نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

معرفی بهترین کودها برای گیاهان آپارتمانی (9 کود خانگی و در دسترس)

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

کودهای طبیعی گیاهان آپارتمانی به‌سلامت و شکوفایی گیاهان داخلی شما کمک می‌کنند. مواد مختلفی وجود دارد که می‌توانید به‌عنوان کود طبیعی گیاهی از آنها استفاده کنید و احتمالاً تعدادی از آنها را قبلاً در خانه خود دارید. در این مطلب 9 کود طبیعی برای گیاهان آپارتمانی آورده شده است.

مناسب‌ترین کود برای گیاهان آپارتمانی آن است که مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم، نیتروژن، کلسیم، منیزیم و فسفر را به خاک گیاهان آپارتمانی اضافه کند. کودهای طبیعی به‌آهستگی تجزیه می‌شوند، بنابراین گیاهان داخلی شما منبع طولانی‌مدت مواد مغذی برای حمایت از رشد خود خواهند داشت. شما می‌توانید با استفاده از یک یا ترکیبی از این مواد طبیعی بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی خود درست کنید.

9 کود گیاهی طبیعی برای گیاهان آپارتمانی

1. پوست موز

پوست موز معمولاً در کمپوست یا سطل زباله ریخته می‌شود، اما منبع غنی پتاسیم است و همچنین حاوی مقادیر کمی نیتروژن، فسفر و منیزیم است.

پوست موز یک کود طبیعی آهسته برای گیاهان آپارتمانی ایده‌آل است و چند راه برای استفاده از آن وجود دارد.

  • می‌توانید پوست موز را مستقیماً روی خاک گلدان بچینید یا روی آن را با مقدار کمی خاک بپوشانید تا بوی آن کاهش یابد.
  • همچنین می‌توانید پوست را به قطعات کوچک برش دهید و قبل از کاشت گیاه جدید در خاک مخلوط کنید یا پوست موز را در مخلوط‌کن ریخته و با آب ترکیب کنید تا یک کود مایع طبیعی مغذی برای گیاهان آپارتمانی خود بسازید.

بهترین کود برای گل‌های آپارتمانی

2. پوست تخم‌مرغ

  • پوسته تخم‌مرغ یکی دیگر از کودهای طبیعی عالی برای گیاهان داخلی است.
  • آنها منبع غنی کلسیم هستند و به کاهش اسیدیته در خاک کمک می‌کنند.
  • پوسته تخم‌مرغ همچنین حاوی فسفر و سایر مواد معدنی است که به رشد گیاهان آپارتمانی شما کمک می‌کند.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

قبل از استفاده از پوسته تخم‌مرغ روی گیاهان خود، باید غشای داخلی آن را جدا کنید، آنها را بشویید و اجازه دهید خشک شوند.

می‌توانید پوسته‌های تخم‌مرغ را خردکرده و در خاک مخلوط کنید یا یک شب آن‌ها را در آب خیس کنید و از مایع برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید.

بهترین کود برای گل‌های آپارتمانی

3. آب حاصل از پخت‌وپز

آبی که برای جوشاندن یا بخارپز کردن سبزی‌های خود استفاده می‌کنید مملو از مواد مغذی است که گیاهان داخلی دوست دارند

بهترین کود برای گل‌های آپارتمانی

4. تفاله قهوه

معرفی این کود خبر خوبی برای دوستداران قهوه است! از تفاله قهوه می‌توان برای کود دادن به گیاهان آپارتمانی که عاشق خاک اسیدی هستند می‌توان استفاده کرد.

قبل از کاشت یک پیمانه تفاله قهوه را با مخلوط گلدانی مخلوط کنید یا تفاله قهوه را با آب ترکیب کنید و از مایع برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید.

تفاله قهوه خاک را اسیدی‌تر می‌کند، بنابراین بهتر است از این کود طبیعی برای گیاهانی که خاک اسیدی دوست دارند مانند بنفشه آفریقایی، کاکتوس و سرخس استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

5. چای سبز

اگر چای سبز می‌نوشید، می‌توانید چای کیسه‌ای استفاده شده را نگه دارید و از آنها برای تهیه یک کود گیاهی آسان و ارزان برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. برگ‌های چای را از کیسه خالی کنید و روی خاک بگذارید یا در آب دم کنید تا یک کود مایع مغزی برای گیاهان داخل خانه خود ایجاد کنید.مانند تفاله قهوه، چای سبز برای گیاهانی که خاک اسیدی دوست دارند بهترین گزینه است.

6. نمک حمام

نمک حمام حاوی مواد معدنی منیزیم و سولفات است که به‌سلامت و شکوفایی گیاهان آپارتمانی کمک می‌کند.می‌توانید با حل کردن یک قاشق چای‌خوری نمک حمام در یک لیتر (حدود یک لیتر) آب یا پاشیدن مقدار کمی نمک حمام روی سطح خاک، یک کود طبیعی گیاهی ساده درست کنید.

7. آب تنگ ماهی

آب آکواریوم‌های آب شیرین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی از جمله نیتروژن و پتاسیم از فضولات ماهی است. هنگامی که مخزن ماهی خود را تمیز می‌کنید، آب را برای استفاده در گیاهان خود ذخیره کنید.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

8. مو

اگر موهایتان را خودتان کوتاه می‌کنید یا موهای بچه‌ها را در خانه کوتاه می‌کنید، آن را برای گیاهان آپارتمانی خود نگه دارید. حتی می‌توانید از موهای برس مو یا حیوانات خانگی خود استفاده کنید. قبل از کاشت در گلدان، یک‌مشت کوچک مو را در خاک مخلوط کنید تا تجزیه شود و مواد مغذی ارزشمندی از جمله نیتروژن و منیزیم برای کمک به رشد گیاهان فراهم کند.

9. ملاس

آخرین کود طبیعی گیاهان داخلی در این لیست ملاس است. این یک مایع سیاه غلیظ است که از تصفیه نیشکر تولید می‌شود و حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی است که برای گیاهان آپارتمانی شما مفید است. یک قاشق غذاخوری ملاس را با نیم گالن (حدود ۲ لیتر) آب مخلوط کنید و از آن برای دادن نوشیدنی مغذی به گیاهان خود استفاده کنید.

سؤالات متداول

1. چرا گیاهان آپارتمانی نیاز به کوددهی دارند؟

هر بار که گیاهان داخلی آبیاری می‌شوند، مقدار کمی از مواد مغذی از خاک خارج می‌شود.
بدون کود، گیاهان در نهایت دچار کمبود مواد مغذی کلیدی می‌شوند که بر رشد آنها تأثیر می‌گذارد.

2. بهترین زمان برای کود دادن به گیاهان آپارتمانی چه زمانی است؟

بهتر است گیاهان آپارتمانی را در بهار و تابستان زمانی که به طور فعال درحال‌رشد هستند کود دهید.
گیاهان آپارتمانی در ماه‌های سرد زمستان نیازی به کود دادن ندارند.

در این مقاله به 9 راه برای ایجاد یک کود آلی برای گیاهان آپارتمانی با استفاده از ضایعات آشپزخانه یا سایر وسایلی که در خانه دارید وجود دارد پرداختیم. اگر پرسشی درباره نگهداری گل و گیاه آپارتمانی دارید می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا باغبان‌های آچاره در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند.

اگر به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستید و در خانه خود گلخانه دارید؛ می‌توانید تمیز کردن آن را به ما بسپارید. نظافت گلخانه تاثیر زیادی بر شادابی گل‌های شما دارد. تمیز کردن گلخانه با وجود تعداد زیادی گلدان و ریختن مداوم خاک پای گلدان کار ساده‌ای نیست. از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید