تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

آموزش تعمیر سپر فلزی و پلاستیکی ماشین با آب داغ

خودروسرویس و نگهداری

حفظ ظاهر اتومبیل برای صاحب آن بسیار مهم است. اما گاهی به دلیل تصادف، سیستم موتور و بدنه ماشین دچار مشکل و ضعف‌هایی می‌شود، که مسلماً رفع این مشکل هزینه‌های سنگینی را بر شخص تحمیل می‌کند. یکی از این مشکلات آسیب دیدن سپر ماشین است، که رفع آن، هزینه زیادی دارد. با کسب اطلاعات در این زمینه می‌توانید از شیوه‌های مقرون به‌صرفه بهره‌ ببرید از جمله این روش‌ها می‌توان به تعمیر سپر فلزی و پلاستیکی ماشین با آب داغ اشاره کرد که در ادامه شرح داده شده است.

بررسی مراحل تعمیر سپر فلزی و پلاستیکی ماشین با آب داغ

بر طرف کردن برخی خسارت‌های وارده به ظاهر اتومبیل با کمی چاره اندیشی و به کارگیری روش‌های ساده، امکان‌پذیر است. یکی از همین روش‌ها استفاده از آب جوش برای رفع فرورفتگی‌هاست.تعمیر سپر فلزی و پلاستیکی ماشین

وسایل مورد نیاز برای تعمیر سپر خودرو با آب داغ

  • دستکش پلاستیکی برای پیشگیری از سوختگی دست
  • یک کتری آب داغ
  • آب سرد به همراه یخ

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

  1. برای انجام روش تعمیر سپر فلزی و پلاستیکی ماشین با آب داغ در وهله اول به یک قابلمه و مقداری آب نیاز داریم. آب را داخل قابلمه ریخته و روی شعله قرار می‌دهیم. بعد از اینکه آب به‌خوبی و کاملا به جوش آمد، آن را به‌آرامی بر روی فرورفتگی‌های خودرو ریخته و کمی اجازه می‌دهیم که فلز نرم شود و با کمی خمیده شدن به حالت اولیه برگردد.
    در نظر داشته باشید اگر سپر حالت پلاستیکی دارد، از پشت کمی به آن ضربه وارد کنید تا برگشتن به حالت اولیه صورت بگیرد. دقت کنید ضربه‌هایی که از پشت به سپر پلاستیکی وارد می‌شود نباید همانند یک ضربه گیر پلاستیکی باشد. چون در این صورت ممکن است، نتوانید تمام فرورفتگی‌ها را رفع کنید.آب جوش برای تعمیر سپر ماشین
  2. در مرحله بعد از روش تعمیر سپر فلزی و پلاستیکی ماشین با آب داغ، باید از آب سرد به همراه یخ استفاده کنید و بر روی قسمت‌هایی که در مرحله قبل مشکل داشته و برطرف کرده‌اید، بریزید. ریختن آب سرد به همراه یخ بر روی قسمت‌های مربوطه، سبب انسجام هرچه بیشتر و حفظ ظاهر سپر می‌شود‌. در صورتی که سپر پلاستیکی است آن را به سمت داخل فشار دهید تا کاملاً مشکل رفع شود و در نهایت میزان فراوانی از آب سرد را بر روی سپر ریخته تا به حالت جامد برگردد.استفاده از یخ برای تعمیر سپر ماشین

آیا آب‌جوش به بدنه ماشین آسیب وارد می‌کند؟

رنگ‌های مورد استفاده برای اتومبیل و وسایل نقلیه دارای پوشش براق و محافظت کننده است. در نتیجه ریختن آب جوش بر روی آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. در اغلب مواقع استفاده از آب جوش برای رفع فرورفتگی‌ها کارآمد بوده و سبب پاک شدن رنگ خودرو نمی‌شود.

پیشنهادی میکنیم بخوانید : تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین

مجموعه عواملی که از آسیب دیدن بدنه خودرو را به همراه دارند، شامل:

  • اشعه ماورای بنفش
  • استفاده از پولیش و واکس نا‌مناسب
  • باران اسیدی
  • اکسید شدن
  • بهره‌گیری از مواد شوینده نا‌‌مناسب

آیا ممکن است تمام فرورفتگی‌های سپر بر طرف شود؟

روش‌های متعددی برای از بین بردن فرورفتگی‌های ماشین وجود دارد. از جمله این شیوه‌ها می‌توان به بهره‌گیری از آب داغ و یا تلمبه‌های لوله بازکنی اشاره کرد. استفاده از این دو روش برای آسیب و فررفتگی‌های سطحی کارآمد و مفید است.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

ما در این مقاله به تعمیر سپر فلزی و پلاستیکی ماشین با آب داغ پرداختیم. اما اگر شخص نتواند این فرورفتگی‌ها را از بین ببرد و یا میزان فرورفتگی‌ها به حد زیادی باشد که این روش‌ها پاسخگو نباشند، می‌تواند اتومبیل خود را به تعمیرگاه‌های ماشین سپرده و آن‌ها با در اختیار داشتن تجهیزات و و سایل پیشرفته، مشکل را برطرف می‌کنند.

مطالعه بیشتر: تعمیر و پوشاندن فرو رفتگی‌های سپر ماشین

هزینه تعمیر سپر آسیب دیده

جمع بندی

آسیب دیدگی سپر ماشین نه تنها سبب از بین رفتن زیبایی و ظاهر ماشین می‌گردد. بلکه رانندگی را نیز دشوار کرده و مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد. در نظر داشته باشید که حتی ‌کوچک‌ترین مشکل ممکن است، یکنواختی سپر را مختل کرده و سپر را در برابر ضربه ضعیف کند. تعمیر سپر فلزی و پلاستیکی ماشین با آب داغ یک روش کارآمد است، که با نازل‌ترین قیمت در کمترین زمان بدون رسیدن آسیب به بدنه ماشین، مشکل را برطرف می کند.

منبع: wikihow

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید