تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

جدول ارور یخچال هایسنس + حل مشکل کدهای خطا

لوازم خانگییخچال و فریزر

هایسنس یک کمپانی تولید لوازم خانگی است که جایگاه خوبی در بازارهای رقابتی دارد. در میان محصولات این برند، یخچال‌های هایسنس کیفیت خوبی دارند. این محصول مجهز به سیستم عیب‌یابی خودکار است و با نمایان شدن ارور یخچال هایسنس می‌توان تا حد زیادی مشکلات سیستم یخچال را متوجه شد.

با مجله آچاره همراه باشید تا ضمن بررسی ارور یخچال هایسنس راهکارهای حل مشکل خطای آن را بیان کنیم.

همچنین اگر در زمینه تعمیر یخچال در منزل نیاز به مشاوره و خدمات دارید می‌توانید از طریق ثبت سفارش در بخش تعمیرات، از متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • وقتی ناحیه نمایش دمای فریزر کد خطای E4 را نشان می‌دهد، در سنسور یخ‌زدایی مشکلی به‌وجود آمده است.
  • برای خلاصی از شر یخ‌های ساخته‌شده پانل حاوی فن را بردارید. سپس از سشوار برای آب کردن یخ استفاده کنید.
  • ارور F1 یخچال هایسنس نشان می‌دهد که دریچه مسدود شده است. بررسی کنید که مهروموم درب تماس خوبی داشته باشد و ضعیف یا شل نباشد.

انواع ارور یخچال هایسنس

یخچال‌های هایسنس یخچال‌های باکیفیتی هستند و متناسب با خانه‌های مدرن طراحی شده‌اند. این یخچال‌ها، مانند اکثر یخچال‌های مدرن، دارای سیستم تشخیص خودکار هستند؛ به‌‌نحوی که بروز مشکل در هر یک از قسمت‌های یخچال را به کاربر اطلاع می‌دهند.

هر مشکل توسط یک کد خطا مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال ارور f3 یخچال هایسنس وارور e2 یخچال هایسنس به مشکلات متفاوتی در یخچال اشاره می‌کنند. در نتیجه نحوه رفع آنها نیز متفاوت است.

کد خطاهای یخچال هایسنس

کدهای خطا هم به شما و هم به تکنسین یخچال این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن مشکل یخچال را تشخیص دهید و آن را برطرف کنید. قبل از اینکه بخواهید خطای یخچال را برطرف کنید، باید اطلاع کافی از هر خطا داشته باشید.

مکانیسم عیب‌یابی ارور یخچال هایسنس خطاها را به‌شکل کدهایی که در سیستم کنترل مرکزی دستگاه برنامه‌ریزی شده‌اند، نشان می‌دهد. این کدها برای اکثر کاربران یخچال پیچیده هستند. با این وجود در این راهنما اطلاعات کاملی در مورد نحوه رفع ارور یخچال هایسنس آورده‌ایم.

جدول انواع ارور یخچال هایسنس

در جدول زیر انواع ارور یخچال هایسنس و علت هر یک را بیان کرده‌ایم.

کد خطا معنی
E1 خرابی سنسور یخچال
E3 خرابی سنسور فریزر
E4 نقص سنسور یخ‌زدایی
E6 کارکرد گرم‌تر کمپرسور نسبت به حد معمول به‌دلیل گرفتگی کویل کندانسور در اثر گردوغبار / مو
F1 انسداد دریچه
F2 خرابی مادربرد یا برد کنترل
Dr تشخیص باز بودن درب توسط کنترل
H دمای بالا
E0 خرابی سنسور محیط
E9 خرابی سنسور یخساز
Eb خرابی یخساز
Ec نقص در ارسال ارتباط
Er نقص در دریافت ارتباط
EF اتصال کوتاه موتور فن

حل مشکل خطای یخچال هایسنس با آزمایش سنسور یخچال آغاز می‌شود. روش تست ساده است. برای این کار نیاز به یک مولتی‌متر دارای سوئیچ اهم دارید تا بتوانید مقاومت سنسور را بخوانید. در دمای 25 درجه سانتی‌گراد مقاومت سنسور باید 2 کیلواهم باشد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

مقدار مقاومت به ازای هر یک درجه کاهش دما 45 اهم افزایش می‌یابد. اگر شماره نشان داده شده در مولتی‌متر متفاوت با این مقدار است، سنسور یخچال شما معیوب است.

در صورت سالم بودن سنسور باید دیگر قسمت‌های یخچال را بررسی کنید. در ادامه به‌طور مفصل هر یک از کد خطاهای یخچال هایسنس و علت ایجاد آنها را توضیح داده‌ایم.

ارور E1 یخچال هایسنس؛ نقص در سنسور یخچال

کد E1 ارور یخچال هایسنس در قسمت نمایش دمای یخچال ظاهر می‌شود و بیانگر وجود نقص در سنسور یخچال است. این خطا نشان می‌دهد که در سنسور دمای محفظه یخچال اتصال کوتاه یا مدار باز اتفاق افتاده است.

سنسور را با استفاده از مولتی‌متر یا سوئیچ اهم بررسی کنید. مقاومت سنسور را بگیرید و آن را با مقاومت استاندارد مقایسه کنید. همچنین باید مشخص کنید که آیا اتصال صحیح است یا خیر.

اگر سنسور دما معیوب است، برای رفع ارور یخچال هایسنس باید آن را تعویض کنید. به‌همین ترتیب در صورت معیوب بودن کنترل PCB باید آن را عوض کنید. اگر نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید، با یک متخصص مشورت کنید.

حل مشکل خطای یخچال هایسنس

ارور E3 یخچال هایسنس؛ خرابی سنسور فریزر

این ارور یخچال هایسنس ناشی از معیوب بودن سنسور فریزر است و در قسمت نمایش دمای فریزر ظاهر می‌شود. سنسور را با استفاده از مولتی‌متر یا سوئیچ اهم بررسی کنید.

مقاومت سنسور را بگیرید و اندازه آن را با اندازه استاندارد مقایسه کنید. بقیه مراحل دقیقا مانند ارور E1 است. در صورت معیوب بودن سنسور و کنترل PCB باید آنها را تعویض کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

ارور E4 یخچال هایسنس؛ معیوب بودن سنسور یخ‌زدایی

وقتی ناحیه نمایش دمای فریزر کد E4 در نمایشگر ارور یخچال هایسنس نمایان می‌شود، در سنسور یخ‌زدایی مشکلی به‌وجود آمده است. کد خطای E4 در پنجره دیجیتال نمایش داده می‌شود. در این صورت سنسور یخ‌زدایی اواپراتور اتصال کوتاه یا مدار باز است.

برای اینکه دقیقا بدانید چه چیزی باعث ایجاد این ارور یخچال هایسنس شما شده است، باید مقاومت سنسور را اندازه بگیرید. همچنین باید اتصالات سیم‌کشی منتهی به سنسور را چک کنید.

ارور E6 یخچال هایسنس؛ گرمای بیش‌ازحد کمپرسور به‌دلیل انسداد کویل کندانسور

این ارور یخچال هایسنس نشان می‌دهد که انسدادی در کویل کندانسور ایجاد شده است و باعث شده کمپرسور گرمتر از حد معمول کار کند. بررسی کنید که اجزا و سیم‌پیچ‌های پشت آن پوشیده از گردوغبار نباشند.

در صورت کثیف بودن باید قسمت‌های پشتی را با هواکش یا برس گردگیری کنید.

در مرحله بعد بررسی کنید که موتور فن کندانسور به‌درستی کار کند. اگر فن عمل دمیدن را به‌شکل صحیح انجام ندهد، کمپرسور خنک نمی‌شود و در طی چرخه تبرید به‌طور ناگهانی خاموش می‌شود.

اگر این فن در حال دمیدن باشد و کندانسور نیز تمیز باشد، احتمالا علت جدی‌تری باعث نمایش کد E6 ارور یخچال هایسنس شده است.

ارور یخچال Hisense

ارور F1 یخچال هایسنس؛ انسداد دریچه

ارور F1 یخچال هایسنس نشان می‌دهد که دریچه مسدود شده است. بررسی کنید که مهروموم درب تماس خوبی داشته باشد و ضعیف یا شل نباشد. از آنجا که ممکن است دریچه هوا مسدود شده باشد، باید یخ اطراف آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز بر مهروموم درب اثرگذار نیست.

در مرحله بعد بررسی کنید که سیم‌پیچ‌ها و اجزای پشت آن پوشیده از گردوغبار نباشند. در صورت کثیف بودن باید آنها را با استفاده از برس یا هواکش گردگیری کنید. در حالی که این بررسی‌ها را انجام می‌دهید، چک کنید که کمپرسور داغ نشود.

اواپراتور را نیز از نظر تجمع یخ بررسی کنید. تجمع یخ در اواپراتور ممکن است باعث نمایش کد خطای F1 شود. اگر یخ را بیش از مقدار استاندارد مشاهده کردید، باید به یخ‌زدایی یخچال اقدام کنید.

باید ظروف و غذاهای داخل یخچال را خالی کرده و درب آن را به‌مدت 24 ساعت باز بگذارید.

آخرین چیزی که باید بررسی کنید، مواد روغنی است. اگر متوجه مقدار زیادی روغن شدید و علاوه‌بر آن کمپرسور نیز داغ بود، یعنی مبرد نشتی دارد. اگر مشاهده کردید که همه چیز خوب به‌نظر می‌رسد، ممکن است سنسور دما یا برد کنترل آسیب دیده باشد.

ارور F2 یخچال هایسنس؛ خرابی مادربرد یا برد کنترل

اگر ارور F2 را روی یخچال فریزر هایسنس خود مشاهده کردید، باید بررسی کنید که مادربرد یا برد کنترل آسیب دیده‌اند یا خیر. برای این کار به‌دنبال نشانه‌های آسیب‌دیدگی در مادربرد یا برد کنترل باشید.

ممکن است همزمان با مشاهده این خطا متوجه خالی بودن برد کنترل شوید که علت آن به مادربرد مربوط است. برای یافتن محل مادربرد قسمت زیر پوشش پشت محفظه یخچال را نگاه کنید.

ممکن است علت ظاهر شدن کد F2 ارور یخچال هایسنس تشکیل یخ در فن خنک‌کننده باشد. در این صورت هوای سرد نمی‌تواند به‌خوبی گردش کند. برای خلاصی از شر یخ‌های ساخته‌شده پانل حاوی فن را بردارید.

سپس از سشوار برای آب کردن یخ استفاده کنید. یخ‌زدایی فن‌های خنک‌کننده و سوراخ تخلیه چند بار در سال از نمایش خطای F2 در یخچال شما جلوگیری می‌کند.

ارور e2 یخچال هایسنس

اگر همچنان با مشکل خطای F2 مواجه هستید، برای رفع ارور یخچال هایسنس اقدامات زیر را انجام دهید؛

  • یخچال را خاموش کنید و درب آن را به‌مدت یک شب باز بگذارید. صبح دوباره آن را روشن کنید. سنسور داخل یخچال یخ می‌زند و نمی‌تواند دما را به‌درستی کنترل کند.
  • یخچال را خاموش کنید. آن را از برق خارج کنید. توری پشت یخچال را با یک هواکش تمیز کنید. وجود گردوغبار در آن قسمت ممکن است از سرد شدن یخچال جلوگیری کند.
  • یخچال را باز کنید و در صورت خیس بودن پشت یخچال آن را خشک کنید. اگر در آن قسمت یخ وجود دارد، باید عمل یخ‌زدایی را انجام دهید. پس از یخ‌زدایی دوباره یخچال را روشن کنید و بررسی کنید که آیا خطا برطرف شده است یا خیر.

ارور dr یخچال هایسنس، تشخیص باز بودن درب توسط کنترل

این ارور یخچال Hisense نشان می‌دهد که سنسور کنترل باز بودن درب را تشخیص داده است که یکی از مشکلات رایج درب یخچال به‌شمار می‌آید. برای بستن درب و از بین رفتن ارور dr، یخچال را از برق بیرون بکشید. قسمت مهروموم درب را تمیز کنید.

کمی درب را محکم‌تر از حد معمول ببندید. دوباره یخچال را وصل کنید. اگر خطای dr برطرف نشد، دو دکمه بالای کنترل را فشار داده و نگه دارید تا قفل آن باز شود. یخچال را خالی کنید و درب آن را به مدت 24 تا 36 ساعت باز بگذارید.

مجددا یخچال را به برق وصل کنید. انتظار مقداری آب روی کف را داشته باشید. 8 ساعت دیگر صبر کنید تا به دمای مطلوب باز گردد. اگر متوجه شدید که ارور همچنان پابرجاست، راه‎‌حل پیشنهادی بعدی یخ‌زدایی است.

برای حل مشکل باید سنسور دما را با یک مولتی‌متر تست / تعویض کنید یا عنصر گرمایی را یخ‌زدایی کنید. می‌توانید هر دو کار را نیز با هم انجام دهید.

ارور h یخچال هایسنس؛ خطای دمای بالا

خطای h یخچال هایسنس نشان‌دهنده بالا بودن بیش از حد دماست. برای حل آن می‌توانید از تنظیمات دما استفاده کنید، اما به‌محض بالا رفتن دما مجددا این خطا ظاهر می‌شود. برای رفع آن بهتر است کویل‌های زیر یخچال را با استفاده از یک برس یا هواکش تمیز کنید.

اگر هنوز دفترچه راهنمای یخچال خود را دارید، به آن رجوع کنید و ببینید برای خنک نگه داشتن یخچال چه اقداماتی را باید به صورت منظم انجام دهید.

ارور یخچال هایسنس کدE0؛ نقص در سنسور محیط

این خطای یخچال هایسنس نشان‌دهنده نقص در سنسور محیط است و در ناحیه نمایش دمای فریزر نشان داده می‌شود. با مشاهده این ارور یخچال هایسنس متوجه خواهید شد که در سنسور محیطی مشکلی وجود دارد.

ارور Eb یخچال هایسنس؛ خرابی یخساز

وقتی ناحیه نمایش دمای فریزر کد خطای Eb را نشان می‌دهد، بدین معنی است که در یخساز یخچال شما اختلالی وجود دارد. برای بررسی مشکل باید سیم متصل بین مادربرد و یخساز را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید.

ارور f3 یخچال هایسنس

ارور Ec یخچال هایسنس؛ اشکال در ارسال ارتباط

این کد خطای یخچال هایسنس در صفحه نمایش دیجیتال شما ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که در توانایی ارسال ارتباط یخچال شما مشکلی وجود دارد. در واقع بین PCB اصلی و PCB صفحه نمایش مشکل ارتباطی وجود دارد.

چنین مشکلات ارتباطی برای یخچال مضر هستند. برای تعمیر آن باید پایانه سیم را بررسی کنید. مطمئن شوید که پایانه سالم است و بین PCB صفحه نمایش و PCB برق ثابت نیست.

در گام بعد باید بررسی کنید که PCB اصلی و PCB نمایشگر در بهترین شرایط کارکردی خود باشند. هر کدام از آنها در صورت معیوب بودن باید تعویض شوند و با PCB سالم جایگزین شوند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

ارور Er یخچال هایسنس؛ اشکال در دریافت ارتباط

وقتی توانایی دریافت ارتباط در یخچال شما از بین می‌رود، ارور Er روی آن ظاهر می‌شود.

ارور یخچال هایسنس کد EF؛ اتصال کوتاه یا مدار باز بودن موتور فن

ارور EF یخچال هایسنس به دو موضوع اشاره می‌کند:

  • اتصال کوتاه موتور فن
  • مدار باز موتور فن

مقاومت موتور را با مولتی‌متر و سوئیچ اهم اندازه بگیرید. همچنین درست بودن اتصال را بررسی کنید. قرائت خود از مقاومت را با مقدار استاندارد مقایسه کنید. اگر تفاوت زیادی وجود دارد، ممکن است موتور فن و PCB کنترل معیوب باشند. در صورت معیوب بودن باید آن‌ها را تعویض کنید.

کد خطاهای یخچال هایسنس

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با انواع ارور یخچال هایسنس آشنا کردیم. هر یک از این خطاها به وجود مشکل خاصی در یخچال هایسنس اشاره دارند که باید به دقت بررسی شوند.

با مطالعه کامل این مطلب از کد خطاهای یخچال هایسنس آگاه خواهید شد و قادر خواهید بود تا علت مشکل را پیدا کنید. اگر فکر می‌کنید دانش فنی رفع ارور یخچال هایسنس را ندارید، از یک تکنسین ماهر برای حل مشکل یخچال خود کمک بخواهید.

سوالات متداول

آیا شخصا می‌توانم خطای یخچال هایسنس را برطرف کنم؟

در مورد برخی خطاها بله و در مورد برخی خیر. برخی ارورها نیازی به دانش فنی ندارند و توسط اغلب افراد قابل بررسی و رفع شدن هستند. در مقابل برخی ارورها تخصصی هستند و برای رفع آنها باید دانش فنی داشته باشید.

آیا می‌توان از ارور یخچال Hisense پیشگیری کرد؟

اگر تمام نکات نگهداری یخچال را به‌خوبی رعایت کنید، معمولا کدهای خطا روی یخچال ظاهر نخواهند شد. با این وجود حتی در باکیفیت‌ترین یخچال‌ها نیز ممکن است چنین خطاهایی دیده شوند. اصلا جای نگرانی نیست. می‌توانید با مراجعه به این مقاله یا مطالعه دفترچه راهنمای یخچال منشأ ارور را پیدا کرده و آن را برطرف کنید.

ارور یخچال هایسنس به چه چیزی اشاره دارد؟

هر یک از ارورهای یخچال هایسنس به مشکل خاصی در یخچال اشاره می‌کنند. برای برطرف کردن ارور باید دقیقا بدانید چه عاملی موجب نمایان شدن ارور شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید