نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهانی که سریع رشد می‌کنند: [معرفی 12 گیاه]

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان جزو مهم‌ترین ارکان موجود در منزل هستند که باعث زیبایی و آرامش می‌شوند و نیاز به مراقبت دارند. نگهداری از گل و گیاهان امروزه به یکی از کارهای لذت بخش تبدیل شده است و بسیاری از افراد جهت سرگرمی و آرامش روحی به پرورش گل و گیاهان روی می‌آورند.

داشتن اطلاعات نسبی در رابطه با روش نگهداری صحیح انواع گل و گیاه تاثیر زیادی در رشد سریع و شادابی گیاهان دارد، پس اگر علاقه‌مند به پرورش گیاه در منزل هستید حتما باید اطلاعات نسبی در این باره داشته باشید. در این مقاله از آچاره به معرفی لیستی از گیاهانی که سریع رشد می‌کنند خواهیم پرداخت.

گیاهانی که سریع رشد می‌کنند

در لیست زیر به چند نمونه از گیاهانی که سریع رشد می‌کنند اشاره شده است:

1. ختمی

ختمی معمولاً دو نوع دارد و نوع گرمسیری آن به خاطر جذابیت خاص، زیبایی بیشتری داشته و همچنین خاصیت درمانی‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. معمولاً رشد سریع این گیاه نسبت به گیاه‌های دیگر بسیار زیاد بوده و معمولاً در بهار و تابستان رشد می‌کند.

گیاهانی که رشد بیشتری دارند

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

2. پتوس

اگر شما هم در محلی زندگی می‌کنید که نور زیادی را در محیط خانه دریافت نمی‌کنید و منزلتان جنوبی است در این حالت پتوس گیاه فوق‌العاده مناسب جهت نگهداری در منزل است، چون رشد این گیاه به نور وابسته نبوده و به راحتی می‌توان در آپارتمان و محیط‌های کم‌نور اقدام به نگهداری این نوع گیاه کرد. اگر گلدان پتوس شما سرحال نیست و برگ‌های آن کوچک شده پیشنهاد می‌کنیم مقاله تخصصی 7 دلیل کوچک شدن برگ پتوس + راهکارهایی حل مشکل را مطالعه کنید.

گیاهانی که رشد بیشتری دارند

3. سرنیزه‌ای

تشابه این گیاه به سرنیزه سبب شده است تا به این اسم معروف شود،  معمولاً رشد سر نیزه نسبت به گیاهان دیگر بسیار بیشتر است. گلبرگ‌های سر نیزه به رنگ‌های مختلف بوده و به نور زیادی جهت رشد نیاز دارد، پس اگر قصد نگهداری از این نوع گیاه را دارید حتما باید محلی که نور کافی دارد را جهت نگهداری در نظر بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

4. رز مینیاتوری

رز مینیاتوری زیبایی فوق‌العاده خاصی داشته و اگر در شرایط مناسب نگهداری شود در عرض دو تا سه هفته جوانه زده و رشد چندین برابری می‌کند. معمولا رنگ گل‌های این گیاه متنوع بوده و زیبایی بخصوصی دارد و جزو پرفروش‌ترین دسته گلبرگ‌ها هست که به خاطر رشد سریع و شرایط نگهداری و آسان بیشتر ترجیح داده می‌شود.

گیاهانی که رشد بیشتری دارند

5. نخل خوشبختی

نگهداری نخل خوش بختی در شرایط مناسب، رشد آن را چندین برابری می‌کند، به طوری که در دو هفته رشد آن قابل مشاهده است. توجه داشته باشید که برگ‌های این گیاه خاصیت درمانی داشته و گل‌های آن فوق‌العاده زیبا و خوش بو هستند و در دسته گیاهانی که سریع رشد می‌کنند قرار دارد.

گیاهانی که رشد بیشتری دارند

6. فیکوس

فیکوس جزو رایج‌ترین نوع گل‌ها است که در اکثر منازل یافت می‌شود، معمولاً رشد آن بسیار سریع بوده و به خاطر زیبایی بخصوص و شرایط نگهداری آسانی که دارد بیشتر ترجیح داده می‌شود.

گیاهانی که رشد بیشتری دارند

فیکوس در دسته گیاهانی که سریع رشد می‌کنند قرار دارد و جزو گیاهان نیمه گرمسیری به حساب می‌آید. اگر جزو افرادی هستید که به پرورش گل و گیاه علاقه دارید در این حالت حتما باید با خرید گیاه فیکوس حال و هوای منزل یا بالکن را تغییر دهید. نور کافی و مستقیم در رشد سریع این یا تاثیر مستقیمی دارد و حتماً باید گلدان تا حدی بزرگ باشد که رشد آن متوقف نشود. فیکوس به خاطر ظاهری فوق‌العاده لاکچری در دسته گل‌های پرطرفدار و پرفروش قرار دارد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

7. بامبو

بامبو جزو گیاهان فوق‌العاده لاکچری و پرطرفدار به حساب می‌آید که معمولاً رشد آن بسیار زیاد بوده و حتماً باید در محیط که نور کافی دارد نگهداری شود.

8. فیلودندرون

رشد این گیاه معمولاً زیاد است و حتما باید به صورت روزانه 4 ساعت نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، پس حتما دقت کنید که محیطی پر نور را برای نگهداری آن اختصاص دهید.

9. پاپیتال

پاپیتال باعث تصفیه هوای منزل شده و برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند بهترین گزینه جهت نگهداری در منزل به حساب می‌آید.

10. گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی و گیاه گندمی دارای برگ‌های خوش فرمی بوده و امکان نگهداری آن در آپارتمان وجود دارد. معمولا رنگ برگ‌های گیاه عنکبوتی به رنگ سبز بوده و دارای رنگ‌های زرد و سفید نیز  می‌باشد. تابش غیر مستقیم آفتاب می‌تواند باعث رشد سریع این گیاه گردد مخصوصاً به راحتی در حیاط و بالکن یا در داخل منزل در قسمت‌های که نوردهی بسیار زیادی ندارد به راحتی می‌توان از این گیاه نگهداری کرد.

گیاه عنکبوتی

11. ساکولنت

ساکولنت یا گیاه یشم دارای برگ‌های گوشتی بوده و بهترین گزینه جهت نگهداری در منازل اپارتمانی است. معمولاً روش نگهداری از این گیاه بسیار راحت بوده و با تأمین نور مستقیم و کافی به راحتی می‌توانید باعث رشد سریع آن شوید. توجه داشته باشید که امکان آفت‌زدگی این گیاه نسبت به گیاهان دیگر زیاد است، پس حتماً باید از گیاهانی که دچار آفت هستند دور نگه داشته شود و به صورت روزانه گلبرگ‌های آن از جهت نبود آفات بررسی شوند.

12. گینورا

این گیاه به خاطر داشتن رنگ‌های بنفش زیبایی خاصی داشته و اگر نور و آب در حد تعادل مهیاء شود در این حالت امکان نگهداری آن در منازل آپارتمانی به راحتی امکان‌پذیر است.

وجود گل و گیاهانی که سریع رشد می‌کنند در منزل باعث تصفیه هوای خانه شده و هم باعث ایجاد حس آرامش می‌گردد. شما نیز به راحتی می‌توانید با تهیه گیاهانی که به راحتی در منازل آپارتمانی قابل نگهداری هستند حال و هوای منزل تان را تغییر داده و باعث شوید تا بعد از یک روز کاری خسته کننده لحظات آرام بخش و شیرین را در منزل سپری کنید. خوش‌بختانه امروزه تنوع گل و گیاهان به حدی زیاد است که همه افراد با هر نوع سلیقه‌ای به راحتی می‌توانند انواع گل و گیاهان را پرورش دهند.

اگر به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستید و در خانه خود گلخانه دارید؛ می‌توانید تمیز کردن آن را به ما بسپارید. نظافت گلخانه تاثیر زیادی بر شادابی گل‌های شما دارد. تمیز کردن گلخانه با وجود تعداد زیادی گلدان و ریختن مداوم خاک پای گلدان کار ساده‌ای نیست. از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید