آیا قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر مجاز است؟

لوازم خانگیمایکروفر

حتما شما هم شنیده‌اید که ماکروفر حادثه‌آفرین است. اما واقعا این وسیله بسیار کاربردی و سریع می‌تواند آسیب‌رسان باشد؟ برخی افراد از نکات کاربردی و ظروف مجازی که می‌توانند داخل ماکروفر قرار دهند، اطلاعی ندارند. از این رو با مشکلات بعدی مانند شکستن ظروف یا جرقه زدن ماکروفر مواجه می‌شوند. یکی از این موارد قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر است.

در این مطلب به این نکته می‌پردازیم که آیا می توان ظروف یکبار مصرف فومی را در ماکروفر قرار داد؟

اگر به‌دلیل استفاده غیراصولی از مایکروفر و قرار دادن ظروف نامناسب در داخل آن، تنظیمات دستگاه شما مختل شده است می‌توانید از طریق ثبت درخواست در وبسایت آچاره و در بخش تعمیر مایکروفر، از متخصصان و تعمیرکاران ممتاز آچاره مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • اطمینان حاصل کنید که ظرف فومی منفذی برای خارج شدن بخار غذا را داشته باشد.
  • هنگام قرار دادن ظرف فومی در ماکروفر، مطمئن شوید که ظرف توان تحمل دمای مورد نظر را دارد یا خیر.
  • برای اطمینان بیشتر، ظرف را بدون ماده غذایی در ماکروفر بگذارید و زمان مشخص شده را در دستگاه تنظیم کنید و ببینید آیا در شکل ظاهری ظرف تغییری ایجاد می‌شود یا خیر.

نکات مهم قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر

ظروف یکبار مصرف فومی جزء ظروفی هستند که برای استفاده از آن‌ها در مایکروفر باید احتیاط بیشتری داشته باشید. در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید از مجاز بودن استفاده از ظروف فومی در داخل مایکروفر اطمینان حاصل کنید؛

  •  استفاده از ظروف فومی مناسب

مطمئن شوید که ظروفی که قرار است در ماکروفر استفاده کنید، مخصوصاً ظروف فومی، مناسب ماکروفر باشند. برای این منظور، برچسب روی بسته‌بندی را بررسی کنید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

در نظر داشته باشید که کیفیت ظرف فومی تاثیر زیادی در سالم بودن آن دارد. مواد استفاده شده در برخی از این ظرف‌ها کیفیت مناسبی ندارند و ممکن است با حرارت کم نیز بشکنند.

قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر

  • وجود منفذ برای خروج بخار

اطمینان حاصل کنید که ظرف فومی منفذی برای خارج شدن بخار غذا را داشته باشد. برخی ظروف فومی دارای درپوشی هستند که باید در هنگام استفاده در آن باز باشد و جریان مناسبی از بخار درون ظرف جریان پیدا کند. اگر درپوش ظرف فومی کاملا بسته و محکم باشد، احتمال منفجر شدن آن در داخل مایکروفر وجود دارد.

  •  دمای مناسب

هنگام قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر مانند قراردادن ظروف شیشه ای ماکروفر مطمئن شوید که ظرف توان تحمل دمای مورد نظر را دارد یا خیر. بهتر است، بیش‌ازحد دمای درون ماکروفر را داغ نکنید تا از شکستن و سوراخ شدن ظرف جلوگیری شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات مایکروویو!

  • احتیاط در خارج کردن ظروف فومی از مایکروفر

به‌طور طبیعی، پس از قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر، این ظروف بسیار داغ می‌شوند؛ بنابراین برای خروج آن بهتر است از دستکش یا دستمال مناسب استفاده کنید تا دستتان نسوزد. همچنین در هنگام بیرون آوردن ظرف از ماکروفر، بسیار دقت کنید تا به اطراف ماکروفر برخورد نکند یا نسوزد.

با رعایت این نکات، می‌توانید به‌طور ایمن و بهینه با قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر از آن‌ها استفاده کنید. همچنین، همیشه دستورالعمل موجود بر روی بسته‌بندی ظرف فومی مورد استفاده خود را بررسی کنید و دقیقاً توصیه‌ها را رعایت کنید.

آیا می توان ظروف یکبار مصرف فومی را در ماکروفر قرار داد

  • توجه به نوع غذا

ظروف فومی برای گرم کردن غذاهای خمیری، کیک، کوکی بسیار کاربردی هستند. با این حال، برای گرم کردن غذاهایی مانند تخم مرغ یا گوشت قرمز که حاوی روغن یا چربی زیادی هستند، بهتر است از ظروف دیگر استفاده کنید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد سوختگی جبران‌ناپذیری شوند.

  • انجام تست مقاومت ظروف

در ابتدا، قبل از تهیه یک غذا، آزمایش کنید که ظرف فومی شما در ماکروفر قابل استفاده است یا خیر. برای انجام این آزمایش، می‌توانید ظرف را بدون ماده غذایی در ماکروفر بگذارید و زمان مشخص شده را در دستگاه تنظیم کنید و ببینید آیا در شکل ظاهری ظرف تغییری ایجاد می‌شود یا خیر.

نصب و تعمیرات تخصصی مایکروفر با تیم آچاره

  • رعایت مدت زمان گرم کردن

پس از قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر، مدت زمان مورد نیاز برای گرم شدن غذا را نیز در نظر بگیرید. اگر چند دقیقه اول غذا گرم نشد، صبور باشید و آن را تحت نظر داشته باشید. شاید نیاز به بیشتر گرم کردن داشته باشد. فقط حواستان باشد که زمان زیادی منتظر نباشید تا درنهایت ظرف بسوزد یا تغییر شکل بدهد.

  • برداشتن درب ظرف

در صورتی که ظرف فومی شما دارای درب است، سعی کنید قبل از قرار دادن در ماکروفر، درب ظرف را بردارید و در زمان گرم کردن غذا در ظرف را باز بگذارید. این کار هم تهویه مناسب را فراهم می‌کند و از احتمال انفجار نیز جلوگیری می‌کند.

قرار دادن ظروف يکبار مصرف فومي در ماکروفر

  • توجه به روند گرم شدن ظروف فومی در داخل ماکروفر

برای اطمینان بیشتر از ایمن بودن قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر لازم است که در چند دقیقه اول در کنار ماکروفر، حضور داشته باشید و در حین گرم کردن، ظرف فومی را مشاهده کنید. اگر هرگونه علامتی از سوختگی، سوراخ شدن یا انفجار مشاهده کنید، بلافاصله ماکروفر را خاموش کرده و ظرف را خارج کنید.

قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر

  • رعایت دستورات پخت مایکروفر

دستورالعمل‌های استفاده از مایکروفر خود را دقیقاً دنبال کنید. توانایی و تنظیمات خاص مایکروفرهای مختلف، همیشه یکسان نیست؛ بنابراین حتماً دستورالعمل دقیق ماکروفر خود در خصوص قرار دادن ظروف يکبار مصرف فومي در ماکروفر را مطالعه کنید. این نکته‌ها به شما کمک می‌کنند که فرآیند گرم شدن ایمن و بهتر انجام شود و شما نیز نگران آسیب‌های بعدی نباشید.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که ظروف یکبار مصرف فومی، قابل بازیافت هستند و مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این ترتیب با استفاده از این ظروف، به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کنید.

نکاتی که در خصوص قرار دادن ظروف یکبار مصرف فومی در ماکروفر ذکر شد، این امکان را فراهم می‌کنند که شما به شکل ایمن از این ظروف در داخل ماکروفر خود استفاده کنید و نگران آسیب‌دیدگی آن نباشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا