تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

با 12 علت‌ کار نکردن یخچال جنرال آشنا شوید!

لوازم خانگییخچال و فریزر

امروزه به دلیل قیمت بالای یخچال‌ها، تعویض کلی یخچال کار چندان آسانی نیست و چه بسا که گاهی تعمیر آن‌ها نیز با هزینه‌های هنگفتی همراه است. پس در صورت وقوع هرگونه خرابی جزئی و یا اشکال در عملکرد آن بهتر است سریعا به تعمیر یخچال بپردازید، تا هم مواد غذایی داخل یخچال و فریزرتان خراب نشود و هم اینکه هزینه‌ به مراتب کمتری را نسبت به تعویض یخچال، صرف تعمیر آن کنید.

یخچال‌ها‌ی جنرال جزو برند‌های محبوب بین ایرانیان است که گاهی مانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است دچار مشکلاتی شده و به درستی کار نکنند اما از آنجایی که این یخچال‌ها ساخت آمریکا هستند و پیدا کردن قطعات و همچنین تعمیر آن کمی سخت می‌باشد، در صورت ایجاد مشکل، بهتر است قبل از هر اقدامی به علت‌ کار نکردن یخچال جنرال بپردازید تا با تشخیص درست هم هزینه اضافی متحمل نشوید و هم یخچال به درستی تعمیر شود.  در ادامه این مقاله  به بررسی علت کار نکردن یخچال جنرال می‌پردازیم.

علت‌ کار نکردن یخچال جنرال

1. مشکل در جریان برق 

ممکن است در برق ورودی یخچال مشکلی به وجود آمده باشد، برای بررسی این مشکل ابتدا از موارد زیر مطمئن شوید؛

  1. مطمئن شوید که برق منزل شما قطع نیست.
  2. پریزی که یخچال به آن وصل است را بررسی کنید.
  3. از سالم بودن سیم برق یخچال مطمئن شوید.
  4. در صورت استفاده از محافظ برق از سالم بودن آن مطمئن شوید.

2. مشکل در موتور یا کمپرسور

از دیگر علت‌ کار نکردن یخچال جنرال  موتور آن است. موتور از جمله مهمترین قطعات یخچال است و خرابی موتور و کمپرسور  می‌تواند موجب روشن نشدن یا ایجاد ایراد در عملکرد یخچال شود. گاها موتور یخچال ممکن است در اثر ولتاژ نامناسب برق  و با قدیمی و مستهلک شدن یخچال دچار مشکل شده یا در بعضی مواقع  بسوزد. این مسئله باعث می‌شود که یخچال کار نکرده و دمای آن پایین بیاید و خنک نشود .برای بررسی موتور و تشخیص وجود خرابی در موتور به موارد زیر توجه کنید:

  1. بررسی کنید که بعد از وصل کردن یخچال به برق صدای موتور به گوش برسد.
  2. موتور را لمس کنید و ببینید که گرم شده و یا سرد است.
  3. از اینکه رله استارت سالم باشد مطمئن شوید.
  4. اگر یخچالتان یکسره و بدون اینکه اتومات کند در حال فعالیت است بدانید کمپرسور یخچال به مشکل خورده است.
  5. اگر یخچال به طور ناگهانی خاموش می‌شود احتمالا در موتور مشکل وجود دارد.
  6. در صورتی که مواد غذایی داخل یخچال زود فاسد می‌شوند نیز می‌تواند نشانگر خرابی موتور باشد.
  7. اگر یخچال با سرو صدای غیر عادی فعالیت ‌کند نیز می‌تواند در اثر خرابی موتور باشد.

3. اشکال در ترموستات 

این قطعه وظیفه‌ خاموش و روشن کردن موتور و کمپرسور را بر عهده دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که یخچال روشن نشده و کار نکند و یا اینکه یخچال به طور یکسره کار کند. برای بررسی ترموستات بايد دمای یخچال را تغییر دهید،  اگر موتور خاموش و روشن نشود احتمالا ترموستات دچار مشکل شده است.

4. مشکل در برد الکترونیکی یخچال

از دیگر علت‌ کار نکردن یخچال جنرال می‌توان خرابی برد را نام برد. هر مشکلی که در این قطعه بروز کند می‌تواند در عملکرد یخچال تاثیر بگذارد. این قطعه وظیفه فرماندهی و کنترل فن و کمپرسور را بر عهده دارد و بروز مشکل در آن و یا فرماندهی غلط می‌تواند باعث کار نکردن یخچال و گرم شدن فضای داخلی آن شود .

5. وجود مشکل در فن یخچال جنرال

یکی دیگر از علت‌ کار نکردن یخچال جنرال خرابی فن آن است. فن یخچال به گرداندن هوای سرد ایجاد شده به تمام قسمت‌های یخچال می‌پردازد و وجود مشکل در فعالیت آن باعث کاهش فرآیند سرماسازی و خارج شدن هوای سرد از یخچال می‌شود.

6. خراب شدن و یا از بین رفتن لاستیک یخچال

لاستیک دور در یخچال مانع از خروج هوای سرد از محفظه یخچال و ورود هوای گرم به داخل آن می‌شود. اما گاهی به دلیل روش استفاده نادرست و یا استهلاک و کهنه شدن، این لاستیک خاصیت خود را از دست می‌دهد و هوای سرد به راحتی از یخچال خارج شده و هوای گرم وارد می‌شود.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

7. نشتی گاز یخچال

بعضی اوقات ممکن است، گازی که موجب خنک شدن محفظه‌ یخچال می‌شود، نشت کرده و به اتمام برسد. این مشکل ممکن است در اثر پوسیدگی و یا آسیب دیدن لوله‌ها ایجاد شود. برای رفع این مشکل و شارژ کردن گاز خنک کننده یخچال باید از یک متخصص تعمیر یخچال کمک بگیرید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

8. درست تنظیم نکردن درجه دمای یخچال

از جمله عواملی که موجب اشکال درعملکرد یخچال و سرد نشدن آن می‌شود عدم تنظیم مناسب دمای یخچال است. دمای یخچال را باید متناسب با دمای محیط  تنظیم کرد در فصل زمستان بهتر است دمای یخچال روی ۳ویا۴ درجه و در فصل تابستان روی ۱زا ۲ درجه باشد.

9. بیش از حد و ظرفیت یخچال مواد غذایی داخل آن قرار دهید

از دیگر علت‌ کار نکردن یخچال جنرال قرار دادن حجم زیادی از مواد غذایی داخل یخچال است که باعث کاهش میزان هواساز آن شده و ممکن است بسته‌های بزرگ راه‌های سرماساز و هواساز یخچال را مسدود کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

بیشتر بخوانید : آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

علت کار نکردن یخچال جنرال

10. وجود مانع برای گردش هوای پشت یخچال

موتور در پشت یخچال قرار دارد و فن یخچال برای اینکه بتواند موتور را خنک کند به حداقل گردش هوایی نیاز داد. اگر یخچال در یک محیط با هوای کم  و چسبیده به دیوار و یا یک شیء پارچه‌ای یا پلاستیکی باشد، گردش هوا و عملکرد فن مختل شده و در نتیجه موتور یخچال داغ کرده و قدرت سرماسازی آن کم می‌شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

علت کار نکردن یخچال جنرال

11. وجود مشکل در فن اوپراتور

از دیگر علت‌ کار نکردن یخچال جنرال می‌توان به  وجود مشکل در فن اوپراتور اشاره کرد. وظیفه‌ فن اپراتور یخچال که در فریزر قرار  دارد، هدایت کردن سرمای ایجاد شده در فریزر به فضای یخچال است. اگر این فن دچار ایراد شود فرآیند سرما سازی یخچال متوقف شده و عملا یخچال کار نمی‌کند.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

12. خراب شدن دمپر هوای یخچال

دمای هوای یخچال  موجب ورود برودت به داخل یخچال می‌شود. در صورت بروز مشکل در آن بهتر است درجه دمپر را روی کمترین حالت گذاشته  و مواد غذايي را جوری داخل یخچال بچینید که جلوی دمپر قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیر فن یخچال

کلام آخر

در متن فوق سعی کردیم به طور اجمالی برخی از شایع‌ترین علت‌ کار نکردن یخچال جنرال  را برای شما توضیح داده و راه‌ حل تقریبی رفع این ایرادات را نیز به طور مختصر شرح دهیم. اما از آنجایی که یخچال‌ها نقش مهمی در زنگی روزمره دارند و همچنین از قیمت بالایی برخوردارند توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکلی در کارکرد یخچال جنرال از تکنسین‌های متخصص در زمینه‌ تعمیرات یخچال کمک بخواهید.

برای ثبت سفارش تعمیر انواع یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید