکتریایی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی پوست را متعادل و بدون درخشش می‌کند.

مواد لازم:

  • روغن نارگیل
  • ماست ساده

دستور تهیه:

2قاشق چایخوری روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید. روغن نارگیل را در مایکروویو ذوب کنید (5 ثانیه) ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده اضافه کنید. به خوبی با هم مخلوط کنید.

با انگشتان خود، یک لایه ضخیم از ماسک روغن نارگیل و ماست را روی پوست خود بمالید. از آنجایی که این مخلوط ماندگاری بالایی ندارد، فوراً از تمام آن استفاده کنید. اجازه دهید ماسک روغن نارگیل و ماست به مدت 15 دقیقه بماند. صورت خود را با آب گرم بشویید و پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

ماست و روغن نارگیل برای پوست چرب

۶. یکدست کردن رنگ پوست با روغن نارگیل و زردچوبه

زردچوبه قرن‌هاست که برای نرم کردن و صاف کردن رنگ پوست استفاده می‌شود. این ادویه شگفت انگیز را با قدرت مرطوب کنندگی روغن نارگیل و توانایی نفوذ آن به اعماق پوست، ترکیب کنید و از خواص این ماسک ارزان برای پوست‌های لکه‌دار بهره ببرید.

مواد لازم:

  • روغن نارگیل
  • زردچوبه

دستور تهیه:

1قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید. روغن نارگیل را به مدت 5 ثانیه در مایکروویو ذوب کنید. ⅛ قاشق چایخوری زردچوبه اضافه کنید. سپس به خوبی مخلوط کنید.

ماسک روغن نارگیل و زردچوبه را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. صورت خود را با آب ولرم یا خنک بشویید و پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید.

توصیه نهایی

با چین و چروک در همه جای پوست  مبارزه کنید، نه فقط روی صورتتان. نکته جالب در مورد دستورالعمل‌های ماسک صورت روغن نارگیل این است که می‌توان از آنها برای مبارزه با چین و چروک در سایر قسمت‌های بدن از جمله گردن، سینه و حتی دست‌ها نیز استفاده کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا