تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

بررسی کدهای خطای کولرگازی هایسنس

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

امروزه عیب‌یابی و تعمیر سیستم‌های برودتی همانند یخچال و کولرگازی از هر زمان دیگری راحت‌تر شده‌است؛ چراکه در این سیستم‌ها کدهایی روی صفحه نمایش ظاهر شده که با تشخیص معنای هریک از آن‌ها می‌توان متوجه شد که کدام یک از قطعات معیوب شده و باید تعمیر شوند. کولرگازی‌ها از جمله وسایل بسیار مهم هستند که می‌توانند به بهترین نحو ممکن و با کم‌ترین میزان مصرف انرژی، فضا را خنک کنند‌. از جمله بهترین برندهای کولر‌گازی نیز می‌توان به برند نوظهور هایسنس‌ اشاره کرد. با وجود این‌که کولرگازی هایسنس دارای کیفیت بسیار عالی است، اما در برخی اوقات ممکن است اختلالی در عملکرد آن به وجود بیاید. اما می‌توان وجود کدهای خطای کولرگازی هایسنس این دستگاه را عیب­‌یابی کرد.

درواقع کدهای خطا در سیستم هایسنس شامل عبارات لاتین و عددهایی می‌شود که هرکدام دارای معنای خاصی هستند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که برای عیب‌یابی کولر، می‌بایست معنی هریک از ارورها را دانست. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا خطاهای کولر هایسنس را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه نمایش کدهای خطا روی کولرگازی هایسنس

لازم است بدانید که ارور‌ این مدل کولرگازی می‌تواند به صورت مختلفی به کاربر نمایش داده شود. همان‌طور که گفته شد، این کدها ترکیبی از حروف خارجی و اعداد هستند که هریک از آن‌ها مربوط به قسمتی از کولر بوده که خبر از خرابی آن می‌دهد. البته که ارورهای‌ کولرگازی هایسنس علاوه‌بر صفحه نمایش دستگاه، روی کنترل آن نیز قابل مشاهده هستند.

علاوه‌بر  نمایش عبارت لاتین و عدد، ارور کولرگازی هایسنس به شکل چراغ ال ای دی چشمک زن نیز به کاربرد نمایش داده می‌شود. به این‌صورت که بر روی دستگاه سه چراغ وجود داشته که در حالات چشمک، خاموش یا روشن قرار می‌گیرند.  هریک از حالات ال ای دی‌ها در کنار یک‌دیگر بیانگر وجود یک خطا در سیستم می‌باشد‌.

اما در صورتی‌که می‌خواهید کد خطا را روی کنترل مشاهده کنید، می‌توانید دکمه sleep  را چهار بار فشار دهید، تا ارور روی صفحه نمایش کنترل کولرگازی نمایان شود. در ادامه به بررسی کدهای خطای کولرگازی هایسنس پرداخته و راه‌حل رفع آن را نیز به شما ارائه خواهیم داد.

معنی ارورهای‌ کولرگازی هایسنس و دلیل آن‌ها

شایان ذکر است که کدهای خطا در کولر هایسنس تنها به یک یا دومورد ختم نشده نمی‌شوند و تعداد آن‌ها زیاد است. به‌طور کلی اروهای این مدل کولر عبارت است از:

کد خطای E2

اگر این کد را در صفحه نمایش کولر مشاهده کردید، بدین معناست که دمای کویل تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است. البته این ارور زمانی ظاهر می‌شود که دما در کویل از ۶۰ درجه سانتی‌گراد نیز بالاتر رفته باشد. از جمله دلایل این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در بیشتر اوقات دیدن چنین خطایی در کولر طبیعی بوده و تنها هدف آن حفاظت از دستگاه می‌باشد؛ چراکه اگر دمای کویل در یونیت داخلی بیش از ۵۰ درجه باشد، فن داخل یونیت دیگر کار نمی‌کند. اما اگر دمای کولر بالا بوده و این ارور دیده نشود، دستگاه همچنان روشن مانده و قطعا خراب می‌شود‌.
  • از دیگر دلایل کد خطای E2 می‌توان به سستی اتصالات سنسور یونیت داخلی اشاره کرد.
  • خرابی سنسور دما کویل
  • معیوب شدن برد اصلی یونیت داخلی

خطا E4  در کولرگازی هایسنس

اگر میزان سرعت فن مربوط به یونیت داخلی پایین بوده و چرخش آن در یک دقیقه از ۲۰۰ دور پایین‌تر باشد، شما این کد خطا را در کنترل یا صفحه نمایش کولرگازی مشاهده خواهید کرد. علل این خطا عبارت است از:

  • وجود مشکل در موتور فن
  • خراب بودن برد اصلی یونیت داخلی
  • مشکل در اتصالات سنسور
  • گیر موتور فن یونیت که به دلیل مسدود بودن بعضی از قسمت‌ها می‌باشد.

کد خطای EA  

از دیگر کدهای خطای کولرگازی هایسنس می‌توان به ارور ea  اشاره کرد. لازم است بدانید که دلیل این خطا وجود مشکل در اتصال برد کنترل و نمایش می‌باشد. دلیل ظاهر شدن این کد خطا عبارت است از:

  • خراب شدن برد کنترل
  • مشکل در سیم پیچی برد اصلی نمایش

وجود اختلال در اتصالات برد نمایش و کنترل

بررسی کدهای خطای کولرگازی هایسنس

کدهای خطا در کنترل کولرگازی هایسنس

در ابتدای متن نیز گفته شد، که ارورهای‌ کولرگازی هایسنس علاوه‌بر بر این‌که روی صفحه نمایش خود دستگاه ظاهر می‌شوند، می‌توانند روی کنترل دستگاه و همچنین به صورت چراغ چشمک زن نیز از وجود خرابی را اطلاع بدهند.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

اما برای دیدن کدهای خطا کولر روی صفحه نمایش کنترل بایستی در ابتدا دکمه‌ای را با عنوان CHECK  که روی کنترل است فشار داده و سپس گزینه سرویس را انتخاب کنید. شما بایستی با فشردن دکمه بالا و پایین کولر خطا را در دستگاه بیابید. توجه داشته باشید که ارور روی کنترل تنها با یک عدد مشخص می‌شود که هریک از این اعداد نشان دهنده مشکلی هستند.

در صورتی که روی صفحه نمایش کنترل کولرگازی هایسنس عدد ۰ را مشاهده کردید، بدین معناست که در سیستم هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد. اما در صورت مشاهده اعداد دیگر نیاز است، تا جهت رفع آن هرچه سریع‌تر با یک تعمیرکار کولر گازی تماس حاصل فرمایید. در ادامه معنی هریک از اعداد در کنترل کولر را به شما توضیح داده تا بتوانید زودتر متوجه شوید که مشکل از کجاست!

کد 0 در کولرگازی

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، زمانی‌که عدد صفر را در کنترل مشاهده می‌کنید، کولر هیچ مشکلی در کولرگازی وجود ندارد.

خطای 1

این خطا بدین معناست که در در کویل یونیت داخلی افزایش دما رخ داده و این قطعه عملکرد درستی ندارد. از جمله دلایل اصلی چنین مشکلی می‌توان به خراب شدن سنسور دما و یا برد کنترل در یونیت داخلی اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:آموزش نصب اسپیلت دیواری

ارور 2 در کنترل کولرگازی

چنانچه سنسور دمای شارژ کمپرسور معیوب شده باشد، کد 1 در صفحه نمایش ظاهر می‌شود. دلیل این خطا نیز خراب شدن سنسور تخلیه شارژ یا برد کنترل است.

عدد 5

از جمله دلایل ظاهر شدن این کد در کولرگازی هایسنس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ نرمال کولرگازی
  • وجود مشکل در برد IPM
  • خراب بودن کمپرسور

خطای ۶ در کنترل کولر

زمانی این کد خطا دیده می‌شود که دستگاه در فشار ولتاژ قرار گرفته باشد.علل اصلی این مشکل عبارتند از:

  • میزان ولتاژ ورودی برق به دستگاه عادی نیست و ممکن است بیش از حد مجاز مجاز باشد.
  • خراب شدن برد کنترل در یونیت داخلی نیز یکی دیگر دلایل خطا ۶ در کولرگازی است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

ارور ۸

اگر این کد را در صفحه نمایش کنترل کولرگازی مشاهده کردید، بدین معناست که در دستگاه جریان اضافه وجود دارد که از جمله دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خراب شدن برد یونیت خارجی
  • حفاظت از کولرگازی

خطا ۹

این کد به معنی کنترل جریان اضافی است که علت آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • معیوب شدن کمپرسور
  • حفظ دستگاه به صورت نرمال

کدهای خطا روی کولرگازی هایسنس

ارور ۱۱ در کولرگازی هایسنس

چنانچه برد ایپروم که در بخش یونیت خارجی قرار دارد، دارای مشکلی باشد، این کد دیده می‌شود. دلیل اصلی آن نیز خراب بودن برد اصلی کنترل در یونیت خارجی است.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

کد ۱۳

این خطا زمانی در کولرگازی ظاهر می‌شود که در اثر حرارت بالا، کمپرسور متحمل فشار زیادی شود. علل این مشکل نیز عبارت است از:

  • آلودگی فیلتر هوا
  • توقف سیستم گاز کولر
  • معیوب بودن سنسور تخلیه شارژ مربوط به کمپرسور

خطا ۱۴

اگر سنسور دمایی که در یونیت خارجی تعبیه شده است خراب شود، قطعا این کد را در صفحه نمایش کنترل کولر مشاهده خواهید کرد. دلیل این اتفاق نیز خراب بودن سنسور یونیت خارجی یا برد کنترل است.

ارور ۱۵

دلیل دیده شدن این کد حفظ دمای بدنه کمپرسور است که از جمله دلایل آن می‌توان به خراب شدن سنسور محافظ و برد یونیت خارجی اشاره کرد.

کد خطای ۱۶ در کولرگازی هایسنس

از دیگر کدهای خطای کولرگازی هایسنس که روی کنترل دیده می‌شود، می‌توان به کد ۱۶ اشاره کرد که دلیل آن استفاده ضدیخ در کولر است.

ارور ۱۸

اگر کمپرسور در زمان شروع کار خود مشکلی وجود داشته باشد، این ارور در کنترل دیده می‌شود که از جمله دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خراب بوده کمپرسور
  • معیوب بودن برد IPM

کد ۳۳ در کولرگازی هایسنس

دلیل نمایان شدن این خطا خراب بودن سنسور مربوط به دمای فضا است که دلیل اصلی آن وجود مشکل در برد یونیت خارجی است.

ارور ۳۴

اگر سنسور دما در یونیت داخلی دارای مشکلی باشد، کد خطای ۳۳ روی کنترل کولرگازی هایسنس دیده می‌شود.

ارور ۳۵

یکی دیگر از  کدهای خطای کولر هایسنس که روی کنترل آن نمایش داده می‌شود، کد ۳۵ است که به یونیت داخلی یا ریموت کولر مربوط می‌شود.

خطا ۳۶

اگر در ارتباط میان یونیت داخلی و خارجی مشکلی وجود داشته باشد، این کد مشاهده خواهد شد که از جمله دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم اتصال صحیح کابل‌ها
  • خراب شده برد داخلی یا خارجی

ارور ۳۷

معنی این کد خطا افزایش آب موجود در پمپ آب و سرریز شدن آن می‌باشد. در‌ چنین شرایطی پمپ کولر بایستی تعمیر یا تعویض شود.

کد خطای ۳۸ در کنترل کولرگازی

اگر برد ایپرم در یونیت داخلی دارای مشکلی باشد، این ارور در کنترل دیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:مراحل باز کردن قاب پنل داخلی کولر گازی

جمع‌بندی

کولرگازی هایسنس‌ یکی از بهترین سیستم‌های برودتی  است که دارای سیستم عیب‌یابی می‌باشد. شما می‌توانید با مشاهده اعداد و عبارات لاتینی که روی صفحه نمایش دستگاه یا کنترل آن ظاهر می‌شوند، متوجه شوید که دلیل اصلی خطا به کدام بخش مربوط می‌شود. البته توجه داشته باشید که حتما برای تعمیر کولرگازی از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید