تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

آیا استفاده از کولر گازی برای نوزاد خطرناک است؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

آیا کولر گازی سلامت نوزاد را در معرض خطر قرار می‌دهد؟ در سال‌های گذشته استفاده از کولر گازی در بین عموم مردم افزایش قابل توجهی داشته و امروزه بسیاری از افراد از این دستگاه به عنوان سیستم تهویه مطبوع هوای محیط استفاده می‌کنند. با وجود این که ویژگی‌های منحصر به فرد کولر گازی جایگاه آن را به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های تهویه هوا تثبیت کرده است اما برخی از افراد نگرانی‌های خاص خود را در این زمینه دارند.

یکی از این نگرانی‌ها خطرناک بودن این دستگاه برای سلامت نوزاد است که باعث دلواپسی بسیاری از والدین شده است. اما آیا واقعا کولر گازی برای نوزاد خطرناک است؟ در این مقاله از مجله آچاره به بررسی این موضوع پرداخته و نکات لازم در راستای استفاده از کولر گازی برای نوزاد را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

آیا استفاده از کولر گازی برای نوزاد خطرناک است؟

پاسخ این سوال به چندین عامل وابسته است اما باید گفت که اگر در استفاده از کولر گازی به برخی از نکات مهم توجه کنید، این دستگاه هیچ خطری برای نوزاد شما نخواهد داشت. با این که در سال‌های گذشته این تصور در بین عموم مردم جا افتاده اما تحقیقات نشان داده که استفاده صحیح از کولر گازی به هیچ عنوان برای سلامتی نوزاد خطرآفرین نیست.

حتی محققان پا را از این هم فراتر گذاشتند و استفاده از سیستم تهویه مطبوع هوای مناسب را یکی از عوامل پیشگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) در نظر گرفته‌اند. تهویه مناسب محیط باعث خواب راحت‌تر نوزاد شده که در نتیجه آن، خطر بروز سندروم مرگ ناگهانی نوزاد یا (Sudden Infant Death Syndrome) کاهش خواهد یافت. شاید بپرسید که در این روند باید چه نکات مهمی در نظر گرفته شوند؟

همان‌طور که اشاره کردیم شما باید هنگام استفاده از کولر گازی در راستای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل احتمالی برای نوزادتان به چند نکته مهم دقت داشته باشید. در بخش بعد این نکات را به طور کامل مرور خواهیم کرد.

کولرگازی برای نوزاد خطرناک است؟

نکات مهم استفاده از کولر گازی برای نوزاد

به صورت کلی وجود یک سیستم تهویه هوای مناسب در محیط از بروز بیماری‌های مربوط به دما و یا مشکلاتی مثل گرمازدگی در نوزاد شما جلوگیری خواهد کرد اما در این بین چند نکته نباید نادیده گرفته شود. نکات مهم استفاده از کولر گازی برای نوزاد عبارتند از :

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

1. تنظیم دما را فراموش نکنید

از آن جایی که هر گونه تغییر دما یا رطوبت محیط خارجی سریعا بر روی دما و رطوبت محیط داخلی تاثیر می‌گذارد، نباید بدون در نظر گرفتن برخی از تدابیر نوزاد خود را طولانی‌ مدت در کنار کولر گازی بگذارید زیرا دما یا رطوبت یک اتاق می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی تغییرات ناگهانی را تجربه کند.

این تغییر دما و رطوبت می‌تواند برای نوزاد شما آزاردهنده واقع شود در نتیجه باید تلاش کنید که دمای محیط را به طور دائم در یک محدوده دمایی مشخص تنظیم کنید. پیشنهاد کارشناسان ما استفاده از دمای بین 23 درجه سانتی گراد و 26 درجه سانتی گراد برای نوزاد شما می‌باشد. با تنظیم دمای محیط بر روی این بازه دمایی، دمای محیط نه سرد و نه گرم خواهد بود که راحتی نوزاد را به همراه دارد. به منظور کاهش حداکثری خطرات احتمالی می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید :

  • اگر در کولر گازی شما از تایمر استفاده شده است، مدت زمان تایمر را برای مدت زمانی که دمای محیط تنظیم می‌شود، تعیین کنید. اما اگر اما اگر از تایمر کولر گازی استفاده نگرده‌اید حتما یک زنگ هشدار را برای این مدت زمان تنظیم کرده تا از توجه به این نکته غافل نشوید. همچنین استفاده از دماسنج مانیتوردار نیز در این شرایط توصیه می‌شود تا دمای محیط به هیچ عنوان از بازه مورد نظر تخطی نکند.
    تنظیم دمای کولرگازی نوزاد
  • بهتر است در همه زمان‌ها یک راه ارتباطی برای جریان یافتن هوا در محیط وجود داشته باشد. شما با کمی باز گذاشتن درب و یا پنجره می‌توانید باعث جریان یافتن هوا در محیط شوید. این نکته باعث جلوگیری از کاهش و یا حتی افزایش بیش از حد رطوبت در محیط مذکور شده که باعث راحتی بیشتر نوزاد شما خواهد شد.

2. پوشش و موقعیت نوزاد شما حائزاهمیت است

2 عامل بسیار مهمی که در برخی از موارد توسط والدین نادیده گرفته می‌شود، پوشش و موقعیت قرارگیری نوزاد است. در ادامه به برخی از نکته‌های مهم در این زمینه اشاره خواهیم کرد :

  • نوزاد خود را به هیچ عنوان در معرض باد مستقیم قرار ندهید. قرار گرفتن در این شرایط حتی برخی از بزرگسالان را نیز با مشکل مواجه می‌کند بنابراین حتما نوزاد خود را در موقعیتی که در معرض باد مستقیم کولر گازی نیست قرار دهید.
  • با استفاده از لباس‌های با ضخامت مناسب حتما دست‌ها و پاهای نوزاد را بپوشانید. با پوشاندن این نواحی از کاهش دمای بیش از حد بدن نوزاد جلوگیری خواهد شد. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که در این شرایط از یک کلاه مناسب و جوراب کتان مناسب نیز برای پوشاندن سر و پای نوزاد استفاده کرده و تقریبا هیچ قسمتی را در معرض برخورد مستقیم با جریان هوای تولید شده توسط کولر گازی قرار ندهید.
  • اگر از یک پتو برای پوشاندن بدن نوزاد استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پتو در زیر آرنج نوزاد قرار گرفته و ثابت شده است. این نکته از پوشانده شدن صورت نوزاد شما توسط پتو و ایجاد مشکل در تنفس وی جلوگیری خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند

به طور کلی فراموش نکنید که هنگام استفاده از کولر گازی بدن نوزاد باید از بدن افراد بزرگسال پوشیده‌تر باشد اما در این زمینه زیاده‌روی نکنید.

نکات کولر گازی برای نوزاد

مطلب پیشنهادی نگهداری از کولر گازی در زمستان

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

3. نوزاد را در بین دماهای مختلف جابه‌جا نکنید

یکی دیگر از نکات مهم استفاده از کولر گازی برای نوزاد ، عدم جابه‌جایی ناگهانی نوزاد است. در صورتی که نوزاد شما در یک محیط با دمای مناسب رو به پایین قرار دارد، از جابه‌جایی ناگهانی وی به محیطی با دمای بالا بپرهیزید. این قاعده به طور بالعکس نیز حاکم بوده و شما به صورت کلی نباید باعث تغییر ناگهانی دمای بدن نوزاد شوید. در این شرایط تلاش کنید تا ابتدا دمای بدن نوزاد به مرور زمان تغییر کند.

4. بدن نوزاد خود را مرطوب نگه دارید

شاید شنیده باشید که بسیاری از والدین با فرو کردن یک گوش پاک‌کن در روغن بچه و چرب کردن ملایم بینی نوزاد، از خونریزی در این قسمت به دلیل خشکی مجرای بینی کودک خود جلوگیری می‌کنند. البته قبل از استفاده از این روش باید حتما نظر پزشک نوزاد خود را جویا شده و با وی مشورت کنید.

یکی از دیگر راهکارها در این راستا استفاده از چند کاسه آب در محیط برای جلوگیری از کاهش رطوبت محیط و خشکی پوست نوزاد است. خشک شدن فضای محیط بر اثر استفاده از کولر گازی دور از انتظار نیست در نتیجه رعایت این نکته برای سلامت نوزاد شما بسیار حائز اهمیت است.

محیط کودک در خواب

5. سرویس منظم کولر گازی را به تعویق نیاندازید

آخرین عاملی که ممکن است در روند استفاده از کولر گازی برای نوزاد به ایجاد مشکل منجر شود، عدم سرویس منظم کولر گازی است. کارشناسان اعتقاد دارند کولرهای گازی که در منازل استفاده می‌شوند سالیانه یک بار به سرویس کامل نیازمند هستند. البته این عدد یک حداقل است و شما می‌توانید با دو بار سرویس کولر گازی در سال احتمال بروز اختلال در عملکرد آن را به طور چشمگیری کاهش دهید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

البته این نکته صرفا برای شرایطی که شما نوزاد دارید نیست و یک نکته کلی محسوب می‌شود بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که سرویس کولر گازی خود را هنگامی که نوزاد دارید، در فواصل زمانی کوتاه‌تری انجام دهید تا این دستگاه با راندمان حداکثری و فیلترهایی کاملا تمیز به فعالیت مشغول شود.

گرد و خاک و دیگر آلودگی‌های موجود در فیلتر ممکن است سلامت هر فردی به خصوص نوزادان را در معرض خطر قرار دهد در نتیجه سرویس کولر گازی در این شرایط به هیچ عنوان نباید به تعویق انداخته شود.

مطلب پیشنهادی معایب استفاده از گرمایش کولر گازی 

سرویس کولر گازی نوزاد

جمع‌بندی

با رعایت نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، شما می‌توانید با اطمینان خاطر به استفاده از کولر گازی برای نوزاد خود بپردازید. فراموش نکنید که رعایت هر کدام از این نکات تاثیر به‌سزایی در کاهش خطرات احتمالی داشته و نادیده گرفتن هر کدام از آن‌ها می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم که تمام نکات لازم به منظور استفاده از کولر گازی برای نوزاد را در اختیار شما قرار دهیم اما شما می‌توانید با طرح سوالات خود در بخش نظرات همین مطلب، پاسخ آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از کارشناسان مجرب آچاره دریافت کنید. امیدواریم که این مطالب برای شما واقع شده و مطالعه آن بهره کافی برده باشید.

دانلود pdf آیا استفاده از کولر گازی برای نوزاد خطرناک است؟

 

در این باره بیشتر بخوانید:

شستن تشک گارد دار نوزاد

شستن لباس نوزاد با دست

تعمیر کولر گازی دایکین (Daikin)

کولر گازی چند ساعت روشن باشد تا آسیبی نبیند؟

لیست جامع ارور کولر گازی آکس (AUX)

آموزش تصویری تعویض ترمیستور کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی اینورتر یا کولر گازی معمولی؟

4.3/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید