تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علل رایج صدای یخچال ال‌ جی به همراه رفع و تعمیر آن

لوازم خانگییخچال و فریزر

اگر شما هم از یخچال ال‌جی استفاده می‌کنید، ممکن است مانند بسیاری از افراد دیگر با سر و صدای زیادی که این یخچال‌ها ایجاد می‌کنند، مشکل داشته باشید. سر و صدای بیش از حد و غیرمعمول یخچال می‌تواند آرامش خانه را از بین ببرد. برای رفع سر و صدای دستگاه باید علت صدای یخچال ال‌ جی را پیدا کنید. در ادامه دلایل ایجاد صدای یخچال ال‌جی را بررسی خواهیم کرد.

علت صدای یخچال ال‌ جی چیست؟

برای برطرف کردن سر و صدای دستگاه باید ابتدا علت صدای یخچال ال‌ جی خود را پیدا کنید و سپس باید برای برطرف کردن و حل مشکل اقدام کنید.

1. تیغه فن

اگر یخچال سر و صدای زیاد یا بلندی دارد، به خصوص وقتی که یکی از درها باز می‌شود، ممکن است علت آن پره فن اواپراتور یا کندانسور باشد. ابتدا تیغه فن اواپراتور یخچال را در پشت پنل بررسی کنید. سعی کنید آن را با دست بچرخانید. اگر تیغه فن آزادانه نمی‌چرخد، بررسی کنید که آیا تیغه به چیزی ساییده شده است یا چیزی در تیغه گیر کرده است. علاوه بر این، در قسمت پشتی زیر یخچال تیغه فن کندانسور را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا مانعی برای عملکرد تیغه فن وجود دارد یا خیر.تیغه فن یخچال

2. موتور فن اواپراتور

هنگامی که موتور فن اواپراتور در پشت پنل عقب یخچال از کار می‌افتد، اغلب صدای زیادی تولید می‌کند. این صدا با باز شدن درب یخچال بسیار بیشتر هم می‌شود. اگر فن اواپراتور نویز دارد، باید آن را تعویض کنید.

پیشنهادی میکنیم بخوانید : آموزش رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

3. موتور فن کندانسور

ممکن است علت صدای یخچال ال‌ جی این باشد که چیزی در تیغه موتور فن کندانسور گیر کرده باشد یا یاتاقان موتور فن کندانسور معیوب باشد. موتور فن کندانسور معمولاً در زیر یخچال و در نزدیکی قسمت پشتی آن قرار دارد. یخچال را از دیوار دور کنید و پانل دسترسی عقب را برای دسترسی به موتور فن کندانسور بردارید.

4. کمپرسور

اگر سر و صدای یخچال ال جی از کمپرسور می‌آید، ممکن است کمپرسور از داخل آسیب دیده و دچار مشکل شده باشد. اجزای داخلی کمپرسور می‌توانند در طول زمان فرسوده شوند و صدایی بیش از حد معمول ایجاد کنند. کمپرسور معمولاً در زیر یخچال و در نزدیکی قسمت پشتی یخچال قرار دارد. یخچال را از دیوار دور کنید (فاصله بین یخچال و دیوار باید چقدر باشد؟) و پنل پشتی را بردارید تا به کمپرسور دسترسی داشته باشید. کمپرسورها اغلب پس از ایجاد سر و صدا هم تا مهر و موم‌ها کار می‌کنند. با این حال، اگر کمپرسور شما نویز دارد، به این نکته توجه داشته باشید که احتمال خرابی آن وجود دارد. پیشنهاد می‌شود تعویض کمپرسور توسط تکنسین انجام شود.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

کمپرسور یخچال

5. شیر ورودی آب

اگر یخچال ال جی شما پر سر و صدا کار می‌کند، به خصوص زمانی که یخ‌ساز در حال پر شدن است، ممکن است علت صدای یخچال ال‌ جی، شیر ​​ورودی آب باشد. دریچه ورودی آب یک دریچه با کنترل الکتریکی است که برای تأمین آب به یخچال و یخ ساز باز می‌شود. با گذشت زمان، رسوبات معدنی می‌توانند در داخل شیر ورودی آب جمع شوند و جریان آب را محدود کنند. اگر شیر ورودی آب پر سر و صدا یا بلند است، آن را تعویض کنید. سعی نکنید شیر ورودی آب را تعمیر کنید، جدا کردن شیر می‌تواند باعث از کار افتادن شیر ورودی آب شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!


خدمات پیشنهادی آچاره : سرویس یخچال فریزر در محل


علت صدای یخچال ال‌ جی

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

صداهای تق‌تق ممکن است از جریان مبرد، خط آب در پشت دستگاه، یا اقلام ذخیره شده در بالا یا اطراف یخچال باشد. همچنین این صدا زمانی ایجاد می‌شود که یخچال به طور تراز روی زمین قرار نگیرد. صداهای بلندی که از پشت دستگاه می‌آیند می‌تواند نشان دهنده وجود مشکل در تایمر یخ‌زدایی، فن کندانسور یا کمپرسور یخچال باشد. اگر صدای بلند از داخل یخچال ال‌جی شما می‌آید، قسمت خراب احتمالاً فن اواپراتور است که هوا را در فریزر و یخچال به گردش در می‌آورد.

صدای کلیک و تق‌تق در یخچال یک صدای عادی است، به خصوص زمانی که یخچال شما بین محفظه‌های خنک کننده مختلف جابجا می‌شود. کمپرسور یا فن نیز می‌تواند هر از چند گاهی برای بهینه سازی عملکرد تبرید تنظیم شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ممکن است صداهای ضربان دار یا چرخشی را از یخچال بشنوید.

برای ثبت سفارش تعمیر انواع یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید