تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

نحوه تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین

خودروسرویس و نگهداری

سپرهای فایبرگلاس وسایل ایمنی مهمی هستند که برای محافظت از وسیله نقلیه شما در برابر آسیب طراحی شده‌اند. سپرهای فایبرگلاس با جذب ضربه و صدمه وظیفه حفاظت از خودرو را بر عهده دارند. بنابراین ممکن است لازم باشد هر چند وقت یکبار سپر خودروی خود را تعمیر کنید.
خوشبختانه روند تعمیر فوق العاده ساده است و انجام آن در خانه می‌تواند به شما کمک کند در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. در ادامه این مقاله با مراحل تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین آشنا می‌شویم.

مراحل تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین

در ادامه با 5 مرحله برای تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین آشنا می‌شویم:

1. برداشتن سپر

اگر سپر جلو را جدا می‌کنید کیسه هوا را غیرفعال کنید. برای جلوگیری از خاموش شدن تصادفی ایربگ، باید قبل از شروع فرآیند برداشتن سپر جلو، آن را غیرفعال کنید. برای انجام این کار کاپوت ماشین خود را باز کرده و ابتدا باتری را از سمت منفی جدا کنید.

سپس با فشار دادن دکمه بیرون راندن چرخ با یک ابزار مخصوص، درپوش فرمان را جدا کنید. در داخل به دنبال یک جعبه برق کوچک بگردید. پیچ‌های نگهدارنده آن را بیرون بیاورید و سیم‌های متصل را بردارید تا ایربگ غیرفعال شود.

اگر نمی‌توانید دکمه خروج یا جعبه برق را پیدا کنید دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود را برای دستورالعمل‌های خاص مربوط به مدل ماشین بررسی کنید.

هر پیچ، مهره یا گیره‌ای که سپر را در جای خود نگه می‌دارد را بردارید. برای سپرهای جلو این پیچ‌ها معمولاً مستقیماً بالای سپر زیر کاپوت، زیر سپر و در انتهای سمت راننده و سرنشین قرار دارند. برای سپرهای عقب، به زیر سپر روی سطح بیرونی و داخل صندوق توجه کنید.

برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام اتصال مجدد سپر، از قطعات عکس بگیرید که مشخص شود بست‌ها کجا متصل شده‌اند. سپر را از روی ماشین خود خارج کنید. زمانی که تمام بست‌های بیرونی را جدا کردید به آرامی سمت چپ یا راست سپر خود را بکشید تا بیرون بیاید.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

با استفاده از یک پیچ گوشتی یا سایر وسایل صاف، هر گونه گیره اضافی که آن را در جای خود نگه داشته است را خارج کنید. سپس به آرامی سپر را بیرون بکشید. بسته به مدل خودرو، ممکن است لازم باشد قطعات دیگری مانند چراغ‌های مه شکن را بردارید تا سپر کاملاً جدا شود.

2. تمیز کردن سپر

سطح برجسته را در امتداد شکاف‌های بزرگ سنباده کنید. یک سر سنباده صاف را روی یک چرخ سنباده دستی نصب کنید. سپس از آن برای جدا کردن سطحی که جلو و پشت مناطق بزرگ آسیب دیده را پوشانده استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که لبه‌های تیز یا شل را در امتداد شکاف‌ها سنباده می‌کنید. بنابراین می‌توانید سپر را به درستی تعمیر کنید. از لبه آسیاب برای ایجاد یک شیار نازک و شفاف در امتداد هر نقطه آسیب دیده استفاده کنید.

ذرات معلق فایبرگلاس ممکن است به چشم‌ها، ریه‌ها و هر پوستی که در معرض آن قرار دارد آسیب برساند. برای جلوگیری از این امر، هنگام کار از دستکش ضخیم، لباس آستین بلند، عینک و ماسک گرد و غبار استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

مطلب پیشنهادی : آموزش تصویری تعمیر سوراخ‌های زنگ‌زده روی ماشین

تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین

سطح برآمده را در امتداد شکاف‌های کوچک سنباده بزنید. بر خلاف ترک‌های بزرگ، مناطق کوچک آسیب‌دیده ممکن است بدون آسیب بیشتر به سپر برطرف شوند. برای رفع این مشکل، با استفاده از کاغذ سنباده مرطوب و خشک 600 گریت، نواحی را سنباده بزنید.

سطح فایبرگلاس را با استون مرطوب دهید. استون یک ماده شیمیایی بسیار فرار است که به عنوان یک پاک کننده عالی آلودگی و چربی عمل می‌کند. زمانی که روی سپر فایبرگلاس استون استفاده می‌شود رزین از قبل موجود را حذف می‌کند تا مواد جدید سطحی برای اتصال داشته باشند.

برای اینکه سطح را به درستی از بین ببرید پارچه‌ای را با دقت با استون مرطوب کنید. سپس آن را روی هر نقطه آسیب دیده بمالید. استون بسیار قابل اشتعال است. بنابراین آن را از آتش و موتور احتراقی خودروی خود دور نگه دارید. برای ایمنی بیشتر در زمان استفاده از آن لباس‌های آستین بلند، دستکش‌های لاستیکی و عینک ایمنی بپوشید.

3. تعمیر فایبرگلاس

رزین، سخت‌کننده و نوارهای حصیر پارچه‌ای را خریداری کنید. برای تعمیر ضربه گیر به رزین فایبرگلاس، نوارهای تشک فایبر گلاس و یک ماده سخت کننده مایع، چوب‌های پلاستیکی یا چوبی برای مخلوط کردن رزین و یک برس یا اپلیکاتور برای قرار دادن آن روی ضربه گیر نیاز دارید.

شما می‌توانید این محصولات را به صورت جداگانه یا در کیت‌های تعمیر فایبرگلاس بسته بندی شده خریداری کنید. برای خرید این مواد به فروشگاه‌های لوازم جانبی خودرو مراجعه کنید. تشک فایبرگلاس را به اندازه هر ناحیه ترک خورده برش دهید. تشک پارچه‌ای را بردارید و آن را در قسمت آسیب دیده نگه دارید. با استفاده از یک نشانگر پارچه، یک خط روی پارچه ایجاد کنید که محل ترک را نشان می‌دهد.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

سپس پارچه را روی یک میز کار ببرید و با استفاده از یک چاقوی تیز برش دهید. بنابراین شما به اندازه کافی همپوشانی برای حمایت از فایبرگلاس دارید. حدود 20 میلی متر فضا در اطراف ناحیه علامت گذاری شده باقی بگذارید. این کار را با هر ترک تکرار کنید.

رزین و هاردنر را با هم مخلوط کنید. یک ظرف کوچک بردارید و مقدار رزینی را که فکر می‌کنید برای پوشاندن یک تکه پشم شیشه نیاز دارید را داخل ظرف بریزید. سپس دستورالعمل‌های پشت ظرف رزین را بررسی کنید و مقدار توصیه شده عامل سخت کننده را اضافه نمایید.

با چوب پلاستیکی یا چوبی مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. پس از ترکیب، اکثر مخلوط‌های رزین به مدت 8 تا 12 دقیقه نرم می‌مانند و پس از آن غیر قابل استفاده می‌شوند. مخلوط رزین مات را روی ضربه گیر بمالید. پشت ناحیه آسیب دیده را با یک ورق پشم شیشه بپوشانید.

با استفاده از یک برس یا اپلیکاتور دیگر، کل پارچه و حدود 6.4 سانتی متر از ناحیه اطراف را با مخلوط رزین بپوشانید. این کار را با هر ترک تکرار کنید. سپس اجازه دهید در یک منطقه نسبتاً گرم حدود 2 ساعت بماند. برای ترک‌های بسیار بزرگ لازم است جلوی سپر را نیز مات کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش تصویری تعمیر فرورفتگی ماشین با سشوار

تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین

4. سنباده نهایی

مناطق تعمیر شده را سنباده بکشید. زمانی که فایبرگلاس به طور کامل خشک شد قسمت‌های ثابت را با استفاده از سنباده 600 گریت مرطوب و خشک سنباده بزنید. این کار را در دو طرف سپر انجام دهید تا زمانی که تکه‌های فایبرگلاس صاف شوند.

تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین برای جلوگیری از شکستن درزگیرهای جدید، از سنباده دستی استفاده نکنید. در صورت لزوم نواحی ثابت را با فیلر بدنه بپوشانید. اگر بعد از سنباده زنی اولیه همچنان ترک یا شیار در سپر وجود داشت می‌توانید با فیلر بدنه آن‌ها را رفع کنید.

تخمین بزنید که چه مقدار فیلر نیاز دارید و آن را در یک فنجان کوچک اندازه کنید. مقدار ماده سفت کننده توصیه شده روی ظرف پرکننده بدنه را مخلوط کنید. سپس آن را با یک اسکاچ پلاستیکی روی شکاف‌ها بمالید. در صورت لزوم سطح را صاف کنید سپس اجازه دهید حدود 15 دقیقه در آفتاب بماند.

کل سپر را سنباده بکشید. زمانی که تمام قسمت‌های سنباده زده را با موفقیت پر کردید کل سپر را با کاغذ سنباده مرطوب و خشک 600 گریت سنباده بزنید. هدف این است که تا حد ممکن سطحی یکنواخت داشته باشید.

سپر را دوباره رنگ کنید. اگر از ظاهر سپر راضی نیستید سعی کنید آن را رنگ آمیزی کنید تا تعمیرات پنهان شوند. سپر را با یک لایه پایه رنگ اسپری سفید بپوشانید سپس اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند.

پوشش پایه را اعمال کنید تا زمانی که دیگر تعمیرات قابل مشاهده نباشند. سپر را با رنگی مشابه با ماشین خود رنگ کنید. اجازه دهید رنگ به مدت 1 تا 2 ساعت خشک شود. سپس آن را با یک لایه لایه شفاف اسپری کنید. سپر شما بعد از 24 ساعت آماده است.

5. وصل کردن مجدد سپر

سپر را روی ماشین خود حرکت دهید. مطمئن شوید که سپر کاملا خشک شده است. سپس آن را بلند کرده و روی قسمت جلو یا عقب ماشین خود قرار دهید. زمانی که سپر را در جای خود قرار دادید آن را به جلو فشار دهید تا زمانی که سر جای خودش بنشیند. از سمت چپ یا راست شروع کنید. اطراف خودرو را بررسی کنید و هر بخش از سپر را به داخل فشار دهید تا در جای خودش قرار بگیرد. بست‌های سپر را تعویض و سفت کنید. برای جلوگیری از جدا شدن سپر هر پیچ، مهره یا گیره‌ای که برای ثابت نگه داشتن آن لازم است را تعویض کنید.

سپس بست‌ها را با یک پیچ گوشتی یا آچار محکم کنید تا زمانی که به اندازه کافی سفت شوند که دیگر نتوانید ابزار را حرکت دهید. در صورت لزوم کیسه هوا را دوباره وصل کنید. اگر کیسه هوا را غیرفعال کرده‌اید حتما قبل از رانندگی با وسیله نقلیه خود آن را دوباره وصل کنید.

تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین

برای انجام این کار، سیم‌های برق پنل فرمان را به جعبه برق وصل کنید. سپس هر پیچ یا مهره‌ای را که برای نگه داشتن جعبه در جای خود طراحی شده است را تعویض کنید. درپوش فرمان را دوباره بپوشانید. سپس سیم‌های باتری خودروی خود را از سمت مثبت وصل کنید.

جمع بندی

هر تصادف رانندگی می‌تواند پرهزینه باشد حتی اگر خودروی شما آسیب کمی ببیند. تهیه سپر جدید برای خودرو از طریق نمایندگی یا فروشگاه‌های خرده فروشی ممکن است بسیار گران تمام شود. یادگیری نحوه تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی زیادی کند.

با رعایت نکاتی که در این مقاله گفتیم می‌توانید سپرهای خودروی خود را سفارشی کنید تا ماشین شما شخصی‌تر شود. با این که با این روش در ساخت سپر صرفه جویی می‌کنید اما این کار به زمان زیادی نیاز دارد. علاوه بر این باید مهارت بالا و صبر و شکیبایی زیادی داشته باشید. اما اگر وقت کافی برای انجام تعمیر سپر فایبرگلاس ماشین را نداشتید می‌توانید از نیروهای آچاره در این زمینه کمک بگیرید.

منبع:+

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا