تعمیر پکیج تعمیرپکیج

بررسی جامع ارور e3 پکیج گلدیران

گرمایشپکیجسرمایش و گرمایش

دلیل بروز ارور e3 پکیج گلدیران چیست؟ احتمالا شما هم با این خطا در هنگام تعمیر پکیج منزل خود روبرو شده‌اید اما نمی‌دانید علت بروز آن چیست. این ارور، مربوط به فن پکیج می‌شود اما نیاز به بررسی بیشتری دارد. در این مقاله با ما باشید تا این مشکل متداول را بررسی کنیم و ببینیم چطور می‌توان آن را رفع کرد.

نکات کلید

  • گاهی ریست کردن دستگاه برای رفع ارور e3 ضروری است.
  • گردو خاک زیاد منطقه به دلیل تاثیر روی فن پکیج می‌تواند باعث نمایش این ارور شود.
  • سرویس پکیج برای جلوگیری از بروز این نوع خطاها نیاز است.

3 دلیل مهم نمایش ارور e3 پکیج گلدیران

معیوب بودن برد پکیج

اگر برد الکتریکی به هر دلیلی نتواند به فن پکیج فرمان دهد، فن عملکرد خود را از دست می‌دهد و برق به آن نمی‌رسد. در این مواقع، پکیج روشن می‌شود اما صدایی از فن به گوش نمی‌رسد و چند لحظه که گذشت، ارور e3 پکیج گلدیران ظاهر می‌شود.

آشنایی با ارور e3 پکیج گلدیران

اگر برد نیم‌سوز شده باشد و این خطا را مشاهده کنید، ممکن است با ریست کردن رفع ارور e3 در پکیج گلدیران انجام شود بنابراین پیش از آن‌که بخواهید برد را تعویض کنید، آن را ریست کنید.

خرابی پرشر هوا

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شوند شما ارور e3 پکیج گلدیران را روی پکیج مشاهده کنید، معیوب بودن سنسور فن یا پرشر هوا است. کار پرشر هوا یا سنسور فن، در حقیقت محافظت از فن است و اگر خراب شود، انگار خود فن خراب شده است. نیم سوز شدن پرشر فن هم می‌تواند باعث شود که این ارور را روی نمایشگر پکیج ببینید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

خراب شدن فن

با این که این ارور درباره‌ی فن پکیج است، اما کمتر پیش می‌آید که خود پکیج را درگیر کند. در هر صورت، اگر بررسی کردید و متوجه شدید که این ایراد به فن برمی‌گردد، فن را عوض کنید تا رفع ارور e3 در پکیج گلدیران انجام شود.

چه چیزهایی باعث نمایش ارور e3 پکیج گلدیران در فن می‌شود؟

  1. برخورد چیزی به پره‌ها: معمولا پرنده‌ها روی قسمتی از پکیج یا کولر که از خانه بیرون می‌زند، لانه سازی می‌کنند و همین موجب می شود گاهی چیزهایی از لانه‌شان پایین بریزد یا خرده سنگ‌ها و چوب‌هایی که با خود حمل می‌کنند، در پره‌های فن گیر کند و مانع کار کردنشان بشود.
  2. قطع شدن سیم‌های بین برد پکیج  و فن: کم پیش می‌آید که سیم‌های اتصال بین برد و فن پکیج گلدیران قطع شوند، اما اگر این اتفاق بیوفتد، شما شاهد بروز این ارور خواهید بود.
  3. بسته شدن سوراخ‌های ونتوری: این سوراخ‌ها به دلیل ورود گرد و خاک و اجرام خارجی، بسته می‌شوند بنابراین اگر در مناطقی ساکن هستید که گرد و خاک زیاد است، ممکن است این ارور را به همین دلیل مشاهده کنید. اگر سنگ ریزه یا دیگر ذرات درشت در سوراخ‌های ونتوری گیر کنند، فن با سنسور فن نمی‌تواند ارتباط داشته باشد و ارور E3 رخ خواهد داد.
  4. ذوب شدن ونتوری: اگر حرارت داخل پکیج خیلی بالا باشد، ونتوری ذوب می‌شود و ارور e3 پکیج گلدیران را نمایش می‌دهد. احتمال این خطا خیلی کم است اما صفر نیست.

خرابی پکیج دیواری گلدیران
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

رفع ارور e3 در پکیج گلدیران

در صورتی که پکیج شما تحت گارانتی است، قبل از انجام هرگونه اقدامی، با شرکت گارانتی تماس بگیرید. در هنگام انجام مراحل رفع ارور e3، مراقب باشید که خودتان را دچار برق گرفتگی نکنید. با انجام مراحل زیر، می توانید در اکثر موارد، ارور e3 پکیج گلدیران را رفع کنید. با این حال، اگر پس از انجام این مراحل، ارور همچنان برطرف نشد، حتماً از یک سرویس دهنده مجاز کمک بگیرید.

بررسی شیر آب و جریان آب ورودی و خروجی: اولین قدم برای رفع ارور e3، بررسی شیر آب و جریان آب ورودی و خروجی است. مطمئن شوید که شیر آب ورودی و خروجی پکیج باز هستند و جریان آب به درستی برقرار است. در صورت مسدود شدن لوله های آب، آنها را باز کنید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

فیلتر و لوله های آب تمیز شوند: فیلتر آب پکیج را تمیز کنید تا از مسدود شدن آن جلوگیری شود. همچنین، لوله های آب را بررسی کنید تا از بسته شدن یا خم شدن آنها جلوگیری کنید.

تنظیم ترموستات دمای آب: ترموستات دمای آب را تنظیم کنید تا از بالا رفتن بیش از حد دمای آب جلوگیری شود. دمای آب باید بین 40 تا 60 درجه سانتیگراد باشد.

تعویض مخزن گاز: در صورتی که مخزن گاز پکیج شما قدیمی یا آسیب دیده است، آن را تعویض کنید.

درخواست سرویس دهنده مجاز برای رفع ارور e3 پکیج گلدیران: اگر پس از انجام مراحل بالا، ارور e3 همچنان برطرف نشد، از یک سرویس دهنده مجاز کمک بگیرید.

چه زمانی برای سرویس کردن فن پکیج مناسب است؟

از آن‌جا که گفتیم این ارور e3 پکیج گلدیران بیشتر به فن برمی‌گردد، بد نیست با مواقعی که باید اقدام به تعمیر فن پکیج و سرویس آن کنیم، آشنا شویم. 

  • فن بعد از این که روشن شد، ناگهان خاموش می‌شود.
  • فن پر سر و صدا است.
  • ارورهای مربوط به فن پیدا می‌شوند.
  • دائما پکیج روشن و خاموش می‌شود.

آشنایی با ۵ خطای پکیج گلدیران و روش رفع آن‌ها

حالا که با دلایل بروز ارور e3 پکیج گلدیران آشنا شدید، بد نیست مختصر نگاهی به تعداد دیگری از خطاهای این پکیج هم بیاندازیم تا در صورت بروز، بدانیم باید چگونه با آن‌ها مقابله کرد.

نوع ارور رفع ارور
ارور e4 دلیل بروز این ایراد، کم بودن فشار بار است. برای این که این ارور رفع شود، باید آب درون پکیج را زیاد کنید. شیر را خلاف جهت عقربه‌ها بچرخانید و زمان دهید تا فشار آن بین ۱ تا ۱.۵ شود. سپس شیر را ببندید.
ارور E6 مدل پایونیر اگر سنسور داخلی آب گرم قطع شده باشد، این ارور را مشاهده خواهید کرد.
ارور E9 یخ زدگی پکیج و مبدل‌ها این مشکل را بروز می‌دهد. برای این‌که این خطا را رفع کنید، بهتر است با سشوار یخ لوله‌ها را آب کنید.
ارور E0 سنسور آب سرد به مشکل خورده و باید تعویض شود.
ارور E1 الکترود دچار شکستگی شده است. برای حل این مشکل دریچه و منبع گاز را بررسی کنید.

جمع بندی ارور e3 پکیج گلدیران

در این مقاله دلیل بروز این ارور را بررسی کردیم. برای خیلی از افرادی عیب‌یابی دستگاه هنگامی که ایرادی رخ می‌دهد کار سختی است و خودشان نمی‌توانند از عهده این کار بر بیایند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، احتیاج به هیچ نگرانی‌ای نیست، چرا که می‌توانید از متخصصین و افراد حرفه‌ای تیم آچاره کمک بگیرید. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش جهت عیب‌یابی و تعمیر پکیج، می‌توانید از طریق سایت آچاره و اپلیکیشن استفاده کنید. 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید